Madah Cinta Pilihan

Jika ada sepuluh orang yang mengambil berat terhadapmu, maka sudah pasti salah seorang daripada mereka adalah aku. Jika hanya seorang saja yang mengambil berat terhadapmu, maka sudah tentulah orang itu adalah aku. Dan jika tiada sesiapa lagi yang mahu mengambil berat terhadapmu lagi, maka itu bermakna aku sudah tiada lagi di dunia ini.

Cinta adalah api. Namun kita tidak akan pernah tahu sama ada api itu akan menghangat atau menghangus hati kita.

Memberikan seluruh cintamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu. Jangan mengharapkan balasan cinta, tunggulah hingga cinta berkembang di hatinya, tetapi jika tidak, berbahagialah kerana cinta tumbuh di hatimu.

Melafazkan cinta dan janji setia itu mudah. Mengotakan cinta dan janji setia itu susah. Cinta dan janji setia yang hancur buat insan parah.

Masa depan yang cerah selalu bergantung pada masa lalu yang dilupakan. Kamu tidak dapat hidup terus dengan baik jika kamu tidak melupakan kegagalan dan sakit hati di masa lalu.

Hanya diperlukan waktu seminit untuk menafsir seseorang, sejam untuk menyukai seseorang dan sehari untuk mencintai seseorang. Tetapi diperlukan waktu seumur  hidup untuk melupakan seseorang.

Yang pertama belum tentu yang terbaik, yang terbaik biasanya yang terakhir. Tetapi yang sukar dilupakan adalah yang pertama, sedangkan yang terakhir masih menjadi tanda-tanya.

Mencintai juga bukanlah bagaimana kamu melupakan dia bila dia berbuat kesalahan, melainkan bagaimana kamu memaafkan,  bukanlah bagaimana kamu mendengarkan, melainkan bagaimana kamu mengerti, bukanlah apa yang kamu lihat, melainkan apa yang kamu rasa, bukanlah bagaimana kamu melepaskan, melainkan bagaimana kamu bertahan.

40 responses to “Madah Cinta Pilihan

  1. CINTA ITU SUNGGUH INDAH….

  2. cinta itu indah tapi awas

  3. Perkara yang paling memedihkan hati kita ialah bila kita menyedari orang yang kita cinta mencintai orang lain…..

  4. cinta hanya kepada yang mencintai kita….

  5. cinta amat membahgiakan kita, hargailah cinta terhadap insan yang kita cintai……

  6. sakitnya saat aku tau kalau…..
    aku tak pernah ada di hati kekasihku, melainkan sahabatkulah yang ada di hatinya.

  7. Cinta ini terlalu indah dan susah mau diperkatakan…….. cinta dgn manusia akhirnya merana sedih…. cinta pada yg esa adalah cinta sebenarnya…
    bukan apa ini adalah kata2 yg pernah ku alami………

  8. Jgn sesekali anda memendam rasa terhadap org yang anda cintai…Luahkan kpdnya

  9. Cinta ialah CINTA. Perkataan lain yang paling hampir ialah SAYANG, pada kedudukan yang paling tinggi, dalam bentuk yang paling cantik. Sifatnya sementara. Kehendaknya abadi. Banyaknya satu. Begitu keadaannya, maka kepada siapa ia harus ditujukan?

  10. cinta itu indah apabila kita mencintai dan di cintai

  11. amat pedih jika memendam rasa cinta terhadap org yg dicintai..
    tapi lebih pedih jka org yg dicintai mencintai org lain…

  12. Aku pnh kehilangan lelaki yg amat aku cintai..sampai skg,aku msh xdpt lupakannya wlau pon dah ade p’ganti..aku xthu nape ngan aku..tp tu lah yg b’laku!

  13. assalamualaikum,,
    memangler susah nak lupa,,,
    ila ingat ila sorang je jadi cam daisy ni
    rupa²nya daisy gitu gak
    huhuuh,,,
    cediyyyyyyy
    :(

  14. cinta itu terlalu buta..walaupun prnh disakiti,ht ini msh ttp syg..
    btul ke pe yg aku buat ni??2 kali di lukai ttp ht msh nk maafkn die..
    kadang-kadang terasa diri ni mcm diperbodohkan..

  15. persahabatan boleh berakhir dgn percintaan!! itu la yang ku alami..
    perkenelan yg terlalu singkat barakhir dgn percintaa.tp..percintaan yang d ingini tidak kekal…

  16. CINTA itu suci,
    CINTA itu unik,
    CINTA itu seni,
    CINTA itu nyawa,
    CINTA itu kehidupan,
    kita dan pasangan yg mencorakkannya..

