Tentang Cinta

Cinta……

Sekiranya kamu dapati dirimu menyintai seseorang yang tidak membalas cintamu, janganlah merasa tersisih dan sedih. Tiada salahnya menyintai seseorang kerana cinta tidak memilih untuk singgah di hati seseorang.

 Sekiranya kamu dicintai oleh seseorang yang tidak kamu cintai, anggaplah ia satu penghormatan buat dirimu tetapi selitkan penghormatan itu dengan cara yang ikhlas dan jujur. Jangan ambil kesempatan dan janganlah melukakan.

Bagaimana kamu mengurusi cinta begitulah kamu mengurusi dirimu dan setiap hati dan perasaan mengalami kepedihan dan kebahagiaan yang serupa sekalipun cara kita mengendalikannya berbeza.

Sekiranya kita bercinta dengan seseorang yang begitu menyintai diri kita dan tiba tiba cinta memilih untuk pergi, tiada siapa yang harus dipersalahkan, relakanlah cinta itu pergi. Kerana setiap yang berlaku ada maksud yang tersembunyi. Dan kita akan menyedari apabila masa silih berganti.

Ingatlah bahawa jangan terlalu memilih cinta. Kerana cinta itu sendiri akan memilih untuk singgah di hati sesiapa. Kamu hanya perlu menerima kehadiran cinta itu dengan segala misteri didalamnya apabila ia datang mengetuk pintu hatimu. Nikmatinya sebagaimana ia membuat hidupmu bahagia dan bebaskan ia. Cinta sentiasa dan selamanya akan menjadi misteri. Bersyukurlah kerana ianya pernah singgah di hati kamu…

” Saya sayang awak! “

Advertisements

5 responses to “Tentang Cinta

  1. betul la tu…

  2. saya tersuke pd sorg lelaki ini… lelaki 2 single lg… masalahnye sye x tau camna nak bagitau kat dier sbb sye dah 1 thn ske kat dier & dier plak wlaupun dier popular tp dah ramai yg dier tolak kasih mereka(dgn bek) sye takut klu nTi dier tolak cinta sye…

  3. nurulnajihanzukefli

    buat sesuatu yang terbaik untuk menarik perhatian dia. herm… tentu awak tahu apa yang dia suka atau x.. kan? walau macam good luck bye

  4. nurulnajihanzukefli

    kongsi kisah saya plak, sama mcm awak setahun kenal… kami masing2 ada perasaan yang tersembunyi tp kedua2ye ada ego yang tinggi.. myebabkan kami tidak byak peluang untuk meluahkan perasaan masing2. jelous jugak bila dia seorang glamour kat sekolah.. disebabkan dia xsuka melayang perasaan pada perempuan kini dia menjadi sebutan disekolahnya. aku bukan nak perasaan yang dia ada hati kat aku cuma dari tinkah lakunya mmg berbeza dia melayang aku dgan perempuan2 lain.

  5. sazali safiai

    bg sy..cinta xprnah wjud..kalaau btl lh cinta nie wjud..tu hnya mainan prasaan..tp ada satu cinta..yg ptut wjud iaitu cinta pd yg Satu..Allah..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s