Rahsia Di sebalik Warna Bunga Ros

Hati sering tertanya-tanya apakah maksud warna bunga ros yang pernah diterima. Apakah ia melambangkan rasa kasih, cinta, simpati ataupun sekadar teman biasa? Sebenarnya bunga ros mempunyai pelbagai warna yg mengandungi maksud tersirat. Takut nanti tersalah andaian diri sendiri yang malu. Di sini adalah andaian banyak pihak tentang maksud tersirat di sebalik warna bunga ros.

Bunga Ros Merah: Si dia mencintaimu setulus hati dan ingin bersama selamanya.

Bunga Ros Kuning: Si dia mahu kamu menjadi sahabatnya atau ia menandakan perasaan cemburu terhadap kamu

Bunga Ros Putih: Rasa cinta yang ada dalam dirinya adalah cinta sejati dan sesuci ros putih itu.

Bunga Ros Merah Jambu: Kamu adalah cinta pertama si dia dan ini menjadi rahsianya sejak sekian lama. Maknanya kamu adalah insan yang menjadi idamannya selama ini.

About these ads

52 responses to “Rahsia Di sebalik Warna Bunga Ros

  1. Ala..Cmne plak kalu bunga rosny kaler bru? (“,)
    Huhu..ad ke bunga ros kler biru

  2. kalau jantan hidung belang pasti dia akan gunakan semua di atas!

  3. iye???boleh guna ni…thanx!

  4. bagus…nanti senang…x salah bg kat awek…^^

  5. em..aper ler rase dpt bunga ni kan? malangnya i tak minat bunga2 nih…

  6. bunga pancaran kasih antara dua insan yg memerlukan cinta…warna2 itu berikan ketulusan buat si wanita atau si pria…woow aku suka itu…apalagi yg warna merah jambu dan si putihhh….Nice N romantich….!!

  7. erm… llk bukannya tau pun makna2 tu smua… huhhh (”,)

  8. nak tanya bleh??
    Pa plak maksud bagi bunga ros warna biru ek?????????

  9. rose warna biru itu artinya ketulusan juga kejujuran yg tercermin dari diri orang itu..untuk tanda cintanya yg abadi.TULUS JUGA JUJUR…arti dari birunya Roses…LAM..Tia

  10. memang sumer yg dijadikn oleh Allah 2 sumer ye ade maksud yg t’sirat. Cume cre kite m’nilai sesuatu bende 2 kat diri kite. Tp yg pastinye maksud itu adalah k’unikan yang adekat ciptaannya.

  11. huhuu, baru dpt bunga time dinner smlm, dat guy tau mksud bga2 tu sumer, dier sruh i cri sndri, coz i xprnah amik tao pon psal mksud bnda2 cmnih, so thanx to haniey!! itz help me much.. heheee.. actually nme kite samer ar(“,)

  12. Dulu dapat 3 kaler ros berlainan dari kawan..2 ros putih,satu ros merah.wat dat mean?smpai skrg xtau…

  13. sy nak ross putih……….hr 2 dh dpt ross merah hehehehe

  14. Selalu dapat yang merah jambu sebab si dia tahu yang kegemaran Leeya adalah semuanya terhadap yang bewarna merah..hehehe..

  15. ummm, xde ker ros hijau??? hehehe… green, so sweet….

  16. umm..menarik gak,tp BF ay xpernah pn nk kasi ros.huhuhu

  17. Hem..kalau nak yang warna hijau kenalah kasi kacukan tau..Alah,tak kasi ros tak bermakna tak sayang atau tak cinta pown..

  18. btl2.wlpn BF sy xpernah kasi bunga ros,tp sy tahu dia syg n cintakan sy.cinta tu bkn datang dr bunga tp datang dr hati.yg penting jujur,iklas n setia.:)

  19. saya suke sgt kat bunga ros nih…rose is my life…sbb tue sy pantang giler klu de org yang rosakkan bunga ros tanpa sebab…bunga ros nie mcm pompuan taw…cantik,harum,tapi punya satu kekuatan…..