  17. benar persahabatn boleh berakhir dengan percintaan..
    itu jugalah yang berlaku kpd ku..
    dia banyak mengajar ku erti kehidupan..
    terlalu lama dia menunggu ku
    dlm diam aku mangaguminya..
    kini ku bahagia dengan nya.
    tak sabar menanti hari bahagia..
    saat untuk kami di satukan

  18. jika kamu mencintai seseorang
    lepaskanlah dia..
    jika dia kembali pada mu
    maka dia adalah milik mu
    tapi jika dia terus berlalu
    maka dia tidak akan pernah menjadi milik mu!!!

  19. jika kamu mencintai sesorang
    lepaskanlah dia
    jika dia kembali pada mu
    maka dia adalh milik mu…
    namun jika dia terus berlalu
    maka sedarilah dia tidak akan pernah menjadi milik mu!!!

  20. sukar untuk mncri lelaki yg betul2 ikhlas menyayangi diri kita..
    entahla..

  21. menyintai seseorang memang senang..tapi melupai seseorang memang sukar di lakukan..

  22. cinta x perlukan alasan. Hanya menyintai nya..Cuma itu. Cuma ada rasa CINTA. Cuma cinta..Tiada sebab, tiada alasan.

  23. cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih tersenyum
    sambil berkata aku turut bahagia untuk mu…..

  24. terputus cinta memang menyedihkan. Harus diingat bahawa perpisahan itu ditentukan
    oleh jarak dan masa. Kalau bersedih kerana cinta terhalang dan tidak kesampaian,
    anggaplah kesedihan itu seperti hujan…walau lebat atau lama sekali pun pasti akan
    reda………

  25. jika memang bukan dia ku miliki, tunjukkn siapa yg tertulis utkku…
    jika memang die bukan jodohku, tunjukkn siapa jodoh ku…..
    jika mmg aku tidak layak utk nya,siapa yg layak utknya?

  26. puteri salju kedinginan

    kenapa cinta itu khianat aku?
    kenapa cinta itu kembali pd aku setelah aku dpt melupanya?
    kenapa cinta itu kembali memujukku?
    adakah itu hanay satu pembohongan?

  27. cinta pertama memang sukar utk dilupakan,kerana cinta pertama mengajar kita erti rindu,sayang,marah,merajuk dan lain-lain lagi denagn orang yang tersayang…tapi cinta sejati tidak semestinya ada pada cinta pertama,mungkin ia ada pada cinta yang kedua,ketiga atau seterusnya.namun manisnya cinta pertama tidak sama dengan yang kedua atau ketiga…

  28. Dalam persahabatan seseorang memerlukan pengertian,dalam percintaan seseorang memerlukan kepercayaan.kemaafan itu adlh dendam yg terindah.sesungguhnya,cinta ialah inti drpd kehidupan.Barangsiapa memperolehi cinta yg padat bererti dia telah memiliki kebahagiaan berabad-abad.

  29. cinta memang indah tp adakah kita menghargai cinta…

  30. cinta memang indah tetapi adakah kita menghargai apa itu cinta….

  31. cinta itu mmg indah tetapi adakah kita menghargai apa itu cinta….

  32. cinta tu indah.,bes sngat…tapi…….yg cdih nya..dia meminta aq lpas kn dia ngan krna aq x mct/x coll dia..ermm biar kn jerk lah..aq bhagia wlau pn dia mnyangi owunk lin..aq sdia memaaf kn dia jika ia nak bersama aq smula..aq msih menyangi dia..SYAREIL@SYAZANA.,.,.,

  33. cinta sangat indah kan. hidup ku bahagia bila adanya cinta dari seseorang lelaki yang bernama haszahari bin tumin. hakikat hidup bila ada pertemuan pasti ada perpisahan. i love u honey…u can back to me…???

  34. 5 tahun aku mengenali haszahari. billa kebahagian hadir pasti ada kekecewaan kan. kenapa ibu & ayah ku tidak merestui hubungan kami. hidup ku bahagia bila bersamanya. hidup ku menderita BILA BERSAMA KELUARGA. AKU MENCINTAINNYA SEPENUH HATI KU…I LOVE U SAYANG…………………………………………………………………………………………….UMI CINTA PAPA SELAMANYA……JANGAN TINGGALKAN UMI…..KITA AKAN TETAP BERSAMA SELAMANYA, KECUALI ALLAH MEMISAHKAN KITA. JIKA BENAR IA TAKDIR ALLAH,AKU REDHO MENERIMANYA….

  35. hidup ini betul2 wat aku rasa diri ini tiada maknanya jika tidak mempunyai cinta.aku gagal menjadi anak y solehah wat ibu & ayah ku.segalanya kerana cinta & gagal mengawal nafsu nurani ku. ya allah………… mohonku pada mu ampunkanlah segala dosa ku ini ya allah,,, aku gagal menjadi anakk y baik tetapi aku cuba berusaha untk tidak mengulanginya lagi. ya allah terima lah taubat hambamu ini ya allah…..! aku ingin menjadi anak y baik dan isteri y solehah wat suami ku tercinta,,,

  36. aq kat cini jst nak citer y aku pernah couple ngan dak n9.hndsome daknyer.nama dye mohd firdaus b. zaini.best couple ngan dye.le than sporting gak r.tp ktorg x thn lama sbb dyer pindah n9 n couple ngn dak sna. cdihhh nyer rasa. tp tak pelah aku trima y aku xda jdoh ngan dyer ni.but aku msh ingat kat dye ag smpai skang wlaupun hbgn ktorang dah lama terputus slama 5 tahun….

