Kini Kau Milik Orang Lain – Suatu Luahan Hati Seorang Lelaki

Kini kau milik orang lain
Air mata kelelakianku gugur jua biarpun ditahan. Aku kecundang lantaran nokhtah cinta yang terbina begitu lama terputus di tengah jalan.

Di dalam tidurku, aku menangis apabila mengenangkan berita mengenai pertunanganmu.

Luahan Hati Cinta Kecewa

Sayangku,

Aku cukup terkilan dengan nokhtah cinta kita. Di lembah itu kita dipertemukan, segala pahit maung kita lalui dengan tabah sehinggalah kau berjaya mencapai kerjaya yang kau impikan. Aku cukup meminati kerjayamu apatah lagi sikapmu.

Lantaran kesungguhanku untukmu, pelbagai persediaan awal telah kubuat, duit hantaran kita dan cincin pertunangan. Kusimpan berdikit biarpun aku hanya membuat kerja kampung.

Aku sedar sikap berdiam diriku memakan diri. Aku terlalu mengharapkan kawan sebagai perantaraan antara kisah kita. Puas sudah kukirim surat tapi tidak kesampaian. Alamat yang diberikan padaku oleh kawan kita salah. Harapkan penyokong, penyokong membawa rebah. Dikhabarkannya pula bahawa aku sudah mempunyai insan lain.

Setelah bertunang, kau menghubungiku untuk memberitahu hal pertunanganmu. Aku cukup terkejut dan terkilan setelah mendengarnya. Aku tidak dapat menerima hakikat bahawa kau sudah bertunang. Kau akan
berdampingan dengan insan lain dan kau akan mengahwini orang lain. Aku tidak dapat menerima hakikat yang kau akan mendapat anak daripada lelaki lain… cukup tidak dapat aku terima. Lantaran kecewa dan terkilan dengan sikapmu, aku menghabiskan segala wang perbelanjaan dalam masa sebulan. Hatiku sebak apabila melihat wang dan cincin itu.

Juitaku,
Perempuan tetap dengan sikap hati perempuannya. Begitu mudah berubah. Pernahkah kaufikirkan pengorbanan yang aku lakukan demi cinta kita? Titisan keringatku gugur demi membaja cintaku padamu. Berapa lamakah
penantianku dalam membuang masa menantimu ? Sedikit pun tidak kauhargainya. Khabar angin mengatakan kau sedia menerima lelaki lain yang baru kaukenali. Cinta yang dibina seabad lama, dilupa seminit sahaja. Aku cukup kecewa, sayang. Segala kerja tidak menjadi. Bayangan kecewa, terkilan, kesal membayangi setiap langkahku. Bulan tidak pernah berubah biarpun awan sentiasa menggamit lalu.

Aku menginsafi diriku kini, insan haus yang mengharap seteguk air di padang pasir.

Biarpun puas kucuba menanam kebencian padamu demi masa depanku, tapi gagal dewiku. Kau cukup baik bagiku. Tidak ada kesalahan kucari demi untuk membencimu. Makin ku membencimu makin keliru pemikiran ini. Yang paling kutakut, kalau kau akan dipersiakan.

Bulan Oktober kau akan diijabkabulkan. Sukar untuk kuterima peristiwa manismu. Dalam luluh hati dan ketidakredaan terpaksa kulafazkan ‘Selamat Pengantin Baru’. Jangan dikenang saat manis antara kita demi kebahagiaan rumah tanggamu kerana kutahu kau adalah gadis baik.

Mungkin hati ini akan terubat. Mungkin sebulan, setahun, sepuluh tahun aku akan dapat melupakanmu. Dan yang nyata tragedi Oktober akan kuingat sampai mati. -

Luahan rasa:
JD

About these ads

138 responses to “Kini Kau Milik Orang Lain – Suatu Luahan Hati Seorang Lelaki

  1. sad love story.. dont give up bro..jodoh itu tentu ada untuk kita, mgkin sdh ditetapkan bro akn bertemu dgn insan yg lebih baik sbg teman hidup. percaya pada takdir.. dan simpan impian baru @ buka buku baru dalam hidup.. :)

