Tanda-tanda Awal Jatuh Cinta

1) You ada ramai kawan tapi dalam banyak-banyak tu you asyik ingat kat dia sorang jer..dia sihat ke tak..dia dah makan ke belum.. dia ingat kat you ke tak.

2) You jadi resah gelisah kalau tak dapat dengar suara dia, You jadi malap, kelabu asap, tapi bila dengar suara dia YOU automatik segar bugar, perut lapar terus kenyang..

3) Uiii.. You cemburu bila dia bercerita tentang kecantikan/kehenseman perempuan/lelaki yang dia jumpa.. Kekadang YOU rasa You kecik hati dengan dia pasal asyik cerita pasal orang lain yang lebih hebat dari YOU.

4) YOU dapat jumpa dia sekali jer dalam sebulan so bila dapat jumpa dia YOU rasa macam dunia ni YOU yang punya. Balik rumah wajah dia asyik terbayang di mata YOU tapi YOU pun hairan kenapa YOU mesti ada perasaan macam tu terhadap dia..

5) Surat, kad raya, tiket bas, sampah atau apa saja pemberian darinya, YOU simpan sampai penuh almari rumah YOU. Kalau ada lipas gigit salah satu barang pemberian darinya pasti mampus lipas tu YOU gigit balik…uiii..ganehnyer.. wakakakak….cam betul jerk! heh…. :?

6) Kadang kala YOU sengaja buat perangai nak bagi dia jeles kat YOU tapi dia sikit pun takder respon sebaliknya YOU sendiri yang makan hati..tapi YOU tak sedar kenapa You buat macam tu.. kenapa You nak bagi dia jeles kat You?

7) YOU percaya padanya. YOU sedia berkongsi apa saja cerita dengannya. YOU juga suka mendengar celotehnya walaupun kadang-kala ceritanya membosankan You tapi You tetap sudi melayan karenahnya.

8) Bila family YOU sebut pasal jodoh, YOU cakap belum ada calon tapi dalam kepala otak YOU dok terbayang-bayang YOU bersanding dengan dia..cis!!

9) Hmm…itu adalah secebis perasaan YOU kat dia namun apakah makna perasaan tersebut? Nak kata kawan biasa..kenapa You treat dia bagus semacam jer? Alah mengaku sajalah yang You ni dah jatuh hati padanya..

AND, last but not least…

10) YOU tau tak mengikut survey, itu adalah sebahagian daripada tanda-tanda awal orang yang dah JATUH CINTA. Perasaan tu sedikit sebanyak akan menyiksa diri You sendiri. YOU tau kenapa? Sebab You punya ego tu tinggi sangat…apa susah sangat ker You nak declare yang You ni betul-betul falling in love kat dia..ops..i’m sorry… perempuan memang la susah sikit takut perigi cari timba pulak kan..tapi setiap orang ada cara tersendiri..


Rahsia Doa Pengasih. Keterangan lanjut, sila klik sini.

82 responses to “Tanda-tanda Awal Jatuh Cinta

  1. Saya sudah jatuh cinta……wow
    http://uptrend.wordpress.com

  2. add links to u haniey. at http://belacan.wordpress.com

  3. i penah rs mcmtu tp xkn i nk mulakan dulu…malu…

  4. Memang rasa macam tu. I dah luahkan pun tapi tak terbalas. Dia minat kat kawan I…… Sedih I.

  5. hidup mesti slumber!!

  6. tipsnya ok juga……………………..
    tanks ya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. Emang bener yang you buat tu diatas, kayaknya gak semua dech bener. Nich dach zaman Era Globalisasi. Makan cinta juga gak kenyang…..

