Ayat-Ayat Cinta -Titipan Cinta

Tiada kasih yang lebih manis daripada kasih cinta dan tiada kasih yang lebih ngeri daripada putus cinta.

Orang yang putus cinta sering kali berakhir dengan air mata.

kata-kata cinta

Cinta yang tidak berbalas itu bagaikan layang-layang putus talinya.

Soal cinta adalah soal hati. Ia juga soal jodoh. Manusia hanya merancang tapi Tuhan yang menentukan jodoh kita.

Soal hati tiada undang-undang. Apatah lagi paksaan.

Sejauh dan sedalam mana pun cinta kita terhadap orang, kalau ia tidak berbalas, sukar untuk mengakhirinya dengan perkahwinan.

Cinta tidak selalu bersama jodoh tetapi jodoh selalu bersama cinta.

Kahwini orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang lain. Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cintai tapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain

Melupakan seseorang yang disayangi amat sukar.

Cinta akan hidup bersama dengan waktu, apabila waktu itu mati, maka matilah cinta itu.

Cinta sejati ialah apabila kita masih mampu tersenyum, sambil mendoakan kebahagiaan untuknya walaupun jika terpaksa melepaskannya pergi.

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada di sisi kita.


Panduan Memikat. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Personaliti Cinta. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Panduan Cinta Untuk Lelaki. Keterangan lanjut, sila klik sini.

Tip Memikat
Panduan Memikat Jejaka. Keterangan lanjut, sila klik sini.

Doa Pengasih
Rahsia Doa Pengasih. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Pikat Awek. Keterangan lanjut, sila klik sini.

About these ads

213 responses to “Ayat-Ayat Cinta -Titipan Cinta

  1. kasih akk tips supaa balikan mha dia

  2. cintailah yang maha pencipta ..

  3. GRATIS
    dari NOKIA
    http://store.ovi.com/content/131453
    aplikasi mantap

  4. Salam…

    Sungguh puistis sekali ayat-ayat cinta ini kerana cinta ini terlalu besar maknanya dan cinta yang akan kekal selamanya sekiranya kita bercinta dengan Allah dan Rasul-Nya..

  5. ayat2 cinta sllu berkisah,, bercerita tentang indah dan sedih

    • btul 2,kopi yg pekat xsmstinye pahit, kopi bergula xsmstinye manis,apbile kopi n caramei bersatu….terlahirlah satu y di namekn ‘manis’…..manisnya keindahan ,manisnye kenangan….tapi tiade apa yg lebih manis dari manisnye yg mmbwa kepada ‘MANIS’….cinta jugak ade hapy n ade sedih…kite bleh mengatur cinta…..tapi jodoh smua ade di tangan tuhan…cinta jgak meguji kite smua…apapun keputusan kite rado saje lah…smua itu allah aturkn….umpama biar susah dahulu,senang kemudian hary,,,,,

  6. cinta e2 myakitkan dan lbih baik sendirian krana cinta mmbutkan kita lpe siape kte..

  7. Sungguh puistis
    sekali ayat-ayat
    cinta ini kerana
    cinta ini terlalu
    besar maknanya
    dan cinta yang
    akan kekal
    selamanya
    sekiranya kita
    bercinta dengan
    Allah dan Rasul-
    Nya..

  8. Sume memerlukn cinta,.x da cinta..tiadalh nilai

  9. cinta segalanya dengan remaja mahup0wn yg sudah khwin ..

  10. sdih bila aku ingatkan ksalah aku terhadap nsan yg mnyangiku slama nie….

  11. cintai leh yang kta syang……..
    jagan mjadi owg bodoh kerana tinggl kan owang yang cintai kita……

  12. btol 2..cinta kepada allah ada sgala2 nya…allah maha megetahui..

  13. cinta n k’sisayang bkn utk d p’rmainkn atu d’pprsendakn….

  14. cinta tergantung...

    cinta adalh sesuatu kejadian yg terindah dan dianugerahkan kepada manusia… jika aku mampu mengetahui siapakah jodohku??? namun jodoh di tangan tuhan… dan aku menginginkan dia yg aku cintai juga mencintaiku melebihi yg aku bayangkan…. jika cinta ku itu tidak berbalas, akan berakhirkah duniaku??? sulit untuk melupakan cinta… dan tiap kali aku mencuba untuk melupakan cinta, malah aku bertemu cinta yg baru dan melupakan yg baru itu juga menjadi semakin sukar dan sukar…

    • kter buta dalam menilai cnta…. kter x sdar slma ini cnta y hakiki ad d dpan mata… , tnpe kter sdar kter mngejar cnta y palsu,,,,, bla kter sdar smua y bkn mlik kter lg,,,,,, law msa bleh d ptar ku tdak ingn biar kn ku khlgan dri nyew…., tp dh t’lmbat…. akhr nyew aku khlgn dr nyew

  15. cinta boleh membuatkan kita bagaikan di surga,tetapi cinta juga boleh membuatkan kita bagaikan di api neraka…………so,its up to ur…

  16. cinta..
    kita harus jaga ia dengan penuh kasih sayang dan ikhlas dihati..
    jadi , jangan lah kita rosakkan cinta yang indah itu dan akan hancur menjadi halusan dari setiap cebisan kaca yang akan melukakan hati yang membuat insan yang menyayangi kita terus membenci buat selamanya..
    cinta is love..love itu cinta…..

  17. cinta bkn utk kamu skiti ,
    cinta bkn utk kamu tangisi,
    cinta bkn utk kamu mainkan,
    cinku ini tulus dri lbuk hati yg mndalam,..
    aku tidak suke cinta pksaan mcm kamu…
    aku sayang kamu selamanya….:-)

  18. cinte blh di crk.. tpi cinte yg di crk x kn kekal selame nye..

