Apa Yang Lelaki Suka Dan Tak Suka

   Lelaki suka:  

  • Sikap kelakar
  • Budi pekerti dan kesopanan
  • Murah hati
  • Senyuman manja
  • Pandai memasak
  • Pandai dalam mengenakan pakaian
  • Penampilan/imej yg sesuai dengan citarasanya
  • Tak mudah naik angin
  • Seorang wanita yg sanggup meminjamkan keretanya pada lelaki bila kereta laki tersebut rosak
  • Tak terlalu seksi dalam berpakaian
  • “Tak apalah,tadi U dah belanja I makan, jadi sekarang biar I belanja tiket wayang”
  • Wanita yg dapat menjalin hubungan rapat dengan ibu atau keluarganya
  • Berwawasan atau bercita-cita tinggi
  • Mempunyai keyakinan diri yg tinggi
  • Tahu menjaga  maruah diri. Bersemangat dan tak mudah mengalah dalam situasi yg tertekan.
  • Sentiasa berada di sisinya saat duka dan gembira
  • Tak berleter walau terpaksa menghantar lelaki ke lapangan terbang pada 2 pagi
  • Sediakan secawan teh atau kopi tanpa disuruh oleh lelaki
  • Wanita yg mengambil berat tentang lelaki
  • Sikap keibuan
  • Sukakan kanak-kanak
  • Suara lembut tanpa dibuat2
  • Pandai membawa diri. Tak kekok dibawa ke mana pun
  • boleh dibawa berbincang dan memberi pendapat
  • memberi sokongan moral dlm apa jua usaha yg dilakukan lelaki
  • tak memperkecilkan kelemahan lelaki sebaliknya menerima seadanya diri lelaki tersebut
  • tahu bersyukur
  • pandai berjimat-cermat
  • tak mengharapkan lelaki dalam semua hal

 Lelaki Tak Suka 

  • Wanita yg suka mengumpat
  • sombong dan bongkak
  • menunjukkan sikap yg terlalu memiliki
  • hisap rokok
  • “Kau ni macam orang tiga suku!”Mengutuklah tu…
  • Wanita yg melayan lelaki seperti alas kaki
  • wanita yg suka menunjuk2 utk dapatkan perhatian
  • “Tak bolehkah U lakukan sesuatu yg betul!”
  • “Jgn cuba beritahu I apa yg patut I lakukan dan yg tak patut I lakukan..”
  • wanita yg hipokrit
  • pembohong dan suka mencari alasan
  • terlalu ingin mengetahui hal peribadi si lelaki
  • sukar buat keputusan terutamanya hal berkenaan hubungan mereka
  • kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang
  • pengotor dan pemalas
  • tak bertanggungjawab langsung
  • tak pandai mengemas
  • terlalu bebas dan kuat bersosial hingga tiada batasan pergaulan
  • kuat berleter walau hal remeh temeh
  • boros berbelanja
  • tak tahu memasak
  • sikap manja yg terlalu menyakitkan hati
  • “Queen Control” atau suka mengarah2
  • tak pandai bergaya atau selekeh
  • suka bermekap tebal sehingga hilang keayuan asli
  • suka mengungkit2 hal-hal lalu
  • panas- baran
  • kuat merajuk dan sukar dipujuk
  • terlalu pendiam sehingga susah utk berkomunikasi
  • tak mahu mengakui kesilapan dan ego
Advertisements

29 responses to “Apa Yang Lelaki Suka Dan Tak Suka

  1. assalamualaikum….
    adeih
    xjugak tu
    hmmm
    yang ila kenal mane2 dak laki jarang yang suke n xsuke macam tu
    but this articel very interesting
    muahahahah
    betul dop ayat i tu
    what eva lass,,
    ehhehe
    :D

  2. kata-kata di atas itu ada kebenarannya…namun tidak terkecuali juga sikap-sikap yg tak suka itu..dimiliki oleh kaum lelaki…tu yg pening tu…

  3. assalamualaikum,
    ade lg ke laki yg mcm 2???
    x byk kan???
    mybe susa nk crk kat zaman skng nie..
    muda mudahan sy sbhgian drpdnye.
    hohoho…

  4. ade lg ker laki@ yang memilih cam ni????????