  2. Cinta kasih sayang kerana Allah, andai dia berbahagia itu jua yg anda ingin berikan dia.. Redhalah. Kerana anda tidak ada jodoh dgn dia…pasti jodoh anda dgn or lain. Bukankah jodoh, kita percaya telah ditetapkan Allah dn telah terulis seblum seseorg itu dilahirkan. Jadi.. Doakan kebahagiaan kepada saudara seagama kita..semoga melimpah limpah rahmat Allah kepada kita…ya. Semngat rahmat kasih syg Allah masih luas buat orang yg beriman…

  3. .ksh cnta awk nie memg mnyedihkn .. tapi pcyalah stiap apa yg blaku psti ada hkmah ny, tersimpul kebaikan disebalik apa yg dh terjadi .. awk hnya perlu brsabar n jgn brhnti bdoa .. ALLAH itu mha adi, akn di sediakn buat awk jodoh yg lebh baik 1hri nnti .. redha lah.

  4. hm…cerita ni pon terjadi jgk kat aku..tp..xde la smpai bertunang kekasih aku tu..aku rasa cerita aku lg sedih..ape2 pon..guys..jgn la sedih sgt..u r not alone facing this..kat aku pon jadik..yg penting..harus ingat..cinta n sayang kt kat sum1 tu harus ikhlas..dgn ikhlas tu la kita boleh jadi kuat utk tempuh sume2 ni..insyaallah..n..aku harap dlm cerita aku..aku dpt kawin ngn kekasih hati aku ni..inysaallah…

  5. sediH gk luahan wak ne. . . . .taBah SAK la. .dh bukan j0d0h nk wt mcm na kn. . . .mang senang kita melupakan sese0rang to,tp ada 1 yg sukar kita lupakan. . . .iaitu KENANGAN time berSAMA2x Dulu. . .ya kan??huhu. .
    Tp. . .sia tabik la ngan awak. .,b0leh tima sume to. . .biarPUN saket. .
    cubalah menerima Hakikat K.

  6. q percaya….. jika tuhan mengambi hal yang kita anggap pling berharga dalam hidup kita.. suatu hari nanti pasti akan dikirimkanNya yang lebuh baaik bari yang diambilNya…. dan ku percaya akan kebesara Tuhan… yang perlu kita lakukan adalah selalu berbuat yang terbaik… karena perbuatan baik itulah yang akan menyelamatkan kita dari segala kesedihan.

  7. Dicari gadis cantik jelita, keibuan, pintar masak, taat dan rajin ibadah untuk dipersunting dengan seorang pria mapan nan tampan rupawan serta gagah perkasa laksana raden arjuna, yang berminat silahkan hubungi mylibi.com atau mylibi.com/mobile

  8. anggerik kayangan

    aku pun punyai crta yg hampir sama, biarpun bertahun dah die kawen namun aku tak pernah lupakan die…. dah hampir 8 tahun tak jumpa, akhirnya kami dipertemukan semula, dia menagih cinta ku kmbali…. bertahun ku cuba terima hakikat, tapi kini dia kmbali utk mngimbau kembali cinta lama….cinta yg terkubur kini mekar kmbali biarpun dia milik org…. namun ku tak snggup utk berkongsi kasih… apa yg harus ku lalukan???

  9. Sempat lg klo nk jumpe gurl tu n trus trg pd die skrg..rebutla dia selagi boleh..doa+usaha+tawakal..

  10. Humaira Edrina

    to ; anggerik kayangan

    ini hanyalah pendapat sya….

    hnya dgn sesaat kita bole menyukai seseorg
    hnya dgn sejam kita bole mencintai seseorg,
    tetapi ianya memerlukn seumur hidup untuk melupkn seseorg,

    mmg sukar tok melupakn org yg kta syg,…apath lagi org yg sama2x punya rasa cinta terhdp kita…

    pertemuan kalian yg tdk dijangka, mgkin mmbawa bhagia dihati kamu berdua saat ini…manis bukan???

    tetapi seandainya cik anggerik sendiri menyatakan tidak sanggup utk bermadu kasih, mengapa masih biarkn cinta i2 mekar kembali…??

