Mutiara Kata Cinta

Apabila manusia gagal mencintai Tuhannya, maka cinta sejati tidak akan ditemuinya.

Anda sebenarnya silap dan terperangkap apabila persahabatan dan semangat setiakawan yang terbina bertahun-tahun berakhir dengan ungkapan cinta.

Cinta yang tulus ikhlas lahir daripada sikap, perbuatan dan tindakbalas yang dipamerkan oleh seseorang, bukannya dari kata-kata bermadah walaupun terlalu indah.

Orang yang terlalu banyak berjanji semasa bercinta adalah orang yang keliru dengan perasaannya sendiri.

Cinta memerlukan keikhlasan dan kejujuran dan bukannya pengorbanan membuta tuli. Mereka yang sanggup berkorban demi cinta adalah orang yang tidak pernah memahami erti cinta sebenar.

Anda sebenarnya tidak pernah jatuh cinta atau dicintai sekiranya  anda mengatakan sering gagal dalam percintaan.

Kecacatan cinta bukannya terletak atas sebab ‘Cinta Itu Buta’ tetapi disebabkan mereka yang selalu mempermainkan cinta.

Anda adalah insan yang kecewa sebelum waktunya sekiranya anda sering mengucapkan “Aku Cinta Padamu” dan “Adakah Kau Mencintaiku?”

Cinta adalah anugerah Tuhan, mereka yang menerima dan mengalaminya tidak pernah menyedari bahawa dia telah jatuh cinta kepada seseorang.

Pautan Blog Cicinta

—————————————————————————————–


Panduan Memikat. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Personaliti Cinta. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Panduan Cinta Untuk Lelaki. Keterangan lanjut, sila klik sini.

Tip Memikat
Panduan Memikat Jejaka. Keterangan lanjut, sila klik sini.

Doa Pengasih
Rahsia Doa Pengasih. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Pikat Awek. Keterangan lanjut, sila klik sini.

About these ads

362 responses to “Mutiara Kata Cinta

  1. to u….

  2. bestnyerr….

  3. hope dpt pkwe yg diidamkan……..

  4. ske sangat……………

  5. frust…..

  6. thanxzzzzzz……………

  7. best gile………..

  8. wink wink

  9. Hari tu kita gaduh.
    Saya main-main.
    Awk ingat betul-betul
    Tak tau nk buat mcmana lg
    Lantak awk lah

    Semlm kita berselisih..
    Saya buat dunno
    Awak pandang saya
    Saya buat dunno jugak
    Degilnyer saya..

    Saya nmpk awak
    Saya nk panggil
    Tapi awak x toleh
    Sebab saya panggil awak dalam hati
    Bodohnya saya..

    Awak tegur saya
    Saya buat dunno
    Tapi awak xtahu happynya saya
    Saya dengar awak cerita
    Awak kata dah jatuh cinta
    Sedihnyer saya

    Awak keluar tgk wayang
    Saya pun
    Awak keluar dengan dia
    Saya tengok aje

    Awak call saya
    Mengacau betul.
    Tgh tido lah
    Saya layankan aje
    Awak ckp awak dah putus
    Saya senyum sampai ke telinga
    Tapi awak tak nampak
    Saya cakap..

    Kesiannya awak..

    Hipokritnya saya

    Hari ni hari jadi saya
    Tapi awak luper
    Saya sedih.
    Tapi takpe.awak bukannya sesiapa

    Awak mintak maaf
    Saya senyum aje
    Saya kata tak kisah
    Awak belanja tgk national treasure
    Isk tak romantik nyer

    Tapi best per

    Saya dapat bunga
    Cantik suker sgt
    Tapi tak tahu sape pengirimnya
    Awak nampak
    Awak terus balik

    Saya panggil awak
    Tapi awak tak toleh
    Saya Cuma nak bgtahu

    Awak.!!!!!LORI!!!!!!!!!

    Saya kejar awak
    Awak terus jalan
    Saya tolak awak.
    Awak jatuh.

    Saya nampak lori
    Betul-betul depan saya
    Kalau ia sempat
    Saya nak bagitahu.

    Awak..SAYA SAYANG AWAK

  10. UUUUUAPIX BUUUUANGET JE….!!!!!!

    POKOKE TOP MARKOTOB…!!!!!

  11. SAYANGNYE…………

  12. cntailah pd penciptaNYA…

  13. cinta yang paling afdal dan berkekalan adalah cinta terhadap penciptaNYA

  14. cintailah seseorang yang mencintai kamu walaupun kamu tidak mencintainya…
    janganlah kamu cinta pada orang yang kamu memang cinta tetapi orang itu tidak mencintai kamu

  15. memang indah jumpa pkwe yg kita idamkan
    tpi pastikan dia jua menyayangi diri kita mcm kita
    syg dia…

  16. saya suka baca ruangan ini.best giler

  17. SAYA SAYANG KAT AWAK LA………………………….

  18. cinta mnyenangkan….gak bisa diungkapin

  19. wah best 2…………..tp smua aku dah ader lah….heheh

  20. bg sy lah cinta tu terlalu indah, tak dapat diungkap dgn kata2. bahagia sgt bl dah jumpa dgn org yg kita cintai. tp cinta saya tak ppernah kekal.boleh tak bg petua kt saya.

  21. cinte itu dunia kite.. kite yg membentukkannye.. kite yg merwarnakannye.. kite jgk yg harus merasainye.. betapa dlm nye cinte kite..? hanya kita saje yg tahu.. hargaila cinta..

  22. ORANG LELAKI PANDAI BERJANJI TAPI TIDAK PA NDAI MENGOTAKAN JANJI.BENCI BETUL AKU DENGAN LELAKI MACAM NI.BOSAN BETUL……………………………………………………

  23. sejak aku putus cinte nih.. aku betul2 x minat dgn sesape.. frust gile.. wlu pun ade yg ajak couple.. tp mls aku… cukup ler tluke sekali dulu dpt lelaki yg baran, x reti hormat aku.. maki hamun aku ikut suke die.. skang nih hati aku lege sbb dah lupekan die.. tenang wlu pun xcouple.. sbenarnye aku pun boleh hidup tanpe die.. hakikatnye skang hati aku dah beku untuk bercinte lagi.. mungkin selamenye akan membeku dan dingin terhadap lelaki.. serik..!!!!!!!!!!!!!!!!

    • LELAKI MEMG MCMTU SEMUA SAME JE!!!!!!!!!!!!!!!

      • ejoy_xlasalle

        x sama la. plz jgn aggp sume llki n ppuan sama.Hakikatnya bkn mcm tu. slalunya kita dipertemukan dgn org yg slh sblm b’temu dgn org yg btl.

    • berkahwinlah dengan yang sudi… then, bercintalah dengannya sepuasnya.. terimalah dia seadanya.. pasti kamu akan jumpa kebahagiaan sejati

  24. aku ada cinta dalam DENDAM

  25. HADIRMU BAGAI SINAR MENTARI PAGI.MENERANGI LORONG KELAM LAGI SUNYI YANG SELAMA INI KULALUI.MELENYAPKAN KEDUKAAN YANG BAGAI BERKURUN LAMA MEMENJARA JIWAKU DALAM SEPI.TERASA KINI BAHAGIA ADA DIMANA-MANA.HANYA DIRIMU YANG BERTAHKTA DIHATI.PANDANGLAH KEDALAM MATAKU….SELAMILAH JAUH HINGGA KE DASARNYA .PASTI YANG KAU LIHAT ADALAH RINDUKU TERHADAPMU SAYANG.

  26. Cinta best…kata2 yg indah diUngkap…

    xindah jika membisu…

    xindah jika xdipraktikkn

    huhhh

    CINTA itu macam2…

    huhu

  27. aku suker bercinta,bila sorng tu dah betul2 syg,lelaki tu akan ku tingal,sbb lelaki semua nye temberang punya org,,,,,,, lelaki lah merosak kan kebahgian org lalaki

  28. buat syifa….
    ang tetap suka & sayang sama kamu….
    walaupun ang g pernah kamu kasih kesempatan tuk menjadi seseorang yang special di hati kamu…
    mungkin ang tidak sesuai dengan harapan kamu.semoga aja kamu menemukan belahan kamu yang sesuai tuk kamu…..

  29. apa guna cinta klu ati tak iklas

  30. biarlah cinta kpd ilahi melebihi segala2nya. tanpa cinta kpd yg esa, cinta kpd manusia hny sia2. cinta kpd tuhan, mendapat keredhaan selamanya. cinta kpd manusia hanya sementara. apa2 jua, bkahwin mengeratkan lg percintaan seama manusia. insyaallah..amin…

  31. Fien,qt berdoa ya moga prjlnan ini dpat qt tmpuh sampai akhirnya….
    amin…

  32. perjalanan hidup umpama pelita..

  33. btul pe yg amira kata 2..
    akue sokong sangat…

  34. AKU ADALAH SAHABAT YANG JUGA MENCINTAIMU
    DAN KAU ADALAH SAHABAT DALAM DUNIA NYATAKU
    TAPI KAU JUGA KEKASIH DALAM DUNIA MAYAKU
    AKU MENGINGINKANMU BUKAN KARENA KECANTIKANMU
    TAPI AKU INGIN MEMILIKI HATIMU

    AKU MENYAYANGIMU SELAMANYA
    WALAUPUN AKU GAK BISA MEMILIKIMU SELAMANYA

  35. Cinta itu aku baru tahu klo kamu call aq di 2359880
    aq tunggu yach,,,mMMMmmmmmmmmmmmuuuuuuuuaaaaaaaacccccccHHHHHHH!!!

  36. Ini adalah kehidupan
    Dengan CINTA sebagai hiasan
    Dan ini adalah aku
    Yang teraniaya oleh CINTA itu

    • berani mencintai brarti brani tersakiti,, itulah satu kesatuan yg tdk bisa di pisahkan.. hya waktu yg sombong yg akan menjawab penderitaan oleh cinta…..

  37. isinya cukup bagus dan menarik kalau ada yang lebih indah tolong ikut di muat yah…….

  38. tnks buat teman tapi agak ngeres dikit don”kn

  39. Sahaya telah membacanya… Manis sekali… :)

  40. Tinggi-tinggi burung merbuk
    Terbang melayang ketanah rata
    Hati teringat mulut menyebut
    Wajah terbayang di depan mata….itulah namanya cinTa

  41. AQ sadar aq perna menyakati hati km….aq menyesal memutuskanmu…
    karna sifaat km yang keras kepalah….aq sadar aq tidak musti harus menggarafkan mu lagi…..biarpun km telah menjadi milik orang lain…
    sampai kapanpun aq tetap mencintai mu..
    karna km cinta pertama dan terakhir aq…
    TO…
    Sri Dewi…..
    Timika

  42. bagus…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  43. thanks yah kata2nya Q bleh copy gak?…..

  44. cinta tak semestinya memiliki

  45. ihwanto sma rasau

    waktu terusbergulisr..
    melaju..
    meninggalkan dan menjemput hari
    hingga tanpa kusadari
    kini kuterjebak dalam cinta tak pasti..
    rasa ingin ahiri
    namun semua tertahan
    oleh asa untuk memilikimu
    kala malam telah larut
    dan ku goreskan tinta merah berhias luka
    angin malam membelaiku
    dalam dunia indah
    yang mungkin hanya sesaat
    impian yang kuharap menjadi nyata
    kembali lukai saat pagi menyapa
    cinta yang kudamba hanya bagai embun
    yang datang hanya sesaat
    lalu menghilang
    saat mentari muncul menampakkan sinarnya

  46. putera katak. sedihnya puisi awak tu. tapi tulah.. ego sgt.. ingat masih ada masa esok lusa nak ckp apa yg ada dlm hati.. tapi pui.. dah kena langar lori.. kantoi.. takpa la mari saya sambung puisi awak..

    Hari tu kita gaduh.
    Saya main-main.
    Awk ingat betul-betul
    Tak tau nk buat mcmana lg
    Lantak awk lah

    Semlm kita berselisih..
    Saya buat dunno
    Awak pandang saya
    Saya buat dunno jugak
    Degilnyer saya..

    Saya nmpk awak
    Saya nk panggil
    Tapi awak x toleh
    Sebab saya panggil awak dalam hati
    Bodohnya saya..

    Awak tegur saya
    Saya buat dunno
    Tapi awak xtahu happynya saya
    Saya dengar awak cerita
    Awak kata dah jatuh cinta
    Sedihnyer saya

    Awak keluar tgk wayang
    Saya pun
    Awak keluar dengan dia
    Saya tengok aje

    Awak call saya
    Mengacau betul.
    Tgh tido lah
    Saya layankan aje
    Awak ckp awak dah putus
    Saya senyum sampai ke telinga
    Tapi awak tak nampak
    Saya cakap..

    Kesiannya awak..

    Hipokritnya saya

    Hari ni hari jadi saya
    Tapi awak luper
    Saya sedih.
    Tapi takpe.awak bukannya sesiapa

    Awak mintak maaf
    Saya senyum aje
    Saya kata tak kisah
    Awak belanja tgk national treasure
    Isk tak romantik nyer

    Tapi best per

    Saya dapat bunga
    Cantik suker sgt
    Tapi tak tahu sape pengirimnya
    Awak nampak
    Awak terus balik

    Saya panggil awak
    Tapi awak tak toleh
    Saya Cuma nak bgtahu

    Awak.!!!!!LORI!!!!!!!!!

    Saya kejar awak
    Awak terus jalan
    Saya tolak awak.
    Awak jatuh.

    Saya nampak lori
    Betul-betul depan saya
    Kalau ia sempat
    Saya nak bagitahu.

    Awak..SAYA SAYANG AWAK

    ***
    Buka je mata saya kat spital..
    badan kena balut
    mcm hantu bungkus..
    tak pun mcm mumia
    sakit macam rasa nak mati je..

    awak duduk depan saya
    mata awak basah
    saya nak cakap kat awak
    ‘jangan nangis
    saya idup lagi..’
    awak tak dengar
    sebab suara tak kuar

    awak pegang tangan saya
    awak bersuara
    ” awak.. jangan mati..”
    “Saya sayang awak..”

    saya nak senyum..
    tapi.. aduh…, sakit!
    saya senyum je dlm hati..
    sayang gak awak kat saya
    taknak la saya mati.. :)

    * jgn marah.. memandai je sambung puisi awak! coz saya suke happy ending :)

  47. Kehadirannya dalam hidupku, memberi spirit tersendiri bagiku…
    Memang dia bukan penjaga, yang bisa menemaniku 24jam…

    Tapi kerana dengan apa adanya dia…
    Membuatku menyayanginya…
    Membuatku ingin memberikan yang terbaik untuknya…

    Aku merasa sayangku kepadanya semakin bertumbuh setiap detik…
    Dan kian berakar di dalam hatiku…

    Ya Allah, mohon redhai hubungan kami ini…
    Agar aku menjadi wanita yang terbaik baginya…
    Dan dia pria terbaik di dalam hidupku…
    Amin…

  48. cintaku cuma buat mas doang

  49. ku selalu memendam cintaq pada mas

  50. Cinta sejati
    Jatuhkan pada sang penguasa
    jangan jatuhkan pada manusia
    Jika engkau serahkan pada manusia
    Engkau akan sengsara dan menderita

    Jika cinta sejatimu engkau jatuhkan pada sang penguasa hidupmu akan bertaburan dengan berbagai jenis cinta yang lain (keluarga, bisnis, dan segalanya)

    Cinta sejati sang penguasa abadi dan berbalas.