  19. cinta yg iklas bkan diungkap dengan kata2.. cinta yg iklas akan timbul dngan sendirinya tanpa aku sedari aku sangat syg pda dya.. aku mluahkan apa yg tersirat di hati ini.. dy mnerima cntaku ttpi dy hnya mndiamkan diri tnpa mluahkan isi htinya kpadaku.. dalam hati ini tertanya2 apakah dy juga mncintai aku ataupn dy menerima aq atas dasar simpati.. sampai blakah aq akan bertahan dgn dy.. meskipun dy skarang jauh dari ku.. ttapi kasih dan sygku tak pernah pudar.. apakah dy juga merasakan apa yg ku rasa di saat ini..

  20. prasaan cnte smakin ari mkin dlm..
    mkin ssh nk dilpskan,
    andai stu ari cnte ini b’akhir,
    apakh yg mgkin tjd pdnya dn driku???

  21. tak kenal maka tak cinta , kalau dah kenal macam celaka

  22. dalam ati ini ad nmamu nma sorg insn y aku rndu… dlm dri ini ad sygmu sygnya drimu tdak mngrti..dlm snym ini ad tgisan tgisan seorg insan trluka..dlm jiwa ini ad pilunya ,pilunya mmbuat aq mnagis..ohh hibanya….

  23. cintA iTu buTa ,,daN boLe meLalaikn ssorg itU ..

  24. betul 2 kalau kita bercinta gunalah ayat allah.kita cintalah dengan allah dan rasullah.

  25. jangan biarkan cinta ditangan orang lain

  26. allahh amat sayang pada umatnya yg bercinta padanya serta rasul

  27. nur shazlien kamis

    hahaha , perempuan selalu menangis disbbkan cinta mokyet .. s0o lebih baik bersendirian …

  28. bila aq cinta pada nya ban menyangi diri nya tpi dye x pernah hargai pn x guna kan kan kan
    penah ke dye tanye ape itu cnte

  29. cinta tak semestinye beakhir dengan tangisan..tetapi cinta yg abadi itu akn mengiringi perhubungan kita sampai akhir nyawa..

  30. Wow sungguh indah kata-kata mu itu..bestnya bila bercinta

  31. Cinta tak akan pernah Mati

  32. Cinta adalah di mana saat kita memberi, tanpa mengharapkan akan menerima.. :)

  33. “cinta tidak akan datang kalau tidak mencari,cinta tidak akan pergi kalau kita menghargai….”cinta yang sejati datangnye dari keikhlasan hati..ia sukar datang dan mudah pergi…sekali ia pergi pasti menyakitkan hati…jauh kan kenikmatan bercinta jika ingin menyakitkan hati siape2…tuhan maha penyayang..1 kali kita lakukan 10 kali kesakitan hati kita menjumpai…kita tidak akan terlepas dari pembalasan……..

    jika kau mmiliki ssorang itu,MILIKilah ia dgn sebaiknya…jika kau mpunyai sorng kksih jgelh ia dgn smpurna…jika kau sayang pdnya setia lah kau pdnya,jika kau cinta pdnya,cintailah dgn kjujuran,jgn lah kau melukai hatinya,kerana hati manusia ibrat kaca,skali terhempas,ia berkecai dan x dpx dcantum smula……

  34. Sehebat mana pun kamu merancang kehidupan ini tapi sedar lah sebenarnya hidup kamu telah dirancang olehNya.

  35. cinta ,
    ku mencintaimu lebih dari apa yang ku ada..
    cinta ,
    ku perlukanmu walau dimana jua ku berada..
    cinta ,
    menyatukan ikatan kita berdua..
    cinta ,
    anugerah yang tidak ternilainya tuk kita berdua..

  36. ketawa dan air mata,e2 sbenarnya cinta….belajar mencintai diri sendiri sebelum mencintai org laen..

  37. Cinta ini bukan untuk disakiti <3
    Cinta juga bukan untuk dipermainkan !
    Cinta amat sakit kerana mampu membuat kita menitiskan air mata ! :'(
    Cinta juga mampu membuat kita gembira dan tenang !!
    tapi kita perlu berhati-hati kerna suatu saat nanti CINTA mungkin pergi jua !

  38. ya allah, ya tuhan ku..tlog lawh diri ku ini..
    kuat kan lah hati ku ini, tabah kan lah hati ku ini,
    yg telah dilukai oleh sseorang insan yg amat aq cintai,
    di saat ku mmrlukan diri nya, dia mnggalkan diri ku bgitu shja..
    hancur hati ku ini, hancur hati ku,
    hanya engkau yg maha berkuasa shja yg mngethui,
    tabah kan lah hati ku ini untuk mneruskan khidupan ini,
    mungkin dia bukan lah jodoh ku yg engkau ciptakan untuk ku,
    aku redha….
    kerana setiap yg engkau cipta pasangan manusia adalah yg terbaik untuk umatnya sendiri
    dan sekarang aku kan tempat kan engkau sbgai kkasih ku yg satu,
    di dlm hati ku ini,
    ku kan mnyintai mu hnya di dlm hati ini,
    hnya engkau yg satu,
    wahai tuhah ku, yg maha mendengar lagi maha mengasihani..
    hanya engkau kekasih ku dulu, kini dan selamanya….
    ya allah! ku kan mencintai mu sepenuh hati ku ini……..

  39. mengapa kau pergi,
    mengapa kau mecewakan,
    mengapa kau akhiri dengan menodai diri ku,
    mengapa kau lukakan hati ku,
    kau pergi begitu sahaja..
    kau tinggalkan diri ku,
    sanggup kau melakukan diri ku sedemikian,
    sanggup kau,
    aku tak kan memaafkan diri kau begitu sahaja,
    aku harap kau kan menerima balasan dari tuhan yang maha berkuasa,
    lagi maha mengetahui….

