Beza Cinta dan Seks

Cinta itu keperluan hati dan seks pula keperluan nafsu tapi kedua-duanya mempunyai kaitan yang kuat antara satu dengan yang lain. Sesetengah pihak cuba menjadikan cinta sebagai jambatan untuk mendapatkan seks. Jarang sekali orang menggunakan seks sebagai cara untuk mendapatkan cinta (kecuali yang terlalu ‘Desperado’).

Sebagai pasangan yang selalu ingin membuktikan kejujuran dan kesetiaan, mereka ini akan mudah kecundang. Kerana tak mahu pasangan mereka berkecil atau berubah hati mereka sanggup menyerah. Bukan ingin menghentam lelaki tetapi yang selalu mengambil kesempatan terhadap isu sayang dan cinta ini adalah kaum Adam. Pernahkah kita terdengar cerita dirogol teman wanita sendiri? Tak salah kalau kita menyayangi seseorang tapi janganlah terlalu taksub kerana yang rugi nanti adalah diri kita sendiri bukannya mereka dan keluarga mereka.

Bila menyentuh isu cinta ramai yang jadi mangsa dan kebanyakannya ialah kaum Hawa. Tak dinafikan kaum Hawa kaum yang lemah tapi beringatlah wahai kaum Adam, anda belum terkena buku dengan ruas. Tambahan lagi di zaman yang serba cyber ini pasangan yang sanggup menunggu untuk diijabkabulkan merasa the real honeymoon boleh dibilang dengan jari. Itu semuanya beralaskan cinta.

‘The Conquerer’ adalah gelaran yang paling sesuai untuk mereka yang menjadikan seks sebagai jalan paling mudah untuk menakluki seseorang! Sepatutnya mereka-mereka ini ditembak dengan senapang gajah! Janganlah menjadikan alasan cinta sebagai penyebab untuk mendapatkan apa-apa pun ianya sungguh tak adil untuk sesetengah pihak. Cinta sepatutnya dijadikan sesuatu yang sungguh indah untuk dikenang, bukan sebagi bahan untuk menangis dikala teringatkan kenangan lama.

Walau apa pun cintailah diri anda dahulu sebelum anda menyintai orang lain kerana diri anda adalah zat anda.

About these ads

2 responses to “Beza Cinta dan Seks

  1. Relasi seksuel yang didasarkan atas cinta dapat memberikan kebahagiaan kepada pasangan. Sek merupakan salah satu cara untuk menyalurkan hasrat, pikiran tentang hubungan intim.

    Apalagi kalau seharian menjalan tugas dikantor yang penuh masalah, kalau kita pulang kerumah kita bisa bergurau dengan istri atau pasangan kita mengeluarkan energie seksuel kita sepuasnya bersama pasangan kita kalau perlus semalam suntuk….begitu kita bangun pagi untuk melakukan aktivitas dikantor, kesengeraan itu mulai dirasakan dalam kehidupan, karena seksuek kita sudah kita salurkan semalam bersama pasangan.

    Relasi sek berdasarkan cinta itu perlu kita salurkan pada pasangan kita, membuat hidup kenikmatan itu bertambah ceria dan indah untuk melakukan aktivitas kita dihari esok.

  2. Saya menyokong 100% artikel ini. Tapi saya nak kongsi sikit tentang pekara ini kerana pekara ini sebenarnya adalah pihak dari dua-dua salah. Yang lelaki mereka sudah tentu
    kemahuan seks itu ada..tetapi bagaimana seseorang itu mengawal nafsunya dan kehendak dia untuk menghindari kerana nafsu amat sukar dielak. Pada kaum wanita, kenapa mereka buta cinta? Sebagai contoh sering saya lihat di luar sana, bf mereka mat rempit misalnya, sudah tau mat rempit kenapa masih percayakan mereka? Ini sudah tentu terpikat pada rupa. Sudahkah mereka mengenal ibu bapa masing2? Di sini saya sarankan terutama kaum wanita, sekiranya anda mahu memastikan bf anda betul2 ingin hidup bersama anda, suruhla dia datang ke rumah mengenal ibu bapa anda terlebih dahulu. Dari itu kita akan dapat tahu kejujuran bf anda….

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s