Jika Aku Jatuh Cinta

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..
 
Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…

Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu..

Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…

Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dlm perjalanan panjang menyeru manusia kpdmu…

Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu

Amin….

About these ads

49 responses to “Jika Aku Jatuh Cinta

  1. ketika kekosongan hati untuk mendapatkan cinta, pengharapan yang luhur seperti itulah yang mampu menjadikan cinta yang memang benar-benar cinta yang datang karena pemberian Ilahi

  2. benarkah aku sudah jatuh cinta?Tapi pada siapa.fakre atau fazrien?sebenarnya aku mencintai kedua-dua….fakre adalah cinta masa silam ku tetapi fazrien adalah cintaku kini….namun cinta masa silam ku sudah kembali setelah cinta yang dulunya tak terbalas….tapi cintaku kini hanya sia-sia kerna dia mencintai orang lain……

  3. nie baru btl cinta yg diredhai ILAHI

  4. arieyn,

    jika cinta itu milikmu, ia akan menjadi milikmu jua… akan bahagiakah engkau jika mencintai orang yg tidak mencintai? aku pernah merasakannya… dan aku menderita… 8 tahun aku menunggu, tp sia2… jangan mengharap pada sesuatu yg tak mungkin menjadi milikmu….

  5. Ya Allah, jika rasa yang Kau beri ini adalah cinta, maka jagalah anugerah yang telah kau percayakan pada hamba-Mu yang hina ini, semoga hamba bisa senantiasa menjaga rasa yang indah ini hingga tak menajdi dosa kelak..hati, raga dan jiwa,semua adalah Milik-Mu..
    dan ingatkan hamba selalu, bahwa cinta yang Hakiki hanyalah Milik-Mu..

  6. Pingback: Erin Ellington Pic

  7. Pingback: poem « Raguanazzalia’s Weblog

  8. cinta sejati adalah cinta kepada illahi

  9. cinta adalah kurniaan allah. cintalah kpd allah utk mendpt keberkatan. cinta kpd manusia utk mendptkan keredhaan dgn ikatan perkahwinan.

  10. mengapa cinta terlalu sakit? atau diri ini terlalu berharap?
    tapi sdgkan kasih yg dipadu ada lah keinginan 2 hati… mengapa hati ini mesti dilukai dan didustai?
    apakah aku perlu menunggu dewa cintaku?
    sudah tiada daya untuk berpaut pada dahan yang rapuh

  11. Aku suka pada seseorang.dia temanku satu kelas. aku takut untuk meluahkan tentang perasanku kepadanya. apalah dayaku…aku cuma seorang perempuan yg tak tahu untuk mengungkapkn kepadanya. kami cuma bersahabat baik…tapi masih ada perasaan kasih kpdnya. ohh…benci dgn perasan ini!!

    • Hai pe kabar? ni jgn takut,luahkan perasaan awak terhadap jejaka 2,tp,kalau awak rasa mcm x mampu ,sy nasihat kan supaya bljr lah dahulu atau cari rezeki,okey….sory… bye…

  12. cinta itu suci untuk di nilai…..kekadang aku sendiri tidak pasti bila cinta itu hadir…..dan ia akan kekal dalam hati……namun cinta padaNya tetap akan tersemat hingga ke akhir hayat…..moga cinta ini akan diberkati olehNya…..

  13. ya allah..
    bantulah aku.. kenapa aku boleh jatuh cinta kpd seseorang yang salah.. dia jauh drpd MU.. melakukan laranganmu.. selalu menyakitkan hatiku.. tp aku selalu menginginkannya.. kenapa?? dia pernah meluahkan rasa hatinya kepadaku.. ternyata aku tidak bertepuk sebelah tangan.. tp mulutku berat nak membalasnya walaupun jauh di sudut hatiku aku ingin menyambutnya.. tp bila terfikirkan keluargaku.. aku pendamkan hasrat hatiku kepadanya.. sekarang dia mula menjauhkan diri drpd ku… aku tersiksa…. Ya Allah, bantulah hambaMu ini…..

  14. jangan dekat @ jangan dtg kpd ku lagi.. aku semakin tersiksa kerna tak memilikimu.. ku cuba jalani hari dengan pengganti dirimu.. tp hatiku selalu berpihak lagi pd mu.. mengapa semua ini.. terjadi kpd ku.. Tuhan… maafkan diri ini.. yang tak pernah bisa menjauh dari angan tentangya.. namun apalah daya ini.. bila ternyata sesungguhnya aku terlalu cinta dia..