  51. Insyaalloh sampai kapanpun kua tetap sayangku
    mesti tak manjadi milikku
    janji yang pernah kita ikrarkan itu nyata
    dan aq akan jalani janji yang pernah kita ikrarkan
    tuk bersama selamanya
    dan hanya maut yang dapat memisahkan kita
    mungkin inlah janji sepihak
    yang harus aq jalani
    karena sampai kapanpun aq akan tetap sayang dan cinta
    padamu…

    Jalanilah kebahagiaan yang kau pilih
    ini adalah kesempatan untuk memilih hidupmu sayang
    dan aq sadar betapa banyak kekurangan yang aq miliki
    baik buat kita belum tentu terbaik menurut sang pencipta

    kau yang terukir indah di hatiku
    cerol(tharex)

  52. TeOPe BeGeTe!!!

  53. mengapa bukan engkau yang ada bersamaku…
    mengapa hanya karena aku pernah membuatmu kecewa
    aku ingin kan kita lebih dari hubungan ini…..
    aku ingin kau yang ada di sampingku
    melewati hari hari indahku bersamamu

    ingatkah kau saat kita berdua melewati suka dan duka bersama…
    apa tak ada satupun kenangan itu yang melekat di hatimu …

    aku akan tetap menyimpan rasa ini untukmu
    walaupun aku dan kau tak akan bisa bersama selamanya…
    jagalah sebagian hatiku ini sebagai kenangan kita berdua

  54. Kasih, kau bunga mawar yang tak lupa sembayang…
    kasih, kau gadis berjilbab yang anggun dan menawan…
    kasih, di bumi kau berada tapi dikirmu menggema menembus awan…
    kasih, segala gerakmu adalah sembayang…

  55. Know that I loved you from the star
    When we believed in who we are
    I never dreamed my life this way

    Don’t wish upon a falling star
    Love will remind us who we are
    I dreamed a dream so much is changed

    Wake, you’ve been sleeping
    And tell me what to believe in
    You fell so far you should have been a star

    Before the light begins to fade
    I was hoping that you’d show me the way
    To never ever be afraid to change

    Wake, you’ve been sleeping
    And tell me what to believe in
    Wake, you’ve been sleeping
    You pushed too far now you’re bleeding
    You fell so far you should have been a star

    The light that you’ve been keeping inside
    Will guide you on your way.

  56. cinta krn manusia m’bawa kesedihan cinta kpd allah m’bawa k’gembiraan dan k’tenangan jiwa….fikir2 kan lah……

  57. cinta itu buta….buta itu cinta..hahaha

  58. walau apa yang terjadi, hidup mesti diteruskan…..

  59. aq rasa,kalo apewr pon terjadi..idop maesti diteruskan..aq tau yag balak aq niewr tak setia ngan aq…aq rasa sedih..sesangat…oh my god!!

  60. cinta datang dari dalam hati..
    cinta yang tampak akan selalu indah..
    cinta terhadap sesama bagaikan indahnya dunia..
    dengan cinta membuat hidupku lebih berarti..
    apakah dia mencintai nya..

    cinta…cinta…dan cinta…
    cinta membuat ku bijaksana dan merubah ku
    cinta ooh cinta

    to : my dear

  61. cinta itu bukan haya rasa…..

    tapibagaimana kau mengartikannya….

    bagaimana pula kau merasakannya…..

    tapi cinta itu indah loh….

    don’t resign of love…..

  62. wahhh…syahdunya….alangkah indahnya dunia jika DIA milik aku….

  63. Aku mencintaimu dengan sederhana
    Dengan kata yang tak sempat diucapkan api kepada kayu
    Yang menjadikannya abu

    Aku mencintaimu dengan sederhana
    Dengan isyarat yang tak sempat disampaikan awan kepada hujan
    Yang menjadikannya tiada

  64. boy loewok cinta

    yah mo gimana lagi emang udah kayak gitu

  65. “Tentang wanita : Ia tdk dicipta dari tlg kepala krn bahaya membiarkanny dlm sanjung & puja. Ia tdk dicipta dari tlg kaki krn nista menjadikanny diinjak & diperbudak. Ia dicipta dr tlg rusuk, dekat ke tangan utk dilindungi, dekat ke hati utk dicintai”

  66. aku dan kenangan lalu…aku sentiasa inginkn drimu jd mlik ku..wlupown masa selalu cemburu dgn kita…aku inginkn drimu y dlu..menyayangiku setiap msa dn saat..tp kemna drimu menghilang??aku mencri2 drimu d setiap ruang rindu..nmun hnya kenangan bersamamu y ku jumpa…..wawawawa…cdeynyerrrr!!!

  67. syifa adalh nama terindah dalam hidupku
    syifa adalah pemberi semangat dalam setiap langkahku
    aku dapt tertawa riang saat aku melihatnya,dapat tersenyum manis saat mendengar suaranya,bahkan dapat pula menteskan airmata jika terkenag olehnya
    begitu indah semua itu walaupun ku tau bahwa ia tak pernah mencintaiku
    sungguh ku hanya ingin buatnya bahagia
    seklipun ku harus rela jauhinya,harus rela melihatnya dengan orang lain
    kupun ikut bahagia jika ia bahagia
    dahulu kumasih bisa melihatmu diujung bangku kelas itu namun kini kau tah dimana
    sedang apa kkutak tau
    bodohnya aku yang takpernah mampu ungkapkan perasaan ku sampai saat kita berpisah,
    dan entah kapan dapat bertemu kembali
    bukan balasan cinta darimu, sentuhan hangatmu, juga bukan pula belaian lembutmu
    hanya senyummu dan bahagiamu
    ada lebih dari seribu kisah yang inginku critakan padamu namun entah kapan ku dapat luapkan segala
    jika tuhan masih memberikanku waktu aku berjanji akan katakan semua yang ada dalam hati
    untukmu syifa
    bahagiakah dirimu? semoga jeritan perasaan ini dapat tersampaikan untukmuu

  68. aku kompius ttg cinta…
    mngapa harus setia andai diri yakin d sakiti… tp e2 la kenyataan…
    aku le 2… hahaha… aku nk cinta dgn Allah…. serik dgn manusia…

  69. cinta adalah anugerah Tuhan
    semuanya demi Tuhan
    apakah ini yang dinamakan cinta sejati sepenuh hati
    iklas slalu terucap seolah basa-basi..
    Aku mencintaimu iklas,demi tuhan cintaku adalah cinta sejati
    Kenapa iklas harus di sebut-sebut?
    kenapa demi tuhan,,,padahal Kamu berkorban demi seseorang??
    cinta bertanya”:untuk siapakah Aku,,/???
    untuk Tuhan apa untuk seseorang??
    binguuuuung

  70. m’gapa aq d’lukai sprti ini…….ap slahku hngga kau b’laku curang t’hdapku….knapa??????tp e2lah lumrahnya b’cinta…..tp k’curangan mu e2 tk dpt aq lpekan…..aq bnci b’cinta dgnmu…..

  71. cinta itu indah jika kita bahagia, tp cinta itu neraka bila kita tidak bahagia dengan cinta

  72. Seseorang yang mencintai kamu, tidak akan pernah memberikan suatu janji manis apapun padamu, karena dia tidak mau mengingkari dan mengecewakanmu. Yang dia inginkan hanya membuatmu percaya bahwa kamu bisa bahagia selama-lamanya.

  73. aku pernah hanyut dlm cinta. dan kerana kehilangan cinta itu aku mula sedar yg sbnrnya aku leka mengejar cinta yg tidak pernah wujud dalam hidupku.kini aku telah sedar mencintai Allah SWT akan kekal selamanya hingga ke akhir hayat… AMIN..

  74. kenapa perkenalan dengan mu begitu singkat, seperti mimpi, tiba-tiba kamu putusin aku…hiks..hiks……………….LUCKY JUJUR AKU MASIH SAYANG KAMU,,,,,,,,,,, entah dimana kau berada……….Jangan lupain kisah kita yang seperti bunga tidur..ILOVE U SO MUCH…..

  75. KRUDUNG PUTIH
    Rumeksa kukusing pedhut
    Endah warni katutup brukut
    Tan kamanungsan dening liyan
    Nuli kawastan kenya pingitan
    Ora…ora yen bakal ke liyan

    Mantep mongkog rasane ati
    Angger nyawang krudungmu kuwi
    Resik Prasasat embun esuk ing wanci
    Hening amiwiti panggayuh suci
    Ajek wening banjur tumuli
    Endi maneh sing dak pengeni
    Ngendi maneh nggonku nggoleki
    Iki wae muga wes nyukupi….

    Pucang Sawit, Januari 2008
    Setyo

  76. romantis banget….. oh iya, besok ygl 21 aku ultah Lohh??? mohon doannya ya??? makasih

  77. cinta adalah cinta sakti yang menyatukan 2 hati.
    cinta juga berakhir dengan 2 kemungkinan,
    tumbuh dan mekar atau layu ditengah jalan…….

  78. brthun sdah ku mnggu drimu,
    akhrnya kau mnjdi mlkku,
    skarnya untk ku mlps knmu,
    krna kau ku cintai slalu,
    tp syg khdran kkash lmamu,
    dtg kmbla mengnang cnta dhlu,
    mngapa ini smua hrs brlaku,
    apakah ini smua krna dri ku,
    sdng kn aku cma wtak dlm p’cntaan,
    x sggup aku mlpsknmu,
    kau ibrt t’prngkp d tgh lautn,
    x thu mna arh utk kau mnuju,
    dkau pnta utk mlpsknmu t’pksa mlpskn,
    mngkh ini suatu pngajrn d dlm p’cntaan

  79. brthun sdah ku mnggu drimu,
    akhrnya kau mnjdi mlkku,
    skarnya untk ku mlps knmu,
    krna kau ku cintai slalu,
    tp syg khdran kkash lmamu,
    dtg kmbli mengnang cnta dhlu,
    mngapa ini smua hrs brlaku,
    apakah ini smua krna dri ku,
    sdng kn aku cma wtak dlm p’cntaan,
    x sggup aku mlpsknmu,
    kau ibrt t’prngkp d tgh lautn,
    x thu mna arh utk kau mnuju,
    dkau pnta utk mlpsknmu t’pksa mlpskn,
    mngkh ini suatu pngajrn d dlm p’cntaan

    (buat bgi mrka yg ggl dlm p’cntan)

  80. Q mw berbagi cerita, dulu q prnah ska ma ce namax Tiara,….dulu q ngebet bgt ma dy, slalu ja q ingin ungkapkn rasa cntaq ni,……tp ankx sllu brpaling dr q, n sll mlukai hati q, wlaupun bgitu q msh syang ma dy, walaupun lelah hati ni meyakinkanx,…….tp q akhirx sadar bahwa q bkan plhan hatix…..tp mgkn sampai skarang q msh mnyimpan rasa ni d dlm lubuk hatiq yg trdalam…..walau mungkin tak akn q ungkapkan…..

  81. iyoenk(khoirul)

    sudah setahun Q ngejalalin Hub ma someone tapi Rasa sayang yg ia berikan kyaknya tidak tulus padaQ dan Akhirnya Q Ngerasa kyak Gmna gt truz pd tgl 24 februari dia ngajak tuk menyudahi Hubungan kta,awalnYa Q G’ mau tp lama2 akhirnya Q mau jg Cz Q sadar klu Dia memang Gak pantas bwat Q……………….

  82. sygnye aqu kat acap.. tp aqu xde jdoh ngn die,, knp ble kte cyg sgt kat seseowg die pergi meninggalkn aqu tatkala aqu amat mencintainye sepenuh hati,, knp!!! asyraf kau telah mencuri hatiku untuk mencintaiku tetapi pada mase yg sama kau pergi tinggalkn aqu n abaikn aqu,, kecewa sgt dgn sikat lelki yg xreti tuk menghargai seseowg bernama wanita,, pe salah aqu sampai kau tinggalkn aqu sendirian n kecewa.. sampai sekarang aqu masih menunggu dirimu,, tp kau ade yg laen,, kau gembira bersama die tp aqu sunyi tanpa kau dicc n kecewa,, ape slh aqu!!!!!!!

  83. cinte ni wat sakit ati je..kalo da suke sgt kat org 2,g la msuk minang trus..x yah nak couple2..

    tp cinte kps ALLAH mmg sgt2 indah..menenangkan..

    I LOVE ALLAH!!!

  84. sy suker kekerekan awk
    sy suker kebaikan awk
    nasihat awk
    pemikiran awk
    kejujuran awk
    prinsip awk
    yg xpnh jemu memberi
    xpnh mtk blsn
    keikhlasan awk dlm bkwn
    sentiasa memberi
    buat sy btl2 tharu
    smpai hati sy muler jatuh kt awk
    msg awk pelik tp unik
    awk mudah majuk tp lembut hati
    awk aggap sy mcm adik
    sy xkesah
    awk slalu ngorat ppuan len
    kdg2 suh sy ngoratkn lg
    sy jeles gak
    tp sy tau tmpt sy
    awk xpnh luper sy
    walaupun ssibuk mane
    nampak moto awk je pun
    sy dh rasa gmbira
    sy suke usik awk
    sakat awk
    buat awk mrh
    smbg dgn awk
    skype awk
    bcerita dgn awk
    risaukn awk
    sbb itu saje cara sy
    utk buat sy dekat pd awk
    sbb sy tau
    antra kita
    sesuatu yg mustahil
    sy yg salah
    jatuh pd awk
    cemarkn name psahabatan
    dgn cinta
    tp
    pcayala
    sy skali2
    xkn m’cemarkn pshbtn kiter
    dgn prsaan syok sndri sy ni
    krn sy syg awk
    dan sy nk
    awk slalu gembira
    walaupun tnpa sy
    sy jatuh ati pd awk

    • sdhla awak……tp saya tau prasaan awk,sbb saya pun prnh jatuh hata kt seseorang,tp x brani nk luahkan kt dia…saya hanya nk share kata2 ni je…yg seseorang hantar kt saya….hdp ini ssh kita nk duga….kdg2kita rasa dkt sgt dgn seseorang2…tp sbnrnya jauh …wlaupun kita dpt cpai dan genggam tgn dia…tp blm tentu hati dia dpt kita selami…mgkn kdg2 kita dpt tgk dia ktawa…tp kita x tahu apa mkna di sbalik snyumannya…bila dia mnangis…kita ingat khadiran kita dpt mmujuknya…walhal …khadiran kita lgsung x di senangi…rencah dunia…kita x kan tahu siapa kwn dan siapa lwn shinggalah smpai satu masa kita jth….adakah tgn itu mghulurkan bantuan atau kita akan di tinggalkan….

