Cinta Itu Menyakitkan?

Setiap orang mempunyai makna cinta yang tersendiri. Ada yang kata, cinta itu menyakitkan dan jangan kau hampirinya. Tetapi, ada juga yang kata, cinta itu mengasyikkan sehingga kau akan terbawa-bawa dengan ombak asmaranya. Dan ada juga yang kata, cinta itu indah dan tiada ungkapan yang dapat menyatakan maksud cinta yang sebenar.

Bagi yang mengatakan bahawa cinta itu menyakitkan, ianya memang benar. Walau sepadan mana pun sepasang kekasih itu, akan ada juga masalah yang timbul. Ianya boleh diibaratkan, langit tak semestinya sentiasa cerah. Dalam berkapel ini, kita memang tidak boleh lari dari masalah. Bahkan, kita sendiri yang perlu menghadapinya dan juga menyelesaikan masalah tersebut.

Kesakitan cinta ini makin terasa ngilunya apabila sebuah pasangan itu hancur musnah. Apa yang dijanjikan selama ini, menjadi dusta belaka. Ketika baru sahaja clash, semuanya menjadi tak kena. Semuanya dipersalahkan. Itu tak betul, ini tak betul. Terasa diri ini dihimpit oleh sebuah keretapi dan tiada siapa yang ingin menolong.

Jadi, sekiranya anda ingin bercinta dengan seseorang, ingatlah. Cinta ini tak semuanya indah. Dan anda perlu bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan yang berlaku. Yang pasti, dalam percintaan akan ada pasang surutnya perhubungan. Cuma kita tidak tahu, bila ia akan berlaku. Mungkin hari ini, esok, lusa dan bila-bila masa.

Dipetik dari Legolas’s Blog

About these ads

67 responses to “Cinta Itu Menyakitkan?

  1. yeah tapi apa boleh buat hanya dia yang kita cinta.. dan dia bukan kita yang dia cinta.. kalau tidak dia tidak akan melayan kita cam nih…….. tak apalah

    • Ingatlah….mencintai seseorg bkn satu jaminan utk kita memilikinya…
      mencintai tdk semestinya memiliki…
      jadi, berpada-padalah menaruh hati pada seseorg…
      selagi akad blum menjadi saksi…
      mahar blum menjadi bukti…
      selagi itu cinta hanya sekelompok awanan di langit biru…

  2. YA,BETUL TUE CINTA ITU AMT MENYAKITKAN WALAU PUN PADA MULANYA IA AMT INDH SEKALI..NAMUN HAKIKATNYA IA NYA AMT MEMBUATKAN KITA TERLUKA..MESKI PUN PD MULANYA PASANGAN KITA MENJNJIKAN SERIBU KEMANISAN CINTA TAPI IANYA TAK SEPRTI APA YANG DI UCPKAN OLEH PASANGAN TERSEBUT..TAK SALAH JIKA BERCINTA TP JATUH CINTA TAHAP KRITIKAL ITU YANG PAYAH..

  3. Ya cinta itu indah. Aku tak bacapun artikel ko yang negatif itu, bikin panas jak, yang tadi itu ialah ex-cewekku dengan nama Lya N Lyan, janji dia palsu juga kot, anyway just kidding semua …:)

  4. Indah ko kata..kita pun selalu gaduh…ex-cewekmu ke @ masih tunang mu ke? kurang asam punya jantan..tadi tue ex-boy ku juga LYAN…..:)

  5. Zulaila Zakaria

    Cinta datang tanpa diundang…

  6. Cinta yang dibasuh oleh airmata akan tetap murni dan indah sentiasa.

  7. Hidup tanpa cinta ibarat taman tidak berbunga

    • kau datang mmbawa cinta dan kau pergi meningal kan luka
      tiap aku mengigat dirimu aku pasti menanggis kenapa sih cinta
      itu nga ada yg menyenangkan malahan banyak yg menyakitkan
      meyebalkan ……………………….????????????????????????????????

  8. mm..cinta?mmg la indah..tp ble da dikecewa mmg ssh nk trime..apatah ag,pkwe kte sndri yg mulekn dlu..jnji nk syg kite sorg,tp hakikatnye,ade org laen dlm ati die slaen kite..