  40. setiap insan menginginkan cinta yg sempurna,
    tetapi,
    mereka juga lah yg mnybabkan cinta yg shrusnya sempurna,
    tidak menjadi sempurna,
    kerana,merka sanggup menggadaikan maruah merka demi seorang lelaki yg tidak berperikemanusiaan,
    apa bila hamil,
    merka sanggup menggugurkan bayi itu dan membuangnya,
    sampai hati mereka,
    kemudian mengatakan bahawa allah tidak adil kerana tidak memberi mereka cinta sempurna,
    padahal cinta itu sentiasa sempurna,
    kerana allah ialah cinta kepada kesempurnaan di dunia dan di akhirat kepada kita semua…
    jadi,
    cintai lah allah lebih dari cinta kesempurnaan seorang insan yang durjana…

  41. *_* itu manusia yg tak berperikemnusiaan…

  42. cinta 2 bagai cuaca 4 musim…
    sering bertukar2…
    cinta 2 bagai air…mengalir tanpa boleh di halang…
    cinta 2 bagai angin…ia datang menenangkan hati…
    cinta juga bagai api….ianya datang dengan penuh kepedihan….

  43. cinTa pda bunga ,
    bunga akn layu,
    hlglh kewangian n keseriannya,
    cinta pda manusia,
    manusia akn mati
    krn ssungguhnya cinta manusia itu Amat MELALAIKAN
    hanya cinta kpd ALLAH yg MAHA kekal abdy n hakiki
    kerna cintaALLAH x prnh mengecewakan………..

    renung-renungkan dn selamat beramal..

  44. kesilapan cinta di masa lampau mengajar erti cinta sbnr : <3 <3
    seandai hati dia dlu itu satu penjara sememgnya aku ingin terpenjar di dlm hti nya wat slma nya..tiada erti penyesaln kerana kecurangan diri ku sendri,kealpaan ~kesetian harus aku abadikan dlm jiwaku untuk setia pada yg ada ini

  45. cinta mampu memberikan semangat yang luar biasa pd seseorang…tp cinta juga mampu membuat seseorang 2 jatuh jika kehilangan cintanya….

  46. xder ayt laen ker…
    bosan la ayt 2 jer..huhuhu

  47. “Cinta sunguh indah”…

  48. andai rndu itu satu hukuman aqulah yg paling menderita

  49. idop ini pnuh dgn dugaan…
    sesekali trjatuh dn sesekali trsungkur
    namun dugaan itu yg mematang kn
    walau sakit krna dikhianati
    itulah takdir yg prlu d terima dgn aty terbuka

  50. Tuhan mmberikan kita 2 kaki untuk berjalan..2 tgn untuk mmgang..2 tlinga untuk mndgr dan 2 mata untuk melihat..ttp mngapa Tuhan hnya mmberikan sekeping hati pd kita?? krn Tuhan tlh mmberikan sekeping lagi kpd sseorg untuk kita mncarinya..itulah CINTA ^_^

  51. NiLai sEbUaH sYg bUkN hNy sEkAdAr mEmiLiKi jAsAdnYa,,tTaPi nIlaI
    sYg i2 aKn lBh bRhRgA aNdaI dApt mEmeNanGi aTynYa dGn pEnuH
    kEiKhLaSan…sTiaP pRsHbTan jGn d cMaRi dGn dNdm yG
    bRpNjnGn……mSkip0wN tNpA
    lFaZ cnTa dN sYg,,diRiMu tTaP bRsMadI d lPtAn aTy sLmA nYa…kU
    cArI..cNta yG xpNh mLukai,,cnTa yG xpNh mMungkiRi kTa aTy..

  52. Dinginnya malam ini..
    Menyapa tubuh ku..
    Berdirinya aku di halaman..melihat bintang-bintang berkelipan..
    Sambil merenungkan dugaan yang menimpa..
    Setelah cinta ku tak kesampaian..

    Terasa tercabarnya kelelakian ku..menenpuhi rintangan ini..
    Tiada guna ku tangiskan..meratapi semuanya..
    Siapalah diri ku ini untuk mencintai mu..
    Mustahil bagi ku mengapai bintang di langit untuk mendapatkan mu..
    Kita jauh sekali berbeza..

    Aku tidak sepatutnya mincintai mu..
    Tapi mengapa?..engkau sahaja menjadi pilihan hati ku..
    Segala kenangan bersama mu..harus ku lupakan..
    Walaupun tersiksa melaluinya..

    Aku berharap agar engkau sentiasa bahagia disamping dirinya..
    Biarlah ku sendiri mengubati luka di hati..tanpa kebahagiaan yang mengiringngi..
    Demi diri mu yang aku cintai..kini ku lepaskan dikau pergi bersamanya..

    Ku rela hidup dalam kepahitan..
    Dan kepahitan itu harus ku telan jua……………..

  53. urmmm…sy xske cnta..kerna ia mnykitkn!!!

  54. Yeke???
    xsmua cnta mnykitkn la..
    kdg2,ia jge akn mmbwa bhgia..

  55. hhhmmm….yela 2

  56. asyik2 cinte….cube lah berzikir ke ape ker…??
    cintekan ALLAH….!

  57. aque suka .kta2 mue . kta2 prsis. .dngn pngalaman hdup que . pr0m laikar rahman

  58. cintai lah seseorang itu dengan sepenuhnya..
    hargailah ketulussan hatinya..
    iklas la pda nya jka seseorng itu iklas pda kita..
    jngan la kita mlukai hti nya jka seseorang itu amat menyintai kita..
    kerana dicintai itu lbih baek dri mnyintai..
    syang la hbngan anda..

