Pernikahan Erra Fazira ~ Engku Emran

DETIK BERSEJARAH: Engku Emran mencium dahi Erra selepas majlis akad nikah di Restoran Puteri, Pinggiran Taman Tun Dr Ismail, malam tadi

Dengan sekali lafaz, Ketua Pegawai Operasi Suria FM, Engku Emran Engku Zainal Abidin, sah menjadi suami pelakon dan penyanyi Erra Fazira atau nama sebenarnya Fazira Wan Chek pada 25 Oktober 2007.

Mereka dinikahkan Pendaftar Nikah dan Cerai Wilayah Persekutuan, Nasroddin Mat Daud dengan berwalikan bapa saudara pengantin perempuan, Burhanuddin Ridzuan dan disaksikan lebih 400 tetamu di Restoran Puteri, di Pinggiran Taman Tun Dr Ismail.

Air mata gembira mengiringi pernikahan mereka selepas Engku Emran melafazkan akad pada jam 9.10 malam. Pengantin lelaki menyerahkan mas kahwin bernilai RM80 dan dua al-Quran yang diminta pihak pengantin perempuan menggantikan wang hantaran.

Pasangan itu memilih pakaian sedondon putih rekaan pereka terkemuka Radzuan Radziwill. Pada malam itu, pihak lelaki turut menyerahkan tujuh dulang hantaran dibalas sembilan dulang daripada Erra.Erra dan Emran yang mula berkenalan rapat sejak Jun lalu mengikat tali pertunangan pada 7 September lalu di rumah Erra. Pada majlis pertunangan itu Erra tidak meminta wang hantaran sebaliknya meminta al-Quran sebagai ganti.Erra yang ditemui selepas majlis pernikahan itu berharap perkahwinan kedua ini akan berkekalan sehingga akhir hayat.

————————

Selamat Pengantin Baru Engku Emran ~ Erra!

41 responses to “Pernikahan Erra Fazira ~ Engku Emran

  1. firts saya nak ucapkan slmt pngtin baru kepada kak erra dan abg emran. smga perkahwinan ini akan brklan hingga hjng nywa. Maka berakhirlah sgala spklsi yg melanda. smga suksess dan berjaya dlm hidup. bhgia sllu dan di krniakan anak cpat. msti cntk mcm kak erra….. wish you the best of luck.

  2. AKHIRNYA………. SAAT YANG DINANTI SUDAH TIBA! SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT ERRA DAN SUAMI.SEBAGAI PEMINAT SAYA SENTIASA BERDOA AKAN KEBAHAGIAN ERRA DAN. SEMOGA MENDAPAT ZURIAT YANG SOLEH DAN SOLEHA AMIN.

  3. Er, jangan bercerai skali lagi yer.. Dapat yang dah barai ar.. Sabo je la Emran.. Hehe..

  4. semoga berkekalan..harap2 tiada la masalah untuk terus bersama sehingga anak cucu.. :)

  5. f kali nie cerai gak tak tau le….

  6. khairulnizambakeri

    Selamat Pengantin Baru!

  7. tahniah diats pernikahan ini. semoga kalian bahagia atas nama cinta yg kalian abadikn bersama.doa sy moga kalian segera mndpt cahayamata dn kekal bahagia sbg suami isteri hingga akhir hayat kalian.tahniah skl lg.

  8. Semoga bahagia hingga ke akhir hayat.. Amin..

  9. Harap kekal laa yekk..tak kekal gak tak tau laa..kena mandi bunga ni..

  10. tahniah!
    selamat pengantin baru..
    semoga menjadi pasangan di dunia dan akhirat!
    doa utk berkekalan dan tabah tempuh badai perkahwinan…
    insya ALLAH kekal ke pintu syurga..=)

  11. Did you just say: “Pintu syurga?” Heh.. :D

  12. selamat pengantin baru,semoga berbahagia ke akhir hayat

  13. Selamat pengantin baru….doakan semuga mereka berbahagia…!!! Kerana erra juga adalah seorang perempuan yang mahukan kebahagiaan dan bukan mahu kawin cerai-kawin cerai….Agar ALLAH memberkati!!