  9. cinta itu ibarat kentut…dilepas rasa lega…dthn rs nk mampus…lebih baek cinta pd yang esa….selamanya berkekalan…….

  10. ada aper dgn cinta????????

  11. cinta yg dibasuh dengan airmata…….adussssss terlalu sakit bila dilepaskan cinta

  12. memang benar cinta2 perit da pahit untuk ditelannya
    bahkan cinta tidak mudah untuk diungkapakn
    ini sebab ungkapan itu amat berharga bagi seseorang yang
    bercinta …tapi tidak semuanya indah kadang2 bercinta ini tidak di hargai oleh pihak lelaki or perempuan apabila menjalinkan perhubungan percintaan ………………………..

  13. cinta bagiku selalu menyakitkan

  14. kekadang cinta indah kekadang cinta itu menyakitkan. tapi dah lumrah alam, dalam cinta ada mcm2 rasa,gembira, bahagia,kecewa,sedih dan sengsara. masalah dalam bercinta perkara biasa.semuanya bergantung pd individu 2 sendiri.selalunya mmg akan kena bnyk bersabr sgt. kita x blh nk sruh pasangan kita jd mcm pe yang kita inginkan..kita ni x sempurna. selagi mampu,syg,cinta dan kasih kne la besbr…n hope 1 day everything will be fine….tp honestly,CINTA SGT999 MENYAKITKAN…TP INDAH JGK..XKnal mka x cinta..

  15. kalau tidak ada kesakitan..itu bkn cinta namanya…CINTA membawa seribu jenis perasaan yg sukar diungkapkan…kadangkala ia membuat hati kita bergetar, tidak tentu arah, keliru, gembira, bersemangat, sedih, pedih,…ahhh…cinta tidak semestinya bersama,jika tidak dpt memberi dia kebahagiaan lebih baik lepaskannya moga dia mendapat kebahagiaan bersama org lain…inilah pengorbanan kerana cinta pada Illahi adalah lebih utama…bila kita kesedihan krn kehilangan org yg dicintai, ingatlah itu tandanya cinta Allah semakin menghampiri kerna Dia hanya ingin menguji kita>>

  16. perlu apa dengan cinta ?

  17. memang kalau bercinta ini memang sakit apalagi kalau kita lihat cowok kita jalan sama cewek lain,hati kita terasa sakit seperti di iris-iris.untuk mengungkap segala nya bagai mana cara nya supaya dia jujur sama kita.dan aku sangat sayang banget sama di ,apa yang dia perbuat aku tetap sabar tapi apa malah dia membuat aku seperti yang dulu.

  18. mengagumi tnpa dcintai……….xmengapa bgiku..mncintaimu adlh bhagia utkku…cinta dlm hti…………

  19. banyak memang cinta telah membuat hati sakit….
    tak semau cinta itu selalu identik dengan keindahan …
    sepakat brooo

  20. emm…..cinta itu indah pd mulanya..namun lama kelamaan ia mgkin akn membuat anda rasa hidup dlm cinta tidaklah semanis yg disgkakn…ada pasg surutnya..last2 kecewa yg menyakitkan huhuhu….ketahuilah cinta sejati sukar diperoleh….ibarat mutiara di lautan..jika korang nak cinta 2 betul2, korg kena lah berani menyelm ke dasar tok mencarinya.. huhuhuhu..

  21. cinta…salah ke diri ini ingin bercinta mcm insan lain…?knape lah dri ini sering di permainkan…?ade yang mengatekan yang cinta itu di ibarat kentot…!kalau dilepaskan lega rasanya..tapi klau kentot tu x nak melepas mcm mne…?x ke sangat menyakitkan…mcm tu la dengan CINTA…

  22. cinta menyakitkan!!!!

  23. Love hurts…
    Maafkan aku krn aku xsmpurna..
    Maafkan aku krn mrindui mu..
    Maafkan aku,sesungguh nya hati ini tidak mampu mnahan slaen dr terus mnyintai mu.. .
    Huhuu….

