Kecantikan Wanita

1. Kecantikan seorang wanita ialah terletak sejauh mana ia dapat  menahan(menjaga) malunya, sementara kegagahan seorang lelaki ialah terletak sejauh mana ia dapat menahan (menjaga) marahnya…..
 
2. Orang yang membujang adalah orang yang belum menemukan penghibur duka dan dia baru memperolehinya dengan berkahwin.
 
3. Suami adalah orang yang mencari kebahagiaan hidup dengan menghilangkan sebahagian kemerdekaannya.
 
4. Wanita menghadapi banyak permasalahan; sebahagian diatasi dengan berkahwin dan sebahagian yang lain diatasi setelah dia masuk ke liang kubur.

5. Mata yang paling indah tetapi juga harus diwaspadai adalah mata kaum wanita.

6. Jangan menyalahkan perasaan isteri anda kerana perasaannya yang terbaik ialah ketika ia menerima anda sebagai suami.
 
7. Perawan tua ialah wanita yang kehilangan kesempatan menyusahkan seorang lelaki.

8. Yang diinginkan seorang gadis dari dunia ini hanyalah seorang suami,dan apabila ia sudah memperolehinya, ia menginginkan segala-galanya.
 
9. Wanita bisa memaafkan suatu pengkhianatan suaminya, tetapi dia tidak bisa melupakannya.

10. Kecantikan wanita tidak bererti apa-apa dibandingkan dengan kemuliaan akhlak dan perilakunya.
 
11. Sebelum kahwin, wanita hafal seluruh jawaban dan sesudah kahwin, ia hafal seluruh pertanyaan.
 
12.. Barangsiapa mengahwini wanita kerana hartanya, maka dia telah menjual kemerdekaannya.

13. Wanita adalah bintang dan pelita bagi lelaki. Tanpa pelita, lelaki bermalam dalam kegelapan.
 
14. Wanita lebih cepat daripada lelaki dalam menangis dan dalam mengingatkan peristiwa yang menyebabkan dia menangis.
 
15. Wanita tertawa bila ia mampu dan menangis apabila ia menginginkan sesuatu.
 

About these ads

14 responses to “Kecantikan Wanita

  1. aku mempunyai seorang pacar dia tak pernah percaya ama aku, dan aku pula sama tak percaya sama diakarna sikap dia sama temen kerja aku kadang membuat aku curiga, aku binggung dengan hubungan kami ini. aku harus gmana menyikapi nya?

  2. sabar je la muhsinah

  3. aku pun cam tu jgk kt teman aku..tapi aku syg sgt kt dia………aku smpn je la prasaan xcy tu…

  4. Pingback: Nalthi_ManizO » Blog Archive » KeCantiKaN WaNita

  5. Mank Kehidupan didunia ni pasti takkan luput dr masalah

  6. “Cinta itu membtuhkan suatu kepercyaan,tnp adanx kepercyaan.cinta itu tdk akan lama”

  7. Jangan marah bila saya sebut ini: Di zaman ini, Cinta sebenarnya adalah suatu angan2 indah yang amat sangat. Ini kerana ia sudah dicampur aduk dengan nilai material, kebendaan. Contoh: adakah si dia mampu untuk menanggung aku? Kerana yg dicintai tidak mampu, hanya sekadar dapat menabur cinta, maka yang berkemampuan dipilih…dan kemudian rumahtangga hancur berkecai kerana melawan takdir cinta. Banyak yang ingin saya huraikan tetapi cukuplah sekadar ini, di sini. Walaubagaimanapun, untuk dicintai dan menyintai, anda memerlukan kecantikan. Kerana kecantikan adalah kepala kepada ‘percintaan’. Pelajarinya di sini:

    rahsiafirnena.com

    Trimas!

  8. Cinta datang dari hati.. Bukan dari perut. Pilihlah suami yang dapat membimbingmu didunia dan akhirat. Bukan yg akn menyesatkan mu. Qt hidup emg bth uang. Tp jgn biarkn uang membeli cintamu. Jika hal itu trjadi btpa rndhnya kau dmta semua wanita ddunia ini.

  9. Hi….

    Do you like go to shopping but do not have much time…

    Hmmmm…. find Your passion at this site http://www.ipopscollections.com

    :)

  10. terkadang wanita jg tertawa disaat disaat hatinya menangis.

  11. salam semua-saya ingin kongsikan tips menarik
    masalah kulit muka yang berminyak
    jika anda mengalami masalah kulit muka berminyak anda boleh cuba cara ini :
    Ambil 1 sudu madu lebah,parut sedikit kunyit basah yang telah dibersihkan,kedua bahan td dicampurkan setelah itu sapulah pd kulit muka anda yg berminyak biarkan kering.setelah itu barulah dibasuhkan dengan air bersih kemudian keringkan nak lagi petua menarik??? hehehe… ikut saya

  12. petua kedua…
    masalah rambut berubat
    jika anda mengalami masalh rambut yang cepat beruban anda boleh mengatasi dengan petua ini

    caranya:ambil 10 helai daun buluh,siat-siatkan supaya halus,setelah itu,sapukan rata pada ramnbut anda anda akan dapati rambut anda lambat ditumbuhi ubat k selamat mencuba….nak tahu lagi petua jom ikut saya…………

  13. Informasi yang amat berguna..Terima kasih

  14. seorang suami itu wajib memuliakan seorang istri, karna istri adalah ladangnya syurga bagi suami, insya’allah dgn yg sprti ini, qt akan bahagia dunia dan akhirat, bgtu jg dgn pacar,pacar hrus bs mnjaga hati,pria ataupun wanita, krna kbhagiaan adalah sgala’nya, tp tak smw kbhagiaan,harus dgn harta, krna harta bkn jaminan….

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s