  37. perkenalan aku ngan haszahari lak penuh dgn cabaran sebelum aku mengecapi kebahagiaan. cam ni cternya. dulu arwah member has ni minta couple ngan aku.tapi aku tak nak sebab dulu arwah ni dulu kaki pompuan. 2 y xnak,kelas aku ni bersebelahan jerk ngan kelas dak 2orang ni. tima xdak ckg jerk has ni suka sgt dok kt luar kelas tengk aku. ktorang pun selalu gak men pndng2 n men mata. last2 aku ni terjatuh cinta lak kt dia. hak5. tp aku diam jerk ktorg xpernah bertego pun. n 1 hari 2 lia ajak aku kuo g merayap. time 2 lak klz aku ni mmg ckg xmsk. aku pn kuo r. time 2 pun has ikt gak, msa 2 r ktorg bru tego2 n men pkul2 mnja. hak10000. ptg2 dyer slalu tpon aku. lma ckt ktorang pun men msg.ada ptg 2 ktorang ber3 jmp kt mni market. zai ajk couple tp aku xnk, aku cma jth cinta kt haszahari jer. aku r pmpuan pertama yg couple ngn dyer, tp x lma 2. dtg sowg pmpuan namanya fzatul, dyer r perampas has dr aku. tp lak 2 dyer n i mcm sial gak. couple ngan laki aku tp msa y sma dyer couple ngan hazim. gler ekkkkk. x lma 2 terkntoi gak cz haszahari terbaca mcg dyer ngn hazim pgl syg2, trus clash. n then bnyk g perkara y berlaku. tp mls nak taip bab ak bdmood rini. arkkkk tnsion sgguh,

  38. Pertanyaanku

    rasanya benak hatiku ini
    ada pertanyaan….
    setiap suria nan menjelma di pinggir kesuraman
    sering mencamarkanku di celah-celah ketulusanmu…

    ku tahu kau seorang yang baik hati,peramah,riang,
    jujur dan menghargai semua org disetiap sekelilingmu…
    ku harap kau dapat mengerti..
    bahawa hidup ini seperti pusingan roda
    yang akan sampai bila ia akan terhenti dipersimpangan…

    Ku tahu kau sentiasa didampingi oleh kawan2 yang turut menyayangimu…
    bagiku mungkin kau tak menyedari hakikat ini…

    Kenangan musim lalu…
    kadang-kadang waktunya melupakan aku…
    Gurau sendamu dan lawak jenakamu…
    menjalinkan rasa keikhlasan…

    Aku bersyukur kepada tuhan yang maha esa….
    kerana menemukan kita…
    Walaupun pernah rasa terluka dan terkilan…
    Sesungguhnya ia mendewasakan kita…

    Perkenalan kita tak mungkin dilupakan
    Perkenalan kita bukan disengajakan
    tapi takdir yang menentukan….
    sampai ke hari ini perkenalan kita 391 hari…

    Pertanyaanku Cuma satu…
    Adakah kau menyesal mengenali diriku ?…

  39. hargailah seseorang yg berada d depan mata kte selagi kte xdpt sentuh,lihat dn nampak dye lg….

  40. mudah bibir melafazan cinta,tp payah hti untuk menafsirkan mksud cinta yg sebenar..
    cinta pertama aq ptus coz die da x prcayakn aq.akhirnya aq membenci die krna dihati ak telah ada cinta lain.pembetulan k,bkn cinta pertama,coz aq xprnh cintakn die,aq hanya syg die,lbih ckit syg seorg kwn..knpe ek?aq pon x jumpe lg jwpan tu..
    skrg ade insan lain da takluki ati ni,bila jmpe je gadoh,tp syg,kalo berpisah,rindu pastu aq nangis..bila die sakitkan ati aq,aq x prnh slahkn die..knpe aq rela skitkn ati demi die ek?salah ke?mmber baik aq pon x suke ngan bf aq ni..aq pon plik,camne aq leh jtuh cinta kt die,.?cinta ni plik kn..sekarang aq dilamun rindu,kite org xleh msj..nk kol pon ssah,nk jmpe lg3 la rumit..dugaan cinta kn,sabar je la..aq hrap sgt hbngan ni smpai ke jinjng pelamin..AKU SAYANG DIA..AKU CINTAKN DIA..

Tinggalkan Jawapan