  59. cintaku berlainan bangsa,agama dan umur..tp aku selalu berdoa pada allah agar dibukakan pintu hatinya utk terimaku seadanya dan belajar serta mengenal agama islam..setiap hari fikiran ku sering di tambah beban..hanya fikiran,hati dan air mata ku yg menjadi teman diwaktu aku kesunyian kesedihan dan disaat aku memerlukan dan mengharap..

  60. cinta iBarat KenTuT
    DTahaN sAKit…
    DlEpas MaLU..
    Ble DaH KUar….
    FUHH!!leGa…

  61. jika cintamu berakhir dgn perpisahan,
    jgn prnah salah perkenalan,
    kerna org yg mmbuatmu trluka adalah org yg dahulunya prnhmmbuatmu BAHAGIA…

  62. Ya btol…cinta kpd Allah adlh yg kekal

  63. dlu aku jaht….aku suke maenkn perasaan orang…..tp skrg aku dh brubh……aku cume nk org y betol2 menyayangi aku & menyintai aku….
    sha’wani aida orang y aku pilih utk bersame dngan aku…..along

  64. jgn tglkn owg yg kta syg tok owg yg kte ske,sbb owg yg kte ske akan tglkn kte utk owg yg die syg.

  65. cinta mmg snggh indah … tp bila dah clash .. semuanya pahit !!!!1

  66. cinta tidak mungkin kembali lagi…:(

  67. ni aq bngeeeeet 5ksh yg buat ni z.slm knl y

  68. tlng donk?ksh srn buat q.bgmn agr bza daptn ht ny dia?

  69. ya allah aku rindu kan dye ..

  70. haha~chenta kkdng mnykt ann g0k l0rhh ..

  71. jyeahhh :)

  72. cinta dulu kala begitu indah sekali setiap kali misti bahagia bila dah jemu semuanya boleh berlaku dengan sekelip mata………….

  73. jgn sia2kn 0wg yg sygkn kte…
    hanya krana 0rg yg ke-2 sggup
    kte lpaskn… jgn jadi b0d0h..
    skrg mgkin kte tdk rasa ap2..
    ttp,suatu ktika kte akn mnyesal ap
    yg kte putuskn e2..
    setialah pada yg satu..
    sayangilah ktika si die masih
    ada.. jika die sudah tiada..
    tiada guna nya lg..lalu…
    berakhirnya dgn air mata….

  74. hye smua..knape erk Owg yg kte cyg ske sngt tngal kn kte..
    tmpa sbap n yg plik nye knape dye tngal aq sdangkn aq xtwu la ap slah aq at dye..plik2

  75. izzul zerosixers

    aq pning la knpe la dye buang aq dri friend dye dlam fb…
    sdangkn aq nie bf dye..n dye tkar psword fb aq skali plak 2..
    tpi aq ttap cyg kn dye..aq sgup rmpuh dugaan wlau ap2 pn brlaku..
    I lOvE u Cyg..

  76. cinta prlukn pngorbanan ,
    aq sngup b’korban dmi mliht owg yg aq syg bhagie . .
    wlaupn perit , aq redo jew .

  77. bile aq npk kamu aq tkt tuk knl dgn kamu bile aq knl kamu aq takut tuk trime kamu bile aq trime kamu aq tkt tuk syg kamu bile aq syg kamu aq tkt kehilagan kamu

    hidup ini bagaikn 1 prjlnan…dlm pejalanan tu ade prtemuan dan prpisahan…..

    ermmm…sdih la…tpi pe2 pown i love u so muchhhh….walaupon die xbpe cye aku…hope stu hri nti die akn cye btpe aku syg die….

  78. aq rindu engkau disini…
    rindu yg tak boleh dibohongi…
    hanya engkau dihati…
    hati yg x prnh ko cintai…
    <3 <3 <3 <3

  79. owg tatew idop nie ibarat tayar kete,skejap titew di bwah dn skejap titew at atas…dan perjalanan idop titew masih jauh lgi…tiba2,perjalanan idop aq terhenti di bawah,tiada siape yg mahu membantu aq untok naek ke atas semula….aq keseorangan,kesunyian….aq harap owg yg membace mcg nie dpat membawa aq untok naek ke atas semula dan terus kan perjalan idop aq besame si dia.

  80. Muhd Ezrin Alifz Haikal bin Ahmad Johan

    knpe org yg aku cinta sggp tgglkn aku?
    hnya dia dihati ku..
    knpe masa aku ingin lepaskan dia hati aku rasa berat utk biarkan dia sendirian..
    aku ingin dia kembali ke pangkuan ku..
    aku ingin dgr gelak tawa dia..
    senyuman dia yg manis..

  81. cinta nie bagai kan api yg meyala..?sat dia meyala..?sat dia tepadam..?bg aq nie..?? mcm api yg meyala..?seseorng tu nk menjadi batu api..?org tu..?ia dengki nk musnan kn bercintaan aq..?nie..? lama kelamaan…?org itu dia hembus api aq..?selepas tu hidupan aq hancur..?musnan..?
    disini sja cerita aq2 harap ada org yg suka kt aq hehehy
    bye..?:)

  82. hello kembali muhd farizuan..assalamualaikum untuk awk muhd farizuan….jwab ye….slamt ketemu lg…kalu sye bleh tahu awk nie umur brape……kasi tahu dlm lingkungan umur pun x pe…msih sekolah @pun dah keje….

  83. syazwanie aishiteru

    Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada di sisi kita.

  84. cinte segala nye bg kite..klu xde cinta make xknl lh kite nie spe…huhu……sedap ag eh…..garau je…….huhu

  85. sesungguh nye cinta 2,dtg nye dri yg esa,bkn di tgn manusia…
    dan ada kala nye kita msty mncari cnta uh….
    mungkin ssh bg manusia untk mencare nye……
    tpy dgn aty yg sbau n jiwa yg tenang……
    kita psti akn dpt ape kita crik slama nie…….

