Persoalan Hati

1. BILAKAH SI DIA MELAFAZKAN  ‘ AKU CINTA PADAMU ‘

Selalunya si dia akan melafazkan ungkapan sebegitu setelah si dia yakin kamu benar2 cocok dengan nya.Si dia mahu berlaku jujur dan kamu harus tahu meyelami isi hatinya. Adakalanya seseorang itu sukar untuk meluahkan melalui kata2. Tetapi gerak geri boleh menggambarkan perasaannya ketika itu. Maka kamu harus sentiasa peka dengan respons dan segala tindak tanduknya.

2. BILAKAH SI DIA AKAN BERTANYA TENTANG LATAR BELAKANG KAMU !

Jika si dia mahu mengenali kamu dengan lebih dekat lagi. pasti si dia akan bertanya tentang latar belakang kamu terutamanya berkenaan keluarga kamu, Pastinya si dia menjalinkan hubungan yang intim jika si dia endapat kamu yang terbaik untuk dirinya.

3.BILAKAH SI DIA AKAN BERSIKAP CEMBURU DAN TERLALU MENGAMBIL BERAT TENTANG KAMU ?

Jika si dia menyayangi kami dan tidak mahu kamu terlepas ke tangan orang lain, kedua sifat ini iaitu cemburu dan mengambil berat pasti ada dlm dirinya. Si dia takut kamu akan berpaling kasih dan seboleh-bolehnya mahu kamu menjadi miliknya mutlak.

4. BILAKAH SI DIA AKAN MENDAHULUKAN KAMU DALAM HIDUPNYA ?

Apabila terhadapnya kukuh, jujur dan kedudukan dirinya paling istimewa dalam bila si dia yakin cinta kamu hidup kamu. Si dia juga akan menjaga hati kamu dan sanggup berkorban apa saja. Tetapi jangan pula kamu mengambil kesempatan kesetiaan hatinya pula ya!

5. BILAKAH SI DIA AKAN MENIMBULKAN SPEKULASI DALAM HUBUNGAN KAMU ?

Tentu saja bila kamu dan si dia bercanggah pendapat, saling tidak jujur dan tidak meluahkan perasaan di hati, senario ini pasti terjadi. Setidak-tidaknya ia akan membuatkan hubungan kamu agak tegang dan berlaku salah faham antara kamu berdua. Jadi lebih baik terterus terang tentang apa yang kamu rasa jangan sembunyikan perkara- perkara yang patut dia tahu.

Advertisements

8 responses to “Persoalan Hati

  1. mang s3h!hati ga bisa di bohongin!ya pa dax q setuju BGt ma semua yg dah di bahas di atas semua psti kan sllu da di hati sp ja Cz hubx sgt erat dgn para sang py hati SO WHAT GT LHO

  2. ‘BILA DIA AKAN MELAFAZKAN CINTA???’ SAMPAI AKU MATI PUN BELUM TENTU DIA AKAN MELAFAZKANNYA…..HA!!

  3. saya sebenarnya mencintai seseorang namun bila berhadapan dengan masalah ini lidah ku rasa keluh untuk meluahkannya. Bagaimana kah untuk mengatasi masalah ini. Adakah saya perlu untuk membiarkan saja perasaan ini menyelubungi diriku?? Tolong beri saya tip untuk mengatasi masalah ini..

  4. very interesting, but I don’t agree with you
    Idetrorce

  5. Persoalan yang sering terlintas di fikiran saya ialah mengapa lelaki sering mengharapkan wanita mengucapkan ungkapan ‘I LOVE U’ sedangkan dia tahu perasaan sebenar wanita tersebut terhadapnya.(in case with my bf)entah pengesahan yg mcm mana yg dimahukanya pun sy tak tahu.Orang kata kalau mudah sangat ucap perkataan tu kadang2 ia tidak datang dari hati yg ikhlas.sekadar memenuhi kehendak si dia.hurm dilema..apa yang patut saya lakukan.?

  6. untungla aku memiliki sidia..aku bahgia bersamanya…ku harap hbgn aku kekala selamanya..di sentiasa mengatakan yg dia cinta padaku…stelah hampir 3 bulan megenalinya..

  7. Pingback: My Blog » Blog Archive » Destinasi cinta…..

  8. Pingback: My Blog » Blog Archive » Persoalan Hati

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s