Pengorbanan

Tapi….dalam hidup ini, tidak semua yang kita ingini akan kita dapat malah kadangkala kita terpaksa berkorban hati dan perasaan. Apalagi bila melibatkan perasaan orang lain

~Kasih Antara Kita – Aleya Aneesa

35 responses to “Pengorbanan

  1. cinta memerlukan pengorbanan.tanpa pengorbanan cinta itu tidak akan sampai kemana-mana.oleh itu,pengorbanan dalam percinta adalah lumrah dalam kehidupan.wahai sang pecinta2 semua,fikir2kan lah.pengorbanan kearah kebaikan boleh la….jangan lak sanggup korban tubuh kerana cinta.hehehe:))

  2. Pingback: Eija

  3. kadang2 kte penat jage ati orang t`utama org kte syg,
    tp ati kte ade sape th n nak amk th,
    nape ade perasaan mcm 2 kte rase bsalah sakit kan ati dia tp dia bt kt kte xrase bsalah pun..
    sbb dia kte trun kan ego kte..
    sbb dia kte sbr n tabh..
    sbb dia kte menderita…
    sbb dia juga kte trus bertahan..
    semu kerna dia…
    kadang2 xadil bagi kte..

  4. kerana terlalu sayangkanmu dan kerana telalu cintakanmu aku terpaksa lakukan pengobanan ini….menjauhkan diri darimu dan pergi meninggalkanmu adalah satu pengorbanan yang terlalu sakit aku rasakan sepanjang hidupku….kau bukan lagi milikku dan aku bukan untukmu D…relakan pemergianku ini, pengorbanan cinta ini ku lakukan hanya untukmu kerana aku tak layak untuk hidup bersamamu…D cintai dia sepenuh hati sepertimana kau mengasihi dan menyayangiku suatu waktu dahulu…kau kini dah dimiliki….biarlah kusendiri hidup dalam sepi biarlah kubasuh luka dihatiku dengan airmata walaupun perit tapi biarlah ku sendiri dengan memori kasih kita dan biarlah waktu yang menawarkan segala keperitan dan kepedihannya…13/3/2008 tertera tarikh kau dan dia dipelaminan…aku redha dan pasrah…biarlah ianya jadi rahsia hidupku kenapa aku pergi meninggalkan dirimu..D…aku mangsa korban cinta..”CINTA KITA”

  5. kasihkan manusia lepaskan dia kpd pilihan dan keputusannya…krn disitu kita tanda kita gembira melihat insan yg kita SAYANGI beroleh kebahagiaan…alynnakhyra nasib kite serupa….huwwaaaaa….sedeyyyyy

  6. aku perlu mengorbankan cintaku demi dirimu…aku tau denganku ku..kau x mgkin bahagia kerana keluarga ku tak dapat menerimamu..aku x tau ape yang keluaga ku pandang… harta benda bukan yng aku minta… tapi demi keluargaku aku sanggup pergi tinggal kan dirimu..walaupun kita saling sayang menyayangi antara satu sama lain….selama 5 tahun kita pertahankan cinta kita akhirnya musnah juga akhirnya…aku rela berkorban cinta ku demi mak ayah…dan juga demi dirimu… aku x nk bila kita berkawin keluaga ku akan pandang rendah rehadap dirimu..aki x sanggup melihat org yang aku cintai dihina di caci oleh keluarga ku..aku x nk dirimu sedih…aku juga xnk keluarga aku sedih kerana memilih mu..aku rela aku berkorban cintaku demi mu n keluarga ku…walaupun aku menyangi mu sepenuh ati..xda org lain yang boleh ganti tempat mu di atiku yang sudah kecewa…yang paling penting aku nak melihat dirimu bahagia bersama org yang tersayang..aku sentiasa doakan kebahagiaan mu..aku harap dirimu sentiasa disayangi oleh org yang menyayangimu…aku harap org lain boleh menjaga dirimu sebagaimana aku menjaga mu….sayang…papa ma sayang papa hingga akhir hayat ma pa xda org lain boleh ganti tmpat pa… maafkan mama..ma sentisa doakan kebahagian papa dari juah….