  86. cinta sejati mendengar apa yang tidak dikatakan . .mengerti apa yang di jelaskan. .kerana cinta tidak datang dari bibir. .lidah mahupun pemikiran ia lahir dari hati yang paling dalam. .

  87. saat ini yang aku lihat lorong2 yang sunyi. .
    terima kasih sayang kerana kau pernah membuat hati ini bahagia . .
    andai benar tiada lagi cinta di hatimu untuk diriku pergilah jauh dari hati ini agar ku mengernali erti perpisahan~

  88. cinta ibarat fatamorgana………
    makin dikejar makin jauh………
    tak dikejar trus mendekati…….

    apapun hidup lbh indah karna adanya cinta dan kta tak nafikan kl kta perlukannya……..

  89. angels babyrockers babycry

    pqbílq qku
    ksepíqn,hburlh qku ngn
    suqrqmu..pqbílq qku
    sqkít,ubtílh qku ngn rse
    ksíh sygmu..pqbílq qku
    mti jgnlh qku d mndíkn
    dgn qír mqtqmu..pqbílq
    qku d kburkn,kburknlh
    qku d qtymu..dqn pqbílq
    qku tsesqt,slmtknlh qku
    dgn døqmu..

    • angels babyrockers babycry

      kDaNG2X KtA TdK
      SeDaR,oRG yG KtA CyG TdK
      pDuLiKN KtA, KDaNG2x kTa tDk
      sEdAr AdA OrG LaIn yG
      MyAyAnGi
      KtA,tP kTa TdK pEnA pDuLiKn
      DiA,DaN kTa tDk pEnA SeDaR
      KtA
      bKn NyA sEMpUrNa uTk
      mNdPtKN
      OrG yG sGT2x sEMPuRnA dLM
      hDuP
      Kta,,, DaN kTa bKnNyA SaPa2x
      uTk
      WaT OrG MyAyNgI KtA McM kTa
      CyG kAt diA … SbAb kTa CmA
      MNuSiA BiAsA yG HnYa MaMpU
      MbuAT 1 MiMpI InDaH mNjADi
      kNyAtAaN…..

  90. azmyiera azyiera

    cinta ku duniaku…org sllu ckp cinta sy0k..syok kh 2 arr?? mmmmm….
    C-cinta ku yg satu
    I-impian yg snyata
    N-nikmat yg berbeza
    T-tanpa pengertian
    A-antara kaw dan aku!!

  91. Berbicara tentang cinta tentulah mexngkut masalah perasaan,lalu bagaimana cara yg harus d tmpuh jaka salin mencintai agar tidak terlepas dari nuangsa cinta

  92. Puteri Batrisyia

    iishhh….budax zaman skarang….

  93. the best

  94. love is like war…easy 2 start and hard 2 end…fkir2 kn lah.

  95. ku m9n4lMu g9n h4ti ..
    bkn d9n m4t4 !!
    ku mnxnyan9imu d9n jiw4 ..
    bkn d9n kt4 2 !!!
    ku mncint4iMu d9n prs44n ..
    bkn d9n fqir4n !!
    in94t cint4 t4′ di nil4i d4ri plukn 4tau dari cium4n !!
    tpy cint4 di nil4i dr kjjur4n & kseti44n !!!!!!!!!

  96. cinta??? xde keje.. tw ke kte ap mkne cinta???
    kasih+syg+rindu+….
    ap mkne sbnr??
    keliru…

  97. cinta kepada ALLAh lebih dari segala-II nya :D

  98. ” cinta sering x buat seseorag menangis “

  99. cinta itu indah jika kite tahu menghargai nya…. sesungguhnya cinta kepada ALLAH S,W,T DAN RASULULLAH kekal abadi

  100. hasbullah hassan

    @kadang2 kita tidak menghargia kehadiran sesorang itu dalam kta…sehinggalah dy prgi meninggalkan kita baru lah kita trasa kehilangnya….jadi hargalah sesuatu yg tlah kita miliki hati seorang insan yg kita cinta……

  101. tpi kenpa

  102. jiwang sungguhh hangpa niee nohhhhhh

  103. xlh skdar mluah an persaan.betol jgk pew yg mrka puisi kn 2..tetpi cnta yg sbnr2 nya cinta adalah..cinta kepdew allah n dri ktew sndri..cinta itu maha agung..yg dikurniakan untuk kita..hagailah ia..jgn dpersia kan cinta..

  104. cinta kpda seseorng ini sgt meniggalkn kesan negatif kpda kte….
    cinta kpda allah hdup lebih aman dan tenteram….tpi kte lebih memilah cinta yang x pnah setia kpd kte….

  105. tak salah klau kita saling mencintai…..
    walaupom ia kadang kala disakiti dan menyakitkan…
    jika kte ikhlas mecintai,,,,
    cinta xkn hilng kalau kte menghargai
    dan memahami jiwa seseorang
    yg kte sygi…..

  106. best nye :):)<3

  107. Lihatlah Kesempurnaan cinta

  108. cinte itu bute . !!

  109. Cinta yang kenal akan hilang, cinta yang x kenal akan cinta.
    C!nta ibarat
    Bunga bermadu apbile sarang leba ternmpak bunga bermadu leba akn mkn smpai habis bunga akn layu. Bila bunga luyu leba da lepaskan???he>3-3-3

  110. laila syaila...

    betol tuw….
    jika kite mncintai seseowng biarkn lah diew terbang seperti seekor burung…
    lpaskan diew…biarkn die bebas….
    jika dtakdirkn diew untok kow….
    die pasti kembali……
    dan pada masa itu diew milik kau slamennyew…….