  85. believe it or not?!
    kadang kala orang yang kamu cintai adalah orang yang paling menyakiti hatimu dan kadang kala teman yang menangis bersamamu adalah cinta yang tidak kamu sadari.

  86. apa sih cinta itu…….

    rasa cinta itu sperti apa sih…?

    yang aku tahu cinta itu sperti api…bisa menerangi dan bisa menghangatkan setiap ingsan yang sedang mengalami jatuh cinta, tapi cinta juga bisa membunuh,menbakar,dan menyakiti….

  87. jgnlah mencintai se2org bagaikan bunga yang hanya mekar sesaat dan kemudian layu dan hilang. tetapi cintailah se2org itu bagaikan air, ia mengalir terus tanpa henti.

  88. indra vikiansyah

    Setitik kisah membuat kita sayang,
    Seucap janji membuat kita parcaya,
    Sekecil luka membuat kita kecewa,
    Tapi sebuah Cint@ membuat kita lebih bermakna..

    janganlah u bermain dg cinta asl u px iman yg kuat,qt akn bsa mjnjalanix..

  89. cinta…mmbuat hati & fikiran berebut jd prilaku yg nyata…
    cinta…mmbuat akal & prasaan tak lg seirama…
    cinta…mmbuat jiwa terpenjara dlm dunia maya…
    cinta…mmberikan kesakitan yg indah…tapi…
    cinta…jg mmberikan keindahan yg menyakitkan…
    cinta…fatamorgana di dunia nyata…
    keindahan nyata dalam kesakitan maya…
    cinta…cinta…cinta…
    sungguh anugerah sekaligus cobaan Yang Maha Kuasa…
    kuasa atas segala CINTA………………….

  90. tanpa CINTA hidup takkan ada artinya…..
    CINTA diibaratkan admosfer dunia……..

  91. Yach. . .Cinta Indah.
    Indah sekali. . . . .
    Romantis sekali. . . .
    Apalagi clow dah menemukan kebahagiaan. . . . .
    Wuich…Tambah bahagia paztinya.
    Tapi, mpe’ ckrg aQ lum dpetin kbhagiaan itu…
    Kebahagiaan dri corang Cwo’ yg aQ Cayangi…
    Aq gak tau, kpn kbahagiaan tu muncul menghampiri aQ. . .
    OMG…Oh My God,,,:D

    • sabar aja yg penting kmu harus slalu mencari Tuhan pasti km akan mendapatkan kebahagiaan itu.tks
      rasya di rantau prapat

  92. aku penah bercinta n aku penah kecewa.. alangkah baiknye jika dulu aku xbercinta.. aku menyesal.. aku kehilangan segala-galanya kerana cinta..kini..aku tahu..aku tak mungkin mendapat cinta yg terbaik.. kerana aku tidak punya apa2 lagi.. aku rela sendiri.. hati pedih yg aku tanggung ini aku redha.. aku hanya mengharap cinta dari Yang Esa agar menerima segala doa2 ku dan mengampuni segala dosa2 ku..hanya cinta dariMu yg kudambakan..

  93. Qknl dia sjx kCiL,,dr SD cmPai sMp Qt mZuhN.Tp wKt Ktmu D nkah’E tmen Qt mai dKEt gT.n Q Qt sring bGt pergi bReng.n akhIir nA Qt jdian jG,,WLaupun Q dluan yG tnY tTg perZaN dia CBen’ nA.Q SenENG bGT,,tP Qt jD srinG mARAHn gT n Qt Brix 1 th n thn iN Q bLikn m dia Byx p’ubhN yang q Liat dR dia,,tp di sZi Ln Q g suka dGn p’Ubhan itu???coz q CyANX m dia jD G Q hrauN all nA,,MOGA J IN YG TERAKHIR,,n mOGA j dia IMAM itu,,thanKS GOOD,,.

  94. kassssiiiiiii dachhhhhh!!!!!!!
    ok juga tuuu^_^

  95. hidup tanpa Cinta Bagai Tamn Tanpa Bunga .

    Dengan Ilmu
    Hidup lebih Mudah
    Dengan Seni
    Hidup lebih Indah
    Dengan Hidup lebih Ter-arah

    Hiasi tidurMu dengan Titisan air SEMBAHYANG
    lelapkan mata Mu dengan kalimah SYAHADAH….
    Alaskan tidurMU dengan Do’a
    Moga2 kamu mendapat RAHMAT dari-NYA

    Ingatlah sabar itu IMAN ….
    Duit bukan KAWAN …
    Dunia hanyalah PINJAMAN………
    Mati tak berTEMAN…………

    UDEP SARE MATE SYAHID……..FISABILLILLAH dalam peujuang AGAMA ALLAH SWT,,,,,

  96. love is something that everybody needed.
    please send my huge love to all living things in the world, especially 2 my boy. ai shiteruyo….

  97. askum…saya nk tahu sngt2 tentang cinta nie…..agaknya syanie da mula nk bercinta da nie….

  98. Sih deh … sesama pengagung cinta bener2 indah.
    Artikel yg bagus ini sudah saya posting juga in my blog http://dukonbesar.blogspot.com/ dengan kamu asli sbg authornya……….. thanks before.

  99. “Kita Mungkin Akan Melupakan Orang Yang Pernah Tertawa Bersama Kita..
    Tapi Tidak Mungkin Melupakan Orang Yang Pernah Menangis Bersama Kita..”

  100. CiNTA??
    KADANG KALA MENYAKITKAN..
    CINTA ITU ABSTRAK..
    AK SENDIRI TAK PASTI APER ITU CINTA?
    SEMUA ORANG BOLEH DEFINISI CINTA MENGIKUT NALURI MASING2..TAPI BAGI AK..CINTA YANG SEJATI DAH TAK WUJUD SEKARANG..
    SEMUA LIDAH BERCABANG..MACAM ULAR..
    BAIK LELAKI MAHUPUN PEREMPUAN..
    MASING2 ADER KELEMAHAN..
    KESIMPULANNYA…LU PIKIQ LAH SENDIRI…

  101. sayang… aku mencintai mu seadanya kamu..

  102. cinta 2 manis sangat jika kita hayati
    sy pernah jatuh cinta..
    waktu tu..die la segala-galanya..
    pe yang saya buat,sume menjadi..
    plajaran ok
    life pon ok
    pastu..ble die pergi..
    semangat sya hilang seperti kehilangan die gak..
    sedih sangat..
    tapi..
    sekarang,..
    saya leh hidup ngan cinta die..
    walaupun die sudah tiada..
    saya sayang awak..
    percayalah..
    awak la segala-galanya..

  103. ugly duckling...

    waaaaaaaaa semuayer jiwang2 huhuhu…
    i hrp korang akn bhagia ngn cnta korang
    n pd yg blm jmpa cnta..i doakan korang akn bertemu cinta sejati..
    tp cinta sejati hanya cinta kpd Allah..huhuuu amin.

  104. Q syg n cnta ma u DI2N

  105. cinta….
    mmg indah….ttp mmpu ke kter……
    ssh tuk diungkapkan….
    mg2 ALLAH mengaminkan doaku…
    cyg abg

  106. CiNtaiLah OrG Yg bErSamaMu HaRi iNi,,KaRna Bs Jd Dy PerGi diSaat km muLai mNCiNtaiNya,,,,,,,,,,,,,,

  107. “JANGAN TINGGALKAN ORANG YANG KITA SAYANG UNTUK ORANG YANG KITA SUKA,KERANA ORANG YANG KITA SUKA AKAN TINGGALKAN KITA UNTUK ORANG YANG DIA SAYANG….”

  108. sejak aQ pUtUs AMa Dy[HeNgKi],kAmI gaK saLinG TeGuR
    AQ GaK tAu kNp Dy BENcI bNgT Ma aQ,,,

  109. pLEASe HeNgKi JgN pErNaH meNgHuKuM Q SePeRtI iNi………
    aQ GaK SaNgGuP MeNaHaN LuKa InI……………………………………….
    pLeAsE MaAfKaN aQ………………….
    BeRiKaNlAh sEtITIk mAaF Mu KePaDa Q…………………
    aGaR aQ TeNanG daLaM mEnJaLaNi KeHiDuPaN iNi……………………..

  110. cinta itu sakiiiiiiiiiiiiiiiiiiiittttttttttttttt bgt……….
    q kapok jtuh cinta………….
    hikzx,hikzx

  111. aku yakin.. siapapun yang da baca kata2 mutiara cinta kamu pasti berkesan banget.. coz kamu kayakny angekhayati banget mua kata2 yang da kamu buat tu… aku saluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut banget ma kamu… kapan2 emali aku yah.. ne alamatnya puspita.irma@yahoo.co.id jangan lupa lo.. aku suka bamget cari temen kayak kamu…….. kembamgin terus ya mua kata2 mutiara kamu.. and aku juga kan baca terus muany………………

  112. aq tidak setuju dari puisi tersebut karena tidak mengenai hati.

  113. emmmmmm…………….
    kata2 yang indah,,,,,,
    lebih baik seperti itu daripada pake bahasa yang muluk2!!!!!
    aku suka!!!!
    hebat bisa nemuin kata2 yang sederhana tapi bisa buat orang senyum,sedih dan ngersain itu cintanya

  114. aku harus berbicara apa tentang cinta??
    tentang rasa sayang kah ??
    atau rasa ingin memiliki??
    atau rasa yang terpendam dalam hati yang berat untuk diungkapkan??
    semua itu hanya pandangan semu karena yang aku tau
    dengan beratas nama kan cinta kebohongan menjadi wujud yang sempurna!!!
    dan disitulah setiap pemabuk cinta beriktiar untuk mepertuhan kan cinta dan menjadi pesuruh bahkan budak dari cinta!!
    demi tuhan jangan jadikan cinta mu sebagai nyawa tapi jadikan cinta sebai udara yang membantu kau muntuk tetap hidup!!!

  115. cintaku akn mengalir seperti air,sedikit tapi akan membanjiri samudra

  116. tertusuk belati

    cinta bagaikan belati yang selalu menusuk.. maka hati hatilah dengan cinta

  117. cintaku tak penah ada dusta……….
    akulah pencinta yang paling setia…….
    wlaupun aku seakan giler melupakanmu…….
    krna aura cintaku hanya pdmu….
    selalu dan selalu……..
    smpai bile pn aku tak tahu… penghujung harapan terhadap cintamu akn berhenti……

  118. Sesuatu yang sukar di ungkap.Carilah cinta dan belajar untuk mengerti cinta.Cinta itu sebenarnya pengakhiran yang indah..

  119. aqUw mnCinTaimUw sPrti bintAng yg mNcnTai mLm,
    aqUw mnCinTaimUw d sTiap nFaskUe,
    Q hanyA ingiN qw taW,
    Q hanya ingin Qw mgRtI,
    s’andAiX tuhan,………..
    memanggiL Q haRi niE,saaT nIe,dtik niE,
    saTu pinTakUe,
    …..Q ingin tuhan mEngirimkan seseOrang yG jauh Lbih baEk dR Q,
    yg kn sLL mNemaniX d sTiap wkTu,smPai kpn pUn,
    daN………….
    g akan Prnah nyakiTin dY,……….
    ???????????
    Pernah K kLian ngRsa,mnJd org yg terPenting ??????
    yg siaP d ampUtasi kPn aJa,?????????
    iTu aKu………………………………………………..

  120. cinta kadang-kadang indah kadang-kadang derita

  121. selagi syg ade ngan dia,,,
    cinta tkkan hilang sampai mati,,,

  122. aku da abg…tp abg angkt…
    aku syg dia..tp dia syg aku ker??..
    kami jrg sms pa lg nk kol..tp bla sms rse hepi..sgt!
    kami x prnh jmpe..tp nk merncng jmpe 2..ade..
    dia x prnh mrh aku..tp aku je yg slalu ambl ati..
    bla aku dgr dia ada GF…ntah..aku rse cmbru..
    aku snggp nangis dmi dia..
    aku snggp lyn dia smpai tgh mlm..
    bru aku thu..aku pnya 1 prasaan suci..
    tp..aku pndm..aku x mhu dia thu..
    dia abg aku..ya..aku adk die..
    biarlah aku pndm..
    sampai nanti kau akn thu gak..

    di sblik kata ada mkna
    di sblik snyum ada mkna..
    kan ku bsik pd mu 1 hri bla prlu..
    saat psti kau kan jd milikku…

  123. hari ini…aku rebah..aku keliru…adakah cinta itu hadir lagi…
    makin jauh ku lari…makin laju ia mengejar lagkahku…
    luka dlu marah parah…
    yg x bisa aku lupakan ….

  124. hai dill….
    mesej ni yn tujukan pada dill…
    yn pun punya abg angkat..
    kami pernah berjumpe…
    dlu..yn pernah bercinta….cinta pertama..saat yn sangat bhgia…yn ditinggalkan..
    hingga saat ini..
    yn dalam kesedihan…
    lagu mengulit kenangan…..jadi lagu luka buat yn..
    yn tercari2…
    jawapan ,,,,kenapa yn ditinggalakn..
    namun…saat ini…
    yn sedar…..Allah itu Maha Mengetahui…
    dan saat ini..
    yn dah dapat lupa kisah cinta yn dlu..
    tiba2 abg angkat lamar yn jadi kekasih…
    dekat 2 bulan yn ambil mase untuk terimenye…
    dan petang tadi..
    yn bagi kata putus ..
    yn yg mencintaiinya….
    anndai dia ditakdirkan hidup dengan yn..
    yn redha …
    Dill….
    perasaan itu harus difahami,,,
    usah berdalih dengan persaan sendiri…
    bila keseorangan….baru kita terasa kehilangannya…

  125. i ske laman ni…byk pngajaran leh dapat..

  126. emm ksah ni trjdi thun lps..
    de la sorng mamat ni..
    plng encem dlm cluz i..
    daknye low profile jek..
    i xheran sgt dak 2..
    emm ylh dak encem pnye saham tnggi..
    i ni biase2 jek xkn die nk pndng ye x?
    p lelame 2 die dekati i..
    die nk i jd adik angkt die..
    trkjut gak?yla dlm rermi gulz i lak yg die plih..
    p i xksah..leh gak de abg angkt cam die..
    emm die baik sgt ngn i..
    ske tlg,beri nsihat cam abg kt adik die..
    p pas xlame 2..
    die lmar i jd keksih hti die..
    i mmg syg die..p syg mcm adik tuk abg je..
    d sbbkn die bg2 sngguh sygkn i..
    i terime die ngn hti yg trbka..
    pas2 i mmg jtuh cnta ngn die la..
    die mmg seorg kekasih yg romantik
    p i xtau npe xreti lyan org yg i syg..
    i x beri prhatian yg spttutnye kt die..
    mla la saat 2..i dgr die de keksih bru..
    i xpuas hti cz dgr dri mlut org..
    1 mlm 2 i kntolkn die ngh mkn brdua ngan gulz 2..
    hncur nye prasaan i..
    i ckp elok2 ngn die klu btul xsygkn i lg..
    p die snyap jek..i wat kptusan tuk undurkn dri..
    ermm..dh 1/2 thun i xbrtgur ngn die sjak kes 2..
    wlupn 1 cluz,duk brsblhan p still x brtgur..
    wlupn i sdr die byk pndg i..
    p i cme mmpu memlingkn mke..
    cz i msih sygkn die..
    wlupn skng i dh de pnggti p die msih ku syg..
    abg,cyg dh maafkn kslahan abg..
    xbrtgur xbrmakna cyg bncikn abg..
    sbnrnye cyg xmpu pndg abg yg bkn mlik cyg lg..
    abg…cyg msih sygkn abg..
    ketahui la ku xprnh membncimu..

