Teknik Memelihara Perhubungan Dengan Insan Tersayang

1.Jangan sesekali memarahinya dihadapan orang ramai atau
didepan kawan-kawan anda, kerana ini memperlihatkan tahap perhubungan anda dengan si dia.

2. Jangan diulangi mengutuk si dia di belakangnya bersama kawan atau ahli keluarga anda, ini boleh menyebabkan dia berkecil hati atau terus menjadi marah apabila mengetahuinya.

3. Jangan ragu-ragu bertanyakan teman anda sekiranya anda tidak pasti perbuatan anada buat itu melukakan hati si dia, seperti menjadi teman kepada kawan anda untuk pergi berjumpa dengan teman barunya, sekiranya si dia terlebih dulu tahu sebelum anda memberitahunya, tahap kepercayaan si dia kepada anda akan menjunam turun.

4. Jangan sesekali menyatakan kriteria teman impian anda yang tidak sama dengan perwatakan atau prilaku si dia, kerana ini akan menyebabkan dirinya merasa seperti tiada gading, tanduk pun boleh lah.

5. Jangan buat walau sekalipun, mengutuk ibubapanya kerana impaknya terlalu kuat sehingga anda boleh ditinggalkannya.

6. Jangan diamalkan berbohong orang lain dihadapannya kerana ia boleh menimbulkan rasa curiga si dia terhadap anda.

7. Akhir sekali terima lah si dia seadanya dia, dan layan lah si dia seadanya anda. Dan pasangan paling memahami dan menyayangi adalah kunci kebahagian.

Advertisements

12 responses to “Teknik Memelihara Perhubungan Dengan Insan Tersayang

  1. dlm hubungn sy dgn my abang..kkdg2 pening krn jarak umur kami 13 thn..ala2 siti nurhaliza tapi abg sy bukan dato k..:)saya manja,abe kdg2 buat dekk jer…biasalah x name pompuan kalu x mrajuk, dia bukn pujuk pun..kecik ati.walau abg cayang camtu,sy bersyukur,dia sllu ader disisi bla susah..terima kasih abang..

  2. wahai teman2 sekalian…di manakah akan kutemu cinta..hati ini merintih sunyi menagih cinta yang tak pernah hadir dan wujud dlm diari khidupan ini..ku hnya berdoa padanya agar suatu hari nanti akn muncul seseorang di hadapanku yg akn mencintaiku.menyayangi,menerima diriku seadanya..

  3. aq dah dpt pakwe bru.tp pakwe yang nih malu ckit la.q nak jmpe pon tggu mase yg plg sesuai coz die dok hostel…..walauape pon die mmg pakwe yang baek n terima aq dgn keadaan seadanyeeeee…….wanieloveazhar……..mmmmmuuuuuuuuuuuaaaaakkkkkkkkhhhh

  4. tips yang di berikan amat berguna,biarpun jarak umur jauh tapi saya bersyukur kerna abg saya begitu memahami diri ini…. tidak di nafikan selisih faham memang ada tapi bila ia berlaku antara kita kena mengalah tapi selepas itu kami akan buat selisih faham seperti tidak pernah berlaku dan tidak mengungkit citer itu tapi kebiasaannya dia kan mengalah….lagipun saya ni seorang yang manja dan sentiasa ingikan perhatian dari nya,besalah perempuan .tapi saya berharap perhubungan ini akan kekal hingga ke akhir hayat…..love u abang………………………….

  5. cinta menbuatkan kita happy,kadang-kadang cinta buatkan kita kecewa.luka di hati lebih sakit dari luka di tangan.kita terpaksa berkorban untuk melihat orang yang kita sayang bahagia walaupun kita keduakan prinsip hidup kita.so jika kita sayang hargainya,jika kita benci jangan pendamkannya

  6. gw bersama 5 tahun dan sekarang berjauhan,,jarak jauh membuat qita berjuang untuk selalau perdasar kepada yang namanya kesetiaan.kesetian adalah hadiah yang paling indah dari buah cinta

  7. thanks.. sekurang-kurangnye dpt djadikn panduan dlm mnjage perhubungan dgn yg tersyg…

  8. Pingback: My Blog » Blog Archive » Destinasi cinta…..

  9. aku amat mencuntai si dia..sayang i love u 4ever..

  10. Sbnrnya sy skrg sdg tprngkp dgn cintan dgn suami org,saat sy berbual dgn dia,dn dia ke tempat kerja sy.sy terlalu malu utk bersua dgn nya.
    Tp sy sudah terlanjur syg dgn nya.tp pd masa yg sma,sy juga suda mempunyai bf…jarak umur sy dgn suami org itu adalah 19 tahun,saya 18 dn dia 37..tapi skiranya brada di sampingnya sy rasa hapy..sy xtau nak pili yg mana 1,sy binggung..krna pd msa yg sma sy menduduki stpm.

  11. tapi saya tidak pernah tengok pun wajah awek saya tapi saya harap awek saya kelihatan cantik lah…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s