    • p”RsahaBata N Q_ta sperty tGn & mata
      aPaBiLa tangan t”rluka maka mata mEnAngIZ
      DN aPabiLa maTa menaNgiZ
      makA tanGan mEnghapus nya
      tapi klau KIta yg MeNangIs NgA ada YG
      peduli memang CINTA ini penyakit TAK di DUGA duga………?????

  24. cintailah sewajarnya,,dan benci juga sewajarnya

  25. cinta amat menyakitkan…bila tidak dihargai oleh pasangan….

  26. yang menyebabkan rasa sakit 2 sbb terlebih kasih.. terlebih meyayangi..terlebih mencintai..pendek kata, sumenya terlebih..so,jgn terlalu taksub pd cinta..kawal perasaan itu n utamakn cinta kpd Illahi..pemilik segala rasa kasih itu..

  27. eko wahyu nugroho

    cinta dimana kah kau brada..tapi bila aku berhasil menemukan mu………….mungkin engkau sudah tidak memberi harapan lagi untukq………cinta biarkan lah aku bertemu barang semenit saja dan sisanya akan aku pakai untuk mengenangu selalu…….cinta semoga kita bisa bertemu lagi tapi bukan didunia ini pastinya..entah dmana…………sekian mkc

  28. mmg btl… cinta 2 menyakitkan…
    cinta yg betul2 cinta ssh nk dicari..
    cinta yg dusta skrg senang nk dpt..

  29. cnta emang slalu buat ckid
    manng suh kita syg m cinta tuh
    tapi tetep z cnta juga bkan cma tk permaenan

  30. cinta??????menyakitkan??????mmg pun…..aq bnci dgn nmanya CINTA…..!!!!!!!!!!!!!!!

  31. aku memang BENCI sangat dengan CINTA. aku pernah couple ngan bini org…tunang org(KENA TIPU)…dihalang keluarga..bagiku CINTA ITU MENYAKITKAN……

  32. cinta itu sakit!!!

    • memang sakit………..?????????????
      makanya klu nga mau sakit ……………….???????????
      jahuin yg namanya cinta………..?????????

  33. aku telah mngecewa dan menghampakan harapan si dia..
    walhal dia amat jujur mencintaiku.
    kerna tanpa restu org tua,
    aku tpksa mmtskn hbngn dgnnya..
    sungguh!
    kurasakan dunia seperti berhnti berputar,langit seperti mendung selamanya,laut juga tidak lagi bergelombak..
    sakit kurasakn..
    aku amat mencintai kau cdha..
    mnun apakan daya kita…
    cinta ini terputus di tengah jalan sayangku…
    remuk hatiku mengetahui dikau menderita akibat perpisahan ini..
    ibarat hatiku yang turut merasakan kesakitan di hatimu..

    • ain p0wn came cam cdha gak,,pnah hmpekn harapan b0y..pdhal dye baek n care gler sal ain..ain cyg cgt kt dy..tp nk c0uple balek 6pak sgt r ain xmlu an..
      s0,,than je..smpay ain da dpat pgganti,ain plak dhampe n dmaenkan..sdey cgt time 2..juz redha n time blasan..

  34. cintailah kekasihmu seperti kau manyayangi bunda yg tlah melahirkanmu….n sayangilah cintamu seperti tuhan menciptakanmu dg akal n perasaan yg suci

  35. mlai skarang,… q sll benci dgn nmanya cinta,.. setiap q mncintai prjalanan cntaq sll brkhir bgtu sja,..!! smua sm,…

  36. cinta itu memang menyakitkan

  37. untung aja cinta gx dikorupsi. kalo gx apa kata dunia?

  38. Jgn menyalahkan cinta.. Berani bercinta maka harus berani menerima risikonya.. Kita hnya mampu merancang tp ketentuanNYA xdapt diingkari.

  39. cinta itu memang menyakitkan…

  40. kenapa harus menyakiti,
    kenapa juga harus disakiti….????