  127. Miss Fasha (Tagged)

    Cinta memang unik………. Tapi untuk mengadaikan diri bagi mendapat cinta bukan satu perkara untuk dilakukan…

    Hargailah diri kita sebagai wanita…. Wanita adalah suatu keunggulan…

  128. ape itu cinta??

    x bermakna langsung

  129. cinta ada sesuatu yg indah apa bila kita tahu menunjukan rasa cinta kepada pasangan kita dan menghargai pasangan kita seadanya

  130. untuk suamiku Azman yang amat ibu cintai dan ibu sayangi, ibu cuma ingin ayah tahu bahawa ibu amat-amat menyayangi ayah dan anak kita Farah..walaupun perjalanan hidup kita terlalu banyak onak-onak duri yg terpaksa kita lalui, ibu berjanji akan tetap sentiasa berada di sisi ayah demi masa depan kita sekeluarga dan anak kita Farah dan demi cinta kita yg kekal abadi..
    dari istrimu
    liza

  131. assalamualaikum…
    putera katak klo ade crita best2 lg mcm cerita ari 2 bg kat aku…aku suke sgt cite 2…tq for u.

  132. jika anda menyayangi seseorang e2,sayangi lah dia dgn sepenuh hati mu……jika kamu hanya bermain menyayanginya kamu mungkin akan melukakan segumpal darah yang bernama hati

  133. Antara 2 cinta yg ingin ku miliki,
    Cinta insan & cinta Illahi,
    Pasti yg utama cinta Illahi,
    Kerana cintanya adalah cinta hakiki..

    Antara 2 insan yg ingin ku miliki,
    Kekasih hati & sahabat sejati,
    Pastinya yg utama sahabat sejati,
    Kerana setianya sukar ditemui….

    Hmmm, ya jaklh..

  134. Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diredah, tetapi ia terlalu manis untuk dikenang. Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan.Andainya hadirnya cinta sekadar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir. Kecewa bercinta bukan bermakna dunia sudah berakhir.Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan.Hidup ini indah jika kita tahu menghargainya…. Tapi ia amat menyakitkan andai kita melaluinya sambil lewa… moga kita akan kembali ceria kehidupannya nanti…

  135. wan nurfarahin

    kita jangan terlampau mengharapkan cinta yg belum pasti kerana kita hanya mampu merancang tetapi ALLAH yang menentukan..saya juga alami nasib yg sama tapi kita perlu kuatkan semangat untuk teruskan kehidupan..

  136. hidupku penuh ngan ujian.. cabaran.. tohmahan.. hinaan.. dan cam2 la.. CINTA..

  137. aku xpernah bercinta tapi aku ingin bercinta.. lepas spm kehidupanku banyak berubah.. banyak owg yang mencintaiku, tapi ak tak tahu sape yang harus ak mencintai dan akhirnya ak telah memilih untuk dicintai dan disayangi..tapi aku pun tak tahu betul ke ak mencintai dan menyayanginya.. makwe bagiku hanyelah pelengkap diri dalam hidupku.. kawan2ku pule adalah jiwaku sukar jike aku kehilangan mereka tidak seperti makwe.. sahabat-sahabatku pula adalah NADIku jikalau ak kehilangan mereke, ak umpama botol yang tiada isinya tidak seperti makwe dan kawan2ku.. TAPI benda paling penting jikalau ia tidak ada bersama aku,kata2mu,hujah2mu dan pelukanmu,titisan air matamu ialah sorang insan yang bernama IBU..!! jikalau ia pergi ia tidak sama keprgian makwe, kawan2, dan sahabat2.. ia tidak boleh diganti ngan apa2 kat dalam dunia ni… maka aku akan hilang pelengkap diriku, jiwaku dan nadiku.. jikalau aku kehilangan nye.. maka ingatlah bagi sorang insan yang bernama LELAKI jikalau kite kehilangan makwe atau (isteri jikalau dah berkahwin) ia tidak sama dengan kehilangan sorang IBU.. isteri dan makwe boleh dicari setelah kehilangan mereke tapi si kehilangan IBU xdapat kite bayangkan kerana hanye dia yang satu2 nya dalam hidup kita.. BERSYUKURLAH apa yang kite rase skrang.. walaupun kite putus cinta, walau pe2 terjadi dalam hidupkita maka satu je BERSYUKURLAH .. pe yang kite dapat kat dunia ni.. kerana jika kite sorang yang bersyukur kpda ALLAH.. ALLAH telah menjanjikan yang kite akan ditambah nikmatnya… sekarang aku telah dapat merasai kelazatan kebahgian yang aku tercari2 selama ini.. kerana aku telah menjadi sorang yang bersyukur dalam hidup ini… barulah kutau… dengan hanya bersyukur dan mengucap ALHAMDULILLAH selalu kehidupan aku skrang telah merasa nikmat kebahgiaan walau banyak halangan2 yang aku perlu tempuhi walau sejuta msalah yang datang aku tempuhinya dengan tenang dan senyuman.. thank ALLAH..

  138. Syaharil _Syafiqah

    Abang, Ku Mencintaimu….
    Menjadikan aku insan yang cemburu,
    Menyayangimu…..
    Menjadikan aku kekasih yang Setia..
    Melepaskanmu…….
    Bererti Titian Asmara Kita
    Hanya Lintasan Kenangan Yang Tepadam..

    I Love You So Much Abang..
    Ibu akan tetap menyayangi abang sehingga akhir hayat Ibu..
    Semoga Yang Maha Esa, Lagi Maha Mengasihani akan merestui ikatan yang suci ini..
    Semoga kita Mendapat zuriat yang Soleh & Solehah..

    Doakanlah Kebahagiaan Kami Ya Allah.. aku insan yg lemah hanya mampu berdoa semoga engkau perkenankan doa kami untuk terus bersama. Setelah banyak dugaan & jg rintangn yg engkau berikan… Kurniakan lah kami kebahagian yg b’pnjangn. Beriknlh kami kesenangan hidup d’dunia & juga akhirt..
    Ya Allah Ya Tuhan Ku.. Sesungguhnya engkaulah yg Maha Berkuasa Ya Allah.. Kau Kekalkanlah hubungan Kami ini.. Kau berkatilah kami dengan cahaya islam kepada kami. Ami Ya Rabbana Allamin..

  139. Syaharil _Syafiqah

    ” Hati & Perasaan Manusia Akan Tercermin Melalui Matanya, KERANA… Krn Mata Manusia Adalah Cermin jiwa Mulut Mungkin Saa Berbohong, Tetapi Matanya Selalu JUJUR…”

  140. Syaharil _Syafiqah

    Rinduku Umpama Ombaka Yg Tdk BERHENTI,
    Kasihmu Bagai Pantai Ynag SEtia MENANTI;
    Tidur Malam Ku Kini Asyik Dibuai MIMPI,
    Mimpi Indah B’sanding Denganmu D’PELAMIN SERI..

    I love ABANG… I will MISS U so MUCH….
    eeeeeMMMMMMuaaaah!!!!

  141. Syaharil _Syafiqah

    ” YA ALLAH…..
    Andai kau berkenan..
    Limpahkanlah Kami CINTA,
    Yang Kau Jadikan..
    Pengikat RINDU RASULLULLAH & KHADIJAH AL – QUBRA..
    YANG kau JADIKAN mata air Kasih,
    IMAN ALI & FATIMAH AZ-ZAHRA, YG KAU JADIKAN P’hias Keluarga NABI YG SUCI..

    YA ALLAH…
    sepurnakanlahKEBAHAGIAAN kami..
    Dengan m’jadikan PERHUBUNGAN ini Sebagai
    Satu IBADAH kpd-MU & bukti kpd SUNNHA & RASUL MU
    Amin….

    IBU CINTAKAN ABANG…
    Insyaalh, dgn berkat doa ibu..
    kita akan bersama buat selama-lamanya.. amin..
    ibu doakan semoga abg LULUS dlm kursus ni.. AMIN..
    amin Ya Robbana Alamin..

  142. saya n ‘my boy’ dah lame kenal n dah 2 tahun couple. dalam 2 tahun hidup saya happy sangat, sbb ada dia. my study pun bertambah ok n bersemangat. senang cakap hidup saya sempurna bila dia ada dan kucar kacir bila dia tak ada. masalahnya sejak akhir2 ni, dia selalu cakap nak kawan je, stop dulu couple, dia cakap lagi kalau jodoh tak kemana, but… apa salah saya….. kenapa dia buat saya begini?? ada sapa2 boleh komen tak… fikiran saya tengah buntu sekarang. tambah2 pulak, kami berjauhan sekarang kerana masing2 sedang study……. pleasee.. help me…

    • duhai wanita solehah,
      jangan risau akan jodoh mu,
      kerana muslimin yang bijaksana itu,
      tidak hanya terpaut pada wanita hanya pada kecantikan atau lirikan senyuman,
      pada bicara manja yg m’goda,
      atau pada pujuk rayu wanita yg m’rintihkan imanny.

      sesungguhnya lelaki itu pemimpin pada wanita,
      andai belum sampai jodohmu,
      anggap lah bhw lelaki yg kau nantikan itu sedang membina sahsiah kepimpinannya bagi memimpin diri mu…

      kerana….
      wanita itu pasti ada kekurangan nya dan lelaki yg benar2 layak pasti akan hadir utk melengkapakn kekurangan mu…

    • i think you patut mulakan hidup baru you.yang penting you study dulu hingga berjaya.maybe dia dah jumpa org lain.siapa tahu you akan jumpa yang lain yang lebih baik lagi daripada dia.you anggaplah ini cinta monyet.

  143. ALLAH..
    aku cinta dia

  144. mudah mudahan hubungan shaharil-shafiqah berkekalan selamanya…..

  145. Pingback: My Blog » Blog Archive » Mutiara Kata Cinta

  146. hai…
    sy ada 1 cerita yg x berapa best…
    sy ada suka kt awek sorang ni…
    dah luah apa yg tersirat…
    dah setahun sudah…. tgu dan tgu…
    penah sakit hatu.. kecawa… dan x putus asa… dan berusaha utuk memikt…
    so kt sini sy nk mintk padangan u all

  147. Pingback: jieismail » 2008 » January » 10

  148. jika tiada cinta,
    tiadalah kasih sayang,
    kasih sayang itu satu kewajipan dalam hidup manusia

  149. saya ni baru wujud tapi nak bekenalan pun boleh

  150. hati ku begitu bimbang.
    tiada orang nak tenang hati saya,
    kalau anda sudi anda memang begitu baik

  151. “…Kita tidak dapat memaksa orang lain untuk mencintai kita, tetapi kita bisa melakukan sesuatu untuk orang yg kita cintai…”

  152. Berhati2 dengan cinta…cinta yg pasti adalah pada Allah..cinta pada manusia itu belum pasti..

  153. Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu. Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu cuba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama. Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.
    Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.
    Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancur berkeping.
    Dan hanya dengan mendengar kata “Hai” darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut.
    Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan

  154. saya ade 1 cita nak taya kowang kat sini.., cita sy lebih kurng sma ngan cita ariel la…

  155. cinta.. suatu kata yg aneh asing agung indah dan banyak lagi orang mencapai nya
    ada yang asing dengan kata cinta itu, merasakan ke agungan dari kata tersebut.. dan banyak juga yg tersungkur karana kata cinta itu, lain hati lain cinta nya

  156. kemarin,,,,
    kita menemukan cinta
    perlahan berbisik dalam hati kita
    membisik keceriaan untuk datang.

    hari ini,,,,
    impian jadi kenyatatn
    bembentuk kenangan yang akan kita kenang selamanya.

    esok,,,,,
    kita memulai perjalanan baru
    bergandeng tangan, antusias menjelalahi dunia impian.

    selamanya,,,,,
    kita akan membagi cinta abadi
    yang hanya datang dari TUHAN>>>>

  157. Pingback: mUez BLog~=~

  158. aduh…ku rse b0san id0p ini………………

  159. setan ………… cinta itu ngak da pa pa nay?

  160. cinta??? tht is intresting!!!!!!

  161. dina w.p.labuan

    cinta?? ia ibarat kokain. apabila kita mencobanya, kita akan terus ketagih walaupun kita tahu ia akan merosak kan kita.
    cinta pula, kita akan terus bercinta walaupun kita akan terluka.
    ini bermakna. kita tidak kan berputus asa..
    namun, cinta ku mati pada orang yang ku sayang kerana ia telah melukakan ku.
    tapi kini, cinta ku di bawa ke hati ini kembali untuk di ubati…

  162. salam…
    ape ea ak nak citer..emm. aku skang da kapel ngan sorang mamat nie..tau tak camane aku kenal die??ym…memula 2 die sombong sangat ngan aku sampai tak nak bagi nbr tepon..yang aku lak suke amik nbr tepon orang..last2 dier bagi melalui kawan die punye nbr..kerek gle waktu tu aku rase kat dier..tpi dal ame2 slalu kontek, tetibe de satu perasaan lain kat dalam ati ku pada dier walaupun aku tak penah pun tunjuk gamba kat dier..sebulan aku kenal dier, dalam sebulan 2 la aku kapel ngan orang lain dan die pun tau.die seorrang sahabat yang ade waktu aku susah… aku ingat lagi tanggal 25 mei 2008, kapel aku mentak break ngan aku sebab dier kate aku ni sibuk sangat…waktu 2 tuhan je yang tau ape rase aku..dan satu2 nye orang yang ade kat cc aku adalah dier..MERANGKAP PAKWE AKU SEKARANG YANG AKU KENAL KAY YM 2.. dan 2 hari lepas 2, dier trus mintak kapel ngan aku sebab rupe2 nye 1st time die dengar suare aku die dah jatuh cinta…

    • moral..:
      jangan mudah percaya pada orang yg x dikenali…
      pujuk rayu lelaki 2 sume PENIPU…..
      PALSU…
      PEMONGAK….
      kesimpulanny…:
      cintalah pada yang ESA…
      kan lbh bahagia…

  163. cinta…

    jika hadir mu satu mimpi..
    aku rela tidur sepanjang hari…

  164. C-Cinta
    I-Itu
    N-Nikmat
    T-Tetapi
    A-Awas!!!

  165. cinta itu memg indah..tp bile ia pergi hati terlalu luka…
    luka itu terlalu sukar utk sembuh sehingga kini..
    xde sape leh ubati luka itu…
    ia pedih dn berdarah….
    hanya Tuhan yg tahu betapa sedihnya hati ini bile ditinggalkn..
    bila cinta itu dikhianati dan didustai..
    bile janji xpernah ditepati..
    bile kenangan itu musnah bersama hati yg lara..
    dikau pergi tanpa relaku…
    akan aku kuburkn mu selamanya di hatiku ini…

  166. SEJAUH MANA ANDA SANGGUP MENANTI ORANG YANG ANDA SAYANGI DAN CINTAI?? AKU SI GADIS YANG AKAN MENUNGGU DAN TERUS MENUNGGU DIA SAMPAI AKU BETUL2 YAKIN DIA BUKAN JODOHKU.. akula gadis bodoh.. setia 5 tahun untuk sebuah hubungan cinta yang terbina sejak di zaman menengah..kasihku utuh selamanya..setiaku tak pernah berubah..tapi dia meninggalkan ku jua..aku terima dia seadanya..dari manusia yang tak punya apa2 untuk dbanggakan,kini menjadi anak bangsa yang berjaya.. aku???? insan yang dsisinya suatu ketika dulu..berada di sampngnya ketika dia jatuh,rebah..tetap ditinggalkan jua..kerana dia,aku melukakan hati ramai jejaka..aku berjanji hanya ada 1 cinta dalam 1 hati.. tapi aku tetap dtinggalkan jua..he leave me bcoz of her..his x gf.. how could u,along?? bcoz of her.. selagi masih ada parut in my heart,i’ll never forget what u did..n plz dont tell me that your sorry..
    tapi aku takkan sesekali myalahkan takdir ilahi..pasti aDa rahsia yang tersembunyi..
    kerana hidupku bukan untuk cinta manusia..tapi kerana cinta ALLAH.. kerana pada saat kau menelefonku dan melafazkan hatimu memilih yang lain..aku berada di sejadah,disisiku AL-QURAN yang baru selesai ku baca..pakaianku putih bertelekung.. dan saat itu jua aku benar2 yakin kau bukan jodohku..aku berhenti dari terus mencintaimu..