  8. Q uda pernah merasakan fall in love.But Q g’tau gimana perasaan dia ma Q karena Q tdk berani mengungkapkan perasaan Q padanya. Sampai kapan Q harus memendam perasaan cintaku Q pun g’tau hanya meliat diriny tersenyum Q pun merasa bahagia

  9. Pernah satu masa i fall in love dgn kawan sebilik i punya kawan lelaki. I tahu yg dia nak ngorat kawan i tu, tapi i can’t help my self to fall in love with him. love is so blind.. i just cant stop it.. the stupid love ‘controlled’ my mind. i try to egnore.. try to forget.. remaind my self thousand times that he didn’t like me but my friend. but..still!

    selama 3 hari 3 malam i berlawan dgn perasaan i. nak tipu diri sendiri yg i takde feeling dgn dia.. sampai i demam.. hebatnya!! jatuh cinta pun boleh demam.. coz i terus tak dapat terima hakikat yg i dah fall in love with him.. so cruel!!

    Fall in love with a wrong guy.. betul2 menyusahkan. Tapi Jatuh cinta bukan lah di pinta… ia datang tanpa di undang.. juga pergi tak payah di usir!

    • aku bukan nama sebenar_18

      betul tu…setuju sangat…love is blind..kita x tau dgn sapa kita leh fall in love even…i ‘ll try my best utk tidak fall in love with him coz dia pernah gtau dia suka kan someone else…but still i like him….crazy..yaaa…i cant stop my self to think about him….such an idot i feel about myself…kekadang until rasanya sakit je kat hati ni bila dia story about his “girl”…it really make me sick…
      What should i do?pernah try untuk ignore khadiran dia..and the end..i will really miss him…pernah juga berdoa semoga Allah swt menarik perasaan sayang pada dia..tp still dia juga yang masih menguasai my mind…..

      setuju dengan kata Nong Andy..cinta memang datang tanpa di pinta..tapi jatuh cinta pada orang yang salah pun tidak ku pinta….its just like i know him for a minutes than and TERtiba leh fall in love Tapi nk lupakan dia it takes a long period of time….huhuhuhuu….

  10. 1st sgt sweet..hati berbunga2..bestnyer kalu die pun suke kat kite,kan..
    hum..penah dlu sy trus trang yg sy ad hati dgn seorg lelaki ni..tapi sygnya die xdpt trima sy sbb die dh ad yg punya..pas peristiwa tu,makan xlalu,tidur pun xlalu..sedih woo,sbb org dh tolak kita..

    • aku bukan nama sebenar_18

      betul..sy yang belum gtau kat dia pun da rasa mcmana rasanya jika di tolak…huhuh…sy x cukup kuat untuk itu…..

  11. siiiiiiiiiiiiip…..bener banget!!!!!!!
    jadi takut “jatuh cinta”
    hehehehehehehe

  12. aku pun ada gak terjatuh ati ngan member sekelas…apa susah,just be honest.and now,kitorang apy2 je…senang kan??

  13. PERNAH AKU MERASA SAYANG MA SALAH SATU COW………DIA KAKAK KLS AKU SENDIRI, MULANYA AKU BELUM PERCAYA APA YANG AKU RASAKAN INI………TAPI SERING AKU TERHANYUT DALAM LAMUNAN PANJANGKU……….ENTAH KENAPA AKU SERING MERASA ANEH, SETIAP AKU MELIHATNYA…………TAPI AKU SADAR BAHWA CINTA TAK HARUS MEMILIKI…………
    LAMA KITA BERJALAN………SAMPAI AKU MENGANALNYA LEBIH JAUH………HINGGA SUATU SAAT AKU JALAN MA DO’I, TADINYA KU G’ PERCAYA TAPI LAMA2 SEMUA ITU BIASA2 AJ………….MUNGKIN KARNA AKU SUDAH MULAI MENGENALNYA LEBIH JAU……………….
    KINI SEMUA BERAKHIR DENGAN KESEDIHAN…………KESEDIHAN YANG TAK PERNAH AKU RASAKAN SEBELUMNYA…………..

  14. saya dah jatuh cinta….
    tapi saya takut..takut cinta saya di tolak…sedihnya…………………….
    dan saya takut kehilangan org dicintai……………………………

  15. bercinta membebankan kepala..pk ape org tu bwat,die syg kte ke tak,die ade org len ke,die da mkn ke,small things!wat pnat je..leceh la!though u try to resist to think,u’ll end up hurting urself..