  15. inikah cinta.. selalu ingat tentang dirinya?? selalu tersenyum bila bayangkan wajahnya?? selalu rindu bila tak bertemu?? sehari yang ku jalani tak lengkap tanpa berita darinya?? jika ini adlah cinta… maka aku telah jatuh cinta…

  16. Ya Rabb,
    Jika cintaku kau ciptakan untuk dia
    Tabahkan hatinya, teguhkan imannya, sucikan cintanya, lembutkan rindunya!
    Ya Rabb,
    Jika hatiku kau ciptakan untuk dia
    Penuhi hatinya dengan kasihmu, terangi langkahnya dengan Nur’Mu, bisikan kedamaian dalam kegalauan, temani dia dalam kesepian.
    Ya Rabb,
    Ku titipkan cintaku pada’Mu untuknya, resapkan rinduku pada rindunya, mekarkan cintaku bersama cintanya, satukan hidupku dan hidupnya dalam cintamu.
    Sungguh Ku Mencuntainya Karena Cinta’Mu.

  17. Pingback: My Blog » Blog Archive » jika aku jatuh cinta

  18. Semoga cinta kita benar-benar karena Allah bukan karena yang lain…Jazakumullah:-)

  19. kepada semua bloggers,yakinlah bahawa cinta itu hanya satu dan takkan bertambah atau pun berkurang…cinta yang sejati adalah cinta yang berlandaskan agama..dan cinta kepada tuhan…semoga anda menemui cinta sejati..saya sudah 5tahun menanti kekasih saya yang entah dimana..tiada khabar,tiada panggilan,,namun saya sentiasa berdoa agar dia di lindungi tuhan yang esa..jadilah seoramg yang bertanggungjawab…salam..

  20. jika aku dapat jatuh cinta dengan seseorang yang bernama sakinah aku bersyukur kepada Mu..ataupun nurul tika karina,jaga diri sayang……

  21. aku berdoa agar allah s.w.t buka hati aku untuk menerima cinta lelaki.

  22. best…. 100%

  23. aku sedang kecewa bercinta…seksa sangat rasenya…
    tapi aku redha klu ini yang membuat dia rase bahagia.. kerana seikhlas hati aku cuma mahu dia bahagia…

  24. Ya Allah,
    betulkah apa yang telah hambamu ini lakukan
    aku melafaskan selamat tinggal padanya
    padahal hatiku menyeru namanya…dia tunangan orang tiada apa lagi yang boleh aku harap padanya…katanya aku ada kunci hatinya tapi itu dulu kini tidak lagi..hatinya telah berpenghuni…dia bukan lelaki dulu..jika benar dulu tempat ku di hatinya mengapa begitu cepat dia berubah sehingga dia memilih yang lain..adakah kerana aku terlalu lambat memberi keputusan sehingga ada orang lain yang terlebih dahulu merebutnya dariku…Tuhan bantu lah aku…

  25. AQ GEMBIRA PABILA MENDENGAR YANG SI NAD AND IWAN COUPLE….SENYUM LAH SELALU…..

  26. aq…da brcinte ngn 0rg kafir…kami…x penah terlanjur…tp…penah bercium…due kli…aq mlu…mlu sngt ngn allag…smpai skang aq x taw cmne nk mohon ampun…tolong lah aq…aq da mnyimpang ja0h sngt….aq tk0t…

    • jgn takut ,krn allah maha adil lg maha pengampun …awak cubalah buat solat hajat dan taubat nasuha dan jgn ulangi perbuatan 2 lg..okey..

    • erm stju ngn mira,,,,,,,
      jdikn la i2 sbgai s2 pngajaran spye xkn b’ulng bnde y sme…
      p’gauln de btsnye,,,
      kte kene pndai jge diri kite,,,
      smoge awk bhgia mnjlni khidupn bru,,,,(^.^)

  27. Aku Bahagia Bila Aku Melihat Orang Yang Aku Sayang Bahagia, Gembira Dan Tersenyum. Tapi Pernahkah Kau Menyedari Semua Itu. Memanglah Kita Takkan Sedar Bahawa Ada Orang Yang Sayang Pada Kita. Pernahkah Kau Rasa Seperti Apa Yang Ku Rasakan Sekarang Ini. Aku Ingin Memilikimu Sepenuhnya. Aku Ingin Mendampingimu Setiap Saat Di Kala Kau Kesunyian. Tapi Apa kekurangan Pada Diriku Ini.

  28. ya Allah..
    kurniakanlah aku suami yang mampu bawaku ke syurgaMu selama-lamanya..

    ya Rahman..
    berilah waktu kepadaku walaupun cuma seketika untuk aku hidup bersama-sama suamiku nanti..

    ya Rahim..
    kuatkanlah kasih sayang aku dan suamiku keranaMu agar kami sentiasa diredhaiMu sepanjang masa..

    amin..