  7. q gtw knp ne cma q lakukan,mungkin karena q terlalu sayang ma dy,TUHAN mapin q,,,q gtw meh gmn………mungkin q hanya bisa nunggu terbukanya pintu hati q………..q pengen u tw pa yang q rasain dan moga u bs tau betapa besarnya pengorbanan q hanya untuk rasa cinta q padamu

  8. Kasta Rizalta

    ada kalanya kamu akan berhenti mencintai seseorang, bukan karena orang itu berhenti mencintai kamu, tapi karena orang itu menyadari bahwa kamu akan lebih bahagia jika dia meninggalkanmu…

    • adakalanya kta mrasakan mninggalkan dye adalah jln trbaik utk mlihat dia bahagia,tp bnarkah dia akan bhagia setelah kita pergi???

  9. huhuhu..
    aku rindukan dia…..aku hrp dia paham nape aku mengundurkan diri dlm hubungan ni…n harap dia bahagia sampai bila2…semoga dia dpt jmpe perempuan yg lebih baik dr diri ini,perempuan yg dpt menjaga dia dan defend diri dia…..

    rindu sgt kat dia…….

  10. Entahlah….kadang-kadang kita terpaksa lepaskannya walaupun kita teramat menyayanginya..i terpaksa berkorban demi keluarga saya..i tau family saya tak dapat menerima hubungan kami…apatahlagi dia milik orang lain.I akan lepaskan dia dengan hati yang tenang…biarlah dia cari orang lain agar dia lebih bahagia…walaumacam mana pun i tetap ingat memori kita..i mis u….

  11. saya amat merinduinya….tetapi aku terpaksa menguburkan angan2 saya nak jadi isterinya..biarlah kami jadi sahabat baik..walaupun kekadang kenangan itu sentiasa datang menganggu..akan ku tepis semua bayangan dirinya.I akan buktikan kepadanya bahawa saya boleh menjadi orang yang lebih dewasa dalam segala hal.

  12. bercinta lah dengan orang yang betul2 mencintai kita.ierma n ina nasib serupa.

  13. aku betul2 sayang kan dia n tak sngup berpisah ngan dia tapi dia telah curang kat aku.apa harus aku buat?skarang aku dah ada orang yang aku sayang selain dia tapi aku tak bleh trima perpisahan ngan dia lagi.aku rasa mcam aku tak bleh hidup tanpa dia,walaupun aku tahu dia telah curang kat aku tapi aku masih sayang dia lagi.aku nak dia sayang aku seperti dulu,skarang aku harus pilih antara A atau B.

  14. sesekali kita harus berkorban demi kebahagiaan orang lain,dalam masa yang sama hati kita yang terluka,kadang2 hidup ini tak adil tapi ini hanya ujian dari tuhan.tempuhi dgan redha dan bersabar.n untuk hati yang tidak kuat sukar untuk tempuhi semua ini.

  15. Suelyza_iris88

    Aku & pengorbanan, bukan lagi terasing pada zahirnya…
    Dia kini bahagia. Insan yang satu ketika dulu mencipta satu gugusan rindu atas nama cinta yang dipertaruhkan. Tapi mengapa, kerana ‘dia’, wanita yang kini kau sandarkan rasa percaya, kau lepaskan aku tanpa ada rasa malu..tanpa rasa ragu…Dan ternyata diammu..bisumu..punya kata satu. Iaitu, kau bukan lagi miliku….
    :(

  16. Semoga dirimu bahagia lahir bathin disamping pilihan hatimu, tetaplah menjadi cahaya dalam kehidupan orang disekitarmu.

    Aku tulus mencintaimu dan iklas melepasmu demi Kebahagianmu, doa kebaikan kupanjatkan untuk kebahagian dirimu.

    Aku mencintaimu karena NYA dan aku meninggalkanmu juga karena NYA.

    selamat tinggal sayang…..

