Antara cinta dan persahabatan

Persahabatan sering kali bertukar menjadi permusuhan apabila cinta menjadi pertaruhan.

Persahabatan yang indah akan hancur bila hadirnya keinginan yang lebih untuk hidup bersama yang akhirnya menjadi perebutan.

Apakah pilihan anda apabila persahabatan dan cinta dipertaruhkan dalam perhubungan?

About these ads

59 responses to “Antara cinta dan persahabatan

  1. ikut keadaan..

  2. emng sering sich,,
    cinta muncul,,,dalam persabatan,,,dan akhirnya pacran,,,
    pi setelah kita udah gk pacran,,prsahbtan hancur,,!!!pasti ada jarak,,!!!!n itu membuat kita gk nyaman,,!!heheehehheheeee

  3. kenalah bt pilihan yang terbek n respect kptsannya apabila dah da pilihan….

  4. bagus banget,,
    aku suka

  5. Menurut saya sahabat jadi cinta itu indah. Sebab, jika kita merasakan cinta dalam persahabatan, pribadi sya memilih mencintainya, karena memilih sahabat menjadi pasangan hidup akan lebih terasa akrab karena kita sudah jauh mengenal pribadinya.

  6. Menurut saya sahabat jadi cinta itu indah. Sebab, jika kita merasakan cinta dalam persahabatan, pribadi sya memilih mencintainya, karena memilih sahabat menjadi pasangan hidup akan lebih terasa akrab karena kita sudah jauh mengenal pribadinya.

  7. Dhie liIMbang

    Memilih pasangan yg pling cocok buat hdup ada lh sahabat yg mmiliki perasaan yg sama terhadap apa yg qta rasakan padanya. . . .krn shbt yg qt cintai bnyak bhgia yg sudh qt ykini bisa qt dpat kan drinya krna sudah sling mngenal kpribadian. . .

  8. cinta itu penting dalam kehidupan.

  9. Cintaku 10 tahun kini musnah kerana curangnya seorang sahabat… sukar utk ku lafazkan… putus kerna terpaksa

  10. saat ini aku agak pusing karena kekasi telah pergi jauh enta kapan bru dia kembali…..

  11. tanpa cinta apa kamu takan bisa hidup di dunia ini kha….??????

  12. menurut aku sahabat adalah teman curhat dan tidak lebih dari itu krna sahabat adalah teman saat wakyu susah maupun senang.itulah arti sahabat;

  13. hnye redha dan mndoakn hbgan mreke kkal ..

  14. persahabatan…sahabat ianya indah pabila perasaan sayang melebih dari pertalian persahabatan..namun..keserasian dalam mencari kasih rindu dendam untuk bercinta adalah satu kunci kebahagiaan

  15. aku ade seorang sahabat..kmi agak rapat suatu dahulu..disebabkan aku mencintai org lain..kmk jd renggang..dia xnk ctc aku lg..tp selepas 2 thun..aku pun clash dgn bf aku..so aku bg tahu sahabat aku..kami mula bkwn balik..tp die dh ade org lain..aku rs jeles sgt..adakah aku syg kan sahabat aku..kmi selalu bergaduh..and aku x suka dgn gf die..aku tahu aku x sepatutnya mcm tu..sbb kami hanya sahabat..dan akan kekal smpai bila2…

  16. Icha Zahra Octavianna (@Icha_sAc)

    Menurut saya, persahabatan lebih penting daripada cinta. Karna sahabat selalu ada ketika kita sedang dalam keadaan tersulit sekalipun.
    Sedangkan cinta? Entahlah… Cinta terkadang membuat kita menjadi sosok yang cengeng. Ketika kita sedang cengeng itulah, sahabat selalu ada.
    Saya akan etap memilih sahabat, meskipun sahabat saya berselingkuh dengan kekasih saya sendiri. Karena saya yakin, ia punya alasan melakukan hal itu.

  17. hemmmm menyedihkn

  18. klw buat qw sich qw milih sahabt krena sahabat untama dari pcr ? byangi hadirx sahbt sma pcr dluan mana msk kita tega menghianati pershabatan kren adx cinta yg belum tentu 2 akn abadi

  19. aku pilih kedua-duanya

  20. Dah lama ku mencari-cari teman hidupku tetapi, x ada satupun yg sudi denganku. Adakah aku hodoh sangat atau sifat2 ku yang orang x sukai.