  167. aku trlalu mnyanyangi mu…
    aku tlalu mnyintai mu…
    “”Cahaya dan Kemuliaanku”” kini mnjadi milikku…

  168. N A R K O B A
    e k u a r e k
    g a s l a j h
    a n a a n a l
    r k u g d a
    a k
    n
    y
    a

  169. Bukti CINTA & Kasih Sayang BukanLah Pada PenGoRbanan yaNg KiTa LakuKan Untuknya Dengan Mengambil KEPUTUSAN untuk Mengundur Diri aPaBiLa WuJud PiHak KE 3 TETAPI adalah BAGAIMANA UNTUK KITA MEMPERJUANGKAN CINTA UNTUKNYA.

    Setelah sekian lama aku mencari di mana silapnya, Ku akur akan KESILAPAN ku…Namun keadaan itu TIDAK MUNGKIN KEMBALI walau hakikat di dasar hati mengimpikan saat-saat itu berulang.. “MUNGKINKAH BERLAKU KEAJAIBAN???”… mahukah dia MENARIK DIRI DEMI AKU” sepertimana aku pernah menarik diri untuknya????Huhhh….cerita kita bukan cerita HINDUSTAN…

    AKU tidak pasti adakah doa2 ku Allah Kabulkan??… TETAPI melihat pada KEBAHAGIAAN yang kau kecapi pasti Allah mengabulkan 1 or 2 or 3 orrrr….daripada Doa2 ku selama ini. Walau Hakikat Aku DERITA…aku tidak pernah lupakan itu untuk mu kerana AKU AMAT MENYAYANGI MU, aku tak ingin melihat KEKECEWAAN yang pernah kau lalui sebelum ini berulang…

    Untuk terakhir kalinya…MAAFKAN aku. Aku bukan tidak punya ruang waktu di HARI BAHAGIA MU tapi aku tak mampu untuk menghadapinya.

  170. cnt tu ngk ada tau,hny ungkapan kasih n syg aj,udh no comen

  171. dulu aq jua seperti insan lain..
    bahagia dalam percintaan..
    2 tahun memperjuangkan cinta,,
    sanggup ku tabahkan hati dengan setiap dugaan yang datang..
    nmun akhirnya cinta itu x kemana..
    ia pergi setelah cinta lamanya kembali..
    aq ia tinggalkan dengan satu kenangan terindah..
    mohd farezs izham bin talib satu nama yang ttp dihatiku slamanya ..
    walaupun ia tlah menyakitkan ak..
    nmun ak pasrah dan redo..
    andai diri mu bahagia ak jua ttap bahagia syg..

  172. cinta itu adalah segumpal keinginan yang diberikan kepada hati yang memerlukan..

  173. “DEMI CINTA KITA”
    “TIADA RAHSIA ANTARA KITA”
    itulah
    “JANJI KITA”

  174. AMBRIAH,
    Bagai mencari bulan disiang hari,bagai mengejar matahari dimalam hari,tkkan bertemu,takan berjumpa..dia bagaikanyang sentiasa duduk diatas sedangkan aku hanya berdiri dibawah,tak usah dipujuk memang takan dapat memenangi hati dia,sebab hidup dia hanya bertemankan bulan bukanya insan yang kekurangan….

  175. AMYZ pantai jerjak

    Jika hati dan perasaan di lukai, terasa dunia tiada tempat untuknya, mungkin terlalu remeh untuk di perkatakan, luka di tangan nampak berdarah, luka di hati tiada siapa yang tahu.
    Masalah sampai bilapun mengejar kita, mahupun kita mengejar seribu pelangi,bahkan kita lari sejuta langkah ia tetap merantai diri kita..
    fahamilah SAHABATKU…
    tiada siapapun didunia ini yang tiada masalah,anggaplah ia sebagai 1 ujian..
    hadapilah ia dengan tenang…

  176. sebenernye hidup ntu ga butuh Cinta,
    but Cinta yg butuh dg Hidup…..
    Tanya kenapa…..???
    mang nya ente mau pacaran ama org Mati

    Jangan gila Dooong…..

  177. ni sape nak kenal ngan kite…
    ngah single…

  178. oi.. korang mesti rilek dalam menjalani kehidupan.. bagi aku la, kita mesti saling percaya dalam percintaan.. dan kalau kita putus percayalah mungkin si dia bkn milik kita.. tuhan mungkin telap tetapkan kita atau dia dengan insan yang jauh lebih baik untuk kita atau dia.. yang penting idup mesti diteruskan… dalam hidup jugak kita mesti berani terima kenyataan… itu la dari aku.. semoga tuhan memberkati kita semua.. INsyaAllaH…….

  179. anu……………………….Q bingung dengan pacar Q, sikapnya sekarang tu nyebelin bgt……..
    kenapa ych………. pa Q kurang perhatian ma dia………..

  180. sunyi tanpa sesiapa d sisi..:-(

  181. “aku kacak”….aku sokong 100% apa yg engkau katakan tu, but…sometimes kita kecundang dalam melaluinya. Walau hati meyakinkan yang dia bukan milik kita, tapi keyakinan itulah yang menyakitkan kita. tak semudah itu nak lupakan insan yang pernah kita sayang…

  182. S……jujur saja aku menyesali segala pertemuan yang terjadi antara kita, kalo saja aku dapat putarkan waktu aku tak ingin mengenalimu walau pada nama. Sakit hati ku S…sakit.

  183. cinta tak semua indah..namun apalah daya kita sebagai manusia untuk menolak rasa cinta dan kasih yang telah dikurniakan oleh Tuhan buat kita..percayalah tiada sebab Tuhan turunkan kita dugaan..bagi yg gagal dalam bercinta jgn putus asa dalam menjalani kehidupan seharian kerana apa yang bakal kita lalui mungkin membawa kebahgian dalam hidup kita..ingat lah wahai rakan2 seperjuanganku janji Allah itu PASTI!!!!!

  184. ”baby…jangan tinggalkan orang eh….” Dia ucapkan kata ini pada 23 oktober 2007, 11.38 malam. Dan aku x pernah meninggalkannya..x pernah dan takkan pernah aku meninggalkannya. Tapi baru tadi..dia ucapkan, “ko berambus dari hidup aku!!!” Adakah aku bukan yang terbaik dalam hatinya..walaupun aku sudah mencuba seupanya..membahagiakannya..

  185. kau pergi dari sisi krn aku merelakan kau pergi..harap kau xlupekan aku di sini..

  186. aku masih teringat pada kekasih atiku yang kini tiada lagi…
    keluarganya menjadi penghalang cinta kami…
    pnah dia bertanya pdku…
    dptkah ku terima laki lain selain dirinya kalau kami tiada jodoh…
    kata2 itu menjadi keramat bgku…
    sehingga kini aku tak leh lupakan dia…
    bila teringat atiku jadi pilu…..
    aku hanya boleh mendoakan dirinya semoga tenang di sana…
    takkan ku lupa padamu….

  187. c!Nta ????

  188. cinta adalah sebuah perasaan di mana telah tumbuh rasa sayang di hati seseorang yg dekat dgn kita.kadang rasa rindu menghimpit kalbu

  189. cinta Bukanlah Benda Yg Bisa Terlihat.Namun Irama Perasaan Yg Mengalun Memikat,Tersimpan Rapi Di Ruang Hati.Hanya Kekasih sejati Yg Mengetahui

  190. BETUL GA YA?LAM KENAL BUAT SEMUA YG BCA>

  191. hmmmm….cinta…..satu unGkaP yng b’bisa
    kerna cinta manusia sering lupa
    antar 2 cinta manusia keliru menanti…
    cinta sesma manusia @ cintakan ILLAHI….
    sudah tentu hati mengagungkan cinta Sang Pencipta…..
    namun kelakuan dan perBuaTan tidaK meNunjukkan rupa…
    bahawa Sang Pencipta diagungkan seMata…
    AWASSSS!!!
    peliharalah cintamu untuk DIA YANG BERKUASA SELAYAKNYA..
    kerna akan hadir cinta manusia yang diREDHAINYA

  192. huhuhu…sdih aq bce cter korg..

  193. hai cinta. semoga membajiri dunia

  194. cinta…bt stresssssssssssss bgt…………

  195. prtama kali aku melihatmu…. aku takut mengenali mu setelah aku mengenali mu aku takut mencintai mu….setelah aku mencintai mu aku takut kehilangan mu….!!!!!!!!

  196. Cinta adalah fitrah yang dianugerahkan Allah kepada seluruh manusia. Namun, ditangan manusia banyak sekali cinta yang suci akhirnya ternoda, sia-sia, atau justeru menjauhkannya dari cinta kepada Sang Maha Pemberi Cinta itu sendiri.

  197. “cinta kadang-kadang buat kita tertawa,kadang-kadang buat kita menangis”hidup bercinta kadang-kadang indah,kadang-kadang sebaliknya…tp cinta kita dengan ALLAH sentiasa indah dan kekal selamanya

  198. “cinta kadang-kadang buat kita tertawa,kadang-kadang buat kita menangis””cinta kadang-kadang manis,kadang-kadang sebaliknya..tp,ingatlah cinta kepada ALLAH lebih indah dan bermakna untuk slmanya……

  199. fight for luv………k.

  200. cinta itu menyakitkan cinta itu menyenangkan apabila kita bercinta kita harus terima resikok tuk bercinta ?>

  201. cinta yang suci adalah cinta di mana kita bisa terima apa adanya dang paling penting cinta adalah suatu kepercayan karna dengan tumbuh rasa kepercayaan kita akan tetap bersatu semangat…..semangat….semangat
    makasih yah sayank

  202. setiap org dianugrahkan cinta dlm hati…
    nmun x semua pndai mnilai aper erti cinta sejati..
    aq pernah bercnta dan di cintai..
    namun cnta itu cma indh seketika…
    dikau pergi tka ak msih perlukan mu disisi ku..
    wlaupn dia pergi dri idupku nmun hatiku ttp mnyintainya.
    ak terlalu mnyintainya…bia bertahun lama….
    dia ttp dihatiku slamanya….

  203. cinta???
    susah ak nak percaye??
    sume kngkawan sibuk ckap pasal ne??
    mgkin kitrng sumer bru meningkat remaja
    ramai yg gelar ak minah kerek la,,perasan bagos..
    sume ak dapat..
    tp,sket pn x penah ak amek kisah
    cz,,datz me
    bkan ak terlalu keras ati mcm btu,stalaktit ngn stalakmit pun ble cair..
    inikan pulak orng cam ak..
    ak pun x tau lae..bile ati ak ble terbuka yntuk mane2 lelaki…
    cinta?sayang?kasih??
    hahahahha..
    ak ase itu sume jiwang belaka..
    ble ak ckap cm ne ngn member..
    kompem ak kne blek..
    huhu..
    sian ak..sob3
    orng akan ckap..x pena rase lg mmg akn ckap cm2..
    msng2 tgh tggu untuk mkan nsi minyak ak..
    hahahha~
    lawak seposen drng mmmg dasat tol
    ak amat bersetuju dengn pepatah yg ckap..
    cinta bukan boleh diucap ddengan kata2 manis atau ape..
    dia datang tanpa diundang..
    tanpa paksaan
    ak??dengn dunia ak sendiri..
    ak mempunyai definisi dunia cinta ak sediri…
    mungkin ak hidup dengan dunia ak sendiri..
    membuatkn ak meletakkn syarat2 cinta yg tersendiri
    terserah kepada mana2 lelaki yg berjaya menjumpa
    SATU kunci pintu..
    yg berjaya membuka pintu untuk msuk
    ke dalam duniaku..
    hanya dia yg ku tunggu~

  204. cinta….amat menyakitkan seandainya cinta e2 tidak berlandaskan kepada keikhlasan n kejujuran…cint amat menggembirakan seandainya jujur dalam perhubungan..

  205. ***HAMBA _Allah85

    ya allah
    kenapalah engkau uji diriku yang lemah ini
    aku x sanggup hendak menanggung semua ini..
    semua kerja aku rasa x semangat hendak membuatnye
    aku selalu teringatkan dirinya
    tolonglah hambamu ini ya Allah
    sesaat pun aku rasa x sanggup untuk berpisah dgnnye

    ya allah
    bagaimana cara untuk aku meluahkan perasaan ini….
    engkau berikanlah perasaan yang sama pada hatinya
    aku dah x lama dah kat sini ya allah
    aku x sanggup pergi dgn membawa hati yang terluka ini…

    tolonglah hambamu ini ya allah……
    saya sayang sangat dia…..AWEkk Ganuuu

  206. ***HAMBA _Allah85

    ya allah…
    perlukah aku yang meluahkan perasaan ini..
    aku x sanggup terima jika dia menolak CINTA ku
    aku tak mahu merosakkan perahabatan yang telah terjalin ini..
    aku takut menerima keadaan ini jika dia menjauhkan dirinya dariku..

    ya allah
    aku x pernah merasakan cinta sebegini..
    hamba hamba allah sekelian bantulah
    diriku ini….

    bagaimana cara untuk aku mendapatkan cintanya..
    aku x sanggup melepaskan dia menjadi milik org lain..
    aku hanya ada masa 2bulan lagi untuk memandang dirinya,senyumannya,gerak gerinya,percakapan sopannya,
    bulan 4 aku nak balik ganu dah….:-(

    ya allah…
    tidak sanggup aku menanggung rindu ini..
    hatiku menangis ya allah…
    aku merintih padamu ya allah..
    Bantulah hambamu yang lemah ini…
    amin…AWEkk Ganuuu

  207. orang slalu ckp…

    cinta itu buta,

    sebenarnya,bukan cinta yang buta,
    tp orang yang buta,
    xtau nilai cinta…

  208. ya allah..
    jgnla biarkan hmbamu ini tersesat di jalan slah..
    berikanlah petunjuk agar dapat memperbaiki cinta yg abadi..
    krna sbaik2 cinta adlah untuMu..