  16. cinta??cinta 2 indah lebih2 lg bila cinta kte x bertepuk sebelah tangan..tp adlh lbh bek utk berani bercinta wlpn akhirnye kecewa drpd x mau bercinta kerna takutkn risiko yg bkal dtg..hargai ler cinta 2..once u have loved,u will alwayz love.for what’s in your mind may escape but what’s in your heart will remain forever.

  17. cinta itu indah dan ianye lebih indah jika disulami cinta ilahi….tanpa noda dan dosa…alangkah indah hidup berumahtngga bersulam cinta, ibarat cinta rasulullah kpd siti khadijah…..

  18. jatuh cinta? dah kot…. tapi mslh gak.. jth cnta kat org yg xprnh jmpa. xtaulah knape syg sgt kat dier..pnt giler fkr tp xdpt jwpn gak..huhuhuhu..

  19. Sekarang ada rasa macam pekara2 yg diatas… Tapi tak comfrim dia syg kita ke tidak?Kalu a besttnya

  20. Tapi kdg2 sakit sgt hati bila… dia suka merajuk…… Sayang tak usah ckp la….. Dah tak blh lupa dah

  21. Sayang dia sgt2… Tapi tak tahu la dia mcm mana?… Dia kata sayang. Tapi selalu sakitkan hati kita…. Luka bercinta Sungguh penih….

  22. cempakalatifah

    dah jtuh cinta kat sorang mamat ni…hrp2 la dia ade perasaan yang same gak…. hu222

  23. aku pun dah ada aku tergila gila sangat tau. nama dia ialah………………………. best gila dng dia tau.

  24. best siot dng dia mcm malaikat dia

  25. ????????

  26. ney u all..i nk tye…
    mcm ner nk jge ati dn prasaan prasaan psangan kite supye dye x mrah kt kite erk??
    sape2 yg ade ptua 2 sng2 send ar petua kt nurelya_chubby94@yahoo.com
    petua anda dhrgai…. =D

  27. cinta itu memang pelik ………tapi rasa cinta dtg tampa di udg.rasa cinta dianugerahkan oleh allah kepada makhluknya dan rasa cinta tuhan kepada makhluknya lebih dpd cinta mnusia kpd kekasihnya.tapi aku pulak lain ,aku di gosipkan dgn seorg mamat dari kelantan bagai langit dgn bumi bab aqku ni bdk sabah ,dah lah dia tu alim aku pulak ppuan rock…..so tak sesuai lah.tapi klulah aku ni di jodohkan dgn dia pulak payahlah bab aku ni manalah pandai nak mmasak masakan kelantan ,yang aku tahu buat ambuyat he…he…he..tapi…yapi jodoh dan pertemuan di tangan tuhan aku hanya merancang tapi tuhan yang menentukan …sekian -yus-smtl

    kalau ingin meluahkan rasa cinta kpd seseorg tu.. payah walaupun kita mencintai dia tak semestinya dia mencintai kita.klu nak meluahkan perasaan kat dia takut di anggap perigi mencari timba.maklumlah aku ni kan perempuan pemalu…tapi geramlah juga klu org yg kita suka selalu sebut nama perempuan lain tp tak apa.. sy akn cuba melupakan nya ….syah

  28. huhu…perasaan yg menyakitkan klu kita xtau pe perasaan die pd kite…
    jupe je mcm nak pecah jantung, klu dgn org lain xlak rasa gtu..waduh2….
    tp special tol kite org ni..pepehal jupe xsampai 5mnit pun.rasa mcm nak lari dr diri sendiri sbb xleh tima cmne leh rasa mcm tu…cmne aik?tp yg penting…jadi best freinds lg bagus kot….takut nak cakap.mana leh….malu tol nanti…

