Surat Cinta Sang Kekasih

Valentine hari tu ayang tanya tang mane kite sayang kat ayang.Time tu kite tak dapat nak jawab. Time tu kite tak dapat nak jawab. Semalam ayang merajuk ngan kite,kite dah penat nak layan. Ayang call kat kite kite malas nak jawab.Tang mane erk kite sayang kat ayang? Semalaman kite duk pk soalan tu. Pernah ke? Maybe tak sedalam cinta Titanic atau Taj Mahal. Sayang kite kat ayang sangatla kerdil. Sebab tu la ayang selalu merajuk erk? Tak tahula, setahu kite:
1. Sebelum kite kenal kat ayang, setiap sem kite dapat Anugerah Dekan. Bile dah kenal ngan ayang, setiap sem kite repeat paper. Sebelum kenal ngan ayang kite belajar pakai duit biasiswa, lepas kenal ngan ayang, keluar makan lagi nak mintak duit ngan emak kite.

2. Kalau ade 1 buah epal, kite bagi je kat ayang. Kalau ade 2 buah epal, kita bagi yang besar kat ayang.

3. Kalau kite makan ikan, ayang makan tang badan ikan tu, kite pula makan tang kepala ikan tu je.

4. Ayang ni tak la cun sangat, tapi kite tak pernah kutuk ayang tak cun. Tapi kite yang hensem ni ayang lagi nak kutuk ngan member depan kite, kata kite tak hensem langsung. Eera Fazira berlalu depan mata, kite diam je. Takut kalau puji kang ayang marah. Mat Indon duk depan Sogo ayang gi ngorat time kite gi tandas. Siap mintak nombor tepon depan kite lagi.

5. Kalau keluar ngan ayang, ayang slambe nak makan Starbucks, kite tipu kite dah kenyang, padahal bile dah sampai kat umah kite makan mee maggi.

6. Sebelum kenal ngan ayang., kite tak pernah ade girlfriend. Selepas ayang kenal ngan kite, genaplah koleksi ayang ada 20 boyfriend kesemuanya. Kite tak pernah marah ayang plagirl, dah tu ayang kata kite cam sami buddha.

7. Kalau ayang rasa nak cium kite, ayang cium terus tak pernah tanya pun. Tapi bile kite rasa nak cium ayang, lepas tanye lagi nak kene reject.

8. Ayang selalu pukul dada kite, tampar muka kite, cubit peha kite, kite tak pernah tengking sekali pun, apatah lagi nak cubit, nak tampar, nak pukul?

9. Pernah ayang tanya kalau ayang jatuh cinta ngan laki lain, kite nak buat ape. Kite kate kite nak bunuh laki tu. Tapi bile kite tanya kalau kite jatuh cinta kat pompuan lain, ayang nak buat ape, ayang kata nak bunuh kite, emak kite, ayah kite ngan nenek kite.

10. Kite beli mask Clinique ngan ayang harga RM300 kite kate harga RM30. Ayang beli jam tangan kat kite harga RM30 ayang kate harga RM300.

11. Setiap kali berjumpe kite bagi hadiah kat ayang, tapi setiap tahun birthday kite ayang kate dah lupe.

12. Aritu ayang peluk kite kate nak sangat romen ngan kite, kite kata tak boleh, dosa. Ayang kate kite tak sayang ayang. Pastu semalam ayang pakse kite romen ngan kite. Kalau tak ayang nak break ngan kite. Ok pukul 2 pagi kite sanggup bawak motor sampai Jalan Pahang nak beli kondom. Ayang kate saje je nak test kite, pastu marah kite keji. Kite diam je duk tepi akuarium… tengok ikan emas tengah romen.

13. Kite rosakkan headphone walkmen ayang, kite ganti satu discman baru. Ayang rosakkan kerete kite, ayang buat derk je.

14. Sekali ayang demam, kite kene diet 2kg nak jaga ayang. Sekali kite demam, ayang tambah berat 2kg sebab abiskan makanan kite.

15. Kite tak pernah kata ayang pendek, ayang marah kite tinggi sangat, member ayang ketawakan ayang.

16. Ayang datang umah kite, kite tido sofa, kite datang umah ayang, kite gak yang tido kat sofa.

17. Mak kite belikan rantai Tiffany ngan ayang. Mak ayang tak pernah ajak kite makan kat umah ayang walau sekalipun.

18. Kucing umah kite bersalin, kite bagi anak kucing yang paling cute kat ayang, 2 hari je ayang bela, kucing tu dah mati. Ayang tak kate pa pe pun. Ayang bagi ikan emas yang dah dekat mati kat kite, 2 hari kite bela dah mati. Ayang kata nak bunuh semua anak kucing kite.

