Rahsia Keperibadian Di Sebalik E-mel Seseorang

Gunakan Nama Penuh 
 
Sekiranya dia menggunakan nama alamat emelnya dengan nama penuhnya, contohnya nurhanis_alias@yahoo.com .Ia menggambarkan bahawa dia seorang yang penuh tanggungjawab dan tidak suka berahsia. Dia juga boleh dipercayai dan jujur dalam setiap perbuatannya.Tapi ingat ,jangan cuba hendak memperlekehkannya.
 
Nama Depan Dan Tengah 
 
Contoh: Amir Hanif Abdullah. Dia menggunakan alamat emelnya sebagai amirhanif@yahoo.com iaitu nama awal dan tengah tanpa nama bapanya. Ia menunjukkan bahawa dia seorang yang sangat menghargai dirinya sendiri dan sanggup ketepikan hal orang lain demi kepentingan sendiri. Selain itu dia juga berani untuk tampil di khalayak ramai dan mengeluarkan pendapat dengan lantang.
 
Nama Dan Tahun 
 
Contoh: FaraH2003@yahoo.com .Dia dikatakan seorang yang mempunyai ego yang tinggi. Pantang sesiapa yang cuba menentang pendapatnya. Selain itu dia juga tidak sukakan komitmen dalam jangka masa terdekat ini. Kewujudan tahun di akhir nama seolah olah memperlihatkan dia tidak luas pandangan.Pendek kata dia juga menunjukkan .. pegangan yang mudah berubah-ubah.
 
 
Nama Samaran 
 
Hehheh… ramai yg suka buat email begini..Contohnya funny_girlz@yahoo.com .Dikatakan seorang yang gemar hidup dalam khalayan hingga kadangkala menyusahkan orang lain. Namun dia disukai ramai kerana sifat humor yang dimilikinya membuatkan oarang selesa berada di sisinya.Jika diasah dia boleh menjadi pemimpin dengan gaya yang tersendiri.
 
Nombor Dan Abjad 
 
Contoh: wbi1208@yahoo.com. Nama diwakili dengan nombor +abjad sahaja.Ia menggambarkan seorang yang bersikap tertutup dan memerlukan masa yang agak lama sebelum mampu “membuka” dirinya kepada seseorang .Itupun jika kepercayaannya mampu diraih. Jika tidak … kirim salam sahajalah.. 

Advertisements

21 responses to “Rahsia Keperibadian Di Sebalik E-mel Seseorang

  1. owh, macamna lak org yg guna tarikh besday dia sbg emel?

  2. bleh pazilah kamsah pakai utk ceramah dia nih…

  3. rahsiainternetmalaysia

    tak sangka aku..
    ape macam dengan nama blog?
    ada sapa2 nak buat? nama blog dan personaliti…
    dr. fadilah blum buat lagi tu…
    hahaaa

  4. tak tau dari mana tetiba masuk email haku pagi nie tajuk artikel nieee… huhuhuhu.. nasib baik tak post… 1 lagi dah terpost smalam.. tak pasal pasal ada yg dtang mgadu…. kui kui kui

  5. Nama depan dan tengah jer? Kalau pakai nama tengah dengan belakang pula, apa maknanya? Contoh, nama Ahmad Imam bin Khalid, guna email imamkhalid…

  6. macam emel qu apa ni

  7. sy ada bnyk email & stiap satunya sy guna alamat spt sytle yg disebutkan dlm artikel ni. so…how does it determines who i really am?

  8. hahha.. betul ke.. cam tak caya jerk..

  9. oho….cube kalau email nih….
    hendra_graffiti07@yahoo.com pulak???hehe….

  10. huhu. kite nye email masuk bahagian nama samaran kot :P

  11. nurain_lassie90@yahoo.com.my masuk yang mane :(
    name ngan samaran ke ahaha

  12. hehehe…

    what a good opion about e-mail address….

  13. Pingback: Rahsia Keperibadian Di Sebalik E-mel Seseorang « ::amier ::

  14. kalau dpt e-mail nama penuh. org yg boleh dipercayai..
    memang betul. tak salah lagi..

    sbb org baik dan jujur selalu kena tipu dia tau dosa dan pahala. jadi dia tak pandai menipu..

    org yg selalu menipu berani, sbb tak takut dgn dosa dan azab tuhan..
    dia lupa akan ada pembalasan di padang mashar..

    fikir2 da renung2kan la..

  15. bagi kamek, cinta ya indah mun bena2 dah jatuh cinta ngan s’sorg yang d’syg.. cinta ya muncul tanpa kita duga..

  16. camne plak ngan emel saya…

  17. apa nama ku pnya erti ? ?

  18. makna email cmaa ape ekk… ;-)

  19. Your web site appears to be having some compatibilty issues
    in my ie browser. The wording appears to be running off the webpage pretty bad.
    If you want you can e-mail me at: ermelinda.broyles@inbox.
    com and I will shoot you over a screen grab
    of the problem.

  20. Fantastic website you have here but I was wondering if you knew
    of any forums that cover the same topics discussed here?

    I’d really like to be a part of online community where I can get feedback from other experienced individuals that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Appreciate it!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s