  29. btol la… i pon dh fall in love skg tp love i di tolak..
    i bgtau that guy yg i love tu yg i suke dy tp dy tolak cinta i..
    mgkin sbb i nie xcntk so dy xnak i..
    mgkin dy malu dapat awek mcm i n mgkin i nie x layak utk dy…
    sdihhhhh bangatttttt……….
    tp xpelah..
    mgkin nasib i..i redha je…
    n skg nie i mmg xde hati lgsg dgn mane2 laki pon..
    mgkin ht i msih pd that guy tu..
    n take time gak i nak lupakan dy..
    i hope after dis i will find my love…
    doakan utk kebahagiaan i k…
    :)

  30. ada seorang lelaki tiba-tiba hadir dalam hidup saya. Saya langsung tak mengenali dirinya, begitu juga dia. Namun, acapkali dia menyatakan hasratnya yang ikhlas untuk memperisterikan ku,mengajak saya bercinta,ajak berjumpa tetapi saya masih belum memberikan apa-apa kata putus. Yang pasti saya berkawan dengan dia.
    Tetapi kenapa saya resah apabila sehari dia tak contact saya dan sekarang dia seakan-akan telah menghilangkan diri tanpa saya tau akan sebabnya. Saya sedar bahawa saya telah mula menyayangi dirinya….saya nak contact dia tapi saya malu…

    • aku bukan nama sebenar_18

      g je contact dia balik.Make a call(tang ni kenala baca bnyak2 selawat hokey..tarik nafas bebanyak n tunggu dia angkat phone) ..memula tnya khbar tanya dia da makan ke?wat apa ke?keje kat mana ke?..just tnya a few question..maybe dia akan rasa pelik,tapi if dia memang sayang dan cinta kan kita(what didi i mean is you) he will just ignore yang lepas(Dia akan wat mcm xde apa2 yg berlaku so he will continue berborak dengan kita mcm biasa(hope so laa…)…yelah bg la peluang..mungkin dia jodoh kita…jangan hilangkan jodoh kita tu sampai dia merajuk dan berada jauh dgn kita…huhuhuh…dan berdoalah semoga dia memang benar sebenarnya jodoh kita..insyaallah.

  31. haha,nmpk gaya..aku dah jatuh cinta lar…

  32. salah satu drpd semua 2…sy ada… btol kerw sy nie dah jatuhh cinnta??

  33. hahaha,,
    sy rasa yg bnyk jd prkare2 tu balak sy la,,
    sy tak atu nk dscribe prasaan sy yg ner satu,,
    sy akui yg sy ney da bnyk kali bercple,,
    mmg perit dgaan nyer,,
    dye plak baru 1st time cple,,
    but rase nye dye ney lg ok kot dari b4,,,
    mntak2 la ney yg mnjd,,
    insya-Allah..

  34. ha’ah la…dah nampak macam ada tanda2 jek

  35. ya Allah nikmatnye… bercinta, tapi kena engat disebalik nikmat itu terselit pelbagai dugaan…

  36. sume 2 jd kt aq…

    mkne nyer skunk ni aq ngh jt0h cinte r…

    hehehe…

    =)

  37. sye ad cke kt sowg dak laki ni…

    dlu kt0wg penah b’tentang mate, mse 2 epy gler r….

    mkin lme sye ase mkin cke kt dy thap gler2 smpi t’bwk-bwk dlm MIMPI….

    kwn sy pon cke kt dy tp sye xley time r…

    sye ase nk cgt ckp ngn dy….
    duk ngn dy….
    mcj ngn dy tiap2 ari…..
    jmpe dye tiap2 ari…..

    so, nk tnye la k0wg ptot ke sye kc tau dy y sye nie cke dy??? tp sye ni pmalu…

    cpe2 y bce nie share la tips ckit cmne cre nk kc tau prasaan sy kt dy kt….
    trah_disney@yahoo.com

    tQ cpe2 y sudi share tips2 2…

  38. salam..hmmm,petanda ini semua pernah terjadi kepada diri saya sendiri..tapi bila saya dah jatuh hati dengan seseorang itu saya akan simpan perasaan saya seorang diri tapi lama-lama akhirnya saya tahu die tidak mempunyai apa-apa perasaan terhadap saya melainkan kawan atau pun die sudah mempunyai kekasih hati..tapi bila seseorang jatuh hati dengan saya,saya pulak tidak
    mempunyai apa-apa perasaan terhadap die..ini
    membuatkan saya menjadi malas untuk bergaul dengan kaum adam..