  14. apalah si affuan 2, yang dah barai pun boleh dibaiki, lagi pula yg penting kemanusiaan itu, apakah dia pengasih, perasa dan perindu? y dapat mennggetarkan kalbu…contohilah nabi saw y mencintai khadijah ke akhir hayat

  15. happy wedding day…..
    GOD ALWAYS B WITH U…..
    MAY GOD LORD BLESS U….

  16. wahwah…………slmt pengantin bru erra..

  17. erra..cpt2 la ada beby kt mau tgk u beby la…

  18. tahniah buat erra,semoga perkahwinan kali ini berkekalan

  19. selamat pengantin baru buat erra fazira dan engku emran semoga berkekalan hingga ke akhir hayat dan dikurniakan cahaya mata dan tabah menempuhi alam rumahtangga

  20. selamat pengantin baru kak era.semoga berkekalan ke akhir hayat.
    jadikan perkahwinan dahulu sebagai kenangan.nina hidup baru dan bahagia bersama emran.

  21. slamat pengantin baru!!! smoga bahagia dgn yg tersyg

  22. selamat pengantin baru….semoga berbahagia ke anak cucu..diharap ceria slalo

  23. tahnia buat era dan engku imran,semoga sentiasa berda dlm hubungan yg bahagia,kekal hingga ke anak cucu

  24. hai kak era,apa pun adik nak kan kak era happy bersama abg engku.tak kan jd mcm yg sudah2,buat lah buku baru,anak jgn lupa plak.ok

  25. semoga mereka bahagia hendaknya, aminnnnnn…

  26. selamat pengantin baru …. semoga memberkati kalian berdua

  27. selamat pengatin baru … semoga Allah memberkati anda berdua

  28. ani amat terharu dan menyambut gembira berita perkahwinan antara Era fazira dan Engku Imran , Setiap jodoh, pertemuan, halangan dan rintangan adalah di tangan Tuhan, setiap manusia hanya mampu merancang segalanya. Ani berharap dan berdoa semoga perhubungan dan ikatan sucikalian berdua direstui dan dirahmati dengan nikmat rezeki yang melimpah ruah. jalingkan ikatan perhubungan dengan kesabaran dan keimanan yang tinggi. SEMOGA BERBAHAGIA…………..!!!!

  29. semoga bahagia kali ini…

  30. i suka erra kawin ngan emran, sama cantik sama padan, erra cepat dpt baby,
    umur dah meningkat, jgn buang masa. semoga bahagia erra jadi isteri mithali, emran
    jaga erra baik2…
    i doakan u all happy together.. erra dh temui cinta sejati.

  31. i sangat suka era….apabila mengetahui era dahpun berumahtangga i memang gembira, walaupun dalam hidup era,banyak halangan dan dugaan yang tidak terhingga tetapi era stil menabahkan hatinya dan terus meneruskan hidupnya…..Semoga era bahagia dengan jejaka idaman emran..i doakan both of u happy always,,,,anything pls discuse @ try to solve or listen to a correct advice…wish u congratulation & be happy

  32. selamat pengatin baru……… kepada erra semoga perkahwinan yang kedua ini akan berkekalan hingga akhir hayat nanti….

  33. selamat pegantin bru buat erra dn engku emran,smoga bahagia dan kekal ke akhir hayat.

  34. selamat pengantin bru wt erra n emran. moge kkl hgge ke ank cucu.

  35. wow…sronok n bahgie je tgk kak erra ngn abg emran..congratulation,may god bless u’ll..n bebahagia hga ke akhir hayat..da jodoh x kemane..n letak gambar byk2 u all

  36. selamat pengantin baru….
    smoga bahgia…….
    moga2 dpt ank comel2….

  37. Moga berkekalan hingga ke akhir hayat.

  38. moga bahagia selalu

  39. i ni peminat erra gak suka sgt i follow dia dari cinta sembilu lagi

  40. i ada gambar dia since dia masuk ratu cantik

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s