  111. cnta ibarat kupu2, mkin ko kjar mkin ea lri,tp blew ko biarkan ea trbang,ea akn mnghmpiri d saat ko x mnduga…

  112. laila syaila...

    hidup aq ibarat patung dgan snang nyew dpermaenkan aq x tau mcm anew aku nk bwad….sdih aku blew aq tau diew boley tpu aq idop2…..biarlah dia pergi cari yg laen aku x nk bwad diew idop mrana…..yg abg aq plak awex diew x skew kan aq….hurm bosan glew idop aq……sape2 boley tlong aq…???

  113. hai laila syaila….laila kene sabar menghadapinye…salam kenalan…panggil je ika…ika jugak prnah jd cm laila….ika juga pernah disakiti oleh lelaki….laila kite cuma bleh merancang tp allah yg menentukn….laila bersabar je la smua nie pasti ade hikmahnye…cinta dia dtang ngan sendiri dan juga bleh pergi ngan sendiri….allah kurniakn 2 mata,2 kaki,2 tangan tp sekeping aty…allah nk kite cari satu lagi aty…laila jgn jd cm ika…kisah ika amat pedih sgat….laila prnah x berkorban cinta laila pd org yg laila sygi…ika prnah…ika dan seorg prmpuan mencintai lelaki yg same…slama nie kami berdua tidak tahu yg kami mencintai lelaki tu….suatu ary hal tu terbongkar…ika tahu dia ade prempuan laen malah mase tu ika dah kenal lelaki tu sethun…perempuan tu pun sdah tahu,ika n perempuan tu jadi keliru sgat…suatu ary perempuan tu mohon pd ika…laila nk tahu ape yg dia minx,dia minx ika lepaskn dia kerna dia sygkn lelaki tu…ika jgak syg lelaki tu…ika korbankn cinta ika pd permpuan tu…ika x sanggup nk lukai aty perempuan tu…biar aty ika yg sakit jgan org laen yg berada di sekelilingi ika yg sakit….ika lepaskn dia….ika redha..mse tu ika cuba bleh nangis je….ika sabar menunggu cinta ika…kini ika dah jumpa cinta ika….kini ika yg slalu menangis di beri keketawaan…..itu kisah ika….laila jgan putus asa…ika cuma nk kongsi ngan laila…laila sudi x jd kwan ika….laila nie umur brape ye….mane la tahu kot2 laila nie tua dr ika….ika 17 thun…byak lagi kisah ika….

  114. laila ika nk curah rase aty ika pde laila bleh x…laila tahu kn yg ika nie pernah disakiti…mase lpas2 je lelaki tu,ika luahkn prasaan aty ika pd laman sms jiwang karat…di sana ika kenal rmai kwan…mereka yg eri nasihat….tanpe ika sdar lelaki yg slalu ika msj lam laman tu mempunyai ase aty…pd suatu ary ika jumpa cinta ika dah ika pun msj lam laman tu….lelaki yg slalu ika msj tu berlaenan…..untuk pengetahuan laila ika pernah beri nme khas pd dia..iaitu ombak rindu…mse dia antar msj lam laman tu…dia kate ombak rindu adalah pemberian seseorg pd ku…haha persahabatan aq terhenti smpai di sini….agak agak pe maksud dia…..bile je ika tanye dia tidak mengaku….ika bingung laila…ik tak sanggup tgok dia sakit aty…dia menaruh hrapan yg sgat tinggi pd ika….kite nie laila kelemahan kite pd tangisan…lelaki anggap kite nie lemahkn.yelaa nangis punye pasal…tanpe mereka sedari kite bleh buat seorg lelaki menangis untuk kite….aty batu pd selembut air…laila slamat berkenalan…april full..!!!

    • Asma' Assakinah

      sy asma’ , boley ta nak kwn ngn kak ika n laila…?
      sy p0wn hadpi yg same…ingin meminta bntuan kam0o sume…

      • ika vs ombak rindu

        aiy asma x salah la kwan ngan ika…nape ngan asma…asma hadapi msalah pe…bile ade masalah asma tabah la…jgan melakukn hal hal buruk…yakin la ngan cinta..semua org dah ditentukn ngan jodohnya…mungkin allah nk kasi jodoh lebih baik dr skrang…asma umur brape ye…nape panggil kak ika..ika pun masih study lagi..form 5..

  115. Pingback: Ayat-Ayat Cinta -Titipan Cinta | Teman Berbagi

  116. hati aku hancur .. dia tak layan aku mcm dulu.. dia gak x pernah ckap nak tgglkan aku .. tpi ,dia diamkan diri jer .. seolah olah aku x wujud .. dan bkn kekasihnya lgi.. aku sedeh .. law x cinta jgnlah maen kan prasaan org .. sakit taw .. tak phm erti skit ker ?? menyesal aku pilih dia …… impian hancur berkecai mcm tu jer .. sedehhhhhhhhhhhhhhhhh …… huh .. adoi .. napa lak aku nk luah kat sini ..org len bkn nya phm isi ati aku .. hmm

  117. sehari kita tiada khabar hidup sentiasa igt kat kamu
    sering terfikir “kamu sihat ke,da mkn ke,kamu sakit ke,kamu igt sye lagi ke,ksih syg kamu hnya untuk ku lagi ke” setiap kali igt kamu ku akan terfikir mcm tu…tp sekali kamu balas text yang lame ku tunggu pasti ayt kamu “yew ku syg kamu,kamu sentiasa dihati ku,xpernah ku lupakn mu walau sedetik” dengan 1 ayt boley menjwp semua persaoalan yg ada di kepala ku….tp 1 ayat yg boley bt ku gembira sampai mati adalah “kau adalah nyawa aq dan kau adalah semangat aq untuk hidup” ayat tu yg ku ske sgt dgr.