    • hai juriseto…kenape kate cm tu..mungkin dia tidak berkehendak lagi juriseto ngn seseorg…mungkin dia nk kasi yg lebih baik pd juriseto…sabar lah juriseto…

  21. memang indah percintaan e2 drpd sahabat,tp adkah kamu rasa mempunyai hbungan yg bkn suami istri e2 adlh d0sa.renung2x kn lha whai teman2x ku

  22. terimakasih infonya
    luar biasa sekali manfaat membaca artikel niyh
    menyentuh hati
    nice post

  23. antara cinta dan persahabtn…
    sesuai dgn situasi aq
    mla bershbt akhirnya jtuh cnta
    akhir sekali ptus
    cinta hilang pershabtn pon hlg
    lbh baek bersahbt sje lgi bgus

  24. Klu sy,sy akan pilih yg t’baik.sy akan pilih kekasih..

  25. Memilih pasangan yg pling cocok buat hdup ada lh sahabat yg mmiliki perasaan yg sama terhadap apa yg qta rasakan padanya

  26. Persahabatan
    Itu sangatlah indah
    Bila ad sebuah rasa cinta :)

  27. Pingback: Antara cinta dan persahabatan | Teman Berbagi

  28. memang sich cinta sering tumbuh dalam persahabatan.

  29. ak sdg mngalaminya,sbb dia ak troskn bshabt walau perit ati ini menerima.

  30. Wujudnya cinta yang mendalam dibalik sebuah persahabatan…he..biasa..tapi tk prnh merasa..

  31. ape yg perlu ku lakukn?,luahkn atau berdiam dri?.makin hari smakin syg rndu hidup x indah besinar dan tidak bermakna jika tiadanya dsmpgku….

  32. Cinta memang menyakitkn lagi2 kalau kawan baik kite yng rampas kekasih kita.
    Mcm saya he…he tapi biarlah die
    hari nie hari dia..
    esok hari aku!..

  33. I like it..

  34. like2

  35. cinta itu hanyalah..
    sebuah misteri dalam hidup

    persahabatan..
    adalah bentuk kasih sayang yg nyata.

  36. salam sye nak kongsi cerita…sye ad sahabat llky blh dkatakan sgt rapat…tapi dye anggap kami couple…mcm newr sye nak trime dye sbagai 4we…sye syg dye xlbih dri sahabat…tolong larh syewrrr………..

  37. persahabatan yg bertukar menjadi cinta adalah cinta yg mgkin berkekalan … cinta ini lbih selamat drpd cinta yg hanya berkenal selama satu bulan atau satu minggu atau satu hari … tp kwn mkn kwn adalah perkara yg kejam …….

  38. cinta semestinya bg2 indah :)

  39. cinta asalnya pun dari persahabatan, apakah perhubungan dan ikatan perasaan dan bagaimana ia bermula kalau anda tidak mengenalinya dan pertama anda meluahkan dalam keadaan seorang sahabat dan setelah diterima barulah munculnya percintaan.

  40. hmm,sya pun ada crta gak.prnh stu hri tu kwn sya ada kata ada sorang llki ni suka sya dan sya mmg x knl llki tu lgsung! mula2 tu x der rasa apa2.tpi ttba jer tmbul prsaan suka bla dia thu ktorang suka kt dia kmi pun strt cntact.kmi smkin rapat hri dmi hri.cuma tnggu dia bwa ktorang couple.tpi 1 hri tu sya dpt thu sbnrnya dia dah ada gelfren.lbh2 lgi gelfren dia tu kakak kwn sya.agknya sya dipermainkn msa tu…lps jer thu sya bkurng dan mngis jer dlm blik.agaknya sya lbih mmilih shbat krna shbat la yg ada di sisi kta smsa suka dan duka.lgipun klu shbat yg mnjdi kksih kta adalh lbih baik krna kta sdh mngenali kpribdiannya dan bgtu jga sbliknya.=)

  41. bg i kedua2nya penting
    love in friendship

  42. cinta n pershbtan..
    sy nk kongsi ctr dgn u all.
    sy brcinta dgn seorg laki dlu,sy setia pd dy,percya pd dy..
    tp pd sua2 hr 2,dy trustrg dgn sy yg dy ad hbg dgn seorg perempuan,
    dan perempuan 2 adlh kwn baek sy sndr,kwn yg sy angap mcm adk sndri,dlm msa yg sma kwn baek sy pon brtrus trang hal yg sma..
    sy keliru,ap yg sy pelu buat..
    akhrnya sy dpt kputsn dgn kputsn sy,
    sy pelu brkorbn dmi kwn baek sndri,sy undur dan biarkn dy org brdua meneruskn hubungn..
    sy tk mgkn bnci kwn sndr krn seorg laki,tp dlm Msa yg sma sy rasa cinta bkn 1 tp bnyak..
    cinta yg 1 adlah cinta sejati..dan kwn tetp kwn..