  17. aku pun sama.mula2 bercinta sampai sanggup serahkan tubuh aku kepadanya.adakah itu satu pengorbanan?dia kahwin dengan wanita lain,adakah itu satu pengorbanan ku juga?sampai waktu membuat aku lupakan dia,aku jumpa seorang lelaki,tapi tunangan orang.ku bersama dia menjadi orang ketiga..adakah itu pengorbanan ku juga?aku cuma pinjam dia dari tunang nya tapi aku rela jadi sebahagian hidup nya bila dia cari aku.adakah aku pengganti tunang nya bila dia sunyi?adakah itu juga pengorbanan???aku bersama suami orang kerana wang untuk membuat kemewahan hidup keluarga ku,so itu juga di panggil pengorbanan???kerana lelaki pertama yang menyentuh tubuh ku,aku tak percaya pada cinta lagi.mungkin kerana badan aku sudah terlalu kotor???kamu semua bertuah bertemu cinta dan tidak merosakkan diri seperti aku sekarang.cinta dan harga diri aku boleh dibeli dengan wang.aku betul2 cintakan tunang orang lain tapi aku sedar siapa diri ku ini?macamana aku nak terusterang pada dia?>???

  18. Nurazlina Maskor

    Hari ni aku tahu aku mengandungkan anak dia. Tapi apalah yang boleh kami lakukan kerana dia dan aku tidak mungkin akan bersama kerana aku dan dia terlalu jauh bezanya… ya tuhan bantulah aku…biarkan aku besarkan janin ini sendirian tanpa perlu melukakan hati yang satu lagi….

  19. Andai benar2 mencintai, pengorbanan x perlu diungkit n x minta balasan. Andai dia x ditakdirkan menjadi milikmu, redhakan apa yg telah diberi n dilakukan. Mencintai x semestinya memiliki.. Itulah keunikan cinta…

  20. saat kau jauh,,,,ht nie mulai rapuh,,n saat kau lebih jauh,,,,layaknya kau goreskan pisau pd lenganq,,,,
    saat quw menyadari….bahwa cintaq hanyalah milikmu,,,,jnganlah pnah kau pergi driq….
    pakah kau muali bozan dngan q,,,,,kamu gag kan pnah mengerti,,,,pa arty tetesan air mata yg jatuh pd piipi mu,,,,
    seanadainya kau tau,,,,,,,,izinkan quw memelukmu mu walau hanya dalam mmpi indah ini,,,,,
    bayangmulah yg hanya mengingatkanq pd dinding2 kamarq,,,,,
    maamamamamamamamhhhhh,,,,ayah kangend,,,,,pengened nangissssssssssssssss,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

  21. sayang apakh aq msh ada tmpt dihatimu..
    mngpa bgtu tega nya drimu mnghianati cntaku yg tulus ini…dimnakh jnji smph stia mu pdaku..
    sayang andai sdh ini srtan tkdir antra ktk akn aq redha dgn ktntuan allah…sayang bnyk sgh pngrbanan yg sdh aq lkukn bt km utk mmprthankn cnta ktk…ttpi mngpa km tega sgh mmbhgikn cnta mu pda owg laen…masa,wang,mruah aq krbnkn bt km tp mngpa km xprnh mnghrgai smue itu…andai aq hrz krbnkn prasaan aq ini dm kmu dan dea aq rla mski skt yg aq rsakn…hnya km slma ini yg mnjd chya dlm hdp aq…ttpi kni dikau sdh mnjd mlik owg laen dan aq trpksa mngundurkn dr dm kbhgian mu dan dea…jikalau km lbh bhgia dgn dea akn aq prgi jauh dari hdp mu bt slmanya…

  22. kekasih mngpa gh kejam nya drmu mnykiti ht ini mnghianati cnta yg tlh ktk bina slma ini…apkh kkrngn aq klau dibndingkn dgn dea yg bru kamu knl…bgtu murah sgh cnta mu yg kau ktakn ckp dlm dan jujur ikhlaz slma ini…prnhkh kau rsakn ape yg aq rsakn saat ini…trasa kosong hdpku tnpa dirimu…mngpa kamu sgh kjm mrmpas cnta ini…,ngpa hrz dea yg km cnta…sdgkn bnyk yg ktk lalui brsama slma ini…bnyk yg sdh aq krbn bt dr mu kksh..dmi utk mmprtahankn cnta ktk dan mmbktikn cnta aq pda mu aq rla mngrbnkn tubuh aq ini hnya bt kmu…hngga kn dlm driku ini ada zuriat mu…tnda cnta ktk slma ini…sgh tega nya drmu mmprmainkn drku yg ssghnya ikhlaz mncntai drmu…apakh ini blasan yg aq hrz trma di atas smue pngrbanan aq slma ini…ya tuhan tabah kn lh ht hamba mu ini utk mnghadapi smue cobaan ini…dan maafkn lh dosa2 hmba mu ini yg tlh mlkukn jina hnya krna dea yg sgt aq cntai…ttpi xsnka sgh ht dea bgtu kjm skli…apkh skrg aq hrz mngrbnkn prsaan cnta ini hnya krna km dan dea…sgh tdk adil ini smue bt drku stlh bgtu bnyk pngrbann yg tlh aq lkukn bt km…aq ibaratkn sprti bnga yg sdh tiada lg madu km ibratkn rama2 yg cm tahu mnhsap mdu dari bnga dan bnga yg sdh tak brmdu lg km tnglkn bgtu sja…