    ad 2 cara ; 1) solat istikharah,..seandainya cik anggerik masih merasa dialah jodoh cik, maka bincanglah dgn sidia…bterus teranglah dgn isterinya..jgn berahsia,.. cba untuk mendptkn persetujuan darinya..mgkin perit dirasa, tetapi seandainya lelaki i2 benar2x bole memikul tanggungjawab..maka tiada alsan laen bagi isterinya utk menerima cik anggerik.disini cik anggerik perlu mengorbankn rsa untuk menggapai bahagia…jgn sesekali menyuruh sidia untuk menceraikn isterinya… berdosa kita meruntuhkan masjid yg sudah terbina….(cik anggerik perlu bersedia fizikal n mental utk hdapi hidup berkongsi kasih, seandainya benar n kuat cinta cik anggerik pada sidia, ..anda perlu berkorban)

    2) Jika benar cik anggerik tak boley berkorban rasa untuk berkongsi, maka jauhkan diri anda dari sidia…jgn tros bersamanya memberikan harapan yg palsu….jgn lukan hatinya tapi yg lebey penting, jgn lukakn hati sendiri…jgn tipu diri cik anggerik sendiri….Sidia tentu dh bhagia bersama keluarganya, jgnlah kita keruhkan perhubungan i2, kecuali cik rela bersama mereka mencipta bahagia…mmg ternyata sakit yg akn cik rsa..berpisah dengannyer buat kali kedua, tetapi cik, Allah dah janji, jika kita berbuat baik, maka akn berbalas dgn kebaikna jga…anggaplah dia bukan jodoH kita,..akn datang sesorg yg terbaek toK kita….jgn bina kebahagian atas kedukaan org laen..kbhagian i2 tidak akn bertahan lama…

    maaf seandainya sya tersalah kata n bahasa…

    • tp ad yg bina kbahagia ats kddukan owg laen ?? mmg mgkn ad yg lbh baek tuk kte tp ble hati ta mncntai mcm mne nk time ?? slh kew alw ktew stia ?? neyh kew blsan alw ktew stia ??

  11. kdng2 ponpuan pon pernh kne kn laki .tpi aq x aq sekli prnh kn lelaki yg bernme (farhan) cian dye aq rse menyesal ble aq thu yg dye mmng cinte kn aq dgn iklas aq bersyukur .walaupon (farhan) tu x sempurna aq tetep ske kt dye kn ………….

  12. ta sme bde yg nmpk smprna d mata kita .. adalah trbek tuk ktew .. mmg ssh nk lpewkn org yg kte cyg n cnte … prlu ksabaran tuk brdiri kmbali .. hmm .. ctew neyh ag sdh .. aq pk aq jew yg knew cm neyh .. ta slh kn tuk MENCINTAI ??

  13. ad yg lbh baek tuk awk .. jgn sia2 kan hdp .. sme owg prlukan cnte tp bpew owg jew yg blh time ksedihan neyh .. kne kuat ble mncintai .. jgn lkukan alw atw ta snggup .. hmm

  14. ika bukhari*blovei*

    aiy kisahaquwh…hmm cinta mmg wat kite was2..sye ika slamt kenalan…aty sye sket sgat pabila cinta pertama memainkn prasaan sye…tp bile cinta kedua dtang..sye was2 pd dia..sye takut dia mempermaenkn sye…tp sye slah sangka….dia sbnarnye x melakukn ape yg sye fikirkn…dia bgitu setia pd sye…pd cinta pertama sye iaitu.wan…tima ksih wan krn mempermainkn aty sye…sye menyesal kenal ngan awk wan…sye benci awk…awk x ubah sperti dulu play boy…memainkn prasaan perempuan…time ksih wan…sye dah korbankn cinta sye pd awk wan…awk jge la perempuan yg awk sygi tu,jgn gangu sye…nape mase dulu x nk menyesal…tp syg bile sye sdah jumpa cinta sye kembali awk gangu sye…pergi jauh2…aty x kn bisa ubat..kerna masih ade lg kesannye….sye bersyukur sgat allah tunjukn skrang yg awk play…sye arap x de mangsa jadi patung yg bisa di buang cm tu je,,x fikir perasaan perempuan…awk cm sdih je kisahaquwh…hmmmm

    • yepz .. sye ta ley lpew kn dye .. dri dlu sye cube tp ta blh .. sye try tuk mncntai owg laen tp aty sye ta ley .. cm ne xye nk lpew kn dye ?? cm ne awk lpew kn wan ?? sye ta ley bnci dye .. dye agrah trindh tuk sye … ummmmmm … someone can help me ??

