Orang Yang Kita Sayang

Selalunya orang yang kita sayang,suka membuatkan kita dalam keadaan teruji. Selalunya orang yang kita sayang,suka membuatkan kita terkeliru. Selalunya orang yang kita sayang, suka membuatkan kita terluka.

Selalunya orang yang kita sayang, suka membuatkan kita terkilan. Selalunya orang yang kita sayang, suka membuatkan tahap kesabaran kita menipis.

Dan selalunya orang yang kita sayang, suka hadir bila memerlukan dan pergi tanpa meninggalkan pesan…

About these ads

60 responses to “Orang Yang Kita Sayang

  1. APa betul kata-kata diatas itu? bahwa orang yang kita sayangi selalu membuat kita terluka, panas dingin, kesukaran, bahkan sering membuat kesabaran kita menipis ?

    Terus terang aku bingung tentang cinta….? Apa yang dimaksud dgn cinta ?

  2. MAMPU KAH SAYA MEMILILIKI ORANG YANG KITA SAYANG?SAY AMAT MENYAYANGI DIA..SAYA INGIN BERSAMA DENGAN DIA SELAMA-LAMANYA..MAMPUKAH AKU…..

  3. Betul skali ape yg dikatakan…ape yg berlaku sama ape yg saya alaminya…sekarang org yg saya syg menyepi tanpa khabar berita,buatkan jiwa terseksa merinduinya!!

  4. apa yg d nyatakan itu mmg benar belaka org yg kita syg selalu akan membuatkan kita bingung utk meneruskan usaha mendekatinya.tp percaya atau tidak kebahgian pasti dtg andai doa sentiasa mengiringi amal insyaallah

  5. ya kah? erm, memang betul rasanya. bolehkah saya quote ini dlm blog saya?

  6. Selalunya bila kita teruji, sedih, terluka, bahagia, terkilan, keliru…adakah kita ingat padaNYa? yang sentiasa menyayangi kita..mengingati, melindungi, memberi petunjuk dan sebagainya?
    sesungguhnya SAYANGI lah DIA yang menyayangi kita.. pasti kita BAHAGIA!

  7. psittacula mcm berpengalaman la plak,sasah nak ckp bila hati dah syg,tp nak tahu si dia syg pada kita atau tidak bagaimana ? dan tolong jelaskan kalau ayat ”nak di sayangi perlulah menyangi”

  8. memang benar.. bila kite perlukan org yg tersayang, diwaktu itu la die hilang, bile kite sudah curahkan segalanya kepada orang tersayang tetapi die mudah melupakan kite. ape la nasib bile seseorg itu menjadi setia. salahkah kita menjadi orang yg setia pada hubungan cinta??

  9. aeyien sapa kata salah setia pd hbgn tp ayien kena gak tanya diri sendiri sanggupkah hadapi jika sesuatu yg x d jangka dtg pd diri ayien.

  10. selalunya yg d uji ingin menguji mcm mn tu?

  11. mmg btul x salah utk kite setia.. ttp knp bile kite dah setia org lain wat sebalik nyer pd kite? sy sanggup hadapi jika sesuatu yg x d jangka dtg.. sy x akan cepat mudah mengalah…. kerana sy terlalu sayang kan die.. thanx baizura..

  12. zura pun sama gak mcm eyien…….walaupun si dia memelih yg lain zura tak akan menyesal d kemudian hari kerana usaha yg telah zura lakukan……insyallah

  13. entah la kenap sume ini terjadi.. knp ianye x terjadi dr awal2 lg.. knp bile usia dh meningkat ianyer terjadi? knp bile sgl perancangan hampir tibe, ianye terjadi? mane janji2 mu.. mane sumpah setia mu?? entah la.. ape yg perlu aku lakukan skrg nie..
    aku tll menyintai si die, knp ianye tinggalkan aku.. knp?

  14. adakah ini sume dugaan untuk membuktikan kesetiaan ku pada cinta.. inikah dugaan untuk aku buktikan cinta ku adalah cinta sejati…

  15. yang harus di persalahkan jika kita terasa bahawa orang yang kita sayang tu membuat kita teruji, terkeliru, terluka, terkilan dan yg bermacam ter-ter.. ialah diri kita sendiri ….

    ini semua disebabkan kita tidak ikhlas apabila menyayangi seseorang… kita terlalu mengharap “balasan” yg setimpal dgn apa yg kita “beri” dari orang yg kita sayang….

    sekiranya kita ikhlas dalam menyayangi atau mencintai seseorang….. perasaan ini tak akan wujud…

    cuba renungkan…….