  43. jika kite tidak b’cinta,
    itu makne nye allah menjage hati dan perasaan kite daripada jatuh ketangan lelaki yg tidak sepatut nye . b’syukur lha allah mnjage kite .

  44. cinta n pershbtan..
    sy nk kongsi ctr dgn u all.
    sy brcinta dgn seorg laki dlu,sy setia pd dy,percya pd dy..
    tp pd sua2 hr 2,dy trustrg dgn sy yg dy ad hbg dgn seorg perempuan,
    dan perempuan 2 adlh kwn baek sy sndr,kwn yg sy angap mcm adk sndri,dlm msa yg sma kwn baek sy pon brtrus trang hal yg sma..
    sy keliru,ap yg sy pelu buat..
    akhrnya sy dpt kputsn dgn kputsn sy,
    sy pelu brkorbn dmi kwn baek sndri,sy undur dan biarkn dy org brdua meneruskn hubungn..
    sy tk mgkn bnci kwn sndr krn seorg laki,tp dlm Msa yg sma sy rasa cinta bkn 1 tp bnyak..
    cinta yg 1 adlah cinta sejati..dan kwn tetp kwn.
    hmmmmm…………………………………………….
    sama macam situasi saya..bengang kot tp nk wt cm ne ,,kene redho jgk..

  45. memang sulit untuk ditebak,,
    sya juga baru saja merasakan sakit hati karena sahabat, sya pcrn sma shbat sendry akhirnya sakit sendry deh skrg,,,
    lebih baik pcrn sama shabat tidak usah dilakukan, kalau pun terjdi itu lebih menyakitkan..

  46. klw masalh cinta dan sahabat saya korbanya karna saya mempunyai sahabat namun setelah berangsur lama rasanya pun berubah mungkin menjadi cinta tapi saya berusaha menghilangkan rasa cinta itu samapai sekarang pun tidak bisa dan akhirnya pun sahabat hilang cinta pun suram. Dan. Jujur sampai sekarang pun rasa cinta ku masi tetap pada sahabat ku walaupun kami sekarang lost komunikasi . Jadi bagi yang sedang merasakan jatuh cinta pada sahabt jang pernah kmu berusaha untuk membuang rasa itu karena tidak mungkin dalam persahabatan tidak memiliki rasa cinta sebab cinta dan persahabatan itu satu paket yang sangat mahal harganya .
    Dan terakhir ” aku sangat mencintaimu walaupun banyak orang lain yang lebih darimu tetepi hatiku selalu memilih mu sahabat ku “

  47. aQ puj x tau. aQ bingung antara dua nie… aQ syang fren tpi dlm masa yang sama durank x suka aQ bersama cinta Q. kebahagiaan Q..

  48. Persahabatan itu indah…aq pnya sahabat yg kemudian berkembang menjadi hubungan cinta yg indah cinta yg mengerti akan keadaan masing2 smua kekurngan dn kebaikan msing2….wlpn akhirnya dia menikah krn dijodohkan ortunya tp cinta itu tulus jd cinta itu mengerti dan ikhlas mendoa.kan yg terbaik buatnya wlpn terasa perih dan sakit tp smua berubah menjadi keihlasan agar dia bahagia….

    Cinta dan persahabatan adalah abadi jika ada ke ikhlasan di dlmnya…

  49. Deydeq arzieymieylia

    ShitTtt

  50. These are truly enormous ideas in on the topic of blogging.
    You have touched some fastidious things here.
    Any way keep up wrinting.

  51. Hey There. I discovered your blog using msn. This is an extremely well written article.
    I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful info.
    Thanks for the post. I will definitely return.

  52. It’s amazing for me to have a web site, which is good designed for my know-how. thanks admin

  53. That is very attention-grabbing, You’re an excessively professional blogger. I’ve joined
    your feed and look forward to looking for more of your
    fantastic post. Also, I’ve shared your site in my social networks

  54. X ceWwek Unyuue

    QhUue ztUjUue bNget

  55. Krna kita sudh lama saling mengenal akan lebih baik jika sahabat menjadi cinta??

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s