  29. A£-@zh@r N $idik

    Kami ini hanyalah abdullah yg mempunyai banyak kekurangan dan kami pun juga mempunyai cìnta untuk seseorang akan tetapi kami lebih cìnta lagi kpd Allah dan rasulNya.
    Semua Θrang pasti mempunyai cinta, dan cinta itu sesung9uhnya tidak tau dr mana datangnya

  30. Ya Allah kami bersyukur kpdmu karena engkau telah memberikan rasa cinta.
    Sebelum kita mencintai Θrang lain, seharusnya kìta mencintai siapa pembuat cinta, kalau bukan Allah.
    Thank yΘu.
    (We’re student islamic bΘarding scoΘl Dasussalam kepahiang)

  31. cinta itu hanya membuat se2Θrang itu menangis, lagipula cinta yg hakiki dan tdk membuat se2Θrang t menangis hanya Qta temukn jikalau kita sudah berumah tang9a. Θleh sebab itu sebelum dan sesudah berumah tang9a maka cintailah Allah terlebih dahulu.

  32. Tlh q trmå tkdìr dr yg Éså trtüsük smbìlü prìh htì trlükå trkübür impìan qt bìñä brsmå trlèråì sdh ìkåtñ cntå bårù q sdårì sìåpä drì ìñì sbLìk sùrätåñ chåyå cñtå yg sücì sdlm rèñüñgåñ bèñìhåñ dlm dìrì hkìkåt cñtå yg sjåtì bg q sépèñüh ht whåi kèkåsìhkü

  33. Pèjåmkåñ måtå ìñì mèñcöbå tük mèlüpåkåñ sègålå kèñåñgåñ ìñdåh tèñtåñg dìrìmü tèñtåñg mìmpìkü sèmåkìñ åkü mèñcöbå båyåñgmü sèmåkìñ dåtåñg mèråsük hìñggå kè jìwå Tühåñ tölöñglåh dìrìkü èñtåh dìmåñå dìrìmü bèrådå hämpå tèråså hìdüpkü tåñpå dìrìmü,by:
    WìñdRy

  34. aku sayangkan dia,cintakan dia,kasihi padanya…telahpun aku ungkapkan tapi kenyataan yang cuba dia terangkan begitu hampa buatku.aku masih ragu-ragu kerana kelakuannya seperti ingin menyampaikan sesuatu…aku keliru

  35. kerana kau aku menangis…
    kerana kau aku tersenyum…
    kerana kau aku hampa…
    kerana kau aku marah…
    kerana kau aku mengejar…
    semua kerana kau!!!
    aku boleh jadi gila hanya kerana kau.aku tak kisah kalau kau nak membenci aku sekalipun tapi aku nak kau izinkan aku untuk terus mencintaimu hingga hujung nafasku…………..*hakim*

  36. ìkhlåny ht sring kli d slh årti
    Tlusny cntå tdk prnh engkåu hrgåì
    Brllu prg dgn klukåån ìnì ku mnglåh ku brslh
    Berpling mka bl sling brttap mta seolh qt tìada lg sling mnyìntå mncåri sbåb srtå mncrì alsn spåy trcpåì hsråt mü
    Mnis d bi2r mmutåi kta

  37. cinta…
    cintala kepada Allah..
    kemudian..kepada orang tuamu..
    n barulah kepada kekasihmu dengan berlandaskan islam…

  38. ya Allah…kuat kan hamba dalm menghadapi masalah cinta yg bgt berat bagi hamba ya Allah…kabulkanlah sma doa2 hamba ya Allah.amiin

  39. Ya Allah
    mga hamba bs mendapatkan cinta kpd seseorang yg bs mmbawa sampai keakhirat Amiin :)

  40. salah ka untk mengharp cinta seseoarng…… bgiku jika q brusaha scara terng2an nmun xdpt jugk q mmlikinya,,,,, bdoa kpd ALLAH sja la cranya….. mudah2an dya mmkbulknnya n jika x dpt jugk,, beserah n berpasrah adlh jlnya,,, ada yg terbaek 2k kita,,,, AMIN,,,

  41. aku suka azlin..tp dia mcm x suka aku…aku kadang2 sedih..aku nk luah takut bertepuk sebelah tgn..

  42. Djatmiko Aryo Denggleng

    CINTA

  43. Djatmiko Aryo Denggleng

    Cinat itu tak punya arti, dia juga tak bermakna, tak berwarna, tak pula sempurna…
    tapi cinta itu mengartikan, memaknai, mewarnai dan menyempurnakan, kau tahu kenapa wiiiiiiiiii”’, krena cinta itu adalah dirimu.

  44. SUBHANALLAH indah sekali kata2nya :)

  45. auney afullniey

    Ya allah , jika aku jatuh cinta , kau jauhi lah aku dari pada perbuatan yang engkau larang kan .amin

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s