  39. Huhuhu…tanda2 tu semua ada kt aku. mmg membencikan.. aku tak suka dgn perasaan yang begitu sbb tersangatla menyiksakan jiwa.yg buat bertambah merana tu bila aku decide nk lebih rapat dgn dia, dia bz mengalahkan perdana menteri tp bila aku memutuskan utk melupakan saja perasaan tu dan keluar je dr hidup dia, time tu juga la dia msg la, cal la..bila tak berjawab, sanggup tu guna nombor telefon pirvate call aku.pertanyaan yg masih belum terjawab sampai sekarang ni adalah “adakah dia merasa apa yg aku rasa?”

  40. AKU NGAN DIA DAH SAMA2 SUKA.TAPI DIA LANGSUNG X NAK DECLARE APE2 PUN NGAN AKU.NAK KATA DIA MALU ENTAHLAH,
    APA DIA TAK TAHU KE YANG LELAKI HARUS MULAKAN LANGKAH PERTAMA.

  41. saya rasa saya dah mengalami semua tanda-tanda yang disebut di atas.alamak,bengangnya,malu pun ada.hari-hari asyik teringat kat orang yang sama je.bila argue dengan dia,tak boleh tidur malam dibuatnya,rasa tak tentu arah.macam hukum karma pulak.yelah,sebelum ni saya tak tahu pun apa yang dia mention tu sebenarnya cara dia nak sampaikan pada saya yang dia ada hati kat saya selama kitaorang berkawan baru berapa bulan ni kan,saya ingat dia bergurau,takutla kan nanti terperasanke tak pasal-pasal pulak malu besar jek..tapi bila dia dah tanya kenapa kitaorang tak boleh jadi macam orang lain and kenapa saya ‘tolak cinta’dia,saya jadi lagi confuse dibuatnyala kan..patutkah kalau kita minta kat orang tu mesti wajib couple?tak boleh ke saya belajar dulu,capai cita-cita saya baru fikirkan semua ni,aduh…saya suka kat dia tapi saya rasa saya tak perfect buat dia,kalaulah dia faham kan now,saya tak tahulah perhaps dah terbalik coz saya yang asyik teringatkan dia,maybe ni balasan sebab mengecewakan orang yang baik?aduh..nak belajar pun banyak susahla..

  42. THANKS for helping me….
    tapi…kan……dia tak sedar kewujudan saya….
    huh…..huhuhuhu…sedihnyer……anyway,thanks!!!

  43. nak wat camne klu ade org suke kat kita tp hati kite still ragu2… pada hal semua org dah tau die suke kat saye cume saye sorang je xsedar… lagi satu bile die dpn org lain, dia umpama org sporting tapi bile dpan kite die jd romantic pulak..
    HELP ME…

  44. walaweh, aku jatuh cinta .
    HAHA

  45. oh no.. i fall in love with this guy and i will never tell him,,,fear of being rejected…i cant stop thinking bout him 24-7..wish i can throw this feeling away but i cant…love comes naturally, and if i am meant to be with him, i will be, no matter what..but if not, theres no use to put any effort on it…huhuhu

  46. he…he…,jatu+h cinta bikin pusing aja sih…

  47. dulu lisa pernah rasa cam ni…at last lisa ngan dia dah couple

  48. betul ke aku dah jatuh cinta??
    hm…

  49. tul ke yang ko 2lis ny cam x caye jerk

  50. i’m falling in love. Lalalalalalalala….

