Lelaki Idaman Wanita

Lelaki tulin.
Tahu hakikat yang dia dijadikan sebagai lelaki dan dari itu bersifat sebagai lelaki dan tidak bertingkah laku hingga terkeluar dari kategori lelaki

Lelaki yang berharga.
Lelaki yang tidak cemburu buta kerana lelaki yang cemburu itu lemah dan cemburu itu melambangkan bahawa dirinya tidak berharga.

Lelaki yang teguh jiwa.
Tidak mudah mengalirkan air mata. Bila lelaki menangis, maka harga dirinya hilang kerana air mata adalah perhiasan hati wanita.

Lelaki yang sederhana.
Tidak meninggi diri dan tidak pula terlalu merendah diri.

Lelaki yang cantik.
Wanita menganggap kecantikan lelaki berada pada perangainya dan kebersihan hatinya.

Lelaki yang punya pendirian
Lelaki yang berpegang teguh pada kata-katanya dan menunaikan janji bila berjanji.

Lelaki yang kemas dan bersih.
Menjaga kebersihan serta rapi. Pakaiannya kemas dan tidak nampak canggung.

Lelaki yang cerdik.
Cepat faham apa yang dikehendaki oleh wanita tanpa perlu disebutkan.

Lelaki yang cekap.
Segera memberikan kepada wanita apa yang dihajati tanpa perlu diminta terlebih dahulu.

Lelaki yang bijak.
Tidak suka bercerita tentang kelebihan atau ketampanan dirinya.

Lelaki yang tabah.
Tidak mudah hilang akal bila menghadapi masalah dan tidak bingung atau kalut bila menghadapi suasana menekan, kesuntukan masa, atau cemas.

Lelaki yang berwawasan.
Tidak melakukan sesuatu tanpa merancang. Objketif dan cekal dalam mengejar cita-citanya. Masa digunakan untuk perkara yang produktif.

Lelaki yang baik.
Tidak suka hidup berfoya. Taat kepada suruhan agama. Tidak berjudi, berzina atau minum arak.

Lelaki yang sopan.
Tahu menghormati orang tua serta pandai mengambil hati.

Lelaki yang mengasihi.
Walaupun mungkin dia tidak menyatakan kasihnya pada wanita itu. Suatu masa,wanita berharap lelaki ini akan meluahkan perasaan kasihnya itu.

Lelaki yang ceria.
Boleh berjenaka dan berkongsi cerita. Tidak selalu sugul dan berkerut-kerut dahinya.

Advertisements

13 responses to “Lelaki Idaman Wanita

  1. wow..i like the article :)

  2. score gw 11/15 tuh
    azureice.wordpress.com

  3. aku tuh bingung banget yah .gmn sih orang yang baru jatuh cinta .
    aku mau tau banget tentang nm nya cinta .yah nm nya baru jatuyh cinta yah begini lah tau kan nm nya cwek baru jatuh cinta……../
    eh krim dong ke fs aku yang mau ngasih tau tentang nm nya cinta
    sud aku tuh gini pertama cwk tuh yang di liat apah nya sih kira2x klu sk ma cwek .
    tolong yah kasih tau .?????.tolong yah kirim ke fs aku siti_cutebanget@!yahoo.com
    ok….

  4. cinta itu memang indah dan mampu mengalahkan segalanya, tapi perlu kamu ketahui janganlah sampai engkau menjadi korban keburukan dari cinta itu, aku punya sedikit tips agar kamu dapat disukai sama cowok dan mereka takut untuk mempermainkan kamu.yaitu pertama kamu belajarlah dekat dengan agama, berusaha menjaga hijab perkataan, sellu mengikuti ta”lim2, karena allah telah menjanjikan bahwa wanita yang solehah/beriman akan mendapatkan lelaki yang saleh dan berimanpula dan lelaki pezina akan mendapatkan wanita pezina pula, janganlah takut dengan mendekatkan diri dengan agama kamu akan mendapatkan cinta itu insya allah sampai kita menutup mata untuk selama-lamanya dan sangat indah, jika kamu tidak dekat dengan agama kamu bakalan dijadikan laki – laki hanya sebagai pemuas nafsu dan walau kamu nanti jadian kamu bakalan terus diliputi masalah dan cinta dia tidak terus kekal utamanya bila nantinya sudah menikah mereka gampang akan berusaha mencari yang lain karena merasa sudah bosan dengan anda saja karena kata – kata laki – laki akan rayauan pada wanita sangatlah tajam dari sebilah pisau dan kepuasan seseorang tidak adalah batasnya kecuali ia telah matiiiii

  5. nice article,,,,,;-)

  6. assalamualaikum,…
    hmmmmm
    nice…
    :)

  7. waalaikum musalam boleh taya tenteng peribadi lelaki yang buktikan cinta mereka terhadap seorang wanita.

  8. walaikum salam apa kahbar saya harap awak sihat walaafiat dan juga saya ingin menayakan tentang seorang lelaki yang cintakan seorang wanita.

  9. jangan gituuu broo saya sebagai laki2 merasa ter singgung nich! haha. saya sich setuju2 saja kamu memberi coment seperti itu, apalagi saya orang yang ber agama. tapi jangan juga menganggap laki2 itu hanya sebagai pemuas nafsu itu anggapan keliru, walaupun wanita itu berpegang teguh pada agama ingat setan itu selalu ada di setiap hati manusia, suatu ketika setelah perang badar berakhir sahabat pernah bertanya kepada rasul, ya rasul perang apa lgi setelah perang dahsyat ini?? rasulallah menjawab!! perang yang akan kita hadapi lebih dahsyat dan lebih genjar dari pada perang manapun, tanya sahabat!! perang macam apa itu ya rasul?? perang itu ialah memerangi hawa nafsu yang ada pada hati kita yg siap menyerang kapan saja dan di mana saja. jadi jelas broo kita bukan nabi ibrahim & sitti hajar (nyonya ibrahim) iman kita ibarat air pasang surut!! jadi pesan saya jatuh cintalah hanya pada allah, agamamu, kitabmu, nabimu, orang tuamu, dirimu sendiri adik2mu dan istrimu/suamimu. jangan pernah menyatakan cinta kepada orang lain, karena itu akan menyakitkan.

    ————————-moko.suharmoko@gmail.com————————

  10. hai nama aku Novi…
    aq ge bingung krn aq tidak bisa lupain dia walau pun dia udah putusin and nyakitin aq tapi aq tatap gak bisa lupain dia… apakah ini nama nya cinta atau tidak… aq sedih krn kehilangan dia… dia udah menjadu bagian dlm hidup aq…

    aq berdoa kpd tuhan smoga aq & dia berjodoh

    knp cinta ini menyiksa aq??????

    PDFHL KATA ORNG CINTA ADLH ANUGERAH TUHAN

  11. Saat ini saya sedang dan akan terus berusaha menuju ke arah sana. Do’a kan saya agar bisa mencapainya.

  12. Satu cerpen yg ringkas tapi menarik dgn tauladan.teruskan berkarya mimie.

  13. laki laki perempuan itu sama ngga ada bedanya ko, cuma sifat dan tingkah lakunya ajah yg beda,

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s