Puisi Cinta | Terhenti

Aku sedar bila tanpa dirimu
Kurasakan dunia ini terhenti
Lambat, kaku dan tidak bernyawa

Bagaikan otak kuterhenti berfikir
Apa yang perlu aku lakukan
Tanpa kau disisi

Rinduku bagai membungkam ragaku
membuat aku terhenti untuk menghela sekalipun

Jiwaku sesak…dan kosong…

Mendengar suaramu bagaikan terhenti nafasku
Untuk kudengar dan masuk terus kejiwaku
Agar tidak diganggu
Agar aku tidak terlepas dari mendengar setiap butir bicaramu

Andai Tuhan mnedengar rintihanku
Bertemumu ingin sekali aku hentikan seluruh maya ini
Agar hanya kau dan aku menikmatinya bersama
Agar masa ini begitu panjang untuk kita berdua sahaja

Adakah kau rasa …terhenti segala-galanya
Bila sudah jatuh cinta

Nukilan:
Ria

About these ads

34 responses to “Puisi Cinta | Terhenti

  1. superkidexcel

    Nice Blog… blog walking..
    Program-latihan-Motivasi-Dato’-fadzilah-kamsah
    http://superkidexcel.com/

  2. Salam KENAL dan Saling MENGUNJUNGI serta SALING BERBAGI…
    Wah…WEBSITENYA INFORMATIF.Oya, bisa tukeran BANNER/ LINK ga yah…???

    http://DUTACIPTA.WORDPRESS.COM
    :roll:

  3. Nice poem, puisi yang mengandung makna yang dalam. Saya suka puisi ini. Salam kenal, mari mampir ketempat saya ya

  4. puisi yan asiek banget….

  5. Wuih… Dalam banget puisinya. Lagi dimabuk rindu yah mbak?

  6. subhanallah mb’….

  7. bnr2 tw pa arty cnta yng sbnryyyyyyyy
    ckp dlm……’N’romntsssss

  8. sumpah bgs bgt………

    tp tlng yg bax lge kta2x…..

    bgi org yg kreatif kta2 cinta yg indah krm ja k sni.

  9. kereeeennnn bangettt???
    ajarin aku jd puitis doonk???
    bolehkan

  10. keren bangt puisinya……
    sangat romantis

  11. ctkamzonershop

    sgt mendalam maksud bite2 puisi ini

  12. tuhan mendengar tp menunggu

  13. entah lah nk ckp..serah pd takdir je….

  14. apa sih arti@ cinta?

  15. ciniata bgi qu membuat org senang dan bahagia

  16. huhuu…nice poem..
    i like it..
    make this web be a popular…
    i will help u all in back

  17. saLam sbLum nya . .
    hmMmm puisi ni sprti kisahku dgn nya?
    hehee tiba2 miss plk kat dia . .
    klu d kira2 thun ni da dkt 7 thun kmi bpisah . .
    miskipun da lma aq ttp kan mggunya muda2an TUHAN prtmukan kmi smula . .
    AMIN!!!

  18. puiisi yg agk mnarik jgk la….but….i think blh bt yg lbh mnarik lg……

  19. emmmm jiwa sya telah di luka oleh seorg wanita yg sya amat sygi,
    sya cuma buntu kenapa die buat sya mcm 2???? ape salah sya????
    kenape die perlu buat begitu??? kenape die balik kpda xbf die???
    sanggup die tinggal kan sya mcm 2 je……. sya still lg syg kan die,
    kalau lah die dpt dgr luahan hati ni……. emmmm x sanggup kehilanggan die…

  20. Nhe kisah cinte sye ngan si dia,,
    Tpi dia dah dew bf len

  21. Kerenz abiez…
    Cocok bwt aku…

  22. x da 1 cinta pun yk brmta…mgkin dia akn brmta krna ketentuan yg esa

  23. awesome n nice

  24. memang romentic gilerrrrr

  25. favian caesarrajendra

    cinta sejati dan abadi hanya u/mu..,

  26. cinta sejati ta akan pernah hilang……
    mencarinya dengan hati yang tenang pasti menemuiny dengan kebahagiaan…….

  27. pena ida 6ngis kerana cinta,,,,,
    tp ida sedar cinta itu ta akan kemana,,,,,
    kecuali kepada TUHAN,,,
    Hati ida sakit sangat bila ida 6gis,,,,,,
    pena ida tetanya,,,knp ida yang harus d sakiti ,,,,namun ida sedar bukan hanya ida yang merasa kepahitan itu,malah ramai lg yang sedang berduka……
    suatu hary 6t ida pasti akan menemui kebahagiaa,,,,kawan…….
    doajkan ida ye,,,,,

  28. jiwang habis @_@

  29. apa mksud puisi nie

  30. Cinta 2 kdngkala hanya utk dsimpan.Hngga prlahan2 ia hilng sndiri.

  31. ahmad akhmal muhammad

    ok lah dah bnyak org sya cuba ngan ayat dri sini .,.,akhirnya sangkut gak

  32. Pedih ase hati bace ayat2 ni..

  33. Hello, every time i used to check blog posts here in the early
    hours in the dawn, since i enjoy to learn more and more.

  34. Incredible! This blog looks exactly like my old
    one! It’s on a entirely different subject but it has pretty much the same layout and design. Excellent choice of colors!

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s