  51. i’m falling in love..skrg dh dekat 5 tahun kami couple tp cinta kami ni cinta jarak jauh la..aku kt nilai dia kt kelantan,jumpe sthun sekali pn payah..tp aku still syg dia cm dlu.dia..?aku x tau la prsaan dia still cm dlu lg ke x..tp aku yakin dia still syg aku cm dlu..tp y jd masalahnye asal kami berjumpa hanya aku je y kuar duit..bkn nk merungut pn cume aku terkilan je la coz pakwe aku ni x cm pakwe org lain yg sanggup berhabis duit utk makwe dier..mgkin betul lah kerana cinta kita sggup berkorban apa sj..tp aku still pegang ckp mak aku, ” berkorban berpada2 dan kene pd tempatnya agar pengorbanan kita bkn y sia2 “

  52. ok lah klo gto…….

  53. nmpknya aku tlah jtuh cinta…..
    tpi cmne nk tau yg llki 2 pon ska kt kte??

  54. cinte???????
    ape 2?

    cnte sseorg 2 x smstinye mmiliki

  55. aku pernah jatuh hati dengan seorang rakan. tak tahu rasa tu suka, cinta, atau sekadar takut kehilangan. tapi setelah lebih 5 tahun bersahabat, hati aku tak pernah sepi dari rasa gembira,cemburu dan takut kehilangan. apakah itu cinta?

  56. dulu,,dia katakan CINTA pd diri ini,,
    tp diri ini menolak..
    sekarang benar dia yg diri ini RINDU..
    mungkin ini balasan..

    *rase mcm kne sepak2 je ble bce artikel ats ni..

  57. klo sudah jatuh cinta susah diprediksi.

  58. emm..
    ak jatuh cinta???
    tp ak x nak perasaan ni..
    ak takot perkara lama jadi balik..
    mcm mana nk buang peraaan ni?

  59. aku juga mencintai seorang lelaki tetapi secara diam..dia sangat care terhadapku..dia sentiasa memberiku semangat dalam setiap kejayaan yang aku hadapi.. aku tahu dia meminati aku kerana dia yang berkata bergitu, dia juga tahu aku meminatinya kerana aku memberitahunya tentang itu..tetapi aku tidak tahu dia mencintai aku dan aku tidak mahu dia tahu perasaan aku bukan sekadar minat kerana aku dan dia belum bersedia untuk melangkah ke alam percintaan..banyak perkara dan kejayaan yang harus kami kecapi bersama..dan aku tidak mahu istilahnnya cinta itu merosakkan impian yang lebih bermakna

  60. hm, CINTA ek ? I’m 19 already . tapi …
    sy masih kurang faham apa sebenarnya CINTA tuu .
    pernah suka kt someone . kawan skola lame . sy anggap
    dy cam kawan jea . tapi hakikatnya tiap hari sy fikir pasal dy , risau tak tentu arah , rindu jangan laa cakap , airmata pun . hm, sedih . takut kehilangan dy .
    sy sanggup tak tdo dari kul 12.00 am sampai lpas subuh . semata-mata nak tunggu dy online chat kt fb . time dy ad , hati sy happy sangat . and sy sayang dy sangat2 . mungkin sebagai kawan =(
    hm, still confuse . adakah ini dinamakan CINTA ?

  61. cinta slalu menyakitkan hati yg setia…

  62. saya pun memng tgah alaminya sekarang….tanda2 tu smuanya ada pada saya…tapi silapnya sebb saya tak boleh kawal hati dari suka pada seseorang yang dah pun menjadi kekasih org lain….kalau kata saya ni pengecut,memng saya mengaku saya ni seorang pengecut.sebb andai saya lakukan sesuatu untuk merampas hati dia ,,,seolah saya telah menghancurkan hati org lain…kalau saya sakit bila dikecewakan,kekasih dia pun sama akan turut rasa kecewa….tapi saya percaya dengan segala kuasa tuhan insyaAllah hati saya akan terisi…kalau bukan bahagia dengan dia pun pasti akan ada org lain yang mampu memberi kebahagiaan itu pada saya…….apa yang saya tahu ialah kebahagiaan itu memng sesuatu yang indah manakala kekecewaan pula bukanlah satu beban kesakitan…kerana apa yang berlaku ialah hadiah untuk pendewasaan diri dalam melalui liku2 kehidupan…