  16. fulamakkkkk pelajaran baru hari ini,,,,,,,,,
    sifunya yen
    tq….tq yen

  17. kenapa semua yang tercipta ni terjadi!!!!!!!!!1
    aku benci!!!!aku benci!!!!!!!!tapi kenapa dalam mase yan g same aku teramat menyayangi dia?/////ape salah aku…………..
    aku benci!!!!!!!aku benci !!!!!!!!!!!!tapi aku cinta kan dia………..

    fullamark!!!!!!!!!ganteng bangat!!!!!!!!!tak de lar gurau jer…….
    tapi mmg betul apa yang tertulis kat ats tu…..zie sndirie pernah alaminye,….zie terlalu sayangkan die smpai sekaranh tapi dia pergi dari hidup….zie pasrah…….lagi pun, tak semua yang kita inginkan akan kita miliki………betul tak……..hai….i’m zie…org bg komen jer tapi aku….lantak lar……..teruskan dengan madah2 tu semua….zie suka sangt………

  18. sebab 2 kekwn, cinta yang azali hanyelah pdNya..Dia yang xpernah mengecewakan kite..org kata bila kite bencikan org, biarlah berpada2 kerana suatu hari perasaan benci tu akn bertukar jadi sayang..jadi samalah bila kita sayangkan org,biarlah berpada2 kerana sayang xmustahil berubah menjadi benci..sedangkan pntai lagi berubah nikan pulak hati manusia..Dan kita hanye merancang, Tuhan yang menentukannya..Wallahualam..

  19. sayu membacanya……….tapi kadang-kadang kita tidak perasan yang kita pernah melakukan benda yang sama pada org lain yang menyayangi kita……..malah yang lebih teruk yang kita tidak sedari…….

  20. kenyatan di atas memang benar …mcm-mcm ada serik bt diri ku mengenali erti cinta dan perasaan syg terhadap dia

  21. aper yg dikatakan itu benar sgt2..org yg kita sayang sll buat kita menangis n menderit,sll diuji…pedih nyer hnya Allah yg tau..tp mengapa juga dia yg kita harapkan walaupun dia sudah ada yg lain??hakikat nyer hati kita yg sakit..tp smua itu adalah kerana kita terlalu syang pada dia…aku akan tetap sayang pd dia..

  22. kata orang kadang-kala kita lupa pada diri bila dah jatuh cinta….betul lah kata di atas tu….kenapa cinta leh wat kita terluka,kecewa,ketawa dan air mata…….eeeeeee peritnya….akhirnya dia tinggal kan diriku jua………

  23. kadang2 sorg lelaki juga ingin dipujuk, dirayu… di ambil perhatian.. bukan untuk dimarah je.. lama2 kitorang gak fedup.. tapi kebanyakan lelaki masih menunggu si dia untuk kembali.

  24. memang betul.. orang yang kita sayang selalu macam tu.. bila kita dah sayang dia.. dia pula yang sakitkan hati kita… sengaja nak buat kita sakit hati sangat-sangat. sengaja buat hati kita kacau bilau.. mengapa ini harus terjadi.. tak bolehkah orang yang kita sayang itu menjaga hati kita supaya hati kita tak terluka… perit rasanya..

  25. lebih baik kesorangan… mungkin itu yang kita lebih gembira..

  26. salam..
    benar ape yg dikatakn..
    sy juga pernh merasai cinta..
    tp, sy xpernh cube utk menghargai dia. mgkn kerana sy ego.. ego utk menyatakn rasa syg,kasih n cinta..
    ttp, setelah dia menyepi tnpa khabar berita, br lar sy terasa kehilangn nyer. sekrang, sy x berpeluang lg utk menyatakan rasa syg sy kepadanyer..
    sy berharap, agr cinta dtg lg kepada sy, sy akan menghargainyer..

  27. askum……tul pe yg d’kate diatas.saye pun pernah m’galami nye……..nape ssah sgt b’cinta nie,ade je bnda yg membuat kn kite sakit ati n hlang k’percayaan pd nye.tapi yg saye tau saye tul2 cinta n syg pd nye FOREVER……………..

  28. Hai..
    Saya setuju pa yang dikatakn di atas…Tanpa orang yang kita sayang tu,hidup terasa sunyi…Masa berlalu dengan lamabt..dan kasih sayang kita terhadap orang yg kita sayang itu semakin bertambah..sekiranya orang yang kita sayang itu,meninggalkan kita..kita akan berasa sedih dan teringin buat kerja bodoh..kita tidak dapat hidup tanpa orang yang kita sayang itu…jadi,pesanan saya kpd semua manusia….hargailah orang yang kita sayang itu dan juga orang yang menyayangi kita…sesungguhnya mereka akan pergi jua dari hidup kita…..Sekian..