  209. ya allah..
    jgnla biarkan hmbamu ini tersesat di jalan slah..
    berikanlah petunjuk agar dapat memperbaiki cinta yg abadi..
    sesungguhnya sbaik2 cinta adlah untuMu..

  210. apa itu cinta?
    apa itu kasih sayang?
    drpd berikan cinta tuk org len..
    bek lagi cinta Allah..

  211. kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan, terlalu payah untuk dilupakan namun dalam cinta pasti akan merasai kecewa & dikecewa walau bukan itu matlamat dalam setiap percintaan….
    kadangkala orang yang paling mencintamu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya..Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu..kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari…
    cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum sambil berkat : aku tutur bahagia untukmu…
    jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita…
    cinta membuat kita istimewa, rindu membuat kita terbayang,sayang membuat kita bahagia,terluka membuat kita merana,tapi persahabatan makna selamanya..

  212. btul x apa yang saya tuliskan kt atas tue…

    jika anda blum bersedia untuk bercinta,janganlh memaksa diri utk menerima orang yang anda x mampu dicintai….

  213. aku memang tahu soal pacaran tapi aku ngak tahu ttg apa itu cinta sebenarnya.tolong jelaskan

  214. aku tak ada tempat untuk meluah kan perasan
    di sini je aku dapat luahkan
    aku knal ngan xbf aku di hanya dalam telefo
    dia hari2 msj n cll aku kita org just kwn je mula2
    n dah lama kwn dia luah kan perasan dia kat aku
    aku pun terima dia jdi cople aku,
    aku pun sayang sangat kat dia
    dan usia hubungan aku dan dia dah 2thn
    n sepanjang 2thn tu tak pernah jump langsung cuma htar mms je tulah utk mengenali satu sama lain.
    makin lama aku makin sayang dia. dia pun sama jugak
    tapi hubungan kita mula retak sikit2 dengan sikap aku yg sangat cemburu. n aku pun memutus kan hubungan kami.
    tapi dalam hati aku tetap sayang dia. tak ada org lain yg leh mengisi ruang isi hati aku ni
    aku terseksa sangat sampai sangat
    mkin hari makin tebal perasan aku terhadap dia
    mengapa begini terjadi antara aku dan dia
    aku tetap akan menunggu mu sayang..

  215. ***HAMBA _Allah85

    beratnye rasa hati ini…
    hendak menghadapi hari-hari yang mendatang…
    terasa panjang sangat untuk menghabiskan masa tiap2 hari…
    cinta aku tak berbalas….
    ya allah..
    mungkin engkau menyayangiku…
    aku terima apa yang berlaku sekarang dgn redha..
    walaupun terasa berat untuk menghadapi semua ini…
    ya allah….
    kuatkanlah iman ku
    teguhkanlah hatiku
    kuatkanlah semangatku
    temuilah jodohku dgn insan yang menyayangimu n boleh menbawa aku ke jalanmu…
    temuilah insan yang betul2 menyayangiku n menyintaiku..
    amin…’

  216. apabila memulakan sesuatu Hubungan percintaan,seseorang kena mengetahui secara positif untuk apa,tujuan mereka bercinta tuk Nafsu semata-mata ataupun kerana Allah….

  217. kita jangan mencintai pada insan yang kita sayang tapi cintailah pada insan yang memberi kasih sayang kerana sekiranya kita mencintai insan kita sayang pasti suatu hari nanti akan menangis kepasrahan.

  218. ***HAMBA_Allah85

    Seandainya dunia tiada warna
    Tetap kan ku kagumi
    Indah maya alam ciptaannya
    Kudratnya ku agungi

    Namun jalin warna
    Zahirlah sang pelangi
    Menyisih mendung menambat seri
    Terbias semua cahaya
    Nyata ilham di alam mimpi
    Betapa ku syukuri nikmatnya
    Ku pasti…

    Begitu kias cinta
    Hadir menghuni jiwa
    Menyatu sejuta rasa
    Kurnia penuh bermakna

    Tika dalam gelita
    Atau sepi kembara
    Dihadirkan rasa cinta
    Sisih segala duka
    Anugerah darinya

    Hanyalah cintanya
    Yang amat ku harapkan
    Tiada lain yang jadi rayuan
    Namun dia maha mengerti
    Tak mampu insan bersendiri
    Menempuh dugaan yang menguji
    Naluri…

    Tak akan ku persia
    Limpah rahmat yang esa
    Bagaikan jalinan warna
    Yang menyulam cahaya
    Biasan kasihnya

    Moga tak diuji
    Asyik cinta duniawi
    Mengharap teduh redha illahi
    Kerna segala kurnia
    Hadirnya hanya pinjaman
    Sungguh ku syukuri kesempatan
    Bahagia..

    indahnye lagu nie….
    ia memberikan aku bertambah
    semangat untuk menghadapi
    hari-hari yang penuh dugaan & cabaran

  219. ***HAMBA_Allah85

    ya allah..
    aku menerima cinta nye
    jika dia adalah jodohku
    kekalkanlah hubungan yang
    telah kami bina ini
    ya allah…
    ampunkanlah dosa-dosa hambamu ini
    ya allah..amin.

  220. cinta 2 buta..kalau dah cinta 2 tumbuh semua yang jahat n xbaek pun nampak baek je..dah pernah baut something bodoh dalam hidp..

  221. Makan 2 cinta. Bagiku cinta tak ada yg abadi,kecuali cnt pd tuhn.

  222. Hidup ini memang indah
    laksana hati se orang penyair
    Tapi dari ke indahan itu
    sesungguhnya hidup ini
    amat kejam jika kamu
    t’pandai memilih di mana letak
    keindahan yang ha_QQ u/mu
    jangan pernah menyerah dalam mencari
    kebahagiyaan yg ha_QQ
    slama nafas masih berhembus
    ksempatan itu masih ada,,,,,
    bukan harta/tahta,,,,
    bukn teman/sahabat,,,
    bukan jarak/waktu,,,
    tapi hati yg menentukan
    u/menggapai kbahagiyaan yg ha_QQ
    u/mu kekasihku,,,
    salamsyg dunia akherat,,,

  223. cinta sejati adalah cinta yang tak meski memiliki.
    dan cinta sesungguhnya adalah cinta kita kepada Sang Pencipta…

  224. cinta sejati adalah cinta yang tak meski memiliki
    dan cinta yang sesungguhnya adalah cinta kepada Sang Pencipta

  225. cinta sejati adalah cinta yang tak meski memilki
    dan cinta yang sesungguhnya adalah cinta kepada Sang Pencipta.

  226. Cintailah Allah dan cintailah kedua orangtuamu..
    Sesungguhnya cinta yang hangat kau dapatkan hanyalah dari mereka…

  227. aku tau ku takkan bisa menjadi seperti yg kau pinta

  228. MungKIn Tuh TErlalU bEraT buaT kMu jUm TpI kU gaK bSA bOoNgin prAsaaN aKu Dri Pd hub ni gak nyaman mwendingan kta ptys skrang

  229. erm…sampai bilo camni…

  230. skadar mluahkn rasa yg tpndam. aku pnh putus cinta.. mmg perit yg t’amat sgt,hny Tuhan sje yg tau hati & prasaan ini. & yg palg wt aku sakit sbbny ialah penyebb yg wt aku clash nga pakwe aku adalh kwn lma aku sdri.. tp sbln aku clash nga pakwe aku,aku trima dia blk stlah dia mrayu.. skg hbgan aku x spt dlu lg….

  231. CINTA,
    Perlu ikhlas,
    kalau nak orang cintakan kita,
    kita bagilah dulu cinta kita,
    bagilah dengan iklas..

    Tapi, cinta mesti ada landasan.
    Landasan yang paling baik adalah berteraskan agama ALLAH…

    Semoga anda mendapat cinta yang diredaiNYA…:)

  232. Senangny kalu kt bisa brtemu dgn jodoh..Sprti Mesir & Sg. Nil ny..

  233. bestnya…

  234. redzu(bogard)

    love is cinta…

  235. redzu(bogard)

    ku datang mencari cinta….
    yang berselindung….dlm bayangan….
    ku datang mencari mu…..
    untuk ku luahkan perasaan….
    Ku harapkan kau terima….
    dengan hati yang terbuka…

  236. nape ek kaum lelaki ni tak reti nk menghargai perasaan prmpn yg benar2 menyangi dan mencintainya???? sebelum kenal kemain lagi dah kenal pd dia sesuatu yang past tu past..tak tahula nk menjaga ati nk memujuk…bencinyer!!!!!

  237. benci sgt2!!!!!!!andailah masa ni blh berputar dan kite tahu perkara mendatang tak kan aku mulakan perkenalan ni!!!!!!!!!!! sdih sgt2!!!!!!!!!! benci…benci…benci….

  238. Muhammad Azwan...

    assalamualaikum…hihihihi..tapi sume kene tahu…tak sume laki same…n tak sume laki jahat…k?
    erm…lgpun sume nie asam garam kehidupan…kite tetap kene tempuh jugak…sume dah tuhan takdirkan…n aggap nie ujian wat kte..thing positive that Allah syg kte lah allah bg ujian..k?? lgpun dunia nie xlame lg…dah prepare bekalan tuk ke akhirat lum??
    klu yg dah ALHAMDULILLAH…mane yg belum harap dpt berubah sebelum terlambat…Azwan kat sini just nak pesan jerk..n just nak sampai kan peringatan…adalah sunnah nabi memperingat kan sesame umat!!kan2?
    hihihhihihi…hope sume yg asyik seday jek nie will happy pas dgr sume nie…nie ad tips…klu kte nak someone yg baik…dktkan diri ngan Allah..then doa supaya dpt yg terbaik untuk diri kte…Azwan pasti allah akan kabulkan doa kte sume…amin…Azwan just nak ingat kan akk2 n abg2 jerk…salam…see u all in heaven k…promise me u all akn taubat…!!if don want…Azwan x leh wat pape…=p

  239. Muhammad Azwan...

    lupe nak ckp…Azwan pun bukan nye baik sgt…simple2 jerk…assalamualaikum akk2…abg2…adik2…Azwan harap sume akn bahgia pasnie!!!

  240. syarif mansion

    AKU ADALAH SAHABAT YANG JUGA MENCINTAIMU
    DAN KAU ADALAH SAHABAT DALAM DUNIA NYATAKU
    TAPI KAU JUGA KEKASIH DALAM DUNIA MAYAKU
    AKU MENGINGINKANMU BUKAN KARENA KECANTIKANMU
    TAPI AKU INGIN MEMILIKI HATIMU
    AKU MENYAYANGIMU SELAMANYAWALAUPUN AKU GAK BISA MEMILIKIMU SELAMANYA
    AKU AKAN MENUNGGUMU HINGGA AJAL MENJEMPUT Q. .
    DAN HANYA ITU PERMINTAAN Q DI DUNIA YANG SANGAT SEPI INI. .

  241. kadang aq berpikir memilikinya adl anugrah terindah
    memeluknya adl mimpi yang sempurna…….
    mencumbuinya adl kbahagian yang tak terbatas..
    hidup dalam dekapannya adl kedamaian abadi………
    namun kini………
    memilikimu adl awal penderitaan…….
    memelukmu adl kbodohan yang terburuk..
    mencumbuimu adl awal khancuran……….
    dan mendekapmu adl kgagalan hidupku……….
    karna kau tak
    sejati

  242. Gembira..
    Tatkala kau dan aku tersenyum
    Bergelak tawa dengan gurauan

    Marah..
    Pabila kehendak hati tidak dipenuhi
    Pertelingkahan pula menyusuli

    Kecewa..
    Dengan persefahaman yang saling bercanggah
    Bait-bait cinta mula diragui..

    Namun,
    kabahagiaan jua yang dicari
    Kau dan aku tidak mungkin terpisah
    Walau segala macam perasaan melanda
    Insyallah hanya maut bisa memisahkan kita..

  243. ‘moga ALLAH m’gurniakan pelangi pd stiap k’getiran,
    snyuman pd setiap k’sedihan,
    rahmt pd stiap ujian,
    dan halawatul iman…

    ‘jadikan ALLAH kekasihmu..
    jadikan AL-QURAN srt cntmu..
    jdkan solat telefonmu..
    jadikan zikir k’rinduanmu..
    dan jadikan mati itu date ptamamu…

    pada teman2..bacalah…
    jk kau blom b’kahwin,
    kejarlah ALLAH sblm m’gejar cnt laki2..
    tnp redha ALLAH,
    andai dr nya kau miliki skali pown..
    kau past x kan bhg,
    percaya lah…
    sia2 sgl usaha yg kau curahkan ats dsr mksiat..
    ia nya hny m’luputkan brkt drpd hdp mu..

    krn asyk b’cnt,
    mngk jg jdhmu jd lmbt,
    krn k’bnykan lelaki hny ingn m’gmbl ksmptn b’sronok dgn gds yg mdh m’yerah..

    habs mdu sepah di buang..
    jk ingn m’cr istr pula,
    biasa nya mrk akn m’cr gds yg t’plihr dan yg t’jg..

    jk kau sorg istr,
    hrgailah suami mu wlau bgaimn un k’daan nya..
    ckp lah dgn apa yg di brkn,
    dan jgn sskl m’minta apa yg di luar k’mampuanny..
    hatta..
    wlaupown mrk mmp m’br sgl ny pdmu,
    jgn sskl m’nunjkkan pribdimu yg cnt dunia kpd ny..
    ia x kan m’bhgiakn..

  244. Cinta itu buta,
    Tak kenal maka tak cinta,
    Bila dah bercinta tak kenal dunia,
    Semua yang berlaku smua indah belaka.

    Dendam ku pada seseorang yg bernama wanita,
    Kucintai dan kulepaskan begitu sahaja,
    Untuk menyakitkan hati wanita,
    Kerana wanita aku putus cinta,
    Tapi cinta pada ALLah Yang Maha Esa tetap utuh.

  245. emmm…kita harus cinta pada yang maha p’cipta sepenuhnya..barulah kita mcnta seseowang..agar hidup bahagia selalu…

  246. cokelat_pahit

    huh!! cinta ni btol2 wat serabut kepALE jek!!

