10 Lelaki Idaman Wanita

Berdiri di hadapan cermin, lihat diri anda. Adakah anda setampan Shah Rukh Khan? Adakah otot-otot anda segagah Arnold Schwarzenegger?

Dengan ketinggian yang anda ada, mampukah anda memikat model secantik Nasha Aziz? Adakah gaji anda cukup lumayan bagi menakluki hati gadis-gadis jelita untuk dijadikan isteri?

Sambil berdiri di hadapan cermin, tanyakan soalan ini, “Adakah aku memiliki ciri-ciri lelaki yang diidamkan wanita? “Kalau masih belum pasti, di bawah ini adalah 10 lelaki yang paling dikehendaki oleh kaum Hawa iaitu….

1. Yang bercita-cita besar untuk menolong orang lain yang memerlukan, bukannya hidup dilamun angan-angan dan perlu ditolong.

2. Yang tidak malu berkata; “Saya minta maaf, sayalah yang bersalah.”

3. Yang dapat melihat pelbagai pengaruh buruk cuba merosakkan hidupnya tapi tanpa ragu-ragu berkata ” TIDAK”

4. Yang meletakkan urusan Tuhan melebihi segala-galanya.

5. Yang membuat sesuatu,misalnya melaksanakan impiannya, dengan bersungguh-sungguh dan apabila berjaya, dia menghadiahkan setinggi-tinggi perhargaan kepada orang-orang yang membantunya.

6. Yang sentiasa tersenyum, merendah diri dan mesra dengan sesiapa sahaja tanpa mengira darjat dan kedudukan.

7. Yang melihat kesilapan diri sendiri sebelum melihat kesilapan orang lain.

8. Yang sedia mencurahkan wang, masa dan kebolehannya kepada orang lain tanpa memikirkan balasan.

9. Yang sentiasa berusaha untuk menjadi contoh terbaik kepada anak-anaknya daripada hanya beromong kosong mengenai hal tersebut.

10. Yang membawa anak-anak ke rumah ibadat, bukannya menghantar mereka ke sana.

Adakah ketampanan, gaji dan otot-otot sasa di badan anda relevan dengan ciri-ciri di atas?

About these ads

88 responses to “10 Lelaki Idaman Wanita

  1. setiap lelaki perlu ader ciri2 diatas.barulah ia dpat meminpin wanita yg di sayanginyer…

  2. bagaimana menghadapi wanita yang keras hatinya tapi sebenarnya ia lembut.????
    dia mengungkapkan rasa sayang dan perhatiannya dengan tindakan…
    saya sayang banget sama dia…
    minta masukan dong ???
    thanks

  3. Pemimpin dan LELAKI CONTOH TERBAIK adalah RASULULAH S.A.W….

  4. jangan terlalu kerap mengucapkan maaf.. sehingga sampai satu msa nanti kemaafan itu tiada maknanye…

  5. hakikatnya lelaki suka memandang luaran khususnya kecantikan berbanding perempuan yg mudah tersentuh dengan kebaikan dan perhatian.

  6. kesabaran dan kearipan bukti lelaki yang patut di patuhi dan sayangi

  7. Lelaki zaman sekarang lbh mementingkan paras rupa seorang perempuan berbanding hati budi perempuan tersebut.nasihat saya panda-pandailah memilih antara kaca dan permata.

  8. eh…semua creteria tu ada pada aqu la.. heran. hahahakz

  9. saya tak suka permata atau kaca. saya suka perempuan(apa2 jk yg penting jantina perempuan lah)

  10. hey apakah yang ngebuat wanita key sayang??materykah, ketampanan kah……..dan apakah anda setuju wanita berpikir secara emosional ngak logika??

  11. makasih buat pencerahannya….sekali lagi makasih ya…

  12. donno!!

  13. wanita seorang yang sensitif. belaian dan perhatian dr seorang lelaki amat bermakna buat dirinya.. berilah kasih sayang kepada dirinya…

  14. kadangkala,wang juga mengaburi pemikiran dan kewarasan wanita itu sendiri……sayang sekali,wajahnya cantik tp akhlaknya buruk….

  15. wanita n wang memang sinonim..
    pekeret sngt bnda nie…
    just you blive yourself….
    pe hal bro nk caya kat pompuan…
    kawe x cayo mano ko ore tino..hahahahahaha
    lagipun pompuan ni cket sngat yang ayu n kuat agamanya….
    mudah terpedaya ngan lelaki…
    aku x suka beb…..
    biar cewet yg aku pikat tu x mudah makan pujuk rayu…
    baru layak jd isteri sejati….