  23. MAAF ,, hanyaa perasaan yg dapat kuu korban khan untuk muu ,,

    kuu koban khan perasaan inii untuk kau bahagia ,, walau jauh dari lubuk hati yang paling dalam aku sangat mencintai mu ,, tapi apa lachh daya kuu cintaa kitta terhalang restuu ,, mungkiin kalau kita jodooh, pengorbanan kuu inii insya allah adaa hikmah.n ,, kitta akan bertemu dii pelaminan AMIN

  24. jika saatnya nanti tiba aq kan pergi untuk masa depanmu

  25. Aq tak tau apa sangat bodoh cintaQ,, hingga aq korbankan perasaanQ yg aq kira dia kan hidup bahgia brsma wnta lain trnyta justru dia trluka,,
    hingga rasa ini mmbuat kami terluka.

  26. kelukan hati membuat ak pasrah…pertemuan terakhir itu tidak ku sangka itu terakhir aku melihat dirimu..bertapa sayang dan rindu aku hanya pada kamu..walapaun kamu berkata akan ada insan yg akan bahagikn aku..tapi aku cuba mencari sinar bahgia yang kau katakan..derita yang aku rasa luka yang tersusk jiwa…jika itu dinama cinta aku rela pergi jauh pegilah pada pilhan keluarga mu..mugkin bagi mereka aku bukn terbaik…tp percayalah xpernah sekli pun ak tidak sayang kamu..kerana sayang aku perci kerna cinta pergorbanan yg aku hulurkan…akn ku ingt kenagn indah sebgai ubt luka rindu sentiasa…jgn kau pinta untuk membuant kenagan yang indah tersimpan dirasa..maaf aku bukn terbik

  27. kta mencintainya dgn spnuh hati.. shingga kta mghrap bersama hingga ke akhir hyat..tp trnyata cinta nya PALSU..dia mninggalkn ku tanpa ku tahu dmana salah slap ku..hari brgnti hari..aku menanti nya..tp..dia trus mnyepi..aku bgitu merindui senyuman dan gelak tawa nya..:-( aku sentiasa menantinya shingga ke saat ini..

  28. khilangan insanyg kta syg.. sangat menyakitkn…

  29. :( kuatkan smangat…

  30. mang btul,cinta mmrlukn pngrbnan…tnpa pngrbnan..cnta 2 x da erti nya pn…jagn jak kta mngrbn kn pa jak smpai snggup mngdai kn tbh bdn…x leh cnta cm 2 prlu dtruskn…cnta nie amt2lah sci n brsih….

  31. Kadang pengorbanan sangat menyakitkan…mau sampai kapan pengorbananku mengharapkan dia akn berakhir dgn kebahagiaan…..

  32. cinta itu perlu pengorbanan..suami ku xbahagia dgn ku..
    untuk abg: lepaskan lah saya pergi, abang suami dan insan yang paling saya cintai dan sayangi..walau ada kehidupan selepas ini pun, abg ttp org yg saya cintai.. sy sangup berpisah dgn abg demi kebahagiaan abg..lafaz nikah kite itu lah nadi pada jantung sy.. terlalu cinta dan sayangkan suami ku.. mungkin ade hikmahnye.. semoga abg bahagia..inshallah..

  33. kapan pengorbananku ini berakhir hingga kau tau bahwa aku lah yang selalu ada untuk mu,,,,akan sampai kapan ini berakhir,,???

  34. kenapa cinta pada mula je indah >

Tinggalkan komen