Rahsia Mata Dan Pemikiran

Mata adalah lambang perjalanan pemikiran seseorang manusia:

1. Jika mata jarang berkedip, menandakan orang itu sangat tajam pemikirannya, dan jika tak berkedip langsung bila ia bercakap, dia sangat tajam  dalam sesuatu bidang, sebab konsentrasi dia sangat kuat sekali. Orang ini sangat berpotensi jadi saintis atau pakar dalam pelbagai bidang.

2. Jika renunganya matanya tajam macam renungan mata harimau ,orang ini sangat bersungguh dalam melakukan sesuatu, dan tajam juga pemikiranya dengan syarat matanya kurang berkedip. Dan dia ada dua sifat exstrem sama ada sangat jahat atau sangat baik jika dia berpeluang berbuat demikian..

3. Mata sering berkedip seolah-olah ada habuk masuk mata , orang ini kurang cerdas dari segi pemikiran dan kurang pandai dan mudah kena tipu.

4. Renungan mata yang lemah, menandakan orang ini kurang tajam pemikirannya dan kurang bijak, atau dalam kata lain dia hanya berpotensi jadi watak pelakon tambahan atau watak orang kampung dalam filem Hindustan.

5. Jika seseorang memiliki mata yang kecil, tajam renungannya dan tak berkedip, dan jika ada cahaya, orang ini sangat hebat dan memiliki sifat ekstrem samada bijak dan sangat jahat atau bijak dan sangat baik serta  sangat berpotensi jadi pakar, mata jenis ini ramai dimiliki oleh orang Barat.

6. Jika matanya renungan tak tajam tapi renunganya seolah-olah nampak sangat jauh orang ini bijak dan fikiranya adalah unik dalam berfikir dan bijak sekali dan jarang pegang watak jahat biasanya watak baik sahaja dengan syarat jangan banyak kedip. Nak tahu mata jenis ini lihat mata Dr. fazilah kamsah, Dr. Mahathir dan ramai orang Jepun memilikinya.

7.Jika mata besar macam mata lembu, maka orang ini kurang bijak dan lagi teruk jika tak tajam renunganya dan tak bercahaya matanya.

8. Jika mata seseorang sering berkeliaran biji mata hitamnye, jaga-jaga orang ini kaki belit sikit dan suka tipu dan tak bijak bahagian ilmu. Sukar dipercayai dan dibuat kawan.

# Sekadar bacaan, bukan untuk dibuat pegangan.

Advertisements

6 responses to “Rahsia Mata Dan Pemikiran

  1. erm..
    ske pd p/s yg last 2..# Sekadar bacaan, bukan untuk dibuat pegangan.
    tp aku nk kongsi sdkt pengalaman la..
    yg no 8..aku rse btul coz penah my dad pesan klu mata yg jenis ni mmg hati budi die xleh dipercayai..dan tup2 mmg btul.kwn aku ni mmg jnis mata cmni..aku dah terkne sndri dan alami.maka teringat la aku kt pesan my dad kt anak2 die..mmg btul laa..

  2. yang no 8 tu betul kot… coz my friend ni mmg ada mata mcm tu dan perangai dia mmg sebijik mcm yang no 8 tu tulis… ramai dah kengkawan yang kena belit and kena tipu dgn dia… eeee sakitnye hati… kiranya sama la pendapat i dgn u vesparules…

  3. saya setuju dengan orang yang punya mata hitam berkeliaran.. saya perna ada kawan yang sebegini… orangnya penuh pura-pura, suka tunjuk baik, menasihati dan tak kalah juga bila bercakap sentiasa anggap diri dia terbaik. bila tolong orang nak kan balasan… berhati-hati bila berkawan orang yang sebegini… mereka adalah penipu besar… paling teruk suka pinjam duit orang n xpernah nak bayar hutang..

  4. betul ke ni? kalu mcm tu nanti saya cuba uji pada kwn saya. kena tenung mata dia la..

    bagus tip ni..org kata melalui mata kita bleh tau samaada org tu ckp bohong atau tidak..

  5. assalamualaikum,saya pun sokong apa yang terkandung di no 8 tu..secara kebetulan pun kawan saya ada yang jenis mata macam ni,dia tak boleh tengok orang senang,suka melaga-lagakan orang..tak boleh lebih dari dia pendakan cerita kawan makan kawan,bukan nak megata,tapi pekara yang betul,sekadar nak kongsi-kongsi dengan anda semua..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s