Untuk Semua Lelaki Yang Pernah Kucintai

 

Untuk semua lelaki yang pernah kucintai…
Ada musim yang terindah dalam hidupku
Ada cinta dalam tangisku
Ada lagu dalam senduku
Sedetik kenangan di musim lalu…

Untuk lelaki-lelaki yang pernah hadir dalam hidupku…
Perlu kau tahu dalam diriku
Masih bersisa setitis bahagia
Pernah singgah dalam pelukanmu
Juga derita dan carik luka
Sempat berpaut pada kenangan
Bisa membuat airmataku
Mengalir darah yang paling hitam

Buat lelaki-lelaki yang pernah mencintaiku
Masih ku damba cinta yang lalu
Pernah berlabuh di muara hati
Biar dekad berganti dekad
Biar musim datang dan pergi
Demi untuk kalian
Wahai lelaki-lelaki yang pernah ku kasihi

Ku utuskan puisi yang tersisih ini
Buat kenangan dan titipan
Tanda cinta tak pernah terpadam
Dari hati seorang perempuan yang tulus
Untuk semua lelaki yang pernah kucintai

 ~Puisi  NOOR ERNY OTHMAN dalam novel UNTUK SEMUA LELAKI YANG PERNAH KUCINTAI

16 responses to “Untuk Semua Lelaki Yang Pernah Kucintai

  1. wahh… sungguh mendalam puisi ni…

  2. Iklhlas dari hati seorang yg lembut dan setia pada kasing sayang dicurah..
    Adakah lagi wanita sebegini??

  3. ermmm.. puisi ini membuatkan aku teringat pd kisah2 lalu..
    pada semua lelaki yg pernah kucintai..

  4. tapi tulah…ramai jugak pakwe dia nih…ingat laki jer ramai awek

  5. pada semua lelaki yang pernah kucintai…
    moga berbahagia di samping si dia yang kau cintai….

  6. sedihnyer..hargai la hati seorang wanita

  7. YA SEMOGA LELAKI YANG DICINTAI MENGERTI, YA WANITA PALING BAHAGIA SAAT MENCINTAI DAN DICINTAI, YA HIDUP TERASA BERARTI DENGAN MEMBERI CINTA, MESKIPUN DIA GAK CINTA, KITA MINTA SAMA ALLAH, YA HAMBA ALLAH YANG DICINTAI, EM SEMOGA BERKENAN DAN MAAF

  8. untuk lelaki-lelaki yg pernah ku cintai.. aku dah jumpa cinta sejatiku, tima kasih coz pernah ajarkan aku bercinta :p

  9. mencintai belum tentu di cintai, itulah aku dan kamu. engkau yang dlu blum tentu yg terbaik, tapi engkau baik telah mengajarku tentang cinta. thank u

  10. Allah pasti memberikan yang terbaik untuk setiap umatnya. Bersyukurlah dengan masa lalumu karena engkau telah diberikan anugerah untuk bisa mencintai seseorang dalam hidupmu, walaupun kisah percintaan itu terasa pahit dan menggetirkan. Dengan masa lalu, engkau menjadi paham laki2 seperti apa yang engkau inginkan untuk membimbing dan menjadi imam dalam rumah tanggamu. Yakinlah disuatu tempat dan disuatu masa, pasti ada pertemuan untukmu disana, selamanya….

  11. assalamualaikum.. saya ingin mendapatkan novel “untuk semua lelaki yang pernah kucintai'” tulisan nor erny othman ini. boleh bagitau di mana boleh saya dptkan novel tersebut, sbb saya dah cari di mph tapi xde. harap info dari sesiapa sj. tq

  12. aku pernah baca novel ini…”utk sumua lelaki yang pernah ku cintai”
    best novel dia….betapa sengsara jadik seorg wanita sepertinya…
    terpakssa bertungkus lumus utk hidupnya sendiri yang sering di landa bencana….
    akhirnya mati keseorangan walau dia pernah menjadi pari2 dalam hidup setiap lelaki yang mencintainya…..

    sedey…

  13. >>>kpd lelaki yg prnah kucintai bacalah puisi ini. Moga kau memahami dan mngetahui isi hatiku yg nmpak elok dari luar, tetapi btapa peritnyee di dlm. Moga kau bahgia dgn pilihanmu.

  14. NOKOMENNOKOMENNOKOMENNOKOMENNOKOMEN…….HEHEHEHHEHEH!!!!!!

  15. tuk lelaki yg pernah kucinta akan kukenang dlm hidupku…. dia sudah mjadi bagian dlm hidupku

  16. Persis banget spt apa yg pernah gue alami dlm kehidupan gue. Gue pacaran uda 4X. Ada yg berpisah baik-baik & ada yang nggak. Tapi, meskipun ada diantara mereka yang menyakiti perasaan gue, gue ttp sayang ama mereka semua. Dan gue tetap doain yang terbaik buat mereka. Karena biar bagaimanapun juga mereka pernah menjadi bagian dlm hidup gue. Dan itu itu tdk akan pernah terhapus begitu saja oleh apapun di dunia ini.

Tinggalkan Jawapan