  15. ika bukhari*blovei*

    sye pun x tahu la…kisahaquwh…sye relakn saje pemergian dia…tp sket nye aty nie bleh nk lupakn dia…sbb dia cinta pertama sye…setiap mlm sye nangis,ape lelaki bername wan tu tahu…sampai mate bengkak..dia tetap msih sakiti aty sye…sye luahkn pd kwan karib…sye nangis sepuas aty,sye sibukkn diri sye,…..sye teriak sekuat aty sye,biar smuanye terlapas…sye tulis surat tetang masalah sye ngan dia…lpas tu sye koyak kertas tu…sye bakar..seolah2 sye nk buang smua tetang dia…sket sgat bile kite di perlakukn demikian…awk seorg lelaki…awk kene kuat…sye pasti jodoh awk x kemane kisahaquwh…..sye pun bleh lupakn dia…sye pasti awk bleh lupakn dia…awk berdoalah byak2…pasrah je…kalau berkehendak awk ngan dia x kn kemane…awk nie lelaki ke perempuan…sye x pasti la…

    • sye huda .. danial owg yg sye syg .. mcm2 wat tuk lpew kn dye … tap2 ary sye akn mngadap mkew dye .. mcm mne sye nk lpew kn dye .. sye pnat .. pnat sngt .. bley ktew brhbung mlalu emel ??

  16. ika bukhari*blovei*

    ape name awk ye…kisahaquwh…

  17. ika bukhari*blovei*

    sye x de emel n x de facebook…sye nie jenis x suke…bende2 cm tu…x tahu la x minat langsung…kesian sye lihat awk huda…awk cam menderita sgat…sye pun pernah rasekn…sakit sgat…sye doakn awk shat2 sllu…sye x bleh tolong ape2,sye cuma bleh doakn awk dari jauh…awk sabar ye…tentu ade hidayah smua nie…sye turut simpati pde awk,sbb sye pun pernah ase sakit nya huda…jgn sedih huda….sye xbleh tgok org sdih,sye pun jadi sdih…nape danial tu sangup lupakn awk,tinggalkn awk…kenape laki smuanye x nk faham prasaan wanita….senang je tinggalkn…huda,ika pun rase sakit sgat tuk nk lupakn org yg dicintai…huda smoga huda dpat lupakn dia….sye doakn awk jumpa org yg lebih baek dari danial….jgan sdih2…nanti hilang seri huda…

    • tp mcm mne awk blh cmen tat sni .. bkn prlukan emel utuk cmen kew ?? dye ta tngl kn sye lg tp dye makin mnyepi .. sye pndm sme neyh , smpai la awk ad .. kwn2 sye ta taw .. dwang ta phm , blew sye ngz .. blew sye nk mnyendiri .. aty sye makin sakit .. sye bg danial cple ngn pmpu uh , tp pmpun uh ta pndai nk hrmat .. pmpun uh ta pndai bersykur .. sye ta slhkn pmpun uh jew danial pown sme .. tp pmpun uh slalu sngt wat sye skit .. blew aty sye nk sjuk dye buat blik .. alasn danial wat cm uh bb dye snyi .. danial ckp dye cnte kn sye lbh dri pmpun uh ..tpsye ta phm npew msti dye cri owg laen .. time ksh bb sdi dgr ..

  18. ika bukhari*blovei*

    ye memang la kini letakan emel…mse first time sye letak ye name emel sye…sye pun x tahu la..tah2 bleh…mne sye tahu…sye main letak je…msalah awk berat nye…sye pun xtahu nk wat pe…awk kirenye seorg yg kuat…sye tabik pd awk…sye doakn awk…nape x kasi tahu kwan…nape awk cerita pde sye….sye pun x faham…awk umur brape ye…sye lg study..tahun nie spm…huda nape awk cm nie…nape danial tu sanggup buat cm tu kat awk…sye sntiase dgar msalah awk…sye x kesah…

    • kwn2 sye ta phm sye .. dwng ta ase pew yg sye ase .. dwng ta kn phm .. skunk danial ta da tat kowla mgkn smpi 26.4 neyh .. sye ta taw pew psaan sye skunk neyh .. dye sllu sakit .. ptot ew sye ambil taw sal dye ?? thn lpz sye pmr .. sye ta gne phon .. mlz .. skunkpown sye ta gne .. danial ckp dye snyi bb sye ta gne phon bnyk kli da dye ckp bde yg sme .. sye mlz nk phon da , ag2 da jdi cm neyh hmmm mlz la nk gne .. sory blz emel lmbt bb sye da try bnyk kali da tp ta ley nk send .. ary bwu ley .. awk tlg bg emel awk ..