  118. orang selalu kata cinta itu buta kerana cinta tidak mengenal dari segi luaran sahaja tetapi dari segi dalaman juga penting untuk menjadikan cinta itu cinta sejati

  119. Senyum pd org tua, tanda sayang..senyum pd kanak2 tanda kasih…senyum pd kekasih tanda cinta…senyuma2 a pd henpon tanda gila…masih senyum lagi ke? Memang sah gila…!!!ha!ha!ha!

  120. ika bukhari*blovei*

    hey mane gila…snyum pun sbb kite bce msj dr org tersyg…haha mcm la awk meer x penah…wat terok je la…

  121. Apa pendapat mereka-mereka yang dah kahwin!?
    Seblum tdo:
    6minggu ;selamat tdo saayaaang!!
    6 bulan;tolong matikan lampu, silau….
    6 tahun;sana sikit la, tido kalau tak mengepit tak boleh ke???
    More 10 years; tido asing2, laki tido dpn t.v, bini tdo ngan anak2… How u feel?

  122. ika bukhari*blovei*

    mne ade….suke fikr negatif btul la meer….walau brape tahun pun…tetap sme je…lelaki yg lebih2…cemburu ke,nape x bleh tido ngan anak…sbgai seorg istri kena la jugak jge anak,suami….tp bile je ade ank,x smstinye suami diabaikn…6 minggu,6 blan,6 tahun,more 10 tahun…malah beribu2 tahun pun…kasih syg kn tetap sme….dulu bile menangis,dipujuk….tp bile dia nangis,x nk dipujuk…bile kite ade msalh kite kongsi ngan dia,tp bile dia ade mslah dia nk selesaikn sendiri…

  123. Tak Selamanya Selingkuh Itu Indah

  124. Stia? Aku dh ckop stia pd cnta.. Tp saat ini aku kliru, mncntai insn yg bkn mlikku.. Nmun aku xmhu mlukakn hti si dia.. Ucap syg dn cnte.. Nmun hti ku pd yg lain.. Bkn niat ku.. Cnta ini hdr tnp ku pnta.. Sudah ku buang jauh nmun dia ttp kmbli.. Apa yg hrus aku lakukn? Aku xsgop mlukai hti nya.. Nmun hti ku cndri skt mncntai insn lain.. Aku ingn kn dia.. Prgi lh kau whai cnta yg xd’undang.. Izinkn aku b’sma dia..

  125. e2la cnta

  126. whandy mugam'shanmugam

    kisah cintaaaaaaaaaaa

  127. cinta oh cinta
    driku amat mencintai drimu
    tiap malm ku t’inggt drimu sadje
    ku inggin suatu ary nty kaw mnjdi
    milikku…cinta ku hnya tok kaw syunk !!

  128. Ya Allah, Kau berilah cinta yang suci kpada ku ya Allah. Aku ingin die mencintai aku dgn spenuh hati. Dan yg paling penting, dia mestilah mencintaiMu. Biarlah aku yg kedua…

  129. Cinta… terlalu mendalam maknanye.. dan xdpat dihuraikan kerna terlalu panjang dan lebar pengertiannya.. cinta perasaan y amat suci y lahir dari hati bg setiap insan.. setiap insan akan merasa dan melaluinye dgn perbagai kenangan dan bermacam cerite… cukup dari manis dan pahitnye.. namun,ini semua adalah duniawi.. lumrah di dalam dunie.. kite sbgai manusie harus sentiasa bersyukur diatas kurniaan dan ketentuan allah terhadap diri kite.. setiap y berlaku di susuli dgn hikmah di sebaliknye…. allah s.w.t telah merancangkan sesuatu y lbh baik untk kite di mase akan datang… setiap y berlaku ade pengajarannye… Kite harus bersabar dan teguhkn iman kite ke jalan y diredhainye… Allah maha adil..dan maha mengetahui… allah lebih memahami kite dari insan lain.. jadi bermohon la padanye..dekatkan la diri kite padanye.. sesungguhnye allah sahaja y akan melindungi kite… bersyukur dan redha la… nescaya segale kesulitan y dialami akan mnjadi mudah diharungi.. berkat darinye.. amin2 amin2 ya rabbal alamin.. subhanallah…

  130. hati ini terus menangis demi cinta akhirnye kurelakan kehilangan cinta sejati jika memang ini yang terbaik untuk diriku dan dirinye …..jujur aku tak kuasa saat terakhir ku gengam tanganmu’, kte munglin tak bersama lagi dan izinkan kutitipkan kisah cinta kita selamanya…

  131. kerna cnta idup aq sengsara!!!!
    hahahaahah………..

  132. haty aku terpakse meninggal kan kaw…aku rse itu yg terbaek untuk kaw dan aku….

  133. kerna cinta kite snggup wtpe sje…
    lelaki x phm prsaan cinta kte kpda dpa…
    cinta adlah cinta sjati..
    perkahwinan ialah menyatukan lelaki n pompuan dlm dua pasangan..

  134. fiza_BlaCkf0reSt

    cinta…aku sgt mcintainya,,tp, aku x tahu apa dia mcintaiku spt aku mcintainya…??

  135. kadag2 kite xtau npe kite mncintai die..tpi yg sye tau cinta itu xknl eti jemu dn sling mlgkpi…….