  16. kte org pompuan tak kri sgat mka hensem tp yg ptg adelah hati budi yang baik kan.

  17. Pooh Girl"z_91

    slalunya lelaki nie d depan jeh bagus tapi cuba kmu selidik,pasti ada kecurangan mereka………………….bagi ku llaki akan cari pempuan lain stelah berasa bosan bersama-sama gfnya, nie la mslhnya lelaki suka taburkan kata2 jnji tapi e2 soma dusta hehehehehehe;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;k la dada soma;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

  18. wanita kadang selalu menyakitkan & membuat penghancur semangat hidup,contoh nya aku korban he2@

  19. wanita solehah adl harta yang paling indah, harta yang wajib kita jaga.api, apakah wanita juga menjaga dirinya sndri?Tulah wanita yang bukan solehah… oleh sbab itu, hati”lah dalam mencri pendampng hdp… harus bisa mmbdakan mana kaca dan mana yang permata…
    ingat!!! wanita solehah akan membw kita ke jalan yang diridhai ALLAH, yang akan mmbw kita kejalan yang berjurusan surga… bahagia di surga, dan lebh bahagia lagi di akhirat…. smoga calon pendampng kita adalah wanita solehah…..

  20. Untuk jadi lelaki idaman perempuan, lelaki perlu berjihad melawan nafsu untuk memiliki sifat2 seperti diatas…

  21. siapa nak minta kentot kontek saya di number 0128011983……rockers selamanya….rock uhh……………………………………………………………………………………………….

  22. Llaki x suma sm..
    Tp kt sbg pompuan jangan t’lalu percaya dgn kt2 llaki coz ada segelintir dorg hny manis d mulut shj.
    so,kt nie harus b’dapa2 la yeee..

  23. Pungguk merindu bulan,
    Hamba merindu tuhan,
    Cintamu pada insan,
    Yakinkah kamu kerana tuhan,
    BUKTIKAN!!!
    hehehe…

  24. Lelaki tlah diberi tanggungjawab memimpin wanita ke arah kebaikkan bukan sebaliknya

  25. B’KaWaN kErAna RUPA, lama2 b’kedut
    juga..b’kaWan kErAnA HARTA, lama2
    habis juga..b’kaWaN kErAnA darjat
    ,xAkAn kemana..

    “tapi”….

    b’KaWan kErAnA
    iKhLaS, kekal
    SELAMANYA…!!!!

  26. kenapa wanita tdk bisa menjaga kepercayaan

  27. budi_maryoto

    lelaki memang d ciptakan jadi buaya darat, contohnya aq. he….he…he….

  28. tono_herwanto

    lelaki bisa hancur oleh wanita dengan sekejab,makanya laki2

  29. carli holmes

    wanita adalah idola qu makanya aq suka denagan wanita,tp sampai saat ini aq masih jomblo,alias gk laku2, he…..he….he…

  30. Dalam Hidup lelaki biasny ada 3, Harta,Tahta, dan Wanita. bila wanita sudah bertindak. Harta dan Tahta Tak ada makna…

  31. Tuhan ciptakan lelaki dengan tanggungjawab dia yang tersendiri..wanita nie cukup sayang dekat lelaki kalo lelaki tu mampu memahami dan bersama-sama dengannya ketika dia susah senang..lindungi dan sayangilah wanita seikhlas hati tanpa mengharap apa2 darinya..insyaAllah kasih yang suci dan sejati buatmu lelaki akan hadir diwaktu dikau bergelar suami..

  32. lelaki hnya pndai bjnji..lain d mlut..lain plak d hati..prmpuan kene sntiasa bhati2..kdg2 cnta lelaki umpama trik mentari.trlalu pnas hngga mmbawa awan htam yg bisa mmbasahkn wnita..kpd wnita..dlm mncari cnta sjati sntiasa kene bhati2..jgn smpai lupe diri..

  33. llaki & wnita kene sling mmahami..br kbhgiaan akn dpt d cari..

  34. lelaki yg sejati bkan un tok mempermaen kan perempuan!!!!!

    • siapa ckp yg lelaki sejati smua merpermain kan purempuan tpi sebalik nya perpuan yg permain kan lelaki.