  19. Pingback: Kini Kau Milik Orang Lain – Suatu Luahan Hati Seorang Lelaki | Teman Berbagi

  20. cerita awk sama dengan cite sy…sy faham perasaan awk..cukup pedih..apa yang ble sy bagitau banyak2 ingan pada ALLAH S.W.T….itu je yang ble kita buat n berserah..akhirnya sy dapat ganjaran yang lebih baik dari ALLAH S.W.T…amin

  21. ika bukhari*blovei*

    nape awk nk emel?

  22. all… dan administrator… kata2 itu adalah perjalananku saat ini. belahan jiwaku tlah menjalani sisa hidup dengan suami. aku ingin dia kembali untukku.

  23. ika bukhari*blovei*

    hmm….kenape ye walau kite tak pernah lihat muka dia,tp kite smkin syg pd dia….

  24. ika bukhari*blovei*

    ape tanda lelaki tu setia pd kite…..sye mmg x pernah tgok muka dia…dan dia pun x pernah tengok muka sye…tp kami saling menyayangi…adai suatu ary bile sye tgok wajah dia,same ade hansem or no…sye x kisah..asal dia bleh bimbing sye…lelaki yg baik utk perempuan yg baik…percaye lah itu……..kisahaquwh,ika x pernah fikir tuk mainkn haty lelaki…ika bleh rasekn cam mane sakitnye aty lelaki bila dimainkn oleh perempuan…sme cm kite jugak sakit bila di mainkn leh lelaki…cinta terkadang happy…terkadang sedih…bg ika,ika nk dua2 skali….hmmm x tahu aty nie…sllu disakiti,hidop ika hanya airmata….airmata x kn pernah pergi dri hidop ika……pertama skali,ika kehilangn tok ika…bru lg tarikhnya 20.04.2012,….tp skrang ika x nk kehilangan org yg ika sygi………….ape nasib ika kn….

    • insyaallah .. jika aty kte ikhls tu time si dia .. allah akn s2 kn .. sye doa kn ika .. mmg sket .. tp tkdir kn .. alw ika ta ksh ngn mkew dye .. dye pown msti ta ksh .. jge la prhbngn ika ngn dye bek2 .. smga cnta kli ini ta ssaket cnta yg dlu .. AMIN .. 20.4.2012 ?? khlngn ap ?

  25. Fareen azreen

    Hye,nk knl bleh x??..b0wink nihh,

  26. hai..pembaca baru ni..leh borak2 x kisahaquwh…….

    • hey . blh jew . CT _CINTA . :)

      • hrmm..tabah ye dlm mghdpi hri yg mndatang..cinta itu anugrah allah yg x trnilai hrganye dan jgn sskli mmbncinye krn sbuah hbgn yg xksmpaian..ksh kite hmpir sme,cme kadaan yg brbza..

      • cite kite hmpir sme,cme keadaan yg brbza..sme2 la kite tbh dlm mghdpi hri yg mndtag krna stiap nfs yg kite hela adlah mlik allah yg abdi..

      • selamat petag kisahaquwh…..

  27. borignye… ^_^

  28. Nur Shaqilla

    Ksiannya..sbr je la..x smua bnda kte akn dpt iaitu cnta

    • yew . tp mse org jgk perlukn cinta .. tol ta ??

      • tol tu kisahaquwh..soy ye,bru bkk emel..

      • kisahaquwh

        da bngn da . td pgi umh atok td . sory . mlm bnyk kli bkk . ingt ta msk line . alw kwng due nk ckp pape , tlz jew . tat sini . tap2 ary sye bkk tp ta tntu wk2 . ct_cinta n ruby9088 kwn ke ??

        bring :( ..

  29. hmm..xpat nk chat gak mlm ni,smlm tgu emel awk tp xde pn..len kli la nmpknye dpt chat kn kisahaquwh….:-(

  30. kisahaquwh dah tido ye…xpat nk chat,cbk ptg td xpat nk rep..(ct_ruby&ct_cinta&ruby9088)
    (same Person)

  31. haa..xbgn2 lg ke…

  32. salam . (same person) ?
    boy or gurl ?
    np da bnyk ?
    awk yg mne satu ?