  247. wawan vip-one

    hati-hati memilih hati,
    karena hati dapat merusak hati,
    bagi orang yang tidak berhati=hati!!

  248. puterijelapang padi

    Jika anda ingin tahu sama ada anda telah jatuh cinta dengan seseorang, anda boleh mengetahui melalui perkara berikut:
    1. Anda tidak akan marah terlalu lama dan akan berusaha untuk mengawal kemarahan anda terhadapnya.
    2. Anda akan sentiasa merindui dia.
    3. Apabila berjalan dengan dia, anda akan berjalan dengan perlahan.
    4. Anda akan tersipu-sipu malu apabila bersama dengannya.
    5. Apabila anda berfikir tentang dirinya, jantung anda akan berdegup pantas.
    6. Hanya dengan mendengar suaranya, anda akan tersenyum tanpa sebab.
    7. Apabila anda melihat dia, anda tidak akan peduli orang di sekeliling anda. Anda cuma melihat dia seorang.
    8. Anda akan mula mendengar lagu yang berirama balada.
    9. Dia sentiasa di fikiran anda.
    10. Anda akan sentiasa terhidu baunya.
    11. Anda menyedari bahawa anda akan tersenyum apabila memikirkan tentang diri dia.
    12. Anda akan lakukan apa sahaja untuk dirinya.
    13. Apabila anda membaca ini, pada masa yang sama, ada seseorang di dalam fikiran anda.

  249. puterijelapangpadi

    Cinta Adalah Kenangan dan Kenangan Adalah Satu Keabadian :-)

  250. apakah memang bner ada cnta yg sjati

  251. pu3kayangan87

    hai…best baca kat cni

  252. sETIAp kaTA CInta AdalaH SuatU RASa daN EXPspresi HATi keTika cINTA hadIR MENGIsi stiap RElung hatI.//

  253. hai sahabat2
    sekalian..

    :-)

    ad sesiapa yg ingin berkongsi pglmn phit mhupown mnis..

    kisah2 cinta yg x b’kesampaian??

    and brsama2 m’mikirkan bgaimn untuk m’yelamatkan rakan2 yg lain dr trus trjebat and trtipu oleh cinta yg m’dustaka….????

  254. emm ad sesiapa yg blh bg idea..
    mcm mn kt nk buat supy org akan brhenti dr m’ganggu kt??
    maksud kat sni..
    emm ad mmt nie jns yg x phm bhs..
    rs nyew da ckp byk kly spy bhenti dr trus anta msg or call, tp die nie jns yg x phm bhs…
    wlaupown sha x bls or angkat fon..

    mf ye nk ckp= bkan ke llki nie ad ego??
    smpai ble die nk trus mganggu??

    bley sesiapa bntu??
    :-(

  255. i love RGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Love u Dhonzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!! ure always perfect on my eyes ;)

  256. cintai lah seseorg itu dgn spnuh aty.ssunggoh nye itu adlh ssesuatu yg manis dlm pcintaan..

  257. owg syg glew2 kt b..

  258. cinta lah kepada yg maha pencipta!1

  259. hati dan perasaan yang selama ini aku rasakan, begitu sulit aku lupakan, dimana waktu terus bergulir aku seorang wanita yang tak mampu untuk berpikir sendiri, apa yang terjadi pada diriku ini…? kasih…. di mana tempat untuk aku berteduh, diman hati ini akan memadu, tapi cintamu tak hanya untukku, kemana lagi yang aku harapkan selama ini, tuhan tunjukanlah kemuliaanmu kepada ku, agar aku bisa menemukan sosok kehidupan cinta sejati… ?

  260. hai guys…..
    salam to all…

    nak cakap pada cinta….
    saya pernah bercinta 6 tahun dari umur 12 tahun…
    kata mereka cinta “monyet”….
    tapi cinta saya berterusan sehingga saya mencapai apa yang saya nak dalam hidup….
    saya berjaya……
    saya berjaya kerana DIA…..
    jadi terbukti cinta saya bukan cinta “monyet”….
    tapi cinta allah pada DIA lagi agung daripada saya..
    jadi Allah mengambil DIA dari saya…..
    memang lah pada mulanya saya merasakan sedih n pilu…
    tapi bila saya memikirkan apa yang DIA bagi kat saya
    apa yang DIA mengajar saya….
    Semua nya memerlukan semangat untuk saya berjaya
    dalam hidup….
    jadi saya akan teruskan hidup…
    demi cita2 DIA n Cinta dia yang hakiki….
    DIA tiada di dunia yang nyata…
    tetapi saya hidup di dunia Khayalan Saya….

    ni yang di katakan cinta yang suci…
    saya tidak akan pandang orang lain….
    ni janji saya pada DIA….

    kamal lv nira always……
    i love him

  261. utk sume pembaca ruangan ni..

    sebenarnya cinta hanyalah pada Allah..kerana Dialah pencipta kita..utk sesama manusia, ungkapan kasih sayang lebih sesuai..
    “cintailah pencipta kita seikhlas hati..kenalilah Dia sedalam2nya….i’allah allah x kan sia2kannya..allah akan menghadirkan seorang insan yang akan menyayangi kita seiklas hati keranaNya..walau apa pun diri kita,walau seburuk manapun kita,dia pastii akan menerima kita seadanya..”=)

  262. saya banyak lalui keperitan sebelum ni..saya kehilangan orang yang saya paling sayang,sahabat handai kerana sakit yang saya alami..dan dalam pada masa saya sakit ni la,byk perkara yg saya pelajari tentang kehidupan..keperitan yang saya lalui banyak mengajar saya utk menjadi seorang yang lebih tabah,sabar dalam m’hadapi ujian yang mendatang..bermula dari sini juga saya mula blaja utk mengenal pencipta kita dengan lbh mendalam..alhmdlh,makin lama cinta kpd allah makin mekar di hati saya..dan berkat dari mengenali allah & mencintainya,allah hadirkan ramai insan dcc saya yang menyayangi & menerima keadaan saya seadanya..=)

  263. utk sha..

    kuatkan hati..biarkanlah dia..lama2 dia akan berhenti dengan sendiri..byk2 kan bersabar..banyak2kan doa..allah 2 maha mendengar sha..

  264. hargailah..cintaila..sayangila org yg btl mharpkan kita membalas cinta mereka..jgn hampakan perasaan mereka yg mcintai kita setulus hati..

  265. cnta memg bes..
    tp jd xbes ble owg yg kte syg 2 xtw pe yg kte rse..
    tme 2 la kte rse yg kte ni sgt bdoh sbb syg owg yg xpnah syg kn kte..

    tp ble kte ckp dy xsyg kt kte..
    dy mrah plak..
    dy kte dy xkn ckp dy syg kt kte klaw dy xrse bnd 2..

    pnat nye mcm nie…

  266. ARL is my first love…..i will love her forever until the end of time

  267. yadix mokoagow

    cintaku hanya pada-Mu…
    karena kaulah cinta yang sebenarnya….

  268. cintaila kepada yg Maha Mencintai diri kita sbgai hambaNya dimuka bumi ini..

  269. cintaku yang kepadanya sampai allah menjemput.

  270. jnganlah memaksa untuk mencintai org
    yang kita tidak cintai,

  271. cinta adalah pembodohan

  272. janganlah kmu sia”kan cinta yg sudah ada di depan mata kamu..jangan mengharapkan cinta yang belum pasti..bljarlah tuk mencintai nya..karena fisik ataupun materi yg dy punya tidaklah cukup..dan janganlah kamu terlalu mencintainya,karena cinta tidak dapat di miliki,cinta hanya bisa dirasakan..dan janganlah kamu selalu saja melihat kebelakang..karena hanya orang yang bodoh lah yang selalu melihat kedepan,so bukalah lembaran baru dalam hidupmu..raihlah masa depan yang lebih baik dari yang lalu..

  273. Luckman Nul Hakim

    janganlah meminta kepeda TUHAN apa yang menurutmu baik untuk dirimu. tetapi memintalah kepada TUHAN apa yang menurut-NYA baik untuk dirimu.

  274. Luckman Nul Hakim

    cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan diperlukan.
    Yang buta adalah bila cinta itu menguasai dirimu tanpa suatu pertimbangan.
    Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak, bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka,
    bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merasa rindu dan cemburu.
    Cinta bukanlah dari kata-kata tetapi dari segumpal keinginan diberi pada hati yang memerlukan.
    Tangisan juga bukanlah pengobat cinta karena ia tidak mengerti perjalanan hati nurani.
    Kejarlah cita-cita sebelum cinta, apabila tercapainya cita-cita maka dengan sendirinya cinta itu akan hadir.
    Cinta seringkali akan lari bila kita mencari, tetapi cinta jua seringkali dibiarkan pergi bila ia menghampiri.
    Cinta pertama adalah kenangan, Cinta kedua adalah pelajaran, dan cinta yang seterusnya adalah satu keperluan
    karena hidup tanpa cinta bagaikan masakan tanpa garam. Karena itu jagalah cinta yang dianugerahkan itu
    sebaik-baiknya agar ia terus mekar dan wangi sepanjang musim.
    Kecewa bercinta bukan berarti dunia sudah berakhir. Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu
    yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu
    sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa kekecewaan itu.
    Hanya diperlukan waktu semenit untuk menafsir seseorang, sejam untuk menyukai seseorang dan
    sehari untuk mencintai seseorang, tetapi diperlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang.
    Hidup tanpa cinta sepeeti makanan tanpa garam. Oleh karena itu, kejarlah cinta seperti kau mengejar waktu dan apabila kau sudah mendapat cinta itu, jagalah ia seperti kau menjaga dirimu. Sesungguhnya cinta itu karunia Tuhan Yang Maha Esa.
    Cintailah orang yang engkau kasihi itu sekedranya, mungkin saja dia akan menjadi orang yang
    kau benci pada suatu hari kelak. Juga bencilah terhadap orang yang kamu benci itu sekedarnya,
    barangkali dia akan menjadi orang yang engkau kasihi pada suatu hari nanti.
    Janganlah kau tangisi perpisahan dan kegagalan bercinta, karena pada hakikatnya jodoh itu bukan ditangan manusia.
    Atas kasih sayang Tuhan kau dan dia bertemu, dan atas limpahan kasihNya jua kau dan dia dipisahkan
    bersama hikmah yang tersembunyi. Pernahkan kau berfikir kebesaranNya itu ?
    Cinta itu tidak menjanjikan sebuah rumah tangga aman damai, tetapi penerimaan dan tanggung jawab
    adalah asas utama kebahagiaan rumah tangga. Cinta hanya sebuah keindahan perasaan,
    cinta akan bertukar menjadi tanggung jawab apabila terbinanya sebuah rumah tangga.
    Memberikan seluruh cintamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu, jangan mengharapkan
    balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang dihatinya, tetapi jika tidak, berbahagialah karena cinta tumbuh dihatimu.
    Cinta bukanlah dari kata-kata, tetapi dari segumpal keinginan diberi pada hati yang memerlukan.
    Cinta lebih mudah mekar dihati yang sedang dilanda kecewa, cinta seperti ini adalah cinta yang mengharapkan belas kasihan,
    oleh karena itu, bila sepi telah punah maka biasanya cinta juga akan turut terbang.
    Cinta yang dikaitkan dengan kepentingan pribadi akan berubah menjadi putus asa.
    Dalam sebuah percintaan, janganlah kamu sesali perpisahan tetapi sesalilah pertemuan.
    Karena tanpa pertemua tidak akan ada perpisahan. Menikahlah dengan orang yang lebih mencintai diri kita
    daripada kita mencintai diri orang itu. Itu lebih baik daripada menikahi orang yang kita cintai tetapi tidak menyintai
    diri kita karena adalah lebih mudah mengubah pendirian diri sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.
    Cinta yang suci dapat dilihat dari pengorbanan seseorang, bukanlah dari pemberian semata.
    Ibaratkalah kehilangan cinta itu seumpama hilangnya cincin permata di lautan luas yang tiada bertepi dan harus dilupakan.
    Cinta tidak selalu bersama jodoh, tapi jodoh selalu bersama cinta.
    Kata pujangga ; Cinta letaknya di hati, meskipun tersembunyi, namun getarannya jelas sekali. Ia mampu mempengaruhi fikiran sekaligus mengendalikan tindakan kita sehingga kadangkala kita melakukan hal terbodoh tanpa kita sadari.
    Cinta dimulai dengan senyuman, tuumbuh dengan dekapan dan seringkali berakhir dengan air mata.

  275. Luckman Nul Hakim II

    cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan diperlukan.
    Yang buta adalah bila cinta itu menguasai dirimu tanpa suatu pertimbangan.
    Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak, bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka,
    bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merasa rindu dan cemburu.
    Cinta bukanlah dari kata-kata tetapi dari segumpal keinginan diberi pada hati yang memerlukan.
    Tangisan juga bukanlah pengobat cinta karena ia tidak mengerti perjalanan hati nurani.
    Kejarlah cita-cita sebelum cinta, apabila tercapainya cita-cita maka dengan sendirinya cinta itu akan hadir.
    Cinta seringkali akan lari bila kita mencari, tetapi cinta jua seringkali dibiarkan pergi bila ia menghampiri.
    Cinta pertama adalah kenangan, Cinta kedua adalah pelajaran, dan cinta yang seterusnya adalah satu keperluan
    karena hidup tanpa cinta bagaikan masakan tanpa garam. Karena itu jagalah cinta yang dianugerahkan itu
    sebaik-baiknya agar ia terus mekar dan wangi sepanjang musim.
    Kecewa bercinta bukan berarti dunia sudah berakhir. Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu
    yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu
    sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa kekecewaan itu.
    Hanya diperlukan waktu semenit untuk menafsir seseorang, sejam untuk menyukai seseorang dan
    sehari untuk mencintai seseorang, tetapi diperlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang.
    Hidup tanpa cinta sepeeti makanan tanpa garam. Oleh karena itu, kejarlah cinta seperti kau mengejar waktu dan apabila kau sudah mendapat cinta itu, jagalah ia seperti kau menjaga dirimu. Sesungguhnya cinta itu karunia Tuhan Yang Maha Esa.
    Cintailah orang yang engkau kasihi itu sekedranya, mungkin saja dia akan menjadi orang yang
    kau benci pada suatu hari kelak. Juga bencilah terhadap orang yang kamu benci itu sekedarnya,
    barangkali dia akan menjadi orang yang engkau kasihi pada suatu hari nanti.
    Janganlah kau tangisi perpisahan dan kegagalan bercinta, karena pada hakikatnya jodoh itu bukan ditangan manusia.
    Atas kasih sayang Tuhan kau dan dia bertemu, dan atas limpahan kasihNya jua kau dan dia dipisahkan
    bersama hikmah yang tersembunyi. Pernahkan kau berfikir kebesaranNya itu ?
    Cinta itu tidak menjanjikan sebuah rumah tangga aman damai, tetapi penerimaan dan tanggung jawab
    adalah asas utama kebahagiaan rumah tangga. Cinta hanya sebuah keindahan perasaan,
    cinta akan bertukar menjadi tanggung jawab apabila terbinanya sebuah rumah tangga.
    Memberikan seluruh cintamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu, jangan mengharapkan
    balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang dihatinya, tetapi jika tidak, berbahagialah karena cinta tumbuh dihatimu.
    Cinta bukanlah dari kata-kata, tetapi dari segumpal keinginan diberi pada hati yang memerlukan.
    Cinta lebih mudah mekar dihati yang sedang dilanda kecewa, cinta seperti ini adalah cinta yang mengharapkan belas kasihan,
    oleh karena itu, bila sepi telah punah maka biasanya cinta juga akan turut terbang.
    Cinta yang dikaitkan dengan kepentingan pribadi akan berubah menjadi putus asa.
    Dalam sebuah percintaan, janganlah kamu sesali perpisahan tetapi sesalilah pertemuan.
    Karena tanpa pertemua tidak akan ada perpisahan. Menikahlah dengan orang yang lebih mencintai diri kita
    daripada kita mencintai diri orang itu. Itu lebih baik daripada menikahi orang yang kita cintai tetapi tidak menyintai
    diri kita karena adalah lebih mudah mengubah pendirian diri sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.
    Cinta yang suci dapat dilihat dari pengorbanan seseorang, bukanlah dari pemberian semata.
    Ibaratkalah kehilangan cinta itu seumpama hilangnya cincin permata di lautan luas yang tiada bertepi dan harus dilupakan.
    Cinta tidak selalu bersama jodoh, tapi jodoh selalu bersama cinta.
    Kata pujangga ; Cinta letaknya di hati, meskipun tersembunyi, namun getarannya jelas sekali. Ia mampu mempengaruhi fikiran sekaligus mengendalikan tindakan kita sehingga kadangkala kita melakukan hal terbodoh tanpa kita sadari.
    Cinta dimulai dengan senyuman, tuumbuh dengan dekapan dan seringkali berakhir dengan air mata.