  29. selalu begitu, tak pernah tak? selalu membuat qta merasa keliru dan tersiksa akan sikapnya

  30. yaaa s7 100% hehehe……….walaupun berkali2 di hiyanati namun rasa sakit itu sering terkalahkan oleh cinta…. the power of love buat kita jadi bodoh……..hahaha

  31. aduh…………………itu semua bener bgt..tapi apa mselamanya akan kaya gitu..gak bgt kali..

  32. CINTA…sebenarnya indah….menyakitkan…mengembirakan cinta itu satu penyakit…cinta juga satu ubat yang mujarab…jd….semua di atas adalah benar…cuma cara kita mengendalikan cinta sahaja yang perlu di beri perhatian…cinta…..cinta…..

  33. jalan terbaik………..kenali apa itu CINTA

  34. Pingback: Orang Yang Kita Sayang… « ” Mainichi Kyaa Kyaa Kyaa ~ “

  35. Benar mesej di atas….. Maafkan ayg kerana meninggalkan abg….. Ayg begitu kejam sehingga ayg tak tau bagaimana nak melafazkannya. Maafkan ayg sekali lagi abg.

    Sekiranya abg terbaca ruangan ni hubungi ayg kerana ayg tak sanggup berpisah dengan abg. Kasih ayg tetap abadi bersama abg.

    Mencintaimu seumur ku

  36. Abg…. maafkan ayg sekali lagi. Hubungi ayg dengan kadar segera abg….. Puas ayg mencari diserata Singapore tapi ayg masih tak temui abg. Walaupun kita berlainan negara M’sia dan Spore tapi kasih ayg pada abg tak penah lupus.

    Abg ampuni ayg…… Maafkan ayg….. Ayang menyesal meninggalkan abg…..

    Ayg doakan semoga ayg diambil pergi dan tak kembali di dunia fana ini. Ayg kecewa abg………

  37. Sekiranya ada sesiapa dari Spore harap dapat mencari org yang sy sayangi. Kerana kesilapan saya melayani email dari lelaki lain saya sanggup mengabaikan dia. Saya amat mencintai dia. Seindah kasih sayang yang abadi.

    Abg

    Pulanglah. Kita akan tetap bersama……. Ampuni ayg abg….

  38. jika kita diuji sedemikian rupa,.. bermakna ALLAh masih sayangkan kita… sayangilah org yg kita sayang sepertimana kita menyayangi diri kita sendiri…

  39. org yg sya sayang…..? emmm,selain dr family,setakat ni blm ada lgi org yg sya syg coz sya blm dpt2 lgi nk meluahkn perasaan kt org yg sya minat 2,sedih sgt2…bagaimana la cara nya nk luahkan perasaan ni…sya tk reti la….MALU NYERRRR….

  40. memang benar, selalunya orang yang kita syg suka mermbuat kita terluka dan suka membuat kita dalam keadaan teruji…. tapi nak buat macamana, hati tetap pilih dia gak..wargggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhh

  41. sebenarnya…..kite t’uji, t’seksa, t’m’derita, t’luka dgn sikap die ke, perangai die ke atau cara die, membuatkan kite lebih m’ygi dia sebenarnya……cuba bayangkan kalo dlm percintaan dua insan e2 ‘umpama tasik x b’penghuni’(xde masalah n semuanya baik) pn boring gak. Las2 cari lain, sbb pe? sbb boring….. So, xde la kenangan gaduh gn Cdia, xde peristiwa pujuk-memujuk gn Cdia, dan banyak g la…….. suatu ari nt kite pasti tertawa… Sbb pe? sbb knangan b’samanya iaitu INSAN YG KITE prnh m’ygi pd suatu ketika dulu……mesti punya la……..Jd hargailah insan disekeliling kite……dan cipta lah sebanyak-banyak kenangan b’samanya….Sbb pe???? Takde pe, Saje je.huahuahauahauahahahahhehehheheh:B (‘AWAL YANG INDAH’ bg Ku). So, pikir2kan la……huhuhuhuh…..

