Kualiti Lelaki Yg Menawan Perempuan

1. Percaya Diri 
Keyakinan diri adalah kualiti utama yang sering dicari oleh wanita. Lakukan perkara yang terbaik misalnya kalau anda mahir bermain badminton, maka teruskan bermain badminton dan juga cuba bermain bola sepak. Secara tidak langsung bakat dan kemahiran yang dimiliki akan menjadi lebih baik. 

Berdiri tegak ketika bercakap. Anda juga boleh melakukan senaman di bahagian belakang. Tetapi cara terbaik untuk membuatkan anda yakin pada diri sendiri ialah memandang wanita tepat pada matanya. Cara ini membuatkan anda kelihatan lebih yakin dan matang. Si dia juga akan memberi tindak balas yang lebih baik.

2. Lelaki Lucu 
Jangan bercakap terlalu serius atau ketawa yang dibuat-buat. Anda dinasihatkan agar tidak bersama teman wanita ketika si dia bersedih. Kemungkinan ini akan membuatkan dirinya lebih berduka. Paling tidak, cuba mengingati filem atau kisah lucu yang anda pernah tonton lalu menceritakan kepadanya agar si dia kembali tersenyum. Pujukan dengan cara ini lebih menikamkalbu daripada memaksakan diri mewujudkan suasana ceria. Anda boleh mencari idea agar si dia dapat melupakan krisis yang dihadapinya. Di samping itu anda juga boleh membantunya menyelesaikan kekusutan yang melanda jiwanya.

3. Romantik 
Wanita sebenarnya menginginkan lelaki yang romantik. Dan harus diingat romantik bukan bermakna gatal atau miang. Lelaki yang romantik ialah pandai mengambil hati dan bijak berkata-kata. Sikap yang mengambil berat tentang diri mereka dan penyayang menjadi salah satu aspek yang sering diberi perhatian oleh wanita. Biarpun mereka kelihatan rugged atau agresif tetapi dalam hal pemilihan teman lelaki kebanyakannya mahukan yang romantik.

4. Lelaki Bijak 
Wanita sering bermimpikan lelaki yang bijak pandai. Untuk kecergasan, selalulah bersenam kerana ini akan menambahkan jumlah oksigen ke dalam otak. Fikiran menjadi lapang dan otak mudah menerima ilmu atau perkara baru. Wanita gemarkan lelaki yang bijak dan rajin membaca. Tidak semestinya anda seorang ahli akademik tetapi anda boleh mencubanya. Pakai cermin mata tanpa kuasa kerana ini akan memperlihatkan anda seorang yang intelek. Selain kacak, hati wanita mudah cair dengan lelaki yang kelihatan intelek. 

5. Suka Kanak-Kanak 
Wanita menganggap seorang lelaki bijak adalah berpengetahuan luas dalam pelbagai bidang termasuk menjaga kanak-kanak. Hati wanita mudah tersentuh dengan lelaki yang sukakan kanak-kanak. Ini membuktikan anda layak menjadi bapa yang penyayang. 

6. Bijak Berdandan 
Lelaki juga hendaklah bijak merawat atau memanjakan tubuh. Selain pakaian yang sesuai dan kemas, kebersihan tubuh juga hendaklah diberi tumpuan. Selain itu, kuku hendaklah dipotong rapi dan bersih

19 responses to “Kualiti Lelaki Yg Menawan Perempuan

  1. Kenapa Dia x lucu…..eeeee nympah aku…..huuhuh…

  2. ssh jg klu nk cri yg mmenuhi kriteria 2 kn??klu de pn mst satu dua jek…btl x?

  3. susah nk cari kkasih yg baik,tp mulakn la dgn prsahabatn krna tanpa prsahabatn tiada wujudnya cinta..fikir la wahai teman..

  4. mulakan dengan persahabatan??erm..betul jugak tapi banyak kemungkinan yang akan berlaku jika kasih putus ditengah jalan jika orang yang kita sayangi dan cintai itu adalah sahabat dan kawan kita satu masa dahulu..

