Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan

1. Jika berjalan, dari belakang kelihatan seperti tidak memijak tanah. Golongan wanita yang jalannya berginjat, konon wanita ini adalah wanita yang tidak jujur, kalau berbual, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain. Wanita yang berjalan seperti ini juga terkenal dengan sikap egonya. Lebih parah, wanita ini biasanya pemboros atau suka membazir wang tanpa berfikir sebelum berbelanja. Padahal, wang yang dimilikinya itu masih banyak kegunaannya. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki.

2. Jika berjalan, sering menoleh ke kanan and kiri. Wanita seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri,dan merugikan teman bualnya, namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Konon wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.

3. Jika berjalan suka menunduk. Cara berjalan melambangkan wanita seperti ini memiliki sifat yang tertutup. Ia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya dan boleh dipercayai untuk menyimpan rahsianya. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditakluk hatinya. Disamping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hati wanita dengan cara berjalan menunduk ini, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebab, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.

4. Jika berjalan menatap lurus ke depan. Wanita seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh, bukan senang hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meski pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jangan hairan jika wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang berpengalaman luas.

5. Jika berjalan badan bergerak ke kanan dan kiri. Wanita yang berjalan dengan gaya yang sedemikian tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia dianggap kecil. Padahal masalah itu sebenarnya memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.

6. Jika berjalan badan tampak tegak. Wanita ini tegas menentukan sikapnya sendiri. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Yang menarik dari wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa meninggalkan sifat-sifat romantiknya.

7. Jika berjalan seperti zirafah. Maksudnya, ketika melangkahkan kaki ,badannya ia kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika anda berbual dengan wanita seperti ini kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.
 

About these ads

33 responses to “Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan

  1. Pingback: Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan « Tentang Cinta (LOVE) « SUTERAPUTIH

  2. Pingback: Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan « Story of the day…….

  3. hai..aku still single… sesape nak berkenalan boleh bg no tel atau msg kt friendsyer…k..wasalam…

  4. kalau jalannya lompat-lompat berarti gila

  5. haha…yaya yg b’jln suker menunduk 2…haha…mmg t’lalu stia…smpai jiwa mrane…analisis yg bek r tntg rhsia mengenal wanita berjalan..”singing in the rain and ignore all the pain”…
    pape pn wish my luck 4 diz becoming PMR..nk msk asrama nk g jauh n lpekan sumer knangan yg m’lukekan 2..

  6. klu jln pandang ke blakang camne lak????????

  7. Ada yang berjalan bergoyang kekanan kiri, matanya melotot dan merah…jangan takut, dia cuma punya masalah pencernaan..beri dia obat urus-urus…otomatis jatuh cinta;-)

  8. Kalau ada wanita makan sambil b’jalan, itu tandanya, dia masih blum baligh.

  9. Kalau ada wanita makan sambil b’jalan, itu tandanya, masih blum ba

  10. kalau ada wanita b’jalan zig zak …..apa y..?¿

  11. Kajian yg bagus… memudahkan utk memulakan satu hubungan!!

  12. Hmm lau malu bertanya susah d jalan tp kalo besar. . . Susah juga berjalan canda doang brow wat sesiape yg mo knali dr gw dpt klik url gw yg d atas ok one more kalo wanita jalanya sempoyongan ber arti d0orang mabuk

  13. JAuH PRjalaNan luAS pEmanDanGan…

  14. Kalo ada wanita ato perempuan yg jalannya tengok kanan tengok kiri itu berarti mau maling,ato keder.

  15. Pingback: LuAhAn HaTiKu.. » Blog Archive » Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan

  16. Pingback: » Secrets in the way a woman walk MARLINA’S

  17. Pingback: Marlina’s » Secrets in the way a woman walk

  18. boleh percaya ke..?wat ever it is kene tgk dari segi tutur bahasanya,agama..tu lebih penting…

  19. Hihihi_lucu jg,tp klo lg ngepel pzti nunduk donk. :)
    add YMku donk plend

  20. trus…..
    kalau cewek yang jalannnya kencang banget?
    seperti dikejar hantu…
    kalau gt gimana dong???

    balas ke fs ika yach….
    diemail atas

  21. Lam kenal cemva!. Dari rag serang

  22. manis sgt klu prmpuan jaln tunduk..sweet sgt..tu lh prmpuan yg baik..hehe sprti sya..hahaha..

  23. Kalo wanitanya g jalan2 berarti g punya kaki

  24. ya….kalau aku si yang wajar-wajwar aja jalannya jangan sampai nunduk dan meleng….!!!

  25. Klau aku sih Pling sneng Cwek Yng jalanNy nunduk kelihatanya cewek kyak gni bda 5 cwek2 yang laine….
    Tpi lebih sneng nih cwek yang jlane megol2 kyak bemo..p lgi pke tengtop 5 clana rok pndek…manteep…

  26. Kalau wanita jalanx sering berubah2 apa donk?

  27. klw wanita yang jlnya sering menunduk g mn dhong……..

  28. klw wnita itu jlannya menghenol, kyk berat pantat gitu,, tndanya dia ingin sekali ngentot tiap hari.. kasih ya??????????

  29. rat kp pdg,ima RTB,dsmrina kd rndng,ozah kd rnding,ningsih py lba,nurdiana ds alai.
    i lov u klian smua.. mmuuaaaaaaachhh

  30. Pingback: go here

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s