19. Ayang kalau nak pakai duit kite, terus ambil takyah bagitau. 30 ke 80 ke seratus ke selagi wallet kite ade duit. Aritu kite nak pinjam 10 ringgit sebab terlupe bawa wallet, ayang kate kite kedekut.

20. Birthday ayang kite tak pernah terlupe. Birthday kite arini ayang tak pernah ingat.

Sumber: Old Forwarded Email

About these ads

39 responses to “Surat Cinta Sang Kekasih

  1. miszbutterfly_ayu izrina

    Ya Allah..inikah yg dinamakn cinta??hmm..semoga sy xkn pernh jumpa org cmni..tp klu jmpa atleast dh tau..kn2??..love is like a butterfly..hold it too tight it will crush..hold it too loose it will fly.. lots of love..miszbutterfly..

  2. aduh sampai macam tu sekali berkorban..buat apa jatuh kan maruah demi cinta?..bercinta x semesti kekal selamanya..yang dah kwin pun blh bercerai..x pyh lah berkorban dengan perempuan mcm tu……kita kena tekad kan pendirian..kita ubah dia ke jalan ALLAH lagi baik…

  3. terkekeh2 aku baca surat ayang ni. ade ke org yg ngok sampai mcm ni…

  4. lawak sungguh..terkekeh2 aku..

  5. Cinta tu buta …kalau kena batang hidung tentu padan muka!! ha ha ha..

  6. cinta itu dibutakan atau cinta itu membutakan???

  7. cat murderers are not fit to be loved…u bad, bad, bad person…!

  8. hehe..senak tul perut baca nih..sape punye surat ni ha? bukan cinta nih..ni malapetaka.

  9. Wei, kelakar gile…sakit perut aku baca

  10. hurm… stkt ni cy xprnh lg kne cmni.. cy b’syukur.. pd insan yg prnh m’rs pengalaman s’bgni, kter hrp jgn cdh.. tbh ati.. kuat kn diri.. ingat, allah cntiase ad ngn kter.. mgkn ini ujian ntok allah.. suatu ari nty, tntu akn ad owg yg lbh memahami dri kter.. n lbh menghargai dri kter… prcye ar.. k?

  11. so far.., hubungan sy ngan si dia baek2 jer…, dia bnyk bekorban tuk saya.., he is a good guy…, even dia dah bnyk kali terluka leh saya.,, (sy bkn playgurl ha!!!) sy besyukur dpt kenal ngan dia… loved my B.. indra…

  12. cinta tuh xda mata….

  13. eheheh..klakar ler surat nih….bukannya cinta tuh takdak mata…tapi org yg bercinta tuh xdak mata…..Ya Allah…..lindungilah hambaMu ini dr tipu daya manusia

  14. Hm..cuba p klinik..cek mata. Mana tau ada problem?..

  15. syarifah adriana sofea

    lawak la..

  16. mmg macam tu…manusia slalu x sedar diri ape yg dia dh lakukan…
    cuma suka cari silap orang…

  17. adeh….parah sgguh brcinta sampai cam tu skali,klu syg pon ,jgn krbankan diri sndri,cian sggh kat si jejaka tu..:(

  18. kalau terlalu memberi harapan kpd cinta. kalu ditolak kecewa gila..
    sbb tu ada org sanggup bunuh diri kerana cinta jika tiada IMAN di dada..

    lagipun bunga bukan sekuntum. kumbang carila yg lain..

  19. emm..ni dah kes kikis namanya ..so readers kat luar sana tu berati2 la ye jangan jadi lembu cucuk hidung k.