  136. Nice word.
    I like

  137. budop ganu (JT Racing)

    cinta amat memedihkan,, aq bru sedar dia tidak menyayangiku lagi… bnyk aq berkorban untuknyee,,, adakh die tw sume ini??? tidakk!!! smpai aty die tnglkn ak.. aq x leh idup tnpe mg bodo.. ekop mg r natam nop wt mnde pom ph nim… mapusss aq x cre dohh ph nimmm…. mg x soh kontekk ngn aq ag.. aq bnci tngok muke mg la fb natam… mapus mg r.. g r kapell ngn budop ajil nun.. jnji mg bajagie,, v r dare mg k budop 2 owww,,,, jnji mg bhgie ngn dye…

    hooommmmm… mmg aq x puas aty ngee mg… mnda mg nop eaaa????mapus mg r… mg x aw gne p
    erassaaan aq,,, pedehhh ngggttt babiii ehhhh….

    ~~~ capitallll D

  138. Krana dia kte jatuh cinta dan krana dia jgklah membuat kte jd sorg pdendam,,,,,,,,,

  139. cuter gurlzz (benetton crew terengganu)

    kcian k budop ganu,, aq phm perasaan mu gu.. sabo je laa,, law ye nebeng gopp,, mu bkor ea bulu pantat ye owww,, abiz cter.. k wne terrr ????

  140. cnta awk sumpama bntang yg mnrgi lgit mlm,
    cnta awk seumpama lgit yg luas tbentang,
    cnta awk seumpama bunga mawar yg sntiase mkar dhaty sye. .
    I LOVE U BABY!

  141. Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya, bukan semua lelaki sanggup menitiskan air matanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat dia menitiskan air mata dihadapan kamu ? itu membuktikan cintanya kuat buat kamu

  142. cinta spt tyr kreta,,, bila dah haus tukar bru la….

  143. kenapa kita perlu tinggalkan org yg kita beto2 syg .. aku cinta dia sangat2 .. aku nak teros bersama di sisi dia aku nak jaga dia .. dia x boleh berdiri soerang .. dia perukan sokongan .. aku terpaksa berjauhan dengan dia kerana aku terpaksa berhijrah ke tempat org .. berat hati ni nak pergi menjejakkan kaki .. terasa berat sekali .. aku nak dia sentiasa di depan aku n di sisi aku buat selama2 nya .. :’(

  144. saya sayang awak ……bukti? saya jauhkn awk dr neraka tu lh cinta saya kpd awk dn jg ALLAH<3<3

  145. cinta sgt menyakitkan ati,,,

  146. >> selalu dipermaenkan ,, ase nak hempuk jee HATI Niy.. hmmm

  147. sukar untuk kite buat dye lupe tentang kite.. hmm.. dye terlalu syg kat kite tp kite tinggl kn dye krne kite ngn dye x sesuai..

  148. Ya ALLAH aq amat mncintainya…aq tk sggp khlgnya jka di adalah untuk ku mka stukanlah dia dn aq dn jka dia bkn untuk ku maka berilah kbhgian kpda kmi bedua agar tiada yg terluka dn kcwa…amin…

  149. kenapa ssh untk aq mnhan ksdhan ne,,,air mta ku mudh untk mglir..puas ku thn agr ia tdk mglir ttpi aku ttp klh dan menangis..
    amat sdh ku rsa shgkn nk bnfs pn aq trsa kurang udara..susah untku mlpkn ksdhn ini.aq amt mnynyginya…mmd dia amat mmhmiku aq tk dpt mlpknya…

  150. Cinta..biarkanlah ia trus buta.Jgn smpai ia melihat kkurangnku,hruslh aku khilangannya. Hati..biarkn kau trus ttutup,jgn smpai kau mrasa luka,hruskah kau tega mlihat airmtaku.Padamkn sgala sngsi,kau thu..aku slalu mmpu mnyayngimu.Akn slalu mmpu mlihatmu.Kamu..aku ingin hidup lbih lama lgi.

  151. Cinta yang sejati datangnya dari perasaan sayang dan pandangan yang indah tetapi bukan dengan cara paksaan ! Cinta itu perlu dihargai dengan setiap detik yang kita lalui .

  152. Cinta ta harus mmiliki .

  153. cinta yg ikhlas …
    lahir dari haty yg mrnie …
    cinta abady …
    selalu dhaty …..
    <3 <3 <3

  154. axoo syg dia sngat sngat …
    bila gdoh jer dia off enst …
    hbis kdt axoo …
    cbb kene trik msk peti simpnn suara …
    tpi tk per axoo syg dia …
    i love u

  155. Eiyja fieyza

    I ske ayt2 cnta cm neh.bez

  156. cari sorng insan yg membunyai hati ebarat belian bkn membunyai hti sperti kca..hehe

  157. Cinta amt mykitkn….xsgka ditipu lg…da 5taun knl,msh lg menipu..usia pkenaln bkn jminan tdk disakiti

  158. Thank 4 y0ur tips….

  159. aneesa & nazmel

    hahaha aku suka banget ayat cinta sama dengan kisah ku dengan nazmel

  160. aneesa & nazmel

    eh kamu semua aku ada ayat sedikit saja harap kalian suka ya.

    {indahnya dunia hanya sementara
    {indahnya persahabatan hanya seketika
    {indahnya mimpi kadang kadang tak pasti
    tetapi indahnya percintaan sukar dicari ganti

    hahaha ini waktu birthday aku aku punya boyfriend bagi ayat indah sangat

  161. aneesa & nazmel

    aku cinta semua org tapi cinta aku lebih kuat di dekat allah

  162. cintailah sungai kita

  163. Btl biar lh cints dtg pd kte . Cinta 2 kn buta kadang2 cinta 2 sakit kn hati kte kn !

  164. blh tak bgi tips supaya pasangn kite kmbali mcm dulu lgi…….

  165. best gak site nie,first time aq tgk site nie….hmmmm sunyi sepi hatiku…

  166. You are so interesting! I don’t suppose I have read through anything like this before.
    So wonderful to discover somebody with some genuine thoughts on this subject matter.
    Really.. many thanks for starting this up. This site
    is something that is needed on the internet, someone with some originality!

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s