    ^_^ …

  33. hyep

  34. sory lmbt emel..

  35. tiga2 org yg awk tye td adlh org yg sme..sy la ct ruby,sy gak ruby9088 n ct cinta..

  36. lum lg..ye,nm sye ruby..

  37. la..die lak tdo k..

    -_-

  38. sye dh htr byk emel tuk rep ptyaan awk..tp ssh sgt nk send..mlm ni mybe lst dpt emel mlm,siag je leh kot..tu pn xslalu..hope awk rep mlm ni..

  39. mmg la , dlu pown sye ssh nk rep jgk . bbnyk kli wat tp paz uh ky da . kne wat bnyk kali . sye ta tdw ag . sye engt awk da tdw so sye tgk cte dlu ble bkk da mel . sory .

  40. lum tdo..sory2..ssh sgtla nk send…

  41. pape pn tq sbb awk sudi rep emel sy….

  42. ape yg awk nk tau psl dri sye…

  43. awk boy or gurlz?

  44. Ooo..artkel tu krya smte2 la…umo awk bpe..sy pn pnh bcinta tp kndas la..psni sshla nk emel..

  45. sy nk berkongsi kisah sy.
    1. sy putuskan kekasih hati saya kerana kapel tidak mengikut syariat islam sedangkan saya sayang sangat pada dia
    2. bila da putus, dia sedih pada awalnya, tetapi dia sudah boleh lupakan saya.namun saya makin hari makin merindui dia
    3. saya dikejutkan sekarang dia sekarang sudah mula mengenal orang lain, sedih sangat rasanya dapat tahu.saya sangat setia pada dia, sekarang ni saya hanya mampu berdoa supaya ada perjodohan antara dia dengan saya. Seikhlas hati saya xpernah berniat untuk mempermainkan dia tapi saya percaya Allah tentukan semua ini dengan penuh hikmah. Allah itu maha mendengar, mana mungkin hambanya yang mengikut syariat akan berkesudahan dengan tidak baik

    • amin . sya doa kn awk . apa yg awk ckp kn tu btol , mna ad hmba allah yg mngikut syariat ksdahan nya ta baek . allah tngah uji awk . hrap awk bnyak brsbar .
      ~ cnta ibarat kain ptih kn ? kita yg akn mncorak kain uh . ~
      klau awk ad jdh ngn dye insyallah ta kemana .

    • npe ble mncintai snang je . tp hndk mlupekn ssh sngt . ~

  46. mcm mne nk tahu yg kita msih mncintai dia , wlupon dye mnykitkn hati kita ? ?

  47. erm cnta ibrt rcun dlm dri…jka kte mncntai insn yg slh ia se0lh2 mmbnuh kte dlm diam..kte akn mrna jka tllu mghrap pd org yg kte syg..dn cntailah pd org yg mncntai kte bkn pda org yg kte cntai ini krna org yg kte cntai xsmstinyerrr akn mncntai kte…trmalh sse0rg yg mnrma dri kte seadanyer…cnta prlukn pgrbnan tp pgrbnan 2 amt mnykitkan…bkn cnta klau tdk pnh mntiskan air mta utk org yg kte cntai…

  48. ika vs ombak rindu

    amboi gtai sgat nyer…g tau erya padan muka…siap bell

  49. Nyesaall :( .. Sedeh dgr citer kamu admin..Ak jnji xnk dh buat my future wife mnangis.. Dh 1mggu sy x brhubung nge dy ad mslh skit.mgkin dy mnangis skrg nim..tq admin sedarr kan sy….

  50. princeofsadness

    kisah ni penah berlaku dlm idup sy 13 thn lalu dn hingga skang sy masih merana.. Saling tk tumpah berjalan kisah kita.. 13 thn sy bawa hati lara.. Ari2 mengadap kesedihan… Aku rehda dgn ujian mu ya allah…

  51. cintailah kpd allah melebihi cinta kpd mnusia…cinta allah x pernh membw duka,malah menuju bahagia..cinta mnusia hnya sementara,pinjmn dr allah semata-mata..tetapi hidp perlu mencintai seseorg yg mencintai allah..

