30 Perkara Tentang Wanita

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.
9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.
14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pe! rtama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

About these ads

65 responses to “30 Perkara Tentang Wanita

  1. aku cinta padamu slamanya…

  2. saya setuju bahwa senjata wanita yang paling ampuh adalah
    air mata, seperti saya
    pacar saya minta dinikahi dengan meneteskan air mata
    saya langsung meng-iya-kannya.
    padahal saya belum punya tabungan yang cukup
    so… gimana donk?

  3. wanita adalah insan yang sentiasa di sayangi,di manjai,di belai …………….biar sekeras mana pun dia tapi hatinya lembut bak sutera…………….segarang mana pun dia pasti akan menitiskan airmata,percaya @ tidak itulah realiti nya……………………

  4. wanita hiasan dunia , seindah hiasan adalah wanita solehah… hati wanita lembut tapi tegas dalam menegakkan pendirian . tapi kesan luka yang pernah di tinggalkan lelaki di hatinya tetap ada dan tak mungkin hilang untuk selamanya………..

  5. mmg wanita lembut hatinya..walau nmpk d’luar tbh jer..tp s;bnrnye menyimpan serubu perasaan..yg d’pendam..dan bila ke sunyian..dia akan m’nangisi cntenye yg x k’smpaian..

  6. buat kaum adam…
    kalu udach tau semua tntang wanita..so………
    sayangi dia
    belai dia dengan kelembutan
    dan jga, tak selalu senjata wanita adalah air mata..,,

  7. Senyum adlh sihir yg halal, uang muka kasih syg, dan simbol p’saudaraan, senyum adlh surat kilat yg bs mmbw kdamaian dan cint4, senyum adlh shodaqoh yg pasti d terima, sbb senyum adlh p’tanda hati yg ridlo, tentram dan teguh.

    • duit itu adalah comel……………………………………………………
      krana itula semua org brebut2 mdapatkan wang.

  8. Ehem!Bapak sich dah uzur jadi pas liat postingan kayak begini jadi mau muda lage.

  9. Wañita dalah komitmen yg tak t3rtandingi…
    Jejak2 langkah yg pernah di lalui oleh pr gadiz takan pernah terhapus dari memori tiap wanita

  10. hati wanita mmg lembut..so.pada kita yg kaum lelaki ni jangan la sllu skitkan hati mereka. sayangilah mereka dan belai la mereka dengan kasih dan sayang.

  11. HHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDHHHHDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  12. HALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALO

  13. HALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHALOHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADFFFFFFFFFFFFFJHHHHHHHHVVVVVVVVVNNNNRRJJJFLOHALOHALOHALO

  14. wanita adalah racun dunia,,karna takkan ada wanita yang setia dan wanita mudah tergoda dengan keindahan

  15. Memang kebyakn wanita mempunya senjata yg dia miliki adalh air mta, apa lg saat cowo yg bgitu dicintainya pergi meninglkn dy, aq ykin si wanita pasti menangis hebat, mka dri itu kta sbgi kau adam jganlh mempermain kn perasaan wanita… Karna wanita adlh nafas dlm paru2 cowo

  16. Ditinggalkan dan meninggalkan… Dua2 telah kurasakan, rasa sedih dan serba salah, yang pertama ckup setahun dan yg kedua selamanya…

  17. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di

  18. tpi?
    bgaimana plk lau wanita yg ego?
    contoh..
    kata sayng tpi mcm tak de pape jerk..

  19. Setiap wanita pertahankan kehormatannya karna wanita harga diri yg paling gk bisa dinilai harganya
    ketika kehormatannya dilepas wanita sudah gak da lagi harga dirinya…
    By:toray_stone@yahoo.com

  20. jello nak kalianda

    kini ku mengerti pa yang wanita inginkan dari sebuah hubungan..

    salam kenal dari pemuda kalianda,
    jello

  21. mmg pown..

  22. wanita kadang seperti bubga mawar yang indah
    bila di tatap

    dan menusuk bila di pegang
    penuh dengan misteri
    tp smuah itu pelengkap ke indahan wanita

  23. cinta…. mengapa cinta?…. itulah cinta

  24. woooooyooooooooooooo good is vry goood…….

  25. Air mta itu adlh snjta pntg bg wnta…klo wnta menangis psti hati llki cool pnya….huhuhuhuhuhuhuhuhu………………….

  26. Ya emang betul itu..
    Tp D’zaman ckrang bxk cwo yg hxa mempermænkn prsa’an cwe aja gitu,cwe kan pegen jg d’cintæ n d’syangi dgn s’tuluz hati.