  5. begitu romantik dahulu,saya mencintai raywin dan sampai hati dia tinggalkan ku.
    sayang maafkan aku.apa salahku padamu?apakah dosa ku padamu?sampai kau sanggup meniggalkan ku bye-bye.

  6. hmmm,sebenarnya,penerimaan seadanya,itu yang penting,blaja menyesuaikan antara pasangan itu yang mustahak…tapi tue ler hati kkdng2 sukar diungkap dgn kata2….masa dan takdir yang menentukan,dan hidup bukanlah semata2 cinta pada sesama manusia sahaja…bnyk lg tanggungjwb yg perlu kita laksanakan…kebahgiaan akan muncul apabila kita hidup dgn cara yang sihat dan minda sihat,serta pengisian rohani yang utuh……

  7. tak de pun ciri2 aki cmni…

  8. kekasih ku kembali kpd pakwe lame…die buang aku cam sampah…aku banyak berkorban tok die…tapi nakpew die ikot kekasih lamew die???sedangkan die pernah berkata pada ku yg die akan besama dgn ku…kenape akhirnye die pergi bergi2 sahaja???dnga cita kekasih ku merane dgn bkas bf lamew die…banyak criter tntg keburukan bf die…

  9. aku xbrape nak faham ngan awek aku ni…sometime die xleh buat keputusan antare aku ngan benda lain padahal bg aku,aku sentiasa pilih dia dalam apa jua keadaan sekalipun n aku xheran kalau dia tgal aku suatu hari nanti…n aku juz harap aku dapat lupakan dia bile dia tgalkan aku mcm sampah..mcm y anuar kena..

  10. gurlz are complicated..jgn sekali2 cuba untuk faham diorg…lebih baek single dr makan hati ngan prangai diorg y xakan berubah2 untuk menyakitkan hati korg…

  11. korang blh bg x cara camne nak gurl cari y btl2 baik?!!!y blh paham aku nblh jaga prasaan aku…ak dpt y cntik n dia pun blh dikatan baik aku tp die mcm terlalu baik utk org lain..die lbh pntingkan org lain dr aku…what should i do?!!!leave her or talk to her that i really reakky need her attention…pllizzz…i need sumone to tell me…i been confused…whether stay with her or juz let her go?!!!!

  12. kalu korg ad nasihat..korg bgtau r…aku betul2 konfius…aku harap aku blh tgal die dr aku makan hati ngan prangai die tp bile aku nak lepas dia aku xsanggup hadapi kyataan 2,so aku amek kputusan utk makan hati…bgtau aku…adakah tndakan y aku buat nie btul?!!!!aku xtau nak bgtau sape sal nie…aku jumpe laman web nie so aku luah dalam nie n harap korang boleh bantu ak…

  13. my advice 4 nuar…juz lupakan girl 2 sbb dia dah tgal ko mcm sampah…xkisah lah dia merana dengan kekasih die 2 pun..die dah tgal ko mcm sampah kan?!!!so buat pe ko nak ambil berat lagi sal die…die dah pilih lelaki 2,so biarkn dia…maybe ad kelebihan kat lelaki 2 yang xde pade ko….tp y pnting ko xperlu ambil tahu lagi pasal awek lame ko sbb bg die,ko dah xpnting dlm hidup dia…aku pun buat mcm2 utk awek aku tp aku xnmpak pun cam die appriciete ngan mde y aku buat selama nie utk die…

  14. bersabar la k.nti akan jmpe yang betul2 sesuai.

  15. semua tuh mmng yana pnyerw llki idamn..
    hahakK..
    i like llki cm tuh..

  16. ade rmai llki yg ske bpure2 jd camtu..lelaki idaman lah kononnye..

  17. Budak Form 4, masih mentah dlm kehidupan

    Mana ada org yg sempurna, atau yg memenuhi kesemua kriteria di atas, klu ada pun, bertuah la. Klu ada salah satu pun sudah dikira bagus, bukan? Benda ni cuma panduan shj, panduan yg sebenar terletak di hati dan akal fikiran. Klu ada tersalah kata, betulkan.

  18. masalah sya pula bf sya 2 nda bpa romantik..cm na ek???

Tinggalkan Jawapan

