Tanda Lelaki Belum Bersedia Untuk Berkahwin

1. Terus ‘tutup mulut’ apabila anda bertanya kepadanya mengenai kesediaannya untuk berumahtangga.

2. Tidak pernah ada niat untuk menemui orang tua anda walaupun anda sudah berusaha untuk mempertemukan dengan orang tua anda.

3. Tidak pernah memegang janji. Melupakan dan membatalkan janji dengan anda bukan perkara yang menganggu fikirannya.

4. Tidak pernah benar-benar memerlukan orang lain. Mungkin dia banyak teman atau sanak saudara, tapi tidak ada yang benar-benar akrab dan dekat dengannya. Jadi, dia memang tidak mengerti makna ‘ikatan’

5. Jarang memperkenalkan anda kepada kenalannya.

6. Mudah bercinta dengan wanita lain.

7. Tidak pernah membincangkan masalah peribadinya dengan anda. Juga tidak mengizinkan anda untuk mengetahui masalah peribadinya dengan anda.

8. Terlalu menganggap bahawa segala-galanya mesti sempurna.

9. Berulangkali dia menceritakan mengenai keburukan-keburukan dirinya kepada anda.

10. Tidak menyimpan wang untuk berkahwin. Malah selalu berbelanja dengan boros tanpa perancangan masa depan.
 

Advertisements

10 responses to “Tanda Lelaki Belum Bersedia Untuk Berkahwin

  1. betul tu…..

  2. mmg betul lerr tu..ada seorg kwn..bila ckp psl kawen selalu mengelak…umur dh makin meningkat….entah bila nk trbuka hati utk berkeluarga……..

  3. tu mmg betula tu. dulu slalu aku wat camtu klau aku xnak ada hbungan serius ngn pompuan yg aku just kawan2 je. skrg ni baru je aku ada ikatan sbb dah minat dan ciri2 bertentangan diatas aku dah wat pun hehe…

  4. hmm…
    mmg betul….terutama perkara 7….sedih jer rasa,padahal kite sgup berkongsi sgala2nye dgn dia….
    mybe bkn jodoh….hukhuhkuk

  5. kagak punya modal kalle buat nikahin anak urang !!!! ato dy gk serius ama loe .. ya udah putusin aja neng …. cari yang laen .

  6. lelaki nie memang cakap je cinta dengn pasangan mereka tetapi bila di bicarakan soal kahwin terus layu..jd jgan mudah terpedaya dengan lelaki yang hanya pentikan diri mrka sja.

  7. lelaki itu memang tidak jujur…tidak pandai menghargai sebuah hubungan lama atau baru…memang tidak menghargai..

  8. Pingback: My Blog » Blog Archive » Destinasi cinta…..

  9. sangat sedeh………penat menunggu…mb e2 tndanya dia bukan jodoh kita…so pk la bek2 sama ad nk terus menunggu atau cari yang lain jer..ok

  10. Tanda perempuan Belum Bersedia Untuk Berkahwin ade tak? huhu

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s