  5. kenapa cinta itu suka tidak m’neneng kan hati

  6. uhhhh………………..
    kalau masalah cinta ini memang membingungkan, coz gw juga ga pernah sukses
    alias jomblo for ever. huaahaaahahahahahah. eiiittt jangan remeh dulu, gw jomlo karena blom keluarin jurus nenek moyang gw, yang namanya pelet jepang. he…3x

  7. eh saling isi ya teman teman, coz comment gw masih kosong tuch. di http://www.tmtnews.co.nr.

  8. Assalamualaikumm….

    Salam kenall….

    http://www.shinchi.uni.cc

    -Furkan-
    – Ketika Rasa Tak Dapat Di Ungkap Dengan Kata ]

  9. cinta perlu disemai dgn betul…hidup akan bahagia di dunia dan di akhirat…itu semua kerana ALLAH SWT

  10. kalu dah cinta yang buruk pun baik

  11. When you are together with that special someone, you pretend to ignore that person.
    But when that special someone is not around, you might look around to find them.
    At that moment, you are in love

    Although there is someone else who always makes you laugh,
    your eyes and attention might go only to that special someone.
    Then, you are in love.

    Although that special someone was supposed to have called you long back, to
    let you know of their safe arrival,
    your phone is quiet.
    You are desperately waiting for the call!
    At that moment, you are in love.

    If you are much more excited for one short e-mail from
    that special someone than other many long e-mails,
    you are in love.

    When you find yourself as one who cannot erase all the
    messages in your answering machine because of one message
    from that special someone, you are in love.

    When you get a couple of free movie tickets, you would
    not hesitate to think of that special someone.
    Then, you are in love.

    You keep telling yourself, “that special someone is just a friend”, but you
    realize that you can not avoid that person’s special attraction. At that
    moment, you are in love.

    While you are reading this page, if someone
    appears in your mind,
    then u are in love with that person

  12. sesiapa saja y sedang dilamun cinta pasti tidak nampak ape2 kesalahan mahupun keburukan pasangannya..coz yg penting diinya bahagia krn dicintai..

  13. sebenarnya ramai yg salah paham. cinta boleh tapi couple yg x boleh. x ada couple yang halal seblm kawin.

  14. kalau dh cnta apa pn tk nmpk

  15. kalau masa suka apa pun boleh terima.
    kalau dah boring, dpt sms pun tak nak baca

  16. bile dh suke,buruk pn dh xnpk. bile dh lme2,nyesal pn dh x gune. jangan jatuh sebab pompuan,tp naiklah sebab pompuan!!!

  17. salm… saya penig dengan lelaki, tanya salah x tanta pon salah………… nak jd perempuan mcm mana? untuk sentiasa disayangi dan bla bla bla….

  18. benarkah??????????
    apakah laki-laki tidak suka dengan wanita yang selalu memperhatikannya???

  19. hidup kene bebas jgn trlalu obses ttg cnta t osak diri jeew

  20. saya pun ska brcinta…cinta ni mmg lumrah hidup,zaman skrg kalu x brcnta diangap leceh jew..kalu nk cnta ley tpi kena pndai2 bhg masa..egat hidup msh pnjang lg ramai lg kta akn jmpe..

  21. cinta cukup sekadar kita mampu menerima baik buruk pasangan kita.x semua manusia di dunia ini sempurna dan diri kita….persoalannya sempurna ke????.sebab itu manusia dijadikan berpasangan supaya kita dan pasangan saling melengkapi…insyaallah, jika cinta kita kerana Allah,Allah pastikan merestuinya dan kita mampu terima c dia seadanya….

  22. aku bru ptoz…n dy niey paz ptoz troz mcj gan aweq len..ad ker ptot…

  23. sbnanye manusia ni mcm2 minat die, x sume kat atas tu btl n x sume kt atas tu salah. bgntung pade orng tu la….

  24. llaki memng mcm 2 ke? sbb cye pun xthu llaki minat pompuan jenis mcm nih…….

  25. kdg2…ap yg kte nk xslalunye dpt..ap yg kte dpt xslalunye perfect…idup mmg cmni…so kte msti la trime ap yg tlh dtntukn dlm idup kte…

  26. aku wanita biasa yang selalu menginginkan ridhonya sang ilahi. bagaimana caranya melontarkan kata-kata kepada orang yang belum sah menjadi pasangan kt.

  27. Cinta itu buta. Si pecinta yang buta. Buta itu indah belaka.

    Romeo & Juliet

  28. Everything is very open with a clear clarification of the challenges.
    It was really informative. Your website is very useful.
    Thanks for sharing!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s