  52. princeofsadness

    Ya btol… Skang timbul perasaan baru.. Tp hati ni masih lara… Takut kejadian yg sama berulang semula… Bukan senang nk sembuhkan hati luka bertahun2 ni.. Sy pun dh lama tk berkawan… This is my 1st time after more then 10 years.. Realy…

  53. asal dia bhagia…aq jg bahagia

  54. fatin nur ainshah

    smoga awk lbh bhagia dngn org yg trsayang…saya happy law awk jagk jgk happy…

  55. bukan mudah bg seorang lelaki untuk menitiskan air mata….
    cedih baca puisi at atas toe,,,,,,,:(

  56. sad story..sbar, sbar..dan bersbar..bdoa smga hdup lbeh baik,smua yg tjd adalah tkdir yg tlah d ttapkan,mgkin ada ntuk kta lbeh baik yg sbl0mnya.. :)

  57. bnyak2 kn Brsabar n Brdoa kpda allah,,

  58. sedihnya :’( mengalir lak airmata membaca st0ry ni,apapn bsbr lah ada hkmah d sblik smua yg blaku. . .

  59. Im having the same experience! TOLONG AKU, cinta hati aku dah nak kahwin dgn org lain..aku sedih gila, hari2 nangis ingat kat si dia..semua benda aku buat rasa x kena..hilang dah smangat nak hidup..sampai hari ni aku try dapatkan dia balik :( tahun depan dia dah nak kahwin, aku dah x boleh buat apa.. aku syg dia..semua orang suruh aku lupakan dia, tapi itu bukan apa aku nak..lagipun bukan mudah sebab aku mmg nak sgt kahwin dgn dia..Doakan aku supaya aku menang hati dia balik.. aku tak kan biar orang ambil ‘life’ aku macam tu je..lg pun aku dah takde apa tinggal..

  60. This ;lyrics inspire us…don’t say I LOVE YOU if it’s words rises in your mind….
    you can say I LOVE YOU if this words rises from the bottom of your heart…
    Coz…you can lie your mind, but you can’t lie your heart…..

  61. Crita awk mmg mnyentuh ht.. sy thu apa rsny bila kita syg org bgai nk rak ..kta brkorbn n usaha jd yg trbaik..tp..dia xhrgai pun.. sy thu..itulh yg sy rsa skrg..tp, awk jgn gve up k.. prgi brterus trg, biar awk rs tenang..skurg2 ny awk bgtau dia, n ingt.. apa2 yg trjdi.. Allah S.W.T tetap brsma kita.. InsyaAllah :)

  62. sayang sama kamoo

    masa mula2 awak kenal sya dulu..awak layan sya ngan baik sangak2..p semakin lame kite knal..sikap awak semakin berubah..nape erkk???adakah awak benci sya.??sya selalu fikir kan tentang awkk..nape jai buat cam ne k irra,??apa salah irra??irra rindukan layanan jai msa mula2 kite knal..irra dh xtau nak luahkan pade siapa…setiap malam irra berdoa supaya hubungan kite kekal selama-lamanya…irra syg jai.!!.n irra xnak jai jadi milik org laen..irra nak jai jdi milik irra je…korang tolong doakan supya kami kekal erkk..pertolongan anda amat diperlukan..tq

  63. Ciiputry camelliya

    Iklaskand saja die untk Org Laen,
    Mungkin die Bkan jOdoh Mu,,,,
    dan die Bukan iang trbaek untk Moe,:|

  64. I seriously love your site.. Very nice colors & theme. Did you build this amazing site yourself?

    Please reply back as I’m trying to create my own personal site and want to find out where you got this from or exactly what the theme is named. Many thanks!

  65. Sya ni xda pdi brcinta tpi sya suka mbca psl2 cinta dan org slalu ckp sakit hati ni dan aku cba cri jwban

  66. OMG…so saddd…..
    its ok dear…just 4get about it..
    jdkn ia pngalamn “CINTA”…

  67. Rndu nya efa kt irfan..wlaupon xdpt nk kasi kseng syg dkt dunia..tpi dlm aty efa ttap syg kn nya dunia akhrat..efa tlalu syg kn permata hati efa..

  68. mama cyunk papa

    pa lau ite xad hubng agy…ma ttp cnte n cyunk at pa slgy nyawa ma ad..ma mntk maap na xpat nk jge pa dgn baek….muah..luv u cyunk…
    ….Za!EyMa…

  69. tak dpat ku byngkan jika driku yg mengalamix

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s