      • cuma stngh2 pmpuan aje cam tue,klu kta nak cari psngan…….jngn kta tngo muka cantik aje tpi tak tau yg hati dia mngkn busuk…………cari lah psngan yg2 btul2 cnta kan anda…klu anda dpt tau psngan anda curang,anda selesai kan ngan cara baik..lpas tue anda cakap kat psngan anda yg prhbungan anda ngan nya dah berakhir….and buka lah hati anda untuk menerima cinta owng len,tpi jngan paksa diri anda………….

      • kebanyakan lelaki mmg x leh cayeee

  35. WAHAI KAWAN! SEDAR LAH KITA HIDUP NAK BGANTUNG SATU SAMA LAIN. XPAYAH LA NAK KUTUK. XPYH AR CM OWG BODOH BEB!

  36. ala besa la tuw lelaki zaman sekarang nie bukan di percya sangat

  37. Daya tarik d’ranjang jga prlu d’prtmbangkan oleh wanita . . .Bro

  38. kontek jasmidar 081371113345 biar gk jd lelaki kesepian

  39. hubung aq. Ditunggu lhoh…………..
    081268899377

  40. paling penting lelaki tu mesti ikhlas dan jujur..

  41. hm..mainan bha mo tngk..

  42. ala…semua ciri-ciri di atas sama macam saya punya,,hehehe

  43. berminat add r web ne khairulnizar@rocketmail.com

    insyaallah saya balas

  44. Wanita dan lelaki… kita spesies yang sama, carilah kebaikan sesama kita, terimalah kelemahan sebagai sifat makhluk Tuhan.. kita sama menumpang di sudut dunia.. terima kasih wanita.. membantu daku mengenali diri dan membina diri sebagai lelaki. terus berusaha menjadi lelaki sejati.. insya Allah.

  45. salam…saya minta untuk ambik article ini untuk dimasukkan dalam facebook saya….terima kasih yea…

    Mohd Zaki

  46. saya minta maaf saya nk minta kebenaran untk ltk article nie dlm blog saya!
    harap awk x marah..

  47. jejaka kesepian

    gadis-gadis sunyi cari lah sy……………..

  48. Mari artikan arti mencintai dengan bijaksana………….Bukan bijak sini…..

  49. Wnita adlh anugerah allah,wlup0n mreka prnh mlakukn kesilapan…stiap 0rg akn wat slap,tnpa mreka siaplh kita. . .dua2 sling memerlukan..jd,brkasihlah krna allah…insyallah,kte akn dbrkati…

  50. Lelaki pon ade wat silap.,jgn sala kan pompuan ajex!!protestx!

  51. mashallah….

  52. mcm ne aku nak mengambil hati perempuan yg dulu cinta ku kini die tawar hati atas sikap ku yg kaku
    tapi masih memberi pelunag utk ku berubah

  53. PEREMPUAN SKA PERMAINKAN HATI LELAKI….
    MATA DUITAN…
    CURANG….
    SEMUA SAMA.

  54. arnold schwaznegger

    shah rukh x handsome lansung

  55. saya minta maaf..sayalah yang bersalah..

  56. lelaki idaman adalah lelaki yang setia dan bertanggungjawab

  57. Radhyzta@ymail.com

    Mmm sadar kan diri ternyata ku tak sebijak puisi yg terdengar indah,,,,,,,,belum sesempurna kata yg mudah d ucap,,,,,,,,, tolong bantuanya

  58. Lelaki anggun punyai kesemua cìri t’sbt…rsnya aku ada kot..hehe

  59. semua tu hal yg sangat baik dan aq sndri bs dktakan stngh dari hal tsb,akan tetapi aq gk PD untk melakukanny,makany aq lg jomblo

  60. Semua di atas memang ciri2 nya
    Dalam kepribadian mungkin setengah
    Kagak pd sebenarnya

  61. I leave a response whenever I especially enjoy a post on a site or I have
    something to valuable to contribute to the conversation. Usually it is caused by the sincerness displayed in the article I browsed.

    And after this article 10 Lelaki Idaman Wanita | Tentang Cinta (LOVE).

    I was actually moved enough to post a thought ;) I do have a
    couple of questions for you if you don’t mind. Could it be just me or do some of these remarks appear as if they are coming from brain dead folks? :-P And, if you are writing on other online social sites, I would like to follow anything new you have to post. Could you list all of all your community sites like your Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s