  41. berjalan lirih seakan cinta terlihat letih,,,,
    menatap gelap walau hanya tuk sesaat,,
    apa itu cinta,,,
    di mana itu cinta,,
    knpa itu cinta,,
    seabadi apakah jika nantinya ku temukan apa cinta sejati itu,
    kelak waktu kan kembali berputar melawan penyesalan,knpa akku harus mengenal chinta,
    mengapa semua harus berawal dari sebuah cinta,
    dan kapan cinta tu tak menyakiti,
    kini detik mampu mengusung waktu,
    sperti lentik jari yg terpasang cincin asmara waktu itu.

    arianton.wibowo@ymail.com

  42. cinta mmg menyakitkn.tk sngka hati rupanya telah dimainkn,

  43. terhenti nafas masih bernywa.putri yg cntik meningglkn kita.ibarat nafas terhenti selamanya.hari2 menderita,menunggu hari menutup mata.hati yg sunyi tiada penghuninya………………

  44. CINTA ITU BAJINGAN

  45. cinta itu buta kh ?????

  46. cinta m3mang indah tapi itu hanya di awal nya saja ,
    tapi di akhir cerita indah ituu terdapat kata menyakitkan
    ketika kita benar takut kehilangan cinta itu
    cinta itu pun hilang entah kemana hingga menimbulkan
    rasa menyedih kan yang amat mendalam.

  47. Ciicapik mussheera

    Memang menyakitkan pun sdh beberapa lama hdup solo hehe

  48. Di cintai hanya untuk di sakiti …….

  49. cinta itu awal nya doank manis bngt tapi
    akhirnya pait dan sakit bngt :|

  50. Cinta itu menyakitkan .
    akuh bisa jha mengenal arti cinta tapi tidak sedalam dalam nya .

  51. kenapa cinta menyakiti…!!!!
    aku memeng pernah b’cinta..!!
    tpi selalu sja tersakit..!!!!
    aku tk pernah bahagia sedikit pun,…!!!
    aku kurang percaya sma c dya…
    kerana aku selalu dpermainkan…..@!!
    cinta mmg menyakitkan…!!!!!
    tpi aku tk mau kalah..!!!
    sebelum aku mendapatkan kebahagia itu..hahahaha

  52. org yg sa syg itu telah pun meningglkan aku..!!!
    WAaa…Apa blh bt bukan jodoh aku hahhaha…!!!

  53. aku tak tau pa yang dinamakan cinta tapi aku yakin bahwa cinta itu ada. buktinya aku sangat takud kehilangan (sadya). tapi mengapa dia memandang sebelah mata seolah aku itu virus baginya aku hanya bisa berdoa dan berusaha menyadar kan nya karang aku tau apa itu cinta… cinta itu menyakit kan hti…

  54. .. cinta itu sebenar nya sangat indah.. jika kita mengerti akan kehendak nya.. jika kita tahu menilai nya..
    .. sememang nya ada yang memandang cinta melalui paras rupa, harta benda .. namun
    .. mereka lupa semua hanya lah sementara..
    .. renung kan la..
    .. sesungguh nya, saya juga pernah mengalami nya
    .. tapi bukan cinta
    .. ia setia? setia itu sangat menyakit kan..
    <3 Daq BucuX

  55. cinta itu misteri yang tak mudah qt ketahui….

  56. cinta itu menyakitkan bgttt,, saat q dah prcaya sma seseorng,, tpi knpa mlah dia prgi ninggalin aq,,, & itu tuch rasanya sakiiiittt bngttt,,, s’bgitu kejamnya kah cinta bagi q?

  57. berbagai definisi cinta telah saya ketahui dan fahami juka saya rasakan. indahnya sungguh tak terhingga, saat ku buka mata dipagi hari seolah olah burung berkicau riang, ia turut bergembira,, tapii menyakitkan memang ketika kita mencintai seseorang yang tak pernah mempunyai perasaan yang sama seperti yang kita rasakan. semoga pengalaman itu membuat kita semakin mengerti dan memahami makna dari cinta sebenarnya, bahwa bukan hanya keindahan belaka.. tetapi ada segumpal penyakit didalam cinta itu.

  58. Hmmmmm;(

  59. fajar tlogo timun(SMG)

    “Terkenang kembali hal manis”

    Siapa bilang hanya hal mengecewakan saja yang bikin pedih? Justru saat terkenang hal-hal manis dengan seseorang, membuat hati semakin tak karuan. Alhasil air mata tak bisa dibendung. Dan rasanya semakin menyesakkan.

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s