  20. hehehe…kelakar..tapi kadang2 secara tak sengaja keadaan mcm ni terjadi kat kita…jgnla nak cakap ada ke tak orang cam ni…cinta tu buta ke n mcm2 lagi…tepuk dada tanya selera…mesti ada diantara apa yang tersenarai tu penah terjadi kat korang…jgnlah nak hipokrit….mungkin tak semua senarai tu terjadi tapi sesetengahnya memang logik…aku bersyukur kerana aku dikurniakan boyfren yang banyak berkorban untuk aku…kebaikan yang ada pada si penulis surat ni bukanlah disebabkan matanya yang buta, tetapi sebab kemurnian hati n kasih sayang pada pasangannya…semoga dia mendapat balasan yang setimpal di atas pengorbanan yang dilakukan…pada boyfren aku, aku sayang sangat pada dia…semoga hubungan aku n dia berkekalan dan aku dapat balas semua pengorbanan yang dilakukan….amin:)

  21. fuiyoo magiknye..

    kesian loo mamat nie tak de yg klaka pun.. pmpuan 2 mcm jahanam la puloks..
    kalu kene kat org kte gelak kne batang idung sndiri kan tragis.. huhuhu x tau brape jauh sahihny ceritera ni.. tp ak tmpng sedih la jgk kat mamat nie.. bukan cinta membutakan dia cme dia yakin dpt crik kebahagiaan ngan minah senget ni sampaikan dia sanggup bertahan loo.. sesapa yg terasa diri dia mcm mamat ni.. lu pk la sndiri.. korang bukan buduh… ok smoga minah senget nie dapat herpes hahahaha… adios…

  22. cian yer… cinta tu buta ker??? prmpuan tu xtahu mhargai lar… truk yer… mmalukan jer.. xske …..!!!!!!!!!! geram yer… xbaek taw… klw aisyah jmpe prmpuan tu, kaunseling die btol2… pdan mke…

  23. Hahaha sengal aku

  24. sapa guy ne hah? meh sini bercinta ngn sy jer…hehhehehehe…

  25. bila baca rasa sedih gak malah boleh bayang keadaan tu. tapi apapun kita lakukan perlu ada kewarasan. itulah gunanya akal yang Allah Taala bagi. tapi percayalah, lelaki yang baik itu untuk wanita yang baik dan begitulah sebaliknya…fikir-fikirkanlah

  26. salam~ sedey sy bce ltter ni..de gak ek gurl yg cm2..lg bgus lau xbrcnta lgsung..

  27. ala cian gak kaum adam nee yea..tu lah tuhan daa cakap bl kta dapat pasangan yg bkn sperti yg kta khendaki one day tuhan akn bg kta psgan yg baek…..walaupun myb lambat skit…so kaum adam yg baek sbar yea…..

  28. hahaha..klakar btul la cter ni.p kan,kcian kat mmat 2.rla berkorban dmi cinta.huhuu..

  29. Surat ni kiut sgt la…

  30. aq rasa tak sumer ayang macam ni kot!!! hihihi..adalah sesetengah kalau dia memang takder perasaan…kesian kat kiter tu yer…..

  31. yang no 12 tu aq takleh tahan….hahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  32. Rerasenyer ade juga logiknyer ceriter dalam suat ni… tapi sesetangah tu berani aku katekan (tambah tolak la).. tapi ape2 pun aku suke surat cinta si balak ni. bagus keep ur effort and spirit… there sometime… that she will regret to death becoz not see and value ur love for he.

    “.. ever mine, ever yours… forever”

  33. mmg lucu la kisah cinta 2..senak perut dibuatnya…but kesianla dgn mamat tu…ala..cple jer dgn aku ek..hehehe

  34. trok betul la pompuan 2………….. klau i jd u awl2 i dah reject……

  35. sdihnyer surat ni..xtau nk ckp pe. tp ap2 pn byk2kn bsbar erksmoga allah mbls ap yg kite bt untk org yg kte syg.amin.

  36. hahahhahhhahahaha……ko memang lawak lah…xpenah aku jumpa mamat sengal mcm ko ni…apa pun ko memang best….hhahahahahahahahah…japp…japp…ko lahir bulan apa ha…lagi satu mama ko mkn apa masa ngandung kan ko…hahahahah

  37. indahnya cinta kerana agama..indahnya agama kerana cinta…
    cinta hakiki..cinta sejati…
    cinta sejati…cinta ilahi…
    cinta apa yg ptut kita kejr???
    knpa kita dcptkan di dunia ni…
    stiap nfs kta hnya untk-NYA…
    setiap lngkh kita hnya utk-NYA…
    knpa perlu klh dgn desakn nafsu n syaitan??
    siapa kita??

  38. CINTA,CINTA,CINTA..AKU SA

  39. hi,. see if you have 3 triangle form ,we can use 2 for leg and
    you fro back rest for any kind of more detail you cna contact me on
    my email

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s