  276. ble bc citer u all, sy rasa sdh sgt…stiap org ada kngn pahit. begitu jgk dgn sy..bia lah hny Allah sja yg tahu duka lara sy.kepada u all,jgb cpt putus asa. hidup mesti diteruskan. ingat Allah 2 maha adil. Dia xkan uji seseorang 2 dgn ujian yg x mmpu kte tnggung. Dia maha mengetahui. oleh itu berdoalah krn doa adlh senjata yg paling mustajab.

  277. yuli prasetiyani

    Hai……………..kut gabung donk. cinta tu pa sih????
    cinta Anugrah Allah yang bisa hanya dirasakann

  278. cinta nTu kek kEntut,,,
    lau ditahan2 bakal sKt banged tapi lau dah kLuar huFh alangkah lega nya… =)

    jDi,JANGAN DI PENDAM NTU U PUNYA CINTA….!!!!

    KEY..

  279. hem aq ada kwn…
    tp skdar kwn je…
    dia slalu ad di kala aq hpy tau sdih…
    aq hargai pershbatn kmi ni….
    dia slalu bt aq hpy….
    aq sng brgaul gan dia…
    mslah ku smua dia dpat dgar…
    dgan hti terbuka…
    tp x tau la jg…
    dia slalu bgi aq hrpan…
    dgan sgala ucpan…
    dan kata2 yg slalu dhntarnya mlalui sms…
    tp aq slalu fkir hanya kwn…
    kata2 tu slalu klua…
    skrg ni aq da mula…
    brhrap gan dia…
    tp aq tdk brni mgunkap…
    sal aq tdk mau sal prsaan,,
    kmi ptus prsahbtan…
    biar la aq pndam shja…
    bru2 ni aq fkir aq nak los contek gan dia…
    sal aq mau lari dri prsaan ku gan dia…
    tp aq rasa tu slh…
    sal smua tu dtg dri aq…
    aq tak le pntingkn dri…
    nti dia trsa…
    gan tdkan ku…
    jdi krg aq da fkir…
    yg aq x kan sia2kn prshabatn kmi…

  280. cita ada masa perlu utk beri kekuatan dalam hidup – macam kita mencintai ALLAH – sebenarnya ia memberi kekuatan untuk kita terus hidup

    • saye akui cinta pada allah memang cinta yang paling hakiki dan membahagiakan..saye juga x mnafikan dlam usia rmaja mcam kita ni mndambakan cinta ssama mnusia..wlaupun ddlam agame kite mlarang kita mncintai mnusia mlebihi cinta kita kpdaNYA…ttapi mgapa sya dan mgkin kamu smua msih mndmbakan cinta ssama mnusia?sdgkan kita thu kbnrannnya..sdgkan kita thu hti kita mrane apbila ptus cinta,dskiti,mncumburui dan cinte yg x brblas…sprti dlam spotong lgu butakah cinya”jika bnar cinta itu buta,butakah mataku?berkali terluka msih jua ku mnuggu”…mgkin ad yg ingin jd sprti romeo dan juliet,cinderella n prince charming trmsukla sye….kalau ad sseowang yg slame ini anda idamkan mintak kapel ngan awak dlam mse yg sme kwan baik awk trlalu mncintai die apyg awk akn lkukan???

  281. aku tak sanggup dikecewa . .

    chentaku satu untuk selamanya . .

    aku penchenta yang setia . .

    mustahil ada yang ke-dhua , .

  282. bez sgt dgr semua cte dlm ni. sy pn ad pngalamn, pe yg blh sy ktakn kt cn. sy tlh dsayangi oleh insan yg sy syg n in the same time sy gak tlh syg sgt2 kt insan yg sy sndr xtau dia sygkn sy @ x. tp papepn hope kt semua akan mndpt cinta yg sejati. yg pntg asalkn kt xlupe kpd tuhan yg agung walau dlm mengejar cnt manusia.

  283. cinta pada yg sudi..jgn nak menyakiti hati sendiri..kecewa e2 pkara biasa.

  284. mencintai 2 wanita amat menyakitkan..oleh itu jgn nak try.coz saya pernah merasa

  285. cinta..tu indah ..
    lebih indah jika cinta itu kepad ALLAH..
    kerna cinta akan hadir sendiri…
    so..cinta kpda ALLAH,kpd parents,adk-bradk,saudara and
    kpd kita ..itulah cinta y sejati…
    tanpa si dia mencintai keluarga kita..blm tentu.. si dia akan mncintai kita…..
    renung-renunglah…..

  286. cinta itu teramat pahit bagi diriku

  287. salam kepada smua pembaca…skrg sy berada dlm kekeliruan…sy pnah b’cinta n percintaan itu hampir sethun…n kami skrg still cntct mcm besa..tp,sejak semlm sy ad ym n mula mengenali sorg jejaka…ktaorg bru je knl..x smp sehri..attitude, cara, n sikap die layan sy x sama dgn bf sy…sy mgaku sy mula t’trik ngn ie..n skrg sy b’belah bhg…adakah sy msh m’cntai bf sy @ m’cntai jejaka bru e2..tlg sy…sy berada dlm keadaan yg sy sndri x blh nk wat plihan..siape yg hrus sy plih???

  288. perit do prpsahan tu..sakit giler..tp xdnafikan yg cinta itu mmberi bnyk makna..mngajar kite mengenali sesiapa diri kite yg sbnrnye..kdg2 ia buat kite lupe..kdg2 ia buat kite xpduli akan insan lain..sbb kite rase kite ade die je..tp,tu la..ble da kene,bwu kite fkr..yg sbnrnye ALLAH,adelah sgale2nye..time tu la kite perlukan DIA sngt2 dlm hdup kite..kite nakkn sokongan dr smueorg yg kite syg..lg2 mak ngan babah..waaaaaaaaa..sakitnyer…aq na lari dr smue ni..tp,aq xkuat..aq xnk bercinta lg wt mse ni..bab aq da pnat bermain dgn perasaan..tp,smpai skrg aq masih lg xberdaya utk katakan yg aq xnk bercinta lagi smpaila aq temui insan dtkdrkn oleh ALLAH utk hambaNya yg hina ni..tlgla aq..bntula aq..aq sygkn smueorg dlm hidup aq..ya ALLAH,ampunila sgale dosa2 hambamu yg hina ini..aq telah bnyk melakukan kesilapan diatas muka bumi ini..ya ALLAH,berikanla aq petunjuk hidayahMu..berikanlah aq kekuatan & katabahan utk menghadapi hari2ku,dugaan & cabaran drMu..sesungguhnye,Engkaulah TUHAN yg Maha Pemurah lg Mengasihani hmba2mu..kpd smue,doaknlah kebahagian utk diriku & juga diri kalian..love u all..smile(^^,)..salam..

  289. ari tu kite jln skali..
    bestkan jln smbil b’gurau..
    tp..lg best ble awk bg hdiah tu..
    tu la hdiah yg pling sy xleh lupe..
    senyuman manis awk…..
    esok2,ble sy xbleh jln..sy nk awk iringi sy…
    mse ni,sy dh xbleh nk pggil awk cam slalu…..
    awk yg kene dtg…..
    mse ni gak,sy nak hdiah lg..
    tp,sy dh xnk senyuman awk tu..
    sy nak Al-fatihah…awk bcekan utk sy erk…..
    sbb,sy da xbleh bce sndiri…pas2,ble ade org ltak sy bwh papan..awk jgn nangis @ cari sy..
    sbb,sy da xbleh tgur awk…janji erk..??
    andai nie ucapan t’akhir sy…maafkn sgale dosa2 sy pd awk……

  290. skali lg….aq melaluinye…perpisahan itu terlalu perit utk aq terime…lukanya terlalu dalam..hancurnya hati ini…sakit..sakit..xsnggup utk aq tnggung semua nie..tlg la….aq xsnggup na lalui semue nie..knp mst jd begini…aq xkuat…sakit……lemah tubuhku utk menanggung derita ini..mngpe mst kecewekan aq sebegini..mngpe…????ape slhku…adkh aq tlah menyakiti hati mu…sungguh berat aq na telan semue ni..waaaaaaaaaaa….sakit…tlg la….sakit….hancur hati ini…spe2 bleh bg ubat…tlg…!!!!!!

  291. sya xpnah brcinta.. hm, mgkn xde jodoh kot so x tau sgt psl percintaan ni..he3.. tapi sya rse ssh kot nk crk laki yg baik zaman ni. coz member sya da bpe tahon couple tibe2 bf dye wt hal tros clash ngn dye. hm, maybe bkn jodoh dye ngn bf dye tuh. but sblom ni sya tgk bf dye ok je xde wt hal pon.. yg paling menyedihkan dye time dye couple ngn bf dye tu, bf dye de scandal ngn bdk stu kls ngn bf dye. ade ke patot. hm, skrg sya xtau dye masih contact ngn x-bf dye lg ke x.. so sya pon xpndi sgt psl cinta2 ni so xbley nk nasiahtkan dye pape just suroh dye brsabar je..

  292. hurmmm,sye ngah pening ngan cnta,da 3 kali ptus cnta biar pun cnta monyet,tp ia mnyakit kan,,
    now sye jatuh cnta ngan ckgu sndiri??
    sye da tak tau nak wat pe??
    da tak tau nak pikir cam ne lg..
    harap korang yg dlm nie,dpt bantu sye,,..

  293. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُوَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَHai orang-orang yg beriman, sesungguhnya (meminum) khamar, berjudi, (berkorban untuk) berhala, mengundi nasib dgangan panah, adalah termasuk perbuatan setan

  294. sy menyayangi die lebih dari dr sendiri..tapi die lebih sygkan kawannye lebih dr sy…hati mne yg xterluke..

  295. nizammudin akka@ijam

    cinta memang best tapi yg boringnya die bawa putus,yg tu lah tak bestnya..dulu bkn main jumpa kat sekolahlah,mesejlah tapi hujung2nya bawa putus..hem??????????apalah cinta nie..tapi takpe kita besabar apa yg die lakukan pd sye…..besabar..

  296. dimana cinta yg dulu pernah aqw rasakan…
    knpa cinta yg dulu aqw selalu impikan di tiap tdur mlamq kini tlah mnjadi mimpi orang lain…apa yg slah pd driku..
    dpatkah kuraih cintmu..
    dpatkah ku gpai smua impianku Tentang dirimu…

  297. nk cite something,,,tp,,,
    2nggula mse y sesuai….

  298. I love you and lol..

  299. bole mo ocol p nGonI…

  300. beibbbhhhh aq akan slalu menyayangi mu gmnapun dngn km aq ga akan peduli,,,,,to hell with your ways coz i really luv u………..

  301. love..notin..

  302. katanye..kita ni kawan..tapi aku xsukala kwan dengan kau..kita xpnah jumpa..
    kau msj aq xlayan..kau kol aku xheran sbb kau kta aq ni sombong..mmg aku nk sombongkan dri ku slmanya dpan kau. aku nk hindari dri dari kau.. aku kasi kau kwn dgn pompuan len. 6 bulan blalu..tiba2 kau ckp nk jumpa aku. mklumla..kta skampung.. tp segan silu aku kta…ok!! fst tme aku tgk kau dari jauh..prasaanku bglnjak..merah trus mukaku. satu perasaan yg lma aku tinggalkn kni bgledak. kita bual2..sembang2..
    smgu kmudian…apa kamu adalah semmgnya untuk ku slmanya…
    apakah ptt hbungan ini diakhiri dgn cerita ini…
    kau telah mperistrikn aku…
    terima ksih krana sudi mnemaniku shayat ini..
    B alwz lof u…

  303. cinta…hurm

  304. Cinta itu bkn apa yg penting yg akan kita terima, tetapi apa yg akan kita berikan.
    Bukan dari bahagiakah aq, melainkan bahagiakan dia?
    Cinta, sejuta arti yg intinya adalah ketulusan.
    Cinta bukan air mata disaat kehilangan, tapi adalah doa untuk kebahagiaannya..

  305. aku akan sentiasa menyanyangi mu….
    hingga ke akhir hayatku…
    luv u nurul aida…

  306. kita hanya memulakan sesaat untuk mengenali seseorang…
    seminit untuk menyukai seseorang…
    sehari untuk mencintai seseorang…
    namun…
    kita memerlukan masa yang lama untuk
    melupakan seseorang… .

  307. man underhypies

    waau best nya nk kongsi arh ngeeeee join

  308. cinta itu butuh kesabaran dan ketulusan..

  309. <3 berharapa kamu selalu setia menunngguku.. dan takkn pernah menghiraukan lingkungan yg membuat kita gelisah akan cinta kita:*

    <3 percya lah aku akan setia padamu dan kn datang menjemput mu bersama cinta..:*

  310. Cynta Nae_na Niffira

    I dont know why but mostly The people who have the biggest impact in ur life, stay for the shortest time.. :)

  311. iera syahirah

    aku setia pda cintaku,,
    aku mmbiarkn kau pergi tampa kata2 kerna
    aku mhu kau memilih cara hidup kau dri situ aku percaya kau akn belaja cara untk melupakn aku,,

  312. Cinta tu kdng2 sgt mnyakitkn

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s