Warkah Buat Sahabat

Sahabat,
Sebenarnya dalam diam aku menyanjungimu. Semangat, nasihat dan pesananmu tetap tersemat di hati. Surat dan segala pemberianmu menjadi khazanah berharga buatku. Sepanjang kita menempuhi liku kehidupan di kolej, aku dapat melihat betapa gigihnya perjuanganmu dalam mengejar cita-cita dan menegakkan syiar Islam.

Terima kasih di atas doronganmu untuk aku berada di jalan yang benar selama kita menjadi sahabat. Hari-hari yang pernah kulalui bersamamu tanpaku sedari timbul satu perasaan yang tidak mampu aku hindari. Setiap detik bersama menjadi memori indah dalam hidupku. Aku tidk pasti adakah kau juga berperasaan sedemikian. Namun jauh di sudut hatiku mengatakan gelodak jiwamu sama sepertiku.

Namun aku mengerti mimpiku tidak mungkin menjadi kenyataan kerana antara kita dipisahkan oleh sebuah tembok yang cukup tebal. Kau yang menjadi idaman ramai pasti dihadapkan dengan pelbagai pilihan. Sesungguhnya aku amat mengerti dan reda dengan ketentuan ini. Sikit pun aku tidak menyesali fitrah diri.

Sahabat,
Percayalah walaupun kau tiada di sisi, jiwa dan semangatku akan sentiasa bersamaku dan untuk kali terakhir, izinkan aku menyebut kalimah yang tak mampu kuluahkan dihadapanmu selama ini….Aku cinta padamu…..

Sahabatmu.

12 responses to “Warkah Buat Sahabat

  1. cinta x semestinya ‘bersatu’…huhuhu

  2. Pingback: surat buat sahabat tersayang Warkah Buat Sahabat Februari 11, 2008 Sahabat, Sebenarnya dalam diam aku menyanjungimu. Semangat, nasihat dan pesananmu tetap tersemat di hati. Surat dan segala pemberianmu menjadi khazanah berharga buatku. Sepanjang kita mene

  3. kekadang ada juga sahabat yang tikam dari belakang…seperti yang telah saya alami …terasa sediah sangat…kerana selama ini terlalu mempercayai nyer…:-(

  4. asalamualaikum…saya adalah wanita kesepian yang mengharapkan kaseh seorang sahabat yang tidak pernah menghargai saya malah dia amat membenci saya … tp masing 2 tunjuk bahwa kami sahabat sejati…saya rasa amat terkilan sekali..

  5. tidak semua sahabat akan bersama kita tetapi persahabatan yang jujur dan ikhlas akan sentiasa bersama biar pun dia sudah tiada di dunia ini, jujurlah pada persahabatan tanpa mengharap apa-apa balasan.saya juga mempunyai sahabat yang baik malangnya kami pernah berkecil hati disebabkan meminati wanita yang sama…

  6. assalamualaikum. dulu, sy pnya s’org kwn yg amat rapat sekali. kemana sja kami slalu bersama..sehinggakan teman yg lain amat arif ttg diri kami. Namun, stlah khadiran pelajar baru, perhubungan kami berantakan. saya selalu makan hati dgn perlakuannya. sehingga kini sy masih tersinggung dan dia tdk pula cuba memahami sy. Bg sy..biarlah semuannya berlalu. sekrg sy bgitu tidak mharapkan seorang kawn rapat.. sungguh myakitkan..

  7. memang tak mudah untuk mendapatkan sesuatu yang berharga dan bermakna……
    cobalah dulu tuk robah diri sendiri baru bisa merobah oorng lain
    hargai dulu yang lain baru yang lain boleh hargai kita

  8. Yar benar….
    aku juga pernah kecewa dgn sahabat ku….
    sahabat yang pernah aku ku cintai….
    tapi tak pe….
    kalau dia muslim…
    ALLAH
    kalau dia kristian…
    JESUS

    akan membalas nyar..hhehhehe………

  9. as’Slm…
    tidak di nafikan aku pun pernah mengalami semua ni…kawan yg aku anggap dia lah sahabat sejati tapi sebaliknya tikam aku dari belakang…sejak wujudnya orang ketiga…

    • Assalamualaikum,
      Adakalanya jangan ikut cakap kawan kita itu.
      Dia boleh tikam belakang kita,
      Macam mana boleh dibuat oleh orang lain.
      Tapi kalau kita menyukai kawan baik kita,
      Walaupun dia telah berpunya,
      Itu bermaksud,
      Insyaallah jodoh ada.

  10. assalamualaikum..
    dialah sahbat yang ku sayangi …
    12tahun berkawan tapi knpa terputus di sini…
    kau hina aku tanpa usul periksa..
    kau tuduh aku di hadapan smua..
    gelaran perampas kekasih orang menjai kudis di atyku…
    hingga kini arir mta terus mengalir..
    apa silapku..
    apa slah ku…
    kami tegak kan kbenaran yang nyata..
    tp kau x endah kah kbenran itu..
    slah aku lagi kah..
    apa yangg hrus aku lakukan…
    ku sayang dia sperti saudara ku sendiri tapi…
    racun yang aku dapat…
    ku hya mampu berdoa agar atynya dilembutkan..
    dan kmi kembali sperti dulu..

Tinggalkan Jawapan