  27. Ya…………..

  28. q blum pernah mengalami yg namna nya pacaran…

    jd tolong bri tw cara mrnaklukan hati wanita…..
    skarang q sedang mendekati salah satu wanita yg aku sukai
    tolong beri tw bagamana cara trbaik menaklukalya ya…..

    kirim jawabanya ke alamat e mail ku ya…

    ku tunggu???

  29. islam telah megatakan bahawa jodoh di tagan allah, orang yang melakukan, melaksanakan perintah allah ada lah hamba yang taat kepadaya, insyaallah hamba itu di jodoh kan degan orang-orang yang beriman..jikalau sebalik ya maka peroleh lahh golong sepertiya..

  30. forever in love.

  31. ketahui rahsia senjata lelaki. sila layari laman web http://rahsia-senjata-lelaki.blogspot.com/.

  32. Wanita igin dimengerti…
    Tapi sbenarnya dia sndiri tag prnah mngerti ???

    So skrang cinta itu smua busssuuukk…

    Sekarang bukan laki2 aja yg mempermainkan wanita…

    Tapi skarang wanita lbih kejam dari itu….

    So kalau kita menyanyangi wanita dgn tulus akan mmbuat kita sakit….

    Mending jadi play….

    So always happy…

  33. WANITA mank sllu ingin di mngrti
    justru yg g prnh mngrti laki”
    laki” tu g prnh mnyelesaikn dg prasaan
    tp klo wnita dg prsaan sdngkn lki” dg logika

  34. bner bgt senjata wanita itu air mata….cwo akn luluh kalo cwe.a menangis…..

  35. rasyd_Alkhasany

    wanita adalah jin kafir (syaithan), maka dari itu berhati-hatilah……………
    wanita adalah bidadari surga dunia, ketika tlah KITA ikat dengan tali suci.
    itulah rintihan kataku,,
    untuk seorang gadis………………………………….

  36. jika aiRmata aDaLah senjaTa waniTa..

    senjaTa LeLaki aPa pas..???

    • mulut!!sebab apabila lelaki berkata-kata,,wanita akan cair jugak sebab hati wanita ni kerasnya adalah keras kerak nasi tuh!!huhu

  37. hhmm…susah untuk mencari lelaki yg memahami kita..~_~

  38. wanita ibarat sebuah buku yg qt cari..sekali qt menemukan merawat menjaga menyampulinya supaya tdk rusak..tulah wanita

  39. begitulah ” CINTA ” Penderitaannya tiadakan prnah berakhir.

  40. Aku adalah seorang yang telah kehilangan sinarnya, kini hatiku gelap tapi aku terus berusaha mencari sinar yang akan menerangi hatiku kembali.

  41. Ada orang mengatakan padaku, “Jika engkau melihat ada hamba tertidur, jangan dibangunkan, barangkali ia sedang bermimpi akan kebebasan.” Kujawab,”Jika engkau melihat ada hamba tertidur, bangunkan dia dan ajaklah berbicara tentang kebebasan.”

  42. Salahlah bagi orang yang mengira bahwa cinta itu datang kerana pergaulan yang lama dan rayuan yang terus menerus. Cinta adalah tunas pesona jiwa, dan jika tunas ini tak tercipta dalam sesaat, ia takkan tercipta bertahun-tahun atau bahkan abad.

  43. Setiap lelaki mencintai dua orang perempuan, yang pertama adalah imaginasinya dan yang kedua adalah yang belum dilahirkan

  44. dindacasc villafabio cannavaro

    So sweet. . .se7.

  45. banyak wanita yang sudah lupa,,
    Dia lupa”betapa berharganya dia”

  46. wanita adalah sesuatu yang sangat berharga di dunia ini

  47. Gw mw nnya nhe,,,gmnna sich buat cwek yg kita suka mnjdi pcar,,,,krna cwek trsbut sdah anggp kita sbgai shbat ?

  48. haha..lol!sumenya betul..tapi,,susah la nak cari lelaki yang betul2 ikhlas..berdoa je la!!ngee!!

  49. mama cyunk papa

    salam nk tnye ad x laki yg x pnh couple??????//????

  50. ade je..tapi kalo zaman skarang budah drjah empat pon da pndai mengorat..x kan time diorang besar x couple kot..tui3..

  51. Hanya d hati ku…..

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s