  63. saya pernah merasakan perasaan ini terhadap seseorang itu.ia betul-betul serupa apa yabg saya rasakan

  64. salam.. perasaan tu sume ada pada diriku skang. oh pedihnya rasa. aku da rasa cinta, sayang kat teman satu opis, dak praktikal lak tu. 3 bln lg nk abis. mampukah aku hadapi kenyataan kalo aku gagal miliki dia, dlm 3 bln dia akan hilang selamanya? huh. tiap ari berjumpe, bekerja sesama. dia salu tlg aku setelkan keje aku. kian ari makin rapat. skang da mula pandai kuar makan sesama. aku pon x pasti napa la aku ley tersampai tahap tu. da byk sgt tanda2 tu. tiap ari balik keje mesti igt kat dia. arhh 3 bulan menyeksakan. aku xnk ilang dia. tp risau aku tros ilang dia walau sbg sahabat kalo trus terang. dia memang selalu dekat tapi x boleh aku sentuh, antara perempuan plg rapat dlm idup aku, jgm tinggalkan aku

  65. urmm,rse perit sgt2 ble dy tye psl kwn sy ttpi bkn dri sy yg d tye…

  66. qw skrg lg jtuh cinta ma tmend les nich…..! dy maniezz bngettt…<! bkinn gregettann<<<??????!!!

  67. Wow! Every little things that u wrote are true! Mmg I tgh falling in love with someone. Well. Rase nyer die tau kot; based on how he treat me. All my friend ask me to take a risk. Xsalah kan kalau perigi cari timba..? But. I dont have that strength yet.. So any suggestion? ^__^

  68. uh aku mula jatuh cinta aku rajin teringat kan dia sorang je…
    entah.. le aku rasa hati aku nie sudah dicuri oleh dia untuk
    aku terus mencintai dia… walaupun umur kami dua jauh berbeza tapi aku x kisah semua tu asal.. aku nangan dia bahagia… satu lagy aku x
    pandang rupa paras dan bentuk badan dia asal… aku selalu dihati dia
    dia selalu dihatiku LOVE YOU SO MUCH – umur aku 18 and dia 20

  69. masa Allah,,,,sswtu bangadh heheee

  70. assalamualaikum…name saye kirah saye pernah jatuh cinta pada seseorang..tapi dye x suke couple…??
    saye dapat tahu dye lebih suke berkawan drpd couple dan ade kah besar nnt dye akan jumpe wanita yg lebih baik atau pun keluarga dye akan jodoh kn dye pada seseorang wanita itu…??
    tp saye slalu berdoa agar dye dan sye bersatu tp…! x boley sbb dye tu terlalu pandai… adeq angkat saye bernama nur syazwani bt mohd jamili… dye pon sudah berpunye tetapi dye nk cari pasangan yg lebih sesuai bg dye,dye x suke lelaki yg suke ckp yg x berfaedah pada nye…and dye x suke lelaki yg hendsem tetapi sombong playboy dye pantang nmpk lelaki yg hendsem tp baik itu yg dye suke sgt2….
    tp sye pon ade persamaan dgn adeq angkat sye tu…banyak kami rapat sgt2…tp jarang jumpe… x pelah saye akan berusaha untuk mencari jodoh yg sesuai dgn adeq angkat sye dulu… kemudian baru lah sye cari yg lebih sesuai dgn sye…okey saye harap sgt…’_’

  71. syazwani wawa

    kak alyna thankz adeq pon akan doa yg terbaik untuk kakak…love you so much sister

  72. Betul semua tu..sya bru tahu..hihihihihihihihi

Tinggalkan komen