Cinta, Sayang, Minat Dan Suka

Cinta – Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang – Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka – Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat – Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

About these ads

30 responses to “Cinta, Sayang, Minat Dan Suka

  1. WAH KALAU MASALAH CINTA INI MEMANG AGAK SEDIKIT RUMIT UNTUK DIBAHAS, KARENA SETIAP ORANG PASTI BERBEDA PENDAPAT. SETUJU NGGA TEMAN TEMAN….?

  2. rasenye dc x de komen..selalu nye, org susah nk bezakn antar cinta dan syg..tp haniey berjaya pisahkn maksud syg n cinta..

  3. Cinta di tujukan kepada org yg kita bercadang untuk berkahwin….masatu sayang dah mix dengan cinta…sebabtu perasaan dia lebih…tiap-tiap hari nak cari cinta….

    Sayang pulak di tujukan kepada seseorg yg kita rapat dan prihatin terhadapnya….samada suka atau duka…..dia adalah seorng yg istimewa…tanpanya kita akan tertanya-tanya apa jadi padanya….selalunya sayang boleh jadi cinta….kadang-kadang jek sayang cuma boleh jadi tersayang bukan cinta…tetapi tetap istimewa….

    kat atas tu definasi sayang n cinta agak kasar…tak sesuai langsung….!!!!

  4. aku ske sgt ng mksd cnta,syg,suka n mnat..
    btolla tnpa suka+mnat+sayang, cnta tu xkn ade..
    i wish my chipsm0re slalu ade ng aku smpai ble2..
    hik2

  5. Sayang tu tanpa syarat la. sayangkan seseorang tak semestinya org tu bleh dengar luahan hati or masalah kita. sayangkan kawan tak semestinya kawan itu pendengar yg baik. sayang juga tak semestinya kerana org itu berbuat baik dgn kita.. kadangkala walau pun org itu pernah sakitkan hati kita.. asalkan kita pernah ada kenangan yg baik bersama-samanya, kita akan tetap sayangkannya. sayang pada adik beradik misalnya.. sejahat mana pun mereka. jauh kat dlm hati kita akan tetap sayang mereka..

  6. bg sy hdp ini perlukan kasih syng sb kalau stkt cinta ia lahir sekejap je…lps tu syng je kan…bila kita knk2 kita nk dimanja,bila kita remaja kita nk dicntai kan tp bila kita dah kawin semua itu kita perlukan….

  7. Pingback: Cinta, Sayang, Minat Dan Suka « The_Hamdanjr’s Weblog

  8. kalau kite admire kat someone, but at the same time kite dah tau respon@jwpn tu, leh dikatekan teman tp mesra je..mcmne plak? i tersepit ngan prasaan sndiri…plzzz help me!

  9. dari minat kita suka dia,bila kita sdh suka dia sekaligus kita akan syg dia.bila syg terlalu lama dalam hidup kita,perasaan cinta akan lahir secara kita tidak sedari.cinta hadir bila sehari kita tak melihatnya,tak mendengar suaranya,kita menjadi terlalu rindu padanya & bila dia berdampingan ngan lelaki lain,kita jadi cemburu buta walaupun tanpa menyiasat sapa lelaki yg didampinginya.Amin

  10. bagaimana pula dengan kasih?

    • kasih…? erm bagi eika kasih tu untuk semua orang. contoh nya kasih pada family, pada kawan-kawan dan sebagainya. kasih tu pelengkap hidup seseorang.macam kita lah.. kita kan nak kita dikasihi oleh semua orang.itu just pandangan eika je :) tak tahu pulak macam mana pandangan orang lain. jika ada masa lapang balas lah email ni. eika nak tahu jugak pandangan iejan.
      ikhlas dari…eika

  11. sygi org yg sygkan kita yaaaaaa

  12. biasa az tuh…
    hhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaa

  13. Ehee.. No kmen jst want to say ‘i love myself n i feel someone that likes me. . But who??

  14. aku ‘cinta’ kat sum1 ney,,
    with ‘minat’ & ‘suka’..
    but,, without ‘sayang’.
    pe maknenye??

  15. em..kalau lelaki tuh salu ingt pd kite,
    mlm2 mst ingt kt kite…
    kalu x dpt tdo pn, ingt kt kite..
    bgn tdo ingt kt kite..
    laki tuh suke kite ke??
    tp die x penah luah perasaan pon..
    atau sbb die hny suke berkawan dgn kite aje?

  16. samekom semua….macammana nak cari cinta yeee

  17. Pingback: My Blog » Blog Archive » Cinta, Sayang, Minat Dan Suka??

  18. Pingback: My Blog » Blog Archive » C><S

  19. aku minat,suka,atau cinta kat dia??pening2x…

  20. jika tak minat,macam mana nak suka,bila tak suka,macam mana nak sayang,bila tak sayang,MACAM MANA NAK CINTA???

  21. Pertama liat dia aq rasakan ada minat pada dirinya. Setelah lebih mengenal dirinya, aq pun suka padanya. Lama kelamaan rasa suka itu berubah menjadi rasa sayang pada dirinya. Akhirnya kuutarakan rasa cintaku padanya. Dan sekarang kami pun menjadi seorang kekasih yang mencintai satu sama lainnya.

  22. cume ingin berkongsi, adakah pelakuan seperti pelukan dan ciuman itu menunjukkan tanda SAYANG kepada si dia? atau adakah itu nafsu semata-mata?

  23. saya sering dipermainkan oleh lelaki. saya tak tahu apa kurang saya dimata diaorang semua. saya rasa saya bagi kasih dan sayang yang cukup untuk diaorang. tapi kenapa saya diperlakukan begini? namun bila saya fikir- fikirkan balik. apa yang saya risau kan kasih dan cinta sejati akan datang.sehingga sekarang saya bahagia bersama mr.s saya.. saya berjanji akan setia bersama dia.so, kesimpulan nya jangan kita risau kan orang yang menganggap cinta itu mainan. kita hanya tenang dan cinta itu akan muncul.

  24. SmUa_y bn4R cM4 gmN kta memaknai’y

  25. Hrm sal cinta new….dlu ad wnta yg suka sy tp sy xtrma dia……tp skrg sy mncr2 cinta nya smpai skrg sy dh xtau nk cri cinta lg sy dh x tw lg cm na nk bcinta ne….lau le tlng sy tuk bcnta new ag

  26. Erm lw da yg nk tolng jus g facebook alamt fcbok sy web ad_ryan@ymail.com

  27. mang ssa lw tyme cnta2 nie..sumanya da jak yg x kna…cnta nie mang rmit nk djlaskn…bnyk dgaan n cbaan yg dtg gn dri kta gak…

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s