  20. Pingback: ~dEaTh noTe~ » Blog Archive » Rahsia Di sebalik Warna Bunga Ros

  21. ermm..
    kalu bunga ros warne biru cair ape makne nye???
    n smue warna2 lenn.

  22. ape maksud bilangan rose. contoh sekuntum = aku cinta kau seorang, 3 kumtum = aku , cinta, kamu. 5 , 7 x tau

  23. Waduh…kalau macam ni pecah tembelang lah saya

  24. paling best dpt yang banyak tapi warna merah ok per!!!rasa diri disayangi jer!!!tp x dapat bunga pun sayang gak!!!!

  25. ak asik dpt bunge ros wrne merah jer.. bunge ros warne owen xde erk??? korg klu ckp pun wrne biru or hjau jer.. tukar lar pulak..huhuhu

  26. Kenapa yerr lelaki bujang suka ganggu hidup sy nie….saya da kawinnn… iman perlu mantap lahhh

  27. tak lehh tahan bila digoda………..rasa tertekan sanggatttt…sayanggg pada keluarga…please nasihatkan lah sy nieeeeeeeeeeeeee..hati saya sakittt sangat dengan cinta……berhempas pulas melawan gelora cintaaa…knp nihhh pleaseee..

  28. nape aku yang x penah dapat rose? xde k lelaki yang nak kasi? cian la kat aku……………!

  29. urm…bru 1st time dapat bunge…happy pn ade..ros pink lagi 2…2 yg smp 1 mlm x tdo…pk ape maksud d sebalik kale 2…dah tau,mksdnye..x la tertanya2.

  30. is there any green rose?i really like it!!!!!!!!

  31. sebenarnye x de la

  32. bunga ros kaler hitam tk ada ker??? n ape maksud nya??

  33. kalo gun n roses nye kaler camna nk explain?

  34. x prnah dpt bunga pn

  35. x semestinya kt d bg bunga rose 2 kt d syg..
    tp d sebaliknya ada jg maksudnya…
    huhuhuhuhh……

  36. ehemmmm
    bunga warna hijau da takkk.???
    if da sya nak jga
    ehehhehe

  37. eehhh
    bunga ros warna putih sya pling suke tp warna merun da takkkk…???

    aikkk
    aku nak tanam bunga ros warna itam kat umah blh takk???

  38. Wow, ske rose putih ngan merah jambu…mksdnye mendalam..hehe. Tp y wrna biru pn lawa tau..cntk sngt. Romance!

  39. hoi,si nama(aku tahu)adalah bunga ros wane blue.kau yg tak tau.tapi susah nak dpat,kat amsterdem ada jual.hitam,hijau,rainbow pun ade.

  40. ha….sekarang baru saya tahu…maksud warna bunga rose……tq to you all….

  41. saya suka bunga ros
    saya nak sangat bunga ros

  42. saya suka bunga ros
    saya nak sangat bunga ros
    saya tahu maksut bunga ros

  43. Hmmm…cmna pulak kalau p’mberi ros sndri yg xtau mkna disebalik warna ros yg dia nak bagi ??? Hehe…hrap nti sy x prsan laa…

  44. beznyew law dpt bnga ros dr yg tsyg an..
    p aq xpnh dpt pown lwpown skntm dr siapa2..

  45. cam mana lak makna bilangan bunga yg kita bg kt seseorang tu. macam tk silap saya bg dlm bilangan yg ganjil(3) cam tu ada maksud dia kan.

  46. Thus we identify whether a plant is annual or perennial, whether it is deciduous (loses foliage in winter) or evergreen (has foliage all year round), and whether it is a shrub vine or tree.
    In the spring they are broken down enough that we just
    turn them in with a spade or a trowel. It was
    not until the advent of the movable-frame hive and subsequent invention of the motor vehicle,
    followed by the introduction of toxic chemicals into what had hitherto been what we would
    now call an entirely ‘organic’ agricultural system that bees’ real problems
    with humans began.

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s