  42. Bkn pasangan shj tp, adik beradik lebih rapat dr pasangan pun boleh menyebabkan kta menangis,sakit hati ape bila kta bergaduh, jauh menyebabkan kta rindu n sgt sayang

  43. mmg btul..org yg kita syg slalu wat kita sdh,teruji..aku pn mlalui bnde ni..rse nya sume org pun de pnglmn ni..klu x kksh mgkin kluarga..yg wat kita trase sgt tu sbb diorg ni org yg kita syg..klu kita x syg msti kita xpeduli pn klu die wat pe2..tp yg wat rase bodoh tu org pny la rmai dlm dunia ni tp die gk yg kite syg..pe la aku ni..cobaan2…

  44. smua aku yg salah,udah tahu dia ada gf tapi aku masih saja welcome utk dekat dgnnya,dari awalnya hanya maen maen,sekarang aku ga tau napa bisa timbul rasa ke dia,rasanya susah bgt.. so hard to me.. apalagi beberapa jam lagi kita akan berpisah..dia akan terbang untuk 3 bulan lamanya.. kembali ke gf nya.. aku merasa kalah total,down,dan aku ga mao mengakui aku sayang ama dia karena dia sudah punya gf,padahal aku bener bener sayang ama dia.aku sad,bingung,wan cry.bagaimana utk menghilangkan rasa tsb?? aku bener bener capek.aku ingin melupakannya..HELP ME!!!

  45. hmm..btol la ape yg d tulis tue..
    sbijik2 same cam haku rase..
    sbb aku pn rase cam ape yg dtulis tu..
    i try 2 b pasyen..tp mebi m now @ d top of da
    pasyence level..n i dun tink i can take it nemore..

    huhu..aku mao clash ngn bf aku..
    im not dat strong 2 proceed in dis game..
    kdg2 aku rase cinta ni jahat..mnyakiti aku..
    huhu..but mebi m too passive to dis..
    dats y aku jd too ngative lyke dat..huhu
    *wink*wink*
    ~(*.+)~

  46. betui ler..kenapa aku rase kdg² hidup ini tak adil…Nak telan pahit,nak buang masih sayang..adui sakitnya….

  47. pengalaman buatkan aku sukar untuk menyayangi insan bernama lelaki
    perit bila menyayangi lelaki
    biarkan orang menyayangi kiter…..

  48. pengalaman aku mgjar erti utk aku mnghargai cinta..aku pernh mengecewakan hati seseorang, dan akhirnya aku dikecewakan…kkdg dlm realiti,kite sentiasa nkkan yg terbaik utk org tersyg…andai kta kite gagal sekali lagi, kuatkn semngt, perit mcmane pun…hidup msti diteruskan..dan tipulah aku skang meleleh krn cinta tak ksampaian..yg paling pnting, aku mncuba,,amin

  49. assalamualaikum
    nak luah pun dah xleh..
    kebanyakkan komen masing² same jerk ngan perasaan ila…
    hmmm
    cinta²….
    baik xyah bercinta klu tahu nak kene tinggal ngan orang kite sayang..
    ishhh²…..
    :)

  50. cinta memang memeritkan. aku juga pernah alaminya… mmg mula2 payah utk lupakan insan yang kita sayang.. tp dgn kekuatan dan semangat aku cuba lupakan dia wpun sehingga kini aku masih lg teringat kat dia..

    aku dah mula benci pada lelaki…. bukan mudah hati aku nak bertaut kembali…

    korang semua pun dah pernah putus cinta.. jd kaum wanita semua, jangan kita kecewa dgn cinta. CInta pada YANG MAHA ESA lagi bermakna… kekal abadi hingga akhir hayat.. amin

  51. kenapa orng yg kita sayang tidak memahami kita.walau pun dia sudah mempunyai kekasih,salah ke kalao kita mencintaiy.

  52. askum…’rindu memaksa ku menyayangi nya”yaty pernah mengelaminya itu semua..mmg betul terlalu sukar melupakan ssorg jika hati kita benar2 menyintai sesorg..smpai skrg yaty masih mengingatinya..kdg2 tu yaty sedih sgt..

  53. Mnyakitkn bla org yg kta cntai xmcntai kta tp lbh myakitkn bla rsa cnta trpendam bgitu sja n x mmpunyai kbrnian utk mluahkn rsa cnta pd org yg tlh mbuat kta jth cnta

  54. Bgaimna cranya luahkn prasaan pdanya..??dy dh d mliki..aq kna trma hkikat tp hti ini….adkh aq hrus mluahkn pdanya atau mbiarknnya trs brlalu..knpa?knpa smua ni trjd..